До 8 коли на ден се крадат у нас. Джихадисти си поръчват джипове тук

| от |

От българските улици се крадат джипове за джихадисти, съобщава от първа страница в. „Стандарт”. Каналът за износ действал от началото на годината, а „засегнатите” автомобили са на луксозни марки, твърдят източници от службите.

Статистиката показва, че между 4 и 8 средно на ден изчезват в страната. По-голямата част от тях отпътуват за Турция, а оттам и за Близкия изток. Прехвърлянето на автомобилите е основно към Сирия, Ирак и Ливан, където страната ни няма сключени договорености за правно и полицейско сътрудничество.

Все по-често скъпите коли се отмъкват и чрез лизингови измами. За тях се внася само една, най-много две вноски, след което уж с туристическа цел напускат пределите на страната и така преди още да са обявени за издирване, колите вече се намират в страни, от които няма как да бъдат проследени или върнати. Тази схема е трудна за доказване и добре измислена.

Обикновено возилото се поръчва от клиент от чужбина. От България  чрез многобройните обяви за работа се наема шофьор, който получава по около 500 евро на курс. Наемникът прекарва колата през границата с редовни документи.

Когато се установи, че автомобилът липсва, от полицията първо издирват човека, който е извел колата от страната, а при установяването му той декларира, че я е предал на собственика й чужденец и няма представа какво се е случило с нея по-нататък. По този начин няма как да се повдигнат обвинения за кражба на шофьора.

Според полицията контролът ни е нулев, а каналът за трафик е утвърден и действа бързо.

По същата схема отново чрез лизинг се изнасят и возила на фалирали бизнесмени, които не могат да ги изплатят и да покрият вноските си. Автокрадците се договорят с тях и извършват фиктивни кражби. По данни на МВР около 70% от обявените за изчезнали коли са отнети по тази схема, която обаче е изключително трудно доказуема.

Пресичането на канала също затруднява разследващите, защото обикновено след като лизинговата кола се изнесе в посока Сирия, едва тогава се обявява за открадната.

Процедурата по издирването на автомобила също е доста тромава. Самото разследване трае два месеца, докато се установи, че действително автомобилът не може да бъде намерен. Освен това засичането кога точно автомобилът е напуснал пределите на страната също става трудно, тъй като граничният контрол не изисква отбелязването му, нито пък се поставят някакви печати.

В схемата участват и служители от граничните пунктове, тъй като единствено по собствено усмотрение могат да проверят и запишат дадена кола, напускаща страната.

Евтините ги търгуват на части в нета

По-евтиният масов клас автомобили и такива на възраст над 10 години представляват около 80% от кражбите, обясниха от МВР. Те представляват интерес за автоапашите заради търсенето на части и бързия оборот, който се реализира при продажбата им в разфасовано състояние. През последните години това се превръща в тенденция. Разглобени на части, тези автомобили най-често се предлагат за продажба в специализираните интернет сайтове. БМВ, „Фолксваген“ и „Ауди“ продължават да са най-крадени в България. През тази година класацията отново водят колите на баварския концерн, довериха ченгета.

Отварят ги за секунди с GSM

Автокрадците в София вече задигат лъскави лимузини и японски джипове с помощта на джиесем, пише „Стандарт“. За целта бандититекупуват модерни смартфони, тъй като в тях можело да се скрие апаратурата, с която се запалва автомобилът. Така при една полицейска проверка извършителят нямал проблеми с претърсването, защото рядко някой би се усъмнил, че може да бъде открадната кола с телефон в джоба. Самият метод бил представен на т. нар. семинари, които се организират сред апашите. За по-силните автоджамбази работят компютърни специалисти, които били натоварени със задачата да измислят нови методи за подкарване на лимузините.

В случая с телефоните предварително спецовете ги разглобявали и махали вътрешностите им, след което между двата панела вграждали изключително важния за крадците програматор, който за 15 секунди след влизането в колата обучава новия ключ на крадеца и запалването става безпроблемно. С този тип оборудване се задигали предимно три модела джипове на японски производител, един от които се произвеждал за американския пазар и е с размерите на огромен пикап с мощен двигател. Смартфонът се използвал и за моделите на един от големите немски производители. Номерът става при моделите след 2007 година.

 

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Ще пращаме пари през Facebook

| от chronicle.bg |

Компанията за трансфер на пари TransferWise ще пусне нова услуга, която позволява потребителите на Facebook да изпращат пари през Messenger.

Лондонският стартъп заяви, че програмата вече е готова и че тя ще позволи по-лесна комуникация с бизнеса, както и по-лесно пазаруване.

За сега услугата работи в САЩ, Великобритания, Канада, Австралия и Европа. Facebook има такава опция, но тя работи само в САЩ. TransferWise ще разшири тази възможност за цялото земно кълбо.

Социалната мрежа „отвори“ Messenger за външни програмисти, които да правят т. нар. чатботове (каквато е и въпросната услуга) с идеята да достигне до още повече хора по света. С напредъка на изкуствения интелект много фирми, включително и банки, се надяват скоро да подобрят обслужването на клиенти именно по този начин.

TransferWise е основана през 2011 година от двама приятели естонци Таавет Хинрикус и Кристо Каарман (Taavet Hinrikus и Kristo Käärmann), на които им писнало от високите такси, които искали банките, за финансови трансфери. Днес компанията е оценена на над 1 милиард долара и е подкрепена от няколко огромни инвеститори от Силиконовата долина.

 
 

Премиерата на „Красавицата и Звяра“ съвпадна с бурята Дорис

| от chronicle.bg |

Звездите на „Красавицата и Звяра“ понесоха стоически лошото време, предизвикано от бурята Дорис, за да присъстват на състоялата се в Лондон премиера на игралната версия на класическата анимация на „Дисни“ от 1991 г., съобщава БТА.

26-годишната Ема Уотсън приличаше на истинска принцеса, постигната благодарение на приказна сребристосива рокля с пелерина, сътворена от дизайнерката Емилия Уикстед. Актрисата сподели, че „твърде прогресивната“ й героиня Бел е по-различна от останалите принцеси на „Дисни“.

На премиерата на филма присъстваха също Дан Стивънс, който се превъплъщава в образа на Звяра/Принца, Люк Еванс (Гастон, отхвърлен съперник за сърцето на Бел), Ема Томпсън и Иън Маккелън, които озвучават персонажите Мисис Потс и Когсуърт, режисьорът Бил Кондън.

Кондън не скри, че се е чувствал напрегнат заради предизвикателство да създаде игрална версия на класическата анимация. Маккелън сподели, че с известно безпокойство е очаквал моментът, в който ще може да сравни новия филм с оригиналната анимационна лента.
Игралната версия на „Красавицата и Звяра“ излиза на екран във Великобритания, САЩ и България на 17 март.