Дилма Русеф спечели битката за Бразилия

| от |

Дилма Русеф бе преизбрана на поста президент на Бразилия в неделя с малка преднина пред дясноцентристкия си съперник Аесио Невеш, според официалните резултати.

Дилма Русеф остава начело на огромната страна с 51,45% от гласовете срещу 48,55% за Невеш, според окончателните резултати на почти 98% от гласовете.

„Бразилия: Благодаря много!“, веднага написа първата жена президент на Бразилия в Туитър (Twitter).

142,8 милиона бразилци отидоха до урните в неделя и победата на кандидатката на „приемствеността“ се получи с разлика от три милиона гласа в огромната страна с 200 милиона жители.

Победата укрепва лявата Работническа партия, която е на власт в продължение на вече 12 години в Бразилия.

Бразилците бяха разделени на привърженици на продължаването на социалните завоевания, които измъкнаха 40 милиона души от бедността и тези на промяната, която би трябвало да съживи бавно вървящата икономиката на страната.

Шейсет и шест годишната Русеф загуби в щата Сао Пауло, най-големия избирателен район в страната (35,70% срещу 64,30% за Невеш), но компенсира като спечели Минас Жерайс – втори район в Бразилия и политическа крепост на Невеш, който е губернатор там (52,40% срещу 47,60%). Тя спечели и в третия по големина избирателен район – щата Рио де Жанейро – с повече от 54% от гласовете.

Тя получи масовата подкрепа на бедния североизток на страната, който представлява 26% от избирателите в Бразилия, или повече от щата Сао Пауло, където тя има по-добър резултат, отколкото през 2010 г., според анализаторите.

Окончателната победа беше решена от средната класа, разпределена в най-гъсто населените щати на икономически по-развития югоизток – Сао Пауло, Рио, Минас Жерайс. Те бяха епицентъра на историческите социални вълнения през юни 2013 срещу високите разходи за финалите на футболния Мондиал и лошото състояние на обществените услуги и корупцията.

Аесио Невеш, който бе фаворит в тези региони след първия тур, бе застигнат и изпреварен от Дилма Русеф, пише АФП. Когато Бразилия отпадна безславно от футболното съревнование, съперници на Русеф провидяха знак и за нейната загуба, но тя устоя на далеч по-сложния общонационален терен.

Участничка в някогашната нелегална въоръжена съпротива срещу военната диктатура, затворената от властта и измъчваната бразилка с български корен Дилма Вана Русеф, бе преизбрана в неделя за втори четиригодишен мандат. Последната „война“ за президентския мандат бе изпитание, което тя издържа и укрепи не само позицията на лявата й партия, но и репутацията и на „желязна дама“. /БГНЕС

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

Роби Уилямс е готов да представи Русия на „Евровизия 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Известният британски певец и музикант Роби Уилямс заяви готовност да представи Русия на тазгодишния песенен конкурс „Евровизия 2017″.

„Евровизия 2017″ ще се проведе през месец май в столицата на Украйна Киев, предаде ТАСС.

Агенцията цитира изявление на Уилямс в руското телевизионно предаване „Нека говорят“. „Аз бих искал да представя Русия на „Евровизия“, заяви музикантът. Това ви го казвам чистосърдечно, а ето че моят мениджър сигурно вече се е хванал за главата! Бих искал да представя Русия на конкурса. Давай, Русия, ние можем да победим!“.

Уилямс добави, че харесва „Евровизия“ заради пищното и грандиозно шоу, което се предлага на зрителите.

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.