Дубай спечели домакинството на Expo 2020

| от |

В Париж Общото събрание на Международното изложбено бюро избра домакин на EXPO 2020.

В последния кръг от гласуването най-голям брой гласове получи Дубай. Градът, който е част от Обединените арабски емирства, сега се очаква да похарчи милиарди долари в подготовка за Световното изложение.

Победата на Дубай бе обявявена след гласуване в Париж от страните членки на Международното изложбено бюро ( BIE ), което организира събитията World Expo.

Градът се пребори с конкуренцията на Новосибирск, Измир и Сао Пауло.

Дубай получи 47,24% от общия брой гласове в първия кръг, в който Сао Пауло събра само 7.98%. Във втория кръг, Дубай получи 52,73% от гласовете, следвана от Русия (24,85%) и Измир (1,82%). Така Дубай и Екатеринбург достигнаха до финалния кръг.
3

Рийм Ал Хашеми, Държавен секретар на ОАЕ и управляващ директор на Комитета на кандидатурата на Дубай, обеща, че емирството ще „проведе Expo 2020 по подобаващ начин“.

Дубай е готов да похарчи 8.1 милиарда щатски долара за инфраструктурни проекти преди Expo 2020 г., ако спечели, съобщава Bloomberg. Общо разходите може да надхвърлят $15 милиарда долара според анализатори. Шанхай беше последният домакин на World Expo, докато Милано е следващият град където ще се проведе събитието през 2015.

Първото световно изложение е Голямото изложение, което се провежда в Хайд Парк, Лондон през 1851 г., по инициатива на принц Алберт.

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.

 
 

CHR хороскоп: Изострени емоции в средата на седмицата

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 12.12. до 18.12.)

В понеделник Луната ще преминава през знака на Телеца, което й разположение ще направи първия ден от седмицата подходящ за кулинарни занимания, разпределение на бюджета, преразглеждане на ценностите и установяване на приоритети. Добре е да успеем да намерим начин да се отпуснем и поглезим.

Най-комфортно и в кожата си през деня ще се чувстват земните знаци Телец, Козирог и Дева, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях е възможен значителен пробив във важна за тях сфера, както и постигане на признание от околните, както в личен, така и в професионален план.

Вторник и сряда Луната ще преминава през знака Близнаци, като в сряда в два през нощта ще настъпи пълнолуние и Луната ще застане в точна опозиция със Слънцето в Стрелец.

През тези два дни е много вероятно да усещаме силен конфликт между нещата, които искаме да постигнем и съзнателно желаем (Слънцето), и между тези, от които се нуждаем на подсъзнателно, емоционално ниво (Луната), конфликт между егото и чувствата. Поради тази причина, по време на пълнолунието, можем да очакваме да сме объркани и доста по-песимистично и негативно настроени от обикновено.

Добре е да избягваме взимането на важни решения, крайните изказвания, важните покупки, сключването на сделки и споразумения или подписването на важни договори. За сметка на това периодът е идеален за правене на равносметка и преосмисляне на важните за нас неща.

Най-силно ще повлияе контактът между двете небесни тела на подвижните знаци Дева, Стрелец, Риби и Близнаци, както и на хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Много е вероятно те да са изключително нетърпеливи към заобикалящите и да са доста войнствено настроени към хората, които се изпречват на пътя им. Важно е да се пазят от инциденти и излишна ескалация на напрежение и да внимават да не си развалят отношенията с хора, които не го заслужават.

Четвъртък и петък Луната ще преминава през знака Рак и това й разположение ще направи повечето от нас изключително интуитивни, грижовни и чувствителни към нуждите на другите. Дните ще бъдат подходящи за занимания със семейни и имотни въпроси, пренареждане на дома или офиса, както и за кулинарни експерименти. Хората в помощните професии ще са ефективни и подкрепящи, ще вършат работата си с лекота.

Най-добре ще се чувстват през периода водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Голяма част от тях ще успеят да отделят много време и внимание на любим човек и да се поглезят в компанията му, наслаждавайки се на романтични и интимни моменти с него.

