Деца създават сензорни станции за по-чист град в ONE ARCHITECTURE WEEK 2014

| от |

Aрхитектурна обиколка, акции и работилници за деца са включени в детската програма на ONE ARCHITECTURE WEEK 2014

Деца ще създават сензорни станции за проверка на чистотата на въздуха и ще строят небостъргачи от плетена рециклирана хартия в рамките на специалната детска програма на ONE ARCHITECTURE WEEK 2014. Седмото издание на международния архитектурен фестивал ще се проведе от 10 до 19 октомври в Пловдив и ще предложи богата програма от работилници и инициативи за най-малките. Повечето от инициативите ще се проведат в пловдивския квартал Капана и ще са със свободен вход за всички деца, като е нужно единствено малките да бъдат предварително записани от страницата на фестивала.

“Една от основните ни цели е широката общественост да има по-активна роля в дебата за средата, в която живеем. Децата са естествен носител на новото и са тези, които го създават”, заяви арх. Любо Георгиев, директор на ONE ARCHITECTURE WEEK. “Затова тази година сме избрали за тях занимания, които да им дадат както практични умения, така и теоретични знания, но най-вече да разпалят любопитството и въображението на най-малките по въпросите на градската среда.”

Един от акцентите в детската програма е “Сензорни станции за по-чист град” – работилница, в която децата ще създават станции, измерващи степента на замърсяване на въздуха. Сензорите ще бъдат поставени в балони и ще бъдат издигнати високо над сградите а различни места из Капана. В зависимост от състоянието и чистотата на въздуха те ще се оцветяват в различни цветове, като всеки балон ще събира нужната информация относно качеството на въздуха и децата сами могат да отчитат степента му на замърсяване.

Работилницата “Плетене с хартия” на Джиджи систърс ще научи малчуганите да правят собствени елементи от хартиени листове и да импровизират с тях, създавайки архитектурни министруктури, като небостъргачи, мостове и кули, които ще останат изложени по време на фестивала. В работилницата “Strawbees”, организирана от KidsLab@DSLL и Smart Fab Lab, децата ще се научат да строят причудливи същества и механизми, макети на сгради и архитектурни елементи с помощта на цветни пластмасови сламки за пиене и елементите за сглобяване от Strawbees. Работилницата ще покаже на децата не само как да използват въображението си, за да построят необичайни предмети, но и ще ги научи на основни принципи, свързани със стабилността на конструкциите. Създадените макети ще бъдат представени в изложба.

“RЕстол” ще се състои в централната зона на фестивала в Капана, където ще бъде създаден детски кът на открито. Тази работилница ще покаже начини за изграждане на публични пространства от рециклируеми елементи, предимно от дървен материал: палета, греди, щайги и други материали. Всеки участник сам ще измисля дизайнерския елемент, който иска да стане част от градската среда.

Инициативата “Отново на училище” тази година ще се проведе в София и Пловдив. Тя предвижда срещи на ученици от I до IV клас с професионалисти от областта на архитектурата, строителството, градското планиране, ландшафтната архитектура и геодезията, които да ги въведат в основите на своите професии. Информацията ще бъде поднесена по интересен за децата начин, като се разкрият ключови моменти от практиката, творческия процес и страстта на архитектите към това, което създават.

В програмата е включена и “Детска обиколка на Капана” на Каше Ателие – игра за малки групи деца на 10 локации в Капана. Архитектурната разходка ще е игра-приключение, вдъхновена от историята и специфичната архитектура на творческия квартал на Пловдив, в която ще могат да се включат деца от 8 до 10-годишна възраст. Малчуганите ще могат да открият и научат много за миналото и настоящето на квартала, като на всяко ново място от обиколката те ще получават карта-загадка за следващата локация. Сред местата в маршрута са чайната къща, книжарницата на леля София, ръкоделницата, галерии, магазинчета и малки работилници.

ONE ARCHITECTURE WEEK 2014 ще се проведе от 10-ти до 19-ти октомври в Пловдив под надслов “Възможното невъзможно”. Програмата на фестивала включва професионален форум, за който вече могат да бъдат закупени билети, и поредица събития с безплатен достъп през цялата седмица, като работилницата “Тhe Clash of the Titans” (“Сблъсъкът на титаните”) с участието на представители на изявени архитектурни бюра от Хонг Конг, Франция и Холандия, редица акции и намеси в градската среда, които ще оставят временни и постоянни следи в пловдивския квартал Капана, и богата програма от изложби, филми и детски работилници.

ONE ARCHITECTURE WEEK (10 – 19 октомври) е ежегоден международен фестивал за архитектура и градска среда, който се провежда за седми пореден път. Стартирал като двудневна конференция през септември 2008 г. под името SOFIA ARCHITECTURE WEEK, той прераства в едноседмична платформа за среща и обмен на идеи за професионалисти в сферата на архитектурата и любители.

Основна цел на събитието е чрез широк обществен и професионален дебат да инициира устойчиви архитектурни и социални практики. Програмата му включва презентации, изложби, дискусии, работилници, прожекции и намеси в градската среда, както и творчески ателиета за деца. Фестивалът е част от културния календар, донесъл на Пловдив титлата „Европейска столица на културата“ за 2019.

Всяка година ONE ARCHITECTURE WEEK представя тенденциите в съвременната архитектура с фокус върху конкретна тема и нов кураторски екип. През 2014 г. темата е “Възможното невъзможно”, а куратори ще бъдат архитектите от студиото за архитектура и дизайн dontDIY.

 

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.

 
 

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката.