Деветте типа хора според традиционната китайска медицина

| от |

С Радио Китай

Философите казват: „няма два еднакви листа в гората“. Така е и с хората – всеки е уникален. Традиционната китайска медицина разделя хората в девет групи според характеристиките на физиката и характера им. Ако искате да разберете към коя категория спадате и как да поддържате силите си, прочетете следващите редове.

1c688021747f424c9dbe781d22e45c9c

1. Хармоничен тип

Физически характеристики: При хората, които са постигнали хармония между двете начала Ин и Ян, функцията на вътрешните органи, както и на жизнената енергия Ци и кръвта в тялото, са в добро здравословно състояние. Тъй като нямат проблеми с апетита и сънят им е спокоен, те рядко боледуват.

Психологични характеристики: Хората от „хармоничния тип“ са енергични и оптимистично настроени. Те се адаптират лесно към нова среда.

Съвети: На хората от този тип се препоръчва да консумират зърнени храни, плодове и зеленчуци и да избягват прекалено мазната и пикантна храна. За да поддържат добра форма, те трябва да стават, лягат и се хранят в определено време всеки ден. Не бива да пропускат и редовните занимания със спорт. За младите са подходящи бягането или спортовете с топка, а за хората на възраст – разходката или китайските оздравителни упражнения Тайдзицюен.

2. Недостиг на жизнена енергия Ци

Физически характеристики: Хората с недостиг на жизнена енергия Ци често се чувстват апатични и се потят. Причина за това е слабият им организъм. Те са склонни да боледуват от различни болести като настинки и отпуснат стомах. Тъй като организмът им не е достатъчно силен, често им трябва повече време, за да се възстановят след заболяване.

Психологични характеристики: Хората от този тип са интровертни и не са склонни да поемат рискове в живота.

Съвети: Ако не ви достига жизнена енергия Ци, трябва да добавите повече соя, гъби, пилешко, хинап (китайски фурми), плод драконово око и мед към ежедневното меню, за да подсилите функцията на далака. В същото време трябва да ограничите консумацията на сурова ряпа. За да сте енергични през деня, не пропускайте обедната почивка и си лягайте рано вечер. Обличайте се топло.

На хората от този тип се препоръчват по-бавни упражнения като ходенето и Тайдзицюен, докато интензивните занимания със спорт е препоръчително да се избягват, защото те допълнително изтощават енергията Ци.

3. Недостиг на Ян енергия

Физически характеристики: Хората, на които не им достига Ян енергия, обикновено предпочитат да стоят на топло, докато на студ не се чувстват комфортно.

Психологични характеристики: Този тип хора са интровертни и тихи по природа.

Съвети: Тези, които имат недостиг на Ян енергия, трябва да консумират храни, които затоплят организма. Това са телешкото, овчето, чесънът. В списъка на храните, които е желателно да избягват са: крушите, дините и водните кестени. През летните месеци е по-добре да не стоят в помещения с работещи климатици, а през зимата да се погрижат гърбът, стомахът и ходилата им да са топли и да не изстиват.

В слънчевите зимни дни е препоръчително да спортуват на открито, но ако е ветровито или вали, е желателно да си стоят вкъщи.

4. Недостиг на Ин енергия

Физически характеристики: Хората, на които не им достига Ин енергия, не обичат да им е топло. Обикновено дланите и ходилата им са горещи, а лицата им са червени. Те ожадняват лесно, а изпражненията им често са сухи.

Психологични характеристики: Този тип хора са жизнени и весели, но обикновено лесно избухват.

Съвети: Ако не ви достига Ин енергия, е препоръчително да консумирате повече храни, които да попълнят недостига. Това са свинското, патешкото, бобът мунг бенинкаса (зимна тиква), т.е. такива, които по природа имат свойството да охлаждат организма. Освен това ще трябва да спазвате режим и да не стоите до късно вечер. Аеробиката, Тайдзицюен и Цигун са сред упражненията, които ви препоръчват китайските лекари. В същото време е желателно да избягвате бягането на дълги разстояния и спортовете с топка.

5. Застой на флегмата (задържане на течности в организма)

Физически характеристики: Хората от този тип обикновено са с наднормено тегло, издут корем и мазна кожа. Те се потят и уморяват лесно.

Психологични характеристики: Представителите на този тип са благи по природа, обикновено са по-толерантни и демонстрират спокойно и безгрижно поведение.

Съвети: Хората, които задържат течности, трябва да консумират по-лека храна и да избягват твърде мазната и сладката. Освен това ще трябва да се погрижат помещенията, където стоят, да не са влажни, да прекарват повече време на слънце и да намалят излизанията в студените или дъждовни дни. Подходящи спортове за тях са ходенето, джогинга, плуването и танците.

6. Влага и горещина в организма

Физически характеристики: Много от хората от този тип страдат от акне, рани по кожата, а кожата на носа им е мазна. Те обикновено имат лош дъх в устата, урината им е жълта, а изпражненията полутечни.

Психологични характеристики: Хората от този тип обикновено са неспокойни и нервни.

Съвети: Препоръчително е да се храните с лека храна като червен боб, целина и краставици. Помещенията, където прекарвате повече време е желателно да са сухи и добре проветрени. Освен това трябва да се насочите към по-интензивни спортове като бягането на дълги разстояния, плуването и/или спортовете с тока.

7. Застой на кръвта

Физически характеристики: Хората със застой на кръвта обикновено изглеждат тъжни, често се забелязват червени ивици в бялото на очите им, а венците им кървят, когато си мият зъбите.

Психологични характеристики: Този тип хора са склонни да забравят и често се чувстват нервни.

Съвети: Ако имате застой на кръвта, трябва да консумирате повече черен боб, водорасли и репички, които ще подобрят кръвообращението и ще премахнат застоя. Желателно е да танцувате редовно и да се занимавате с бодибилдинг, което се предполага, че ще възстанови нормалния поток на кръвта и енергията Ци.

8. Стагнация на жизнената енергия Ци

Физически характеристики: Хората, при които жизнената енергия Ци не тече свободно, обикновено са слабо телосложение и с по-деликатно здраве. Те често се оплакват от безсъние.

Психологични характеристики: Този тип хора са прекалено сантиментални и често изпадат в депресии.

Съвети: При стагнация на Ци се препоръчва консумацията на повече водорасли и глог, които ще помогнат за преодоляването на меланхолията и ще нормализират потока на жизнената енергия.

Желателно е този тип хора да участват в повече дейности на открито като танци, спортове с топка или игра на шах.

9. Алергии

Физически характеристики: Хората от този тип обикновено са алергични към поелна и/или някои храни, като морските дарове и млякото.

Психологични характеристики: При този тип особеностите на характера варират.

Съвети: Хората, които са склонни към алергии, трябва да консумират храни, които подсилват циркулацията на енергията Ци. Сред тях са картофите, гъбите и пилешкото месо. Желателно е да избягват пикантните и дразнещи храни като телешкото, морските дарове и патладжаните, както и кафето и силния чай.

За да се предпазят от алергични реакции, хората от тази група трябва да поддържат чисти и проветрени помещенията, където живеят и да не отглеждат домашни любимци.

 
 

„The OA“ е sci-fi приказка. А вие гледате ли го?

| от |

На 16 декември, докато хората са в трескава подготовка на истерията покрай предстоящите коледни празници и само чакат, за да изпратят 2016-а година на майната й, Netfix – новатори в правенето и пускането на добре телевизия – бълват цял сезон на най-новото си шоу – The OA.

The OA минава някак незабелязано за много хора. Дали е от идването на Коледа, или от голямата истерия, която другото шоу на канала Stranger Things предизвика, не е ясно. Но The OA остава леко в сянка. По-умните телевизионни маниаци обаче надушват като хрътки, когато нещо ще бъде добро, не просто защото е гледаемо, а защото съдържа в себе си онези бисери на телевизионния разказ, които някои сериали и поредици могат да донесат, и съответно The OA започва да набира своята малка, но вярна аудитория.