През уикенда Луната ще преминава през знака Лъв, което дава предпоставка, всеки по свой собствен начин да търси изява и признание. Тези дни са подходящи за творчески занимания, забавления с приятели, флиртове и запознанства с нови и интересни хора, игри или занимания с деца.

Огнените знаци Овен, Лъв и Стрелец ще са най-активни и борбени през периода. Очаква се те да постигнат големи успехи в професионален и в личен план. Някои от тях ще изпъкнат в работа с нестандартността и оригиналните си идеи, други ще успеят да впечатлят обект на своята страст с чара си.

 
 

Най-лошите филми на 2016

| от chronicle.bg, по businessinsider.com |

Холивуд отново е пред раздаване на награди на най-заслужилите.

Като контрапункт на това в галерията ще ви покажем най-лошите филми на годината. От  разбитата надежда „Алиса в Огледалния свят“ до разочарования като „Warcraft: Началото“.

Класацията ни е придружена с мнение на критици за всяка лента. Понякога, повечето пъти честно казано, тези реплики са по-оригинални от филма, който критикуват.

 
 

Бохемска рапсодия

| от Мирослав Николов |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от тази седмица, а ние ви представяме една от историите в него.

Апетитът идва с яденето – с успехите на всеки следващ свой модел Skoda набира самочувствие и демонстрира амбиции за завоюване на все по-предизвикателни пазарни територии. Първи впечатления от новия чешки SUV.

Всички знаеха, че появата на модел като Kodiaq e просто въпрос на време – в концерна Volkswagen със сигурност, а в средите на конкуренцията с опасението, че атаката на Skoda в SUV класа ще нанесе поредните трудно отстраними щети на пазарните си съперници. Затова в случая е неуместно да се говори за изненада като цяло, а новият чешки модел е на път да оправдае напълно както надеждите, така и опасенията.

Усещането зад волана на Kodiaq също не изненадва. Моделът напълно очаквано напомня поведението на своите братовчеди от VW и Seat, с които споделя технологичната платформа MQB, а в случая на Ateca дори и поточната линия. Приликите започват да избледняват още при първия поглед към внушителната физика на Kodiaq и свършват окончателно във вътрешното пространство, където моделът на Skoda превъзхожда значително Tiguan и Ateca и предлага усещане за простор, характерно за горния автомобилен клас. Но и това едва ли ще изненада тези, проследили през годините стратегията на модели като Octavia и Superb например.

Комфортна ходова част със система DCC

С дължината си от близо 4,7 метра Kodiaq излиза доста извън стандартните за компактния клас размери – Tiguan и Ateca са съответно 20 и 30 по-къси, а VW Touareg е само с 10 сантиметра по-дълъг от него. При тези дадености е напълно нормално да се очаква както гигантско багажно пространство (виж таблицата с техническите данни), така и наличие на седемместна версия на новия модел.
Внушителните размери определено се отразяват и на поведението на пътя на Kodiaq – при това в изцяло положителен смисъл по отношение на комфорта на возенето. Върховата бензинова версия със 180 к.с., DSG трансмисия и система за двойно предаване тежи около 1,7 тона и това личи в спокойния и невъзмутим маниер, с който Kodiaq се справя със завоите. В режимите Comfort и Normal на системата за контрол на окачването DCC все пак се усещат леки странични колебания на каросерията, които само засилват впечатлението за управление на голям, солиден автомобил у човека зад волана. При по-строга дисциплина върху работата на амортисьорите мекотата отстъпва, но за сметка на нея започват да се прокрадват леки сътресения при преминаване през груби неравности по платното. Кормилната уредба обаче върши работата си прецизно и невъзмутимо през цялото време. Системата за двойно предаване и серийно вградения при всички версии на модела XDS-диференциал разпределят въртящия момент по начин, който изключва негативно въздействие на силовия тракт върху управлението и едновременно с това гарантира много добро сцепление – както на път с нестабилна настилка, така и при по-динамичен стил на шофиране.

