Две тайни за успеха на Стив Джобс, които може да ви помогнат във вашия бизнес

| от |

Когато Стив Джобс се завръща в Apple през 1997г., след като компанията придобива NeXT, той донася със себе си две много важни идеи, без които Apple никога не биха постигнали феноменалния си успех.

Макар и малко от нас да притежават таланта на Джобс, всички ние можем да се научим на тези понятия и да ги приложим в начинанията си.

1. Изграждане на способността да печелите отново и отново

Първата концепция представлява да се изградят стабилни и взаимоподсилващи се възможности, който ще позволят на компанията ви да открадне пазарен дял от конкурентите в големите пазари.

Ето четири такива, които Apple развиват и прилагат в три пазара – MP3 плейъри, смартфони и таблети вече над десетилетие.

  • Съвършенство в дизайна. Джобс е бил вманиачен в идеята, че продуктите на Apple могат да се превърнат във фини бижута. Той също прави така, че продуктите да си взаимодействат лесно помежду си. Качеството на изработката е причината потребителите да са склонни да плащат по-висока цена.
  • Маркетинг. Apple имат само запомнящи се реклами. Стив Джобс бе невероятен, когато представяше нови продукти. Също така обслужването на клиенти в магазините на компанията винаги е било на ниво.
  • Изграждане на екосистема. Независимо дали става въпрос за развиването на iTunes или App Store-ът, Джобс винаги се стремеше към изграждането на съдържание и услуги, които да накарат хората да купят продуктите им.
  • Ефективна производствена верига. Благодарение на уменията на Тим Кук Apple успя да изгради производствена верига, използвайки Foxconn близо до Хонг Конг за производството на повечето си продукти. Това намалява разходите им с близо 70%.

Apple успява да прилага и усъвършенства тези принципи и печели в тези три пазара, които съществуват и преди компанията от Купертино да се включи в надпреварата.

2. Завъртайте цикъла на стойността на продуктите

Създаването на стойност е дизайнът на маркетингът на продуктите и това, което напомня на потребителите, че вашият продукт е по-добър от този на конкурентите ви. Улавянето на стойността е да продавате продукта си на цена достатъчно висока, за да генерирате печалба, да създадете възвращаемост за акционерите и да платите на служителите и доставчиците.

Важно е също да се подновява стойността на продуктите в отговор на сигналите на пазара – от повишени изисквания на клиентите, до нови технологии и възход на конкурентите ви. Apple усъвършенства този цикъл докато Стив Джобс е начело на компанията. Тим Кук не се справя толкова добре засега.

Дано Кук успее да промени това за в бъдеще. Междувременно запомнете 3 неща.

Първо, трябва да овладеете създаването на стойност и процеса на улавянето й. Второ, трябва да прилагате всичките си способности за да успеете в подновяването на стойността, подобно на Apple.

И на последно място, ако не успеете да подновявате стойността на продуктите ви, компанията ви ще умре. Дръжте се здраво!

По HumfPost

 
 
Коментарите са изключени за Две тайни за успеха на Стив Джобс, които може да ви помогнат във вашия бизнес