Близо месец след премиерата си шоуто, дело на Netflix и американската кукувица Брит Марлинг, която е създател, продуцент и основна актриса в него, бива подновено за втори сезон. Продължение, което всеки, който веднъж е дал шанс на The OA очаква с леко нетърпение, равносилно на сърбеж там, където не можеш да се почешеш в момента.

Историята в шоуто проследява младата откачалка Прери, която се завръща като някакво ненормално чудо в родния си дом, от който е изчезнала преди точно 7 години. При завръщането й се променят две неща – от сляпо момиче, тя се е превърнала напълно зряща жена и ако преди е изглеждала просто затворена в себе си, то сега е леко луда девойка, бълваща небивалици и сентенеции, която няма търпение да се освободи от емоционалната и физическа обвързаност към семейството, което не е виждала отдавна, но което си я иска обратно.

Така започва историята на Прери, която малко след като се прибира на мястото, което чувства като чуждо тяло, удобно наместило се в нея, събира група от аутсайдери и откачалки, на които да разкаже историята си и съответно те да й помогнат да се върне там, откъдето е дошла, за да намери единственото нещо, което я интересува – нейният приятел Хоумър.

Епизод след епизод, подредени в строг, динамичен и ярък разказ, зрителят започва да се запознава с историята на Прери. Нейната вярна секта, изградена от счупени франкенщайнове, всеки със своите проблеми, и да потъва бавно, но сигурно в полу-фантазната вселена на The OA. Тя пък, от своя страна, е като лудост, пълна с капани и женска хистерия, каквито рядко се появяват по телевизията. Да не кажем никога.

Самата Брит Марлинг е известна с това, че конвенционалните неща не й пасват добре. При нея всяко нещо трябва да е обърнато наопаки, добре изтупано и превърнато в нещо друго. Такова е и киното, което прави – за справка вижте „Другата Земя“ – както и телевизията.

The OA е първият телевизионен проект на Марлинг в компанията на верния й приятел и партньор Зал Батманглидж, който режисира много голяма част от сценариите й. Музиката в сериала също е дело на член на тяхната малка група – братът на Зал – Ростам Батманглидж, който в ежедневието си е и част от бандата Vampire Weekend, пише мелодиите.

The OA е сериал, който напомня на сън. И подобно на сънуването е пълен с хиперболи, неща, които изглеждат нелогични, но намират своя път постепенно, с тъмни кътчета, задъхващи моменти и един Торбалан, който се крие в мрака.

Хубаво е, че и гледането му е подобно на сънуване, „бързо постепенно, а после изведнъж“, както пише Джон Грийн. Така и The OA те хваща за гушата и не те пуска. Цели 8 епизода.

Втория сезон, начело с Брит Марлинг и групата й от фрикове, може да очаквате в края на тази година. Netflix подновиха The OA в същата седмица, в която направиха същото и със Stranger Things, макар тогава малко хора да го разбраха.

Но е хубаво да го знаете, когато The OA завладее съзнанието ви с плътната си и ненормална атмосфера и се чудите какво ще стане после.

Към вкусната и различна Брит Марлинг и нейната циркова трупа, които са основното звено на сериала, добавяме и Риз Ахмет, Джейсън Айзък и Паз Вега, които участват. В случай, че някой има нужда от още причини, за да види сериала. На нас лично не ни трябваха.

 
 

Трейлър за втория сезон на новия „Voltron“

| от chronicle.bg |

Хайде малко носталгия.

Netflix и DreamWorks Animation обявиха премиерната дата на „Voltron Legendary Defender“. Всички серии от втория сезон излизат на 20 януари тази година.

