„Дракула“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Разказаната за пореден път, но този през призмата на комикса история на Ейбрахам Стоукър „Дракула“ с Люк Евънс в главната роля продължава да е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Преобразяването на трансилванския владетел във вампир, показано с много екшън и напълнено с компютърни ефекти, е гледано от 97 632 зрители и има 759 889 лева от билетите им за първите десет дни на екраните у нас.

На втора позиция сред най-гледаните филми у нас е „Пчеличката Мая„. Триизмерната анимация за популярните герои Мая и Уили е
вече месец по екраните и е гледана от 25 916 зрители с 220 005 лева приходи.

Трети по ред в топ 10 е „Лабиринтът: Невъзможно бягство„. Футуристичният приключенски филм за група младежи, борещи се да излязат от ограждението, в което се намират, създаден по книгата на Джеймс Дешнър, е гледан от 71 383 зрители и има 551 411 лева за месец, откакто е на екран у нас.

На четвърта позиция е „Съдията“. Създадената по едноименната книга на Дейвид Добкин драма с Робърт Дювал и Робърт Дауни-младши е гледана от 3069 зрители и има 24 924 лева от билетите им за първите три дни на екраните у нас.

Пета позиция сред най-гледаните филми е „Закрилникът„. Екшънът по едноименната популярна телевизионна поредица от 80-те години на миналия век с Дензъл Уошингтън в главната роля, е вече месец на екраните и има 44 074 зрители и 351 690 лева приходи.

На шеста позиция е „Мисия: Ноември„. Екшънът с Пиърс Броснън е вече десет дни на екран у нас и има 9 518 зрители и 83 573 лева приходи.

Седмо място заема втората премиера от миналия уикенд – „Най-доброто в мен„. Създаденият по едноименният бестселър на автора на „Тетрадката“ и „Писмо в бутилка“ Никълъс Спаркс филм е гледан от 2 326 зрители и има 19 561 лева от билетите им за първите три дни на екраните у нас.

„Не казвай сбогом“ е на осма позиция. За 17-те дни на екран у нас филмът с Бен Афлек и Розамунд Пайк по бестселъра на Джилиан Флин е гледан от 14 869 зрители и има 114 572 лева приходи.

Третата премиера от миналата седмица – „Живи машини“ е на девето място сред най-гледаните филми у нас. Филмът с Антонио Бандерас е гледан от 1 829 зрители и има 15 340 лева приходи.

На десета позиция е триизмерната анимация „Легендата за Оз: Завръщането на Дороти“. Познатата приказка, озвучена на български е месец и половина на екраните у нас и е гледана вече от 23 435 зрители, като има 205 886 лева приходи.

Извън първите 10 остава четвъртата премиера за миналия уикенд -„Отрова за мишки или как да си направим банка“. Комедията на
Константин Буров е с 11 031 лева приходи от първите й три дни на екран.

 
 

Този път „Оскар“-ите дискриминират актьорите по възраст

| от chronicle.bg, по БТА |

Американската киноакадемия, учредила „Оскар“-ите, беше обвинена за това, че дискриминира актьорите по възраст, като звездите над 60-годишна възраст рядко са удостоявани със златните статуетки.

Порталът се позовава на най-ново изследване на сътрудниците на университета в Южна Калифорния. Те установили, че от 25-те номинирани филма за „Оскар“-и през последните три години, главният актьор в тях е бил над 60-годишен само два пъти. И в двата случая номинации получил Майкъл Кийтън.

По данни на изследването едва в 22,3 процента от споменатите филми играели и в главни роли възрастни жени.

През месец януари тази година световноизвестният режисьор Джеймс Камерън разкритикува Американската киноакадемия заради нейното предубеждение към масовата култура, припомня сайтът Дедлайн.

 
 

Страхотен актьорски състав в първия трейлър на „Song to Song”

| от chronicle.bg |

„Song to Song“ е новият проект на Терънс Малик, който е събрал в едно Райън Гослинг, Натали Портман, Майкъл Фасбендър и Руни Мара. Честно казано, дори във филма да се разказваше за война между лоши извънземни и генно модифицирани питекантропи, пак бихме го гледали, при този актьорски състав.

„Song to Song“ е съвременна любовна история, която се развива на фона на музикалната сцена в Остин, Тексас. Две отдалечени двойки – сценаристите Фей (Руни Мара) и BV (Райън Гослинг) и музикалния магнат Куук (Майкъл Фасбендър) и сервитьорката, която омайва (Натали Портман) – преследват успеха, по време на рокендрол, прелъстяване и предателство.

