Две религии – един речник

| от |

Да помогне на мюсюлмани и християни да се разбират – това е предназначението на новоиздадения /засега само в Германия/ речник на диалога. Той е всъщност един справочник на религиите, от какъвто определено има нужда, съобщава Дойче веле.

0,,15890561_303,00

Какво е общото между Страшния съд и Сетния ден? Защо понятия като „кръстоносни походи“, „ислямизъм“ и „джихад“ разделят мюсюлмани и християни? Защото нямаме общ език, смята теологът Рихард Хайнцман, който изтъква, че дори сходно звучащи думи се използват по различен начин от представителите на двете религии. И даже най-добрите преводачи не могат да помогнат.

Идеята за речника на религиите се заражда у Хайнцман преди осем години. По време на симпозиум в Истанбул християнски и мюсюлмански теолози дискутирали темата за „човешкото достойнство“, но не стигнали до никъде – думите се оказали непреводими, възникнали куп недоразумения – поради липсата на речник с основните понятия в съответните религии.

В името на разбирателството

Така се ражда идеята за съвместния речник, който излиза на пазара след седем години труд. И германското издание ще бъде последвано от турско само след седмици. „Съставихме този речник, защото в Германия живеят четири милиона мюсюлмани, три милиона от които са от турски произход“, обяснява Хайнцман. Иначе казано, авторите на речника са си дали сметка, че за да живеят заедно, християни и мюсюлмани трябва да се разбират един друг.

Какво означава „душа“ на турски? Как да се обясни на един мюсюлманин какво е християнска светиня? Трябва ли всъщност да се превежда думата „Аллах“? Над тези проблеми са работили близо 50 турски и 25 германски учени, а резултатът от усилията им е двутомен речник, който в рамките на 850 страници обяснява 660 ключови думи от рода на „причастие“ и „гняв Божи“.

0,,17189405_401,00

Речникът е предназначен за теолози, педагози и експерти по проблемите на интеграцията, както и за обикновени християни и мюсюлмани, на които се предлага сериозна научна основа по-добре да разберат онова, което до момента им е било чуждо и непознато. Издателят Рихард Хайнцаман споделя, че самият той е бил изненадан от това колко много нови неща е научил от речника: например, че думата „джихад“ не би следвало да се отъждествява със „свещена война“, а означава преди всичко аскетизъм и самоконтрол на мюсюлманина спрямо самия него.

Германското начинание може да послужи за пример

Мюсюлманите посрещат речника с възторг. „Мнозина смятат, че знаят нещо за исляма, но на практика само повтарят онова, което случайно са чули или прочели за него“, казва Айман Мазик, председател на Централния съвет на мюсюлманите в Германия. Този речник може да послужи за пример, включително в арабските страни, изтъква той.

Изяснявайки – не на последно място – превратно тълкувани досега понятия като „шария“ и “ джихад“, речникът поощрява диалога между религиите, подчертава от своя страна Волф Валтер, който е шеф на Федералната служба по проблемите на миграцията и бежанците.

Проектът за издаването на „Речник на диалога“ е финансово подкрепен от Европейския съюз, германския Бундестаг, германското вътрешно министерство и редица фондации.

 
 

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!

 
 

„Истински детектив“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

Сериалът „Истински детектив“ на телевизия НВО вероятно ще има трети  сезон.

Работата над него изглежда вече е започнала, съобщава БТА.

Първият сезон на сериала е заснет от Кари Фукунага, с участието на Матю Макконахи и Уди Харелсън в ролите на детективи от Луизиана.

Той получи ласкави отзиви от критиката и предизвика голям зрителски интерес. Първият му епизод бе излъчен през януари 2014 г. Действието във втория сезон с участието на Колин Фарел, Рейчъл Макадамс и Винс Вон се развива в Калифорния. Отзивите на критиката обаче бяха противоречиви и това накара шефове на телевизия НВО да преустановят осъществяването на проекта.

Създателят на сериала Ник Пицолато е написал сценариите за най-малко два епизода за потенциалния трети сезон и че му помага сценаристът ветеран Дейвид Милк, съобщава „Entertainment Weekly“.

Към момента сътрудничеството между Пицолато и Милк е в ранен стадий. Милк има концепция за следващ сезон на сериала и е започнал да работи върху сценария.

През 2016 г. програмният директор на НВО Кейси Блойс увери, че кабелната телевизия и Пицолато обсъждат възможността да бъде заснет още един сезон на сериала.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…