В интерес на истината, бензиновият турбоагрегат със 180 к.с. осигурява всички необходими за това предпоставки въпреки впечатляващите резмери и тегло на новия чешки модел. Голямата Skoda се ускорява без усилие до 100 км/ч в рамките на 8 секунди, реагира с желание на газта и не дразни с излишен шум и нервни изблици. И нищо чудно, защото двулитровата машина е сред най-доброто, което концернът Volkswagen може да предложи в момента. Подобно на почти идентичния като конструкция 2.0 TFSI на Audi, двигателят използва цикъла на Милър, при който съкратената чрез по-ранно затваряне на всмукателните клапани степен сгъстяване повишава ефективността на машината в режими на ниско и частично натоварване. Това на свой ред се отразява положително върху разхода на гориво – практически е напълно възможно да се движите прилично динамично с Kodiaq и да запазете средната консумация около осем литра. Принос в постигането на максимално хармонична и ефективна работа на силовия тракт определено има и седемстепенната трансмисия DSG, отличаваща се с бързи, но не и припрени действия. Синхронът между двигателя и предавателната кутия е на много високо ниво и личната намеса на водача в смяната на предавките е по-скоро въпрос на предпочитание, отколкото на необходимост.

Изобилие от електроника за подпомагане на водача

Необходимо е да се вгледате много внимателно в детайлите на интериора, за да се уверите, че тук все пак не става въпрос за представител на висшия клас – независимо от това какво ви внушават размерите на купето. Качеството на изпълнението е солидно, а използваните материали обещават да запазят добрия си вид дълго време. Ергономичната концепция на арматурното табло е близка до тази на другите актуални предложения на концерна Volkswagen. Централната роля е поверена на големия сензорен дисплей в центъра, от който могат да се управляват по-голямата част от функциите – с изключение на тези, съсредоточени върху волана и приборите в непосредственото зрително поле на водача. След първоначалния период на привикване със структурата и отделните менюта, на преден план излиза ясна логика, позволяваща на водача и неговия спътник да се справят без излишно мислене и взиране. Kodiaq предлага и друг вид облекчение в тази насока – човекът зад волана може да разчита на съдействието от страна на пълен арсенал от електронни системи от активното поддържане на лентата за движение до улесняването на маневрите с прикачен товар, а бордовата електроника включва серийно Apple Carplay, Android Auto и Mirrorlink.

В актуалния декемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

Audi A5 Coupe, BMW 420i Coupe, Mercedes C- Coupe – Новото поколение на А5 в първо съревнование с основните си опоненти.

Skoda Kodiaq – Апетитът идва с яденето – с успехите на всеки следващ свой модел Skoda набира самочувствие и демонстрира амбиции за завоюване на все по-предизвикателни пазарни територии. Първи впечатления от новия чешки SUV.

Бъдещето на BMW – Представяме ви повече подробности около плановете, които марката от Мюнхен крои за бъдещето.

Jaguar XK8 и Mercedes CL 500 – В представения през 1999 г. CL – купе версия на S-класата, Mercedes беше вложил повече високи технологии и електроника от когато и да било преди. Може ли много по-скромният на вид Jaguar XK8 да съперничи с него?

Audi Q5 – Първи километри зад волана на произвеждания в Мексико модел.

Porsche Panamera – Подлагаме новото издание на спортно-елегантната лимузина на първи подробен тест.

Fiat Tipo срещу Ford Focus, Kia Cee`d, Skoda Rapid Spaceback – В този тест Tipo участва с бензинов турбомотор и върхово оборудване, но е много по-евтин от познатите със своята достъпност съперници Ford Focus, Kia Cee’d und Skoda Rapid Spaceback. Предстои ни да изясним дали това ще го направи победител.

Opel Mokka X – Тест на основно обновения компактен кросоувър от Рюселсхайм.

Ssangyong Tivoli XLV – Първи километри с удължената версия на Ssangyong Tivoli.

Suzuki SX4 S-Cross – Първи впечатления от обновения Suzuki SX-4 S-Cross.

Peugeot 3008 – Новото поколение на Peugeot 3008 окончателно се самоопределя като SUV и се стреми към позиции в по-висок сегмент.

Технологии от Mercedes – На своя „Ден на технологиите“ Mercedes представи изцяло новата си гама от четири-, шест- и осемцилиндрови дизелови и бензинови агрегати, която е плод на три милиарда евро инвестиции само за развойна дейност.

Opel Insignia – Дали новият модел наистина е по-добър във всичко от своя предшественик?