Дизайнери създадоха лимитирана серия велосипеди специално за One Design Week

| от |

Модели за малки и големи, вдъхновени от мотото на фестивала – НОМАД, очакват първите си собственици в Пловдив между 20 и 29 юни

Елиа Недков, Кирил Златков, Вики Книш, Фонтан 2 и Постстудио са дизайнери от различни поколения, с различен стил и професионален път. Общото между всички тях, освен успеха и творческото признание, е че са част от голямото семейство на ONEDESIGNWEEK, били са участници на фестивала, в творческия му екип или автори на визуална идентичност.

Тази година дизайнерите бяха изправени пред предизвикателството да създадат визия за Велосипеди SPRINT, вдъхновена от мотото на ONEDESIGNWEEK – НОМАД. Резултатът е лимитирана серия от 45 колела в шест модела с ефектен и елегантен графичен дизайн.

Ето ги велоНОМАДите:

Елиа Недков е учил мода и архитектура в Австрия. През последните 16 години работи в областта на архитектурата, дизайна и графиката; първоначално студиото му е в Грац, през 2004 г. се премества в Милано, a днес е базиран в София. Работи с множество водещи дизайн компании и печели различни международни отличия, в това число и PolydecorDesignAward.

През 2013 г., по време на фестивала, Елиа представи изложбата „Отвътре-навън и отвън-навътре“ и работилницата „Една същност“, фокусирана върху подхода при създаването на идентичността на една фирма. Тази година той e част от творческия екип на ONEDESIGNWEEK.

EliaNedkov

Кирил Златков се изявява в различни области на визуалните изкуства ­ графика, живопис, плакат, стенопис, графичен дизайн, илюстрация, калиграфия и шрифт. Има няколко самостоятелни изложби и множество участия в общи проекти, биеналета и триеналета в страната и по света. Работил е в областта на рекламата като творчески директор, член е на Art Directors Club, България.

Познаваме Кирил от миналогодишния му кураторски проект „Нова българска типография“, който представи работата на над 20 български графични дизайнери и студиа, а и тази година той е част от творческия екип на ONEDESIGNWEEK и куратор на изложбата „Три любими“.

През 2013г. Вики Книш курираше детската програма на фестивала, а през 2014 г. стои зад дизайна на 10 детски велосипеди, във варианти за най- малките и по-опитните млади колоездачи.

VickyKnysh_kids

В рамките на ONE DESIGN WEEK графичните дизайнери от Постстудио местят офиса си в пловдивския квартал Капана. Нестандартното им решение е придружено от изложба на неизлагани техни плакати. Тримата основатели – Велина Стойкова, Магдалина Станчева и Андреан Нешев, са автори на множество визуални кампании за лейбъла ЕДНО, визуални идентичности на книги, каталози, уебстраници, както и на мащабния изследователски проект върху творчеството на големия българския график Стефан Кънчев.

bike_PostStudio

Фонтан 2 създадоха цялостната визуална идентичност на ONEDESIGNWEEK – НОМАД, а това е нейната вело версия.

Пловдивската публика ще може да види, изпробва и закупи модели по време на ONEDESIGNWEEK между 20 и 29 юни в Пловдив. Екипът на фестивала ще се придвижва в града с пет от велосипедите SPRINT с визията на Фонтан 2.  Ето къде можете да видите останалите:

–       Офиса на ЕДНО в квартал КАПАНА, ул. Христо Дюкмеджиев 10

–       LoungeZone, ул. Константин Стоилов 30

–       По време на изложбата „Партида 4“, Тютюневи складове,ул. Екзарх Йосиф 14

–       Място за велосипеди – SPRINT в Капана

–       В деня на ФОРУМА на 28 юни в Дом на културата, Пловдив

–       На 29 юни по време на ДИЗАЙН БАЗАРА в Капана

ONE DESIGN WEEK е международен фестивал за дизайн и визуална култура. Провежда се всяка година през юни месец. Програмата му включва професионален форум с участието на изтъкнати имена от цял свят и ред събития със свободен достъп за широката публика – изложби, творчески работилници, дискусии, лекции, детска програма, филми, книги, партита.

ONE DESIGN WEEK стартира през 2009г., а през 2014 фестивалът за първи път се провежда в Пловдив. Събитието се организира от независимата платформа за културни събития ЕДНО в партньорство с Фондация Америка за България и Община Пловдив. Сред другите ежегодни фестивали на ЕДНО са ONE ARCHITECTURE WEEK и ONE DANCE WEEK.

 
 

#Bookclub: Оригиналните приказки на Братя Грим – за първи път на български

| от chronicle.bg |

Всички сме чели като деца приказките на Братя Грим. Десетки статии обаче говорят за „оригиналните“ приказки – онези, в които има много повече ужас и страх, отколкото в тези, които сме разлиствали като деца.

Зa пpъв път нa бългapcĸи eзиĸ излиза превод по opигинaлнитe нeмcĸи тeĸcтoвe нa пpocлoвyтитe пpиĸaзĸи, cъбpaни и paзĸaзaни oт Яĸoб и Bилxeлм Гpим. Издaниeтo вĸлючвa cтoтици пoяcнитeлни бeлeжĸи, илюcтpaции, биoгpaфични и poдocлoвни cпpaвĸи, ĸaĸтo и пoдpoбeн пpeдгoвop.

„Детски и домашни приказки“ излиза благодарение на издателство „Deja Book“.

Откъс от книгата можете да прочетете тук. 

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

Звезделина от Mint Stories: Истории за мода с ментов привкус

| от Зорница Аспарухова |

Запознайте се със Звезделина – професионален “инфлуенсър”. Преди две години и половина, тя и нейният приятел Калоян решават, че животът е прекалено кратък, за да го прекарат в офис и в правене на безинтересни неща и така създават личното си интернет пространство Mint Stories. Сега казват, че се случва да не спят от вълнение заради някоя история, която им предстои да разкажат или да заснемат.

Много от постовете в Mint Stories са свързани с модни течения, комбинации и онези неща, които Звезделина вярва, че читателите й ще харесат. А те са близо 9 000 във Facebook и Instagram.

звезделина цолова

За какво пишат? За всичко, което се радва на лайкове – освен модата, това са пътешествията, храната. Започват без дългосрочен план: „Наистина нямах никаква представа, че ще пиша точно за това или че ще правя нещо подобно вече толкова време. Блогът стана от само себе си това, което е. Харесва ми безкрайната свобода, която ми дава.”

Mint Stories е най-дълготрайното “работно място” на Звезделина.

В тази фотосесия Звезделина е с бижута и аксесоари Folli Follie, чиято глобална стратегия е да работят с модни инфлуенсъри от цял свят. Марката я избра, за да покани своите последователи в магазина на Follie Follie в Paradise Center в четвъртък, 8 декември.

звезделина цолова

Всички фенове на марката или нейни последователи, които посетят магазина на Folli Follie в Paradise Center утре от 17 до 20 часа, ще ползват отстъпка за пазаруване в размер на 30%, както и идеи за комбиниране на красивите аксесоари от Звезделина.

звезделина цолова

Задачата на Звезделина е да покаже своя стил в огромната колекция от пръстени, гривни, чанти и колиета. „Категорично Lady Bubble ми е сред любимата серия този сезон, но не мога да пропусна и среброто – Fashionably Silver, което ми е слабост. Харесват ми по-изчистените и нежни модели и тези две колекции съчетават именно това.“ Звезделина се спира на два масивни пръстена, гривна и колие. Не комбинира всичко едновременно, а ги съчетава с различни визии в червено, черно и актуалното за сезона – златисто.

звезделина цолова

В тоалета й присъства и часовник – едно от нещата, които отдавна не са просто практична вещ, а по-скоро задължителен аксесоар. И разбира се, какво е една жена без чанта. Звезделина избира кожена чанта за едно рамо в златисто.

звезделина цолова

„Модата е нещо абстрактно. Винаги има нужда от това, да й се внесе малко живот и душа, било то чрез собствена интерпретация или нов прочит, например“, казва Звезделина.

„По-студеното време позволява много повече заигравка с топлите аксесоари. Разбира се, не забравям и любимите ми часовници, без които не излизам, дългите колиета и по-големите чанти, които отново превзеха гардероба ми”. Но все пак най-добрата „модна униформа“ според блогърката, са доброто настроение и усмивката.

звезделина цолова

Звезделина има няколко основни принципа, когато става дума за празници: „винаги да избира нещо ново и да избягва да се облича в черно или други тъмни нюанси.”

За подарък най-често избираните от нея неща са аксесоарите.

звезделина цолова

“Не знам защо, но моето семейство упорито ги пренебрегва или просто свикнаха да разчитат на мен за тези детайли. Миналата година подарих на баща ми стилен черен часовник, който му гравирах с послание – сега всеки ден е на ръката му. С майка ми сме на мнение, че още една чанта никога не е излишна. Обичам да подарявам неща, от които даденият човек има нужда.“

Място: NEA flower shop

Фотограф: Калоян Христов