DreamWorks Animation пресъздават легендарния анимационен сериал за онлайн дистрибутора Netflix. Продуценти на класическото и любимо на милиони предаване са Жаким Дос Сантос и Лорън Монтгомъри – и двамата от „Легендата за Кора“.

Ролите ще се озвучават от: Кимбърли Брукс като принцеса Алура, Рийс Дарби като Коран, Джош Кийтън като Широ и черния лъв, Тайлър Лабайн като Хънк и жълтия лъв, Джереми Шада като Ланс и синия лъв, Бекс Тайлър-Клаус като Пич и зеления лъв и Стивън Юн като Кейт и червения лъв.

Оригиналното „детско“ дебютира в САЩ през 1984 и става поп-културен феномен. През 1986 година излиза Voltron: Fleet of Doom. Следват два неуспешни опита сериалът да бъде възобновен – през 1998 и 2011.

 

 
 

5 начина да си вдигнете самочувствието чрез Facebook

| от |

Да демонстрираш ниско самочувствие си е човещинка, също като да се оригнеш зловещо след чаша бира. И двете са естествени и присъщи на човешкия род и също така е желателно да не се правят.

Казват, че страданието не е срамно, но когато става въпрос за страдане от ниска самооценка, е желатено да пощадиш околните от нейните манифестации, поне малко. Симптомите и без това не могат да останат скрити и от ненабитото око – надменно говорене, демонстриране на несъществуваща класа, тихо презрение към всичко, шумни селски прояви, налагане на мнение пр.

Добрата новина е, че все още може да промените нещата, малко преди всички да се убедят напълно, че сте излишен за света, вонящ на комплекси, скункс. Едно време беше по-сложно, защото трябваше да показваме колко сме яки наживо и замаскирането на смотанящината и провинциалния манталитет беше по-трудно.

Сега обаче, с инвазията на социалните мрежи в живота ни, замитането на откровената лузърщина под килима и напомпването с изкуствено самочувствие е много по-лесно.

Вижте нашите пет предложения да дадете малко „boost“ на кретащото си самочувствие. Лесно и просто. През Facebook

1. Чеквайте се от всички места, които посещавате

Не е от съществено значение дали сте отишли на околосветско пътешествие с частен дирижабъл или сте слезли да купите кисело мляко от магазина. Във всички случаи го отбележете. Придружавайте чекването със снимка и кратък, оригинален коментар. „Нова прическа, благодарение на Цвети“, at Фризьорски салон „Кифла и половина“ (всички фризьорки се казват Цвети, знаете). „Нова ноктопластика, благодарение на Бубето“, at Козметичен салон „Вярвай в себе си“ (всички маникюристки се казват Бубето). „Един килограм по-лека след обезкосмяване, благодарение на Диди“ at Салон „Красота безкрай“ (всички козметички се казват Диди). Пуснете едни чек от спа хотел във Велинград. От летище – задължително. От мола, от някой краен софийски квартал, ако е лято и се спуснете до морето – знаете какво да правите. Чек на автомагистрала „Тракия“, за да знаят, че отивате към морето. Един от Созопол, веднага като пристигнете. И поне три от плажа.

2. Цитирайте умни хора

Не е лесно човек сам да измисли нещо мъдро. Хубавото е, че няма и нужда. Преди вас са живели достатъчно интелигентни хора, които са казвали интелигентни неща – ако ги цитирате, това значи, че ги разбирате, което прави и вас също толкова интелигентни. Заложете на писатели, учени и известни филмови герои. Имайте едно наум за последните, да не се окаже, че ги мислите за реални хора. Ако в мрежата ви попадне цитат, написан върху снимка на гол женски задник на фона на палма и залязващо слънце, шервайте смело. Ако не, може да се справите и сами. Влезте в Уикицитат, там всичко е сортирано по секции. От опит ви казваме, че най-много се лайкват цитатите за любов, секс, лидерство и величие.

3. Пътувайте и съобщавайте

Снимките на фона на популярни туристически атракции са сред най-лайкваните статуси в социалните мрежи. Лошото е, че пътуването е скъпо. Ако нямате пари да бръмнете до Дубай или поне да посетите някой кофи шоп в Амстердам, не се отчайвайте. Ако сте склонни да лъжете и владеете компютрите, може да си направите колаж на фона на Айфеловата кула. Ако сте честни личности и предпочитате да бъдете себе си, просто пуснете снимка от Google изображения с коментар, че искате да отидете на това място и човек е човек, когато е на път. Не е като да сте там наистина, но приятелите ви ще видят, че поне имате желание да разширявате кръгозора си, а това си струва един лайк.

4. Демонстрирайте любов към ближния

Хората обичат позитивните неща. Ако профилът ви блика от любов, ще генерирате повече харесвания, а оттам – по-добро самочувствие. Снимка на майка ви със съобщение „Моята майка е най-добрата на света“ със сигурност ще събере доста. „Имам си най-хубавата жена, да е ясно“, заедно с фотография от телефон, на която възлюбената ви спи с отворена уста, също ще се котира. Същото е валидно и за жените. Колко е лесно да пуснете снимка на варено яйце с фреш от моркови в чаша на Мики Маус и да напишете под нея „Обичам, когато мъжът ми ми приготви закуска (сърчице). Ако имате щастието да имате деца, там може да се раздадете без чувство за вина, че досаждате. Снимка на бебе Сашо по гащи, снимка на бебе Сашо по без гащи, бебе Сашо хапва, бебе Сашо спинка, бебе Сашо пръцка (това няма как да се заснеме, така че ще се наложи да го опишете). Общо взето, нямате грешен ход. Любовта към родителите, приятелите или съпруга/съпругата може да изглежда превзето, но любовта към децата…тя е безгранична и може да се гордеете с нея публично.

5. Живейте здравословно и поствайте

Живеем във времена, в които се знае, че само пушачите умират и само месоядните боледуват. Здравословният начин на живот се е изпъчил на върха на социалния пиедестал, а всички пороци са завряни в ъгъла да се срамуват. Затова е добре да поддържате имидж на болни от орторексия, поне във Facebook. Снимки на здравословна закуска, състояща се от стрък целина с 10 грама обезсолено сирене върши добра работа. Но по-важни от всичко са снимките от фитнес залата. Ако сте мъж, е добре да имате снимка с щанга, на която се виждат едрите капки пот по сбърченото ви чело, а физиономията ви може да накара и Чък Норис да потрепери. Съчетайте я с оригинална мъдрост от типа на „Здрав дух в здраво тяло“ и чакайте лайковете да завалят като тропически порой в дъждовния сезон. Ако сте жена, направете селфи от съблекалнята. Разбира се, преди това нанесете черна очна линия, бледорозово червило и малко фон дьо тен, колкото да скрие пъпките от яденето на целина със сирене. Сложете мотивираното изражение с леко разтворени устни за полъх сексапил и ако не сте сигурни, че се забелязва, просто добавете към снимката „feeling motivated and sexy“.

Следвайте тези съвети и ще пребъдете. И помнете: всеки лайк е пирон в ковчега на ниското самочувствие.

 
 

Новото летище на Берлин няма да заработи и през 2017

| от CHR Aero с БТА |

Дългоочакваното откриване на новото летище на Берлин няма да стане факт и през 2017 г., потвърди ръководителят му Карстен Мюленфелд, цитиран от ДПА.

Въпреки отдавна обявеното откриване все още има затруднения пред пускането в експлоатация на новото международно летище на германската столица. Първоначалните планове бе то да заработи през 2011 г.

Откриването през тази година бе поставено под въпрос по-рано тази седмица, след като възникнаха проблеми с вратите на летището.

Летище „Берлин-Бранденбург“ се строи в Шьонефелд, извън града, на мястото на старото берлинско летище с ограничен капацитет. Новият аеропорт трябва да замени летище „Тегел“, което е близо до центъра на столицата и няма възможност за разширение.