До 8 коли на ден се крадат у нас. Джихадисти си поръчват джипове тук

| от |

От българските улици се крадат джипове за джихадисти, съобщава от първа страница в. „Стандарт”. Каналът за износ действал от началото на годината, а „засегнатите” автомобили са на луксозни марки, твърдят източници от службите.

Статистиката показва, че между 4 и 8 средно на ден изчезват в страната. По-голямата част от тях отпътуват за Турция, а оттам и за Близкия изток. Прехвърлянето на автомобилите е основно към Сирия, Ирак и Ливан, където страната ни няма сключени договорености за правно и полицейско сътрудничество.

Все по-често скъпите коли се отмъкват и чрез лизингови измами. За тях се внася само една, най-много две вноски, след което уж с туристическа цел напускат пределите на страната и така преди още да са обявени за издирване, колите вече се намират в страни, от които няма как да бъдат проследени или върнати. Тази схема е трудна за доказване и добре измислена.

Обикновено возилото се поръчва от клиент от чужбина. От България  чрез многобройните обяви за работа се наема шофьор, който получава по около 500 евро на курс. Наемникът прекарва колата през границата с редовни документи.

Когато се установи, че автомобилът липсва, от полицията първо издирват човека, който е извел колата от страната, а при установяването му той декларира, че я е предал на собственика й чужденец и няма представа какво се е случило с нея по-нататък. По този начин няма как да се повдигнат обвинения за кражба на шофьора.

Според полицията контролът ни е нулев, а каналът за трафик е утвърден и действа бързо.

По същата схема отново чрез лизинг се изнасят и возила на фалирали бизнесмени, които не могат да ги изплатят и да покрият вноските си. Автокрадците се договорят с тях и извършват фиктивни кражби. По данни на МВР около 70% от обявените за изчезнали коли са отнети по тази схема, която обаче е изключително трудно доказуема.

Пресичането на канала също затруднява разследващите, защото обикновено след като лизинговата кола се изнесе в посока Сирия, едва тогава се обявява за открадната.

Процедурата по издирването на автомобила също е доста тромава. Самото разследване трае два месеца, докато се установи, че действително автомобилът не може да бъде намерен. Освен това засичането кога точно автомобилът е напуснал пределите на страната също става трудно, тъй като граничният контрол не изисква отбелязването му, нито пък се поставят някакви печати.

В схемата участват и служители от граничните пунктове, тъй като единствено по собствено усмотрение могат да проверят и запишат дадена кола, напускаща страната.

Евтините ги търгуват на части в нета

По-евтиният масов клас автомобили и такива на възраст над 10 години представляват около 80% от кражбите, обясниха от МВР. Те представляват интерес за автоапашите заради търсенето на части и бързия оборот, който се реализира при продажбата им в разфасовано състояние. През последните години това се превръща в тенденция. Разглобени на части, тези автомобили най-често се предлагат за продажба в специализираните интернет сайтове. БМВ, „Фолксваген“ и „Ауди“ продължават да са най-крадени в България. През тази година класацията отново водят колите на баварския концерн, довериха ченгета.

Отварят ги за секунди с GSM

Автокрадците в София вече задигат лъскави лимузини и японски джипове с помощта на джиесем, пише „Стандарт“. За целта бандититекупуват модерни смартфони, тъй като в тях можело да се скрие апаратурата, с която се запалва автомобилът. Така при една полицейска проверка извършителят нямал проблеми с претърсването, защото рядко някой би се усъмнил, че може да бъде открадната кола с телефон в джоба. Самият метод бил представен на т. нар. семинари, които се организират сред апашите. За по-силните автоджамбази работят компютърни специалисти, които били натоварени със задачата да измислят нови методи за подкарване на лимузините.

В случая с телефоните предварително спецовете ги разглобявали и махали вътрешностите им, след което между двата панела вграждали изключително важния за крадците програматор, който за 15 секунди след влизането в колата обучава новия ключ на крадеца и запалването става безпроблемно. С този тип оборудване се задигали предимно три модела джипове на японски производител, един от които се произвеждал за американския пазар и е с размерите на огромен пикап с мощен двигател. Смартфонът се използвал и за моделите на един от големите немски производители. Номерът става при моделите след 2007 година.

 

 
 

Топ ролите на Кевин Костнър

| от chronicle.bg |

Знаете много добре кой е Кевин Костнър. Носител на „Сезар“, „Еми“, „Оскар“ и „Златен глобус“, номиниран е за по две награди „Сатурн“ и „Сателит“ и три награди на „БАФТА“.

Едно от най-големите имена в Холивуд, Костнър е познат по целия свят с участията си в легедарни филми като „Танцуващият с вълци“, „Недосегаемите“, „Воден свят“ и още.

Днес Костнър навършва 62 години (една чудесна актьорска възраст) и по случай този светъл холивудски празник, ви черпим в галерия с най-добрите му роли. Според нас. Чувствайте се свободни да ни нахулите, ако сме забравили някоя или да допълните в коментари вашите любими роли на този кино гигант.

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.