Преди да видите трейлъра, ще ви зарадваме с още нещо: оператор на филма (както ще забележите в трейлъра, ако познавате творчеството му), е не друг, а Еманюел Любецки („Завръщането“, „Бърдмен“, „Гравитация“, „Дървото на живота“, „Новият свят“ – също на Терънс Малик, и много др.)

А сега…трейлърът.

 

 

 

 
 

Анджелина Джоли представи новия си филм

| от chronicle.bg, по БТА |

Анджелина Джоли направи премиерно представяне в Камбоджа на новия си филм в присъствието на краля на страната Нородом Сиамони, предадоха световните агенции.

Прожекцията на лентата „Първо убиха баща ми“ , която се фокусира върху геноцида на режима на Червените кхмери в периода 1975-1979 година, се състоя в древния храмов комплекс Ангкор Ват.

Филмът под режисурата на Анджелина Джоли е екранизация на едноименния роман на активистката за правата на човека Лунг Унг, в който тя си спомня за детските години и за преживения ужас по време на бруталния режим на Пол Пот. Тя е била петгодишна, когато неговите главорези нахлуват в камбоджанската столица Пном Пен. Момичето е изпратено в трудов лагер и преживява нечовешки страдания. При режима на Пол Пот е избито една четвърт от населението на Камбоджа.

Страната е близка до сърцето на Джоли. Тук тя засне филма си в периода 2015-2016 година, от тази държава е и осиновеният й син Мадокс, припомнят агенциите.

 
 

„За тялото и душата“ е най-добър филм на кинофестивала в Берлин

| от chronicle.bg |

Унгарската лента „За тялото и душата“ на режисьорката Илдико Енеди получи наградата за най-добър филм „Златна мечка“ на международния кинофестивал в Берлин, предадоха Франс прес и ДПА.

Церемонията по обявяването на победителите на тазгодишното издание на Берлиналето – един от най-престижните кинофестивали в света – се състоя тази вечер.

„За тялото и душата“ не бе смятан предварително за един от фаворитите за „Златна мечка“. Унгарският филм разказва за любовната история на мъж и жена в кланица в Будапеща. Те се желаят, но не могат да общуват, освен в съня, който и двамата сънуват. В съня мъжът се превъплъщава в елен, а жената – в кошута.

Първата лента на Илдико Енеди, „Моят 20-и век“, печели наградата за най-добър дебютен филм „Златна камера“ на кинофестивала в Кан през 1989 г.

Финландецът Аки Каурисмеки получи наградата „Сребърна мечка“ за най-добър режисьор за своя филм „Другата страна на надеждата“. Лентата разказва за сирийския бежанец Халед, озовал се пряко волята си в „сивата“ Финландия, и местен собственик на ресторант, разделен със съпругата си алкохоличка, който му идва на помощ.

Това е повече от добра утеха за Каурисмеки, чийто филм в подкрепа на мигрантите бе приет много добре от критиката и бе смятана за основен претендент за „Златна мечка“ наред с чилийския „Фантастична жена“.

Лентата на режисьора Себастиан Лелио повдига въпроса за равноправието на хората с нетрадиционна сексуална ориентация, разказвайки за транссексуална жена, която трябва да се пребори със загубата на своя партньор.

Миналата година наградата за най-добър филм на Берлиналето спечели „Огън в морето“ на италианеца Джанфранко Рози, който е в подкрепа на мигрантите.

Австриецът Георг Фридрих и южнокорейката Ким Мин-хи бяха удостоени с награда „Сребърна мечка“ съответно за най-добър актьор и актриса.

Фридрих бе отличен за ролята си във филма „Светли нощи“ на германския режисьор от турски произход Томас Арслан. Той играе ролята на баща, който се опитва да възстанови връзката си със своя син тийнейджър. Двамата поемат на пътешествие в Северна Норвегия, за да се преоткрият, след като почти не са общували помежду си.

Ким Мин-хи спечели „Сребърна мечка“ за най-добра актриса за ролята си във филма „Нощем на брега сама“ на южнокорейския режисьор Хон Сан-су.

Лентата разказва за жена, решила да си „почине“ от връзка. Героинята на Ким Мин-хи, една от водещите актриси в Южна Корея, се скита из северния пристанищен германски град Хамбург, търсейки смисъла на любовта.

Наградата „Сребърна мечка“ за най-добър документален филм спечели „Лов на духове“ на палестинеца Раед Андони. Лентата показва бивши затворници, които правят възстановка на случки в главния център за разпити в Израел.