Достигнахме ли пика на брадите

| от |

Според ново изследване приливите и отливите в мъжките модни тенденции за брадата може би се ръководят от законите за природната селекция на Дарвин.
1

Колкото повече бради има, толкова по-малко атрактивни са те. По този начин гладко избръснатите мъже имат предимство, според учените в Сидни.

Когато се достигне до “пика” на брадите нещата се обръщат в полза на мъжете, които нямат такива.

Изследването е публикувани в списание Biology Letters. В експеримента мъже и жени са инструктирани да сложат оценка на различни лица с четири различни вида лицево окосмяване.

Както брадатите, така и гладко избръснатите мъже са предпочетени, когато се появяват по-рядко пред изследваните.

Този модел отразява еволюционния феномен, така нареченият “сексуален подбор, базиран на отрицателните честоти”. Казано по друг начин – предимството на рядкостта.

Учени от университета в Уелс решават да проверят тази хипотеза и набират доброволци на фейсбук страницата им The Sex Lab.

3

“Идеята е, че може би хората подражават на известни личности като Джордж Клуни и Хоаким Финикс например. Колкото повече хора го правят обаче, в толкова по-малко ексклузивно нещо се превръща брадата. Именно затова можем да кажем, че се намираме в пика на брадите.”

Кулминацията на брадата се изразява в това, че се няблюдава при професии, при които по принцип не е често срещано – банкери, филмови звезди, и дори футболисти.

В последният експеримент на 1453 жени и 213 мъже са показани мъжки лица с различно количество окосмяване и участващите са помолени да ги оценят.

На някои са показани повече “цели бради”, на други гладко избръснати лица, a на една трета от участващите – микс от всички разновидности (гладко избъснати, с набола брада, с брада на една седмица, и с цяла брада).

Участващите в изследването, и мъжете и жените, оценяват повече наболата брада и пълната брада когато им e показана по-рядко. Същите са резултатите и за избръснатите.

“Знаем, че тенденциите при брадите са циклични – сменят се горе долу на всеки 30 години”, казва професор Брукс.

“Съществува едно прекрасно изследване, което изучава снимки на мъже в периода от 1871 до 1972. Първо се наблюдават бакенбарди, след това мустаци, и накрая бради.”+

_74227671_beardsbigger

“През 70-те и 80-те най-разпространени бяха мустаците. През 90-те се нагледахме на много гладко избръснати мъже, а сега се завърнаха големите бради.”

Професор Брук смята, че бума на брадите може би има нещо общо с финансовата криза от 2008г.

“Според мен една от причините да наблюдаване бум на брадите е, че сегашните времена са трудни. Младите мъже се опитват да са привлекателни, но не е лесно да си намерят работа. Затова някои елементи на мъжествеността се подчертават.”

2

“Има косвени доказателства, че след катастровата на Уолстрийт от 1920г. брадите се умножават.Затова е възможно икономическата ситуация да е причината на сегашната мода.”

Един от парадоксите на еволюцията е, че генетично силните страни, предпочитани от единият пол, невинаги се харесват на другия – по този начин се поддържа разнообразието.

Различните тенденции при брадите да не се разпространяват генетично. Но при някои други черти, като например цвета на косата при жените е възможно въпроса да стои по друг начин. Има спекулации, че русият, червеният и кафявият цвят на косата са се разпространили според новостта им, но доказателствата са нищожни.

“Изглежда най-широко разпространена е брадата на 5-10 дни. Но това са средностатистически данни. За щастие в живота се срещане не с данни, а с индивиди.”, споделя професор Брукс

 

 
 

Най-вероятният ден да бъдете зарязани от партньора наближава

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-вероятният ден, в който може да бъдете зарязани от партньора наближава и той е 11 декември.

Тази неделя е набедена за най-фатална от статистиците, които внимателно анализирали думата „раздяла“ в постовете и статусите във Фейсбук. Съществуват различни теории относно това на какво се дължат тези разлъки.

По-стиснатите люде си дават сметка, че не си заслужава да се хвърлят пари на вятъра за подаръци за човека, с когото не са сигурни, че ще продължат. Други пък предпочитат скъсването на отношенията пред това да представят човека до себе си на семейството. Но не трябва да изключваме и влиянието на стреса – периодът около коледните и новогодишните празници е особено напрегнат и на мнозина не им издържат нервите.

Много тлеещи конфликти излизат наяве и от това страда любовната връзка. Ако все пак двойките преодолеят фаталния 11 декември, да не мислят, че всичко им се е разминало. Разлъките на Коледа и на Нова година намаляват, но рязко скачат през пролетта, предупреждава таблоидът.

 
 

Появи се невероятен акустичен кавър на „Издислав“. Чуйте го

| от chronicle.bg |

Първият опит за песен на английски на поп-фолк изпълнителя Фики Стораро предизвика вълна от шеги. Песента му „Is This Love“ беше успешно прекръстена на Издислав и намери специално място дори в новинарския блок на БНТ. Въпреки типичните чалга извивки на парчето, оказва се, че то може и да звучи добре.

Автор на чудесния кавър е Нели, която от 17-годишна поддържа свой YouTube канал, в който публикува видеа на кавъри.

Чуйте я.

 
 

Звезделина от Mint Stories: Истории за мода с ментов привкус

| от Зорница Аспарухова |

Запознайте се със Звезделина – професионален “инфлуенсър”. Преди две години и половина, тя и нейният приятел Калоян решават, че животът е прекалено кратък, за да го прекарат в офис и в правене на безинтересни неща и така създават личното си интернет пространство Mint Stories. Сега казват, че се случва да не спят от вълнение заради някоя история, която им предстои да разкажат или да заснемат.

Много от постовете в Mint Stories са свързани с модни течения, комбинации и онези неща, които Звезделина вярва, че читателите й ще харесат. А те са близо 9 000 във Facebook и Instagram.

звезделина цолова

За какво пишат? За всичко, което се радва на лайкове – освен модата, това са пътешествията, храната. Започват без дългосрочен план: „Наистина нямах никаква представа, че ще пиша точно за това или че ще правя нещо подобно вече толкова време. Блогът стана от само себе си това, което е. Харесва ми безкрайната свобода, която ми дава.”

Mint Stories е най-дълготрайното “работно място” на Звезделина.

В тази фотосесия Звезделина е с бижута и аксесоари Folli Follie, чиято глобална стратегия е да работят с модни инфлуенсъри от цял свят. Марката я избра, за да покани своите последователи в магазина на Follie Follie в Paradise Center в четвъртък, 8 декември.

звезделина цолова

Всички фенове на марката или нейни последователи, които посетят магазина на Folli Follie в Paradise Center утре от 17 до 20 часа, ще ползват отстъпка за пазаруване в размер на 30%, както и идеи за комбиниране на красивите аксесоари от Звезделина.

звезделина цолова

Задачата на Звезделина е да покаже своя стил в огромната колекция от пръстени, гривни, чанти и колиета. „Категорично Lady Bubble ми е сред любимата серия този сезон, но не мога да пропусна и среброто – Fashionably Silver, което ми е слабост. Харесват ми по-изчистените и нежни модели и тези две колекции съчетават именно това.“ Звезделина се спира на два масивни пръстена, гривна и колие. Не комбинира всичко едновременно, а ги съчетава с различни визии в червено, черно и актуалното за сезона – златисто.

звезделина цолова

В тоалета й присъства и часовник – едно от нещата, които отдавна не са просто практична вещ, а по-скоро задължителен аксесоар. И разбира се, какво е една жена без чанта. Звезделина избира кожена чанта за едно рамо в златисто.

звезделина цолова

„Модата е нещо абстрактно. Винаги има нужда от това, да й се внесе малко живот и душа, било то чрез собствена интерпретация или нов прочит, например“, казва Звезделина.

„По-студеното време позволява много повече заигравка с топлите аксесоари. Разбира се, не забравям и любимите ми часовници, без които не излизам, дългите колиета и по-големите чанти, които отново превзеха гардероба ми”. Но все пак най-добрата „модна униформа“ според блогърката, са доброто настроение и усмивката.

звезделина цолова

Звезделина има няколко основни принципа, когато става дума за празници: „винаги да избира нещо ново и да избягва да се облича в черно или други тъмни нюанси.”

За подарък най-често избираните от нея неща са аксесоарите.

звезделина цолова

“Не знам защо, но моето семейство упорито ги пренебрегва или просто свикнаха да разчитат на мен за тези детайли. Миналата година подарих на баща ми стилен черен часовник, който му гравирах с послание – сега всеки ден е на ръката му. С майка ми сме на мнение, че още една чанта никога не е излишна. Обичам да подарявам неща, от които даденият човек има нужда.“

Място: NEA flower shop

Фотограф: Калоян Христов

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider