Депутатите и техните пари

| от |

Един милион евро странични доходи – звучи шокиращо, но е факт. Получава ги един германски парламентарист, успоредно с депутатската си заплата в размер на 9 хиляди евро месечно. Подобни примери се срещат и другаде, пише Дойче веле.

Около 9 хиляди евро – толкова получава на месец един депутат в германския Бундестаг. Някои парламентаристи обаче печелят още повече, благодарение на добре платени странични дейности. В това отношение най-голяма активност проявяват депутатите от Християнсоциалния съюз (ХСС). 40% от членовете на фракцията им имат странични доходи – от лекции, експертна дейност или като консултанти. Наскоро стана известно, че „шампион” сред тях е Петер Гаувайлер, който като адвокат печели над 1 милион евро годишно.

Доходни странични дейност упражняват и депутати от други фракции. Тъй че се пита: остава ли им време да вършат онази дейност, за която всъщност плащат данъкоплатците? Този въпрос предизвиква открай време бурни дебати, които не останаха без последствия: Германия въведе десетстепенна скала, по която депутатите са длъжни да отчитат страничните си доходи пред Президиума на Бундестага. В най-горната група се нанасят странични доходи над 250 хиляди евро, като депутатът не е длъжен да дава повече подробности. Някои обаче доброволно съобщават и детайлите.

В Германия няма забрана или горна граница за доходите от странични дейности. А как стоят нещата в другите европейски страни?

Испания

Ако се вярва на официалните данни, най-строги са правилата в Испания, където депутатите трябва да искат разрешение за страничните си дейности. В тамошния закон се казва, че депутатският мандат или сенаторският пост са „несъвместими” с практикуването на странични дейности. Допускат се две изключения: когато парламентаристът е начело на семейна фирма и когато работи като автор. Когато депутатът получи официално разрешение за странична дейност, горна граница за доходите му няма. Той обаче е длъжен да огласи данните за цялото си имущество. Длъжен е също така да обяви дали има дългове. В сравнение с повечето стари членки на ЕС, испанските депутати получават относително ниски заплати.

Франция

Във Франция също няма таван на доходите от странични дейности. Депутатите са длъжни да съобщават за страничните си дейности, когато става дума за високи позиции в частни фирми, за консултантска дейност и за капиталови участия. Освен това са задължени да декларират всички свои служебни дейности и доходите от тях към момента, когато са избрани за депутати. Членовете на френския парламент нямат право да заемат наведнъж по няколко държавни или обществени поста и да работят за фирми, които са зависими от обществени поръчки.

Великобритания

Във Великобритания доходите на депутатите от странични дейности също не са ограничени. Но според правилата на Вътрешния кодекс, членовете на парламента са длъжни да декларират всяка своя дейност, като описват приходите от нея, източника на заплащане и времето, което ѝ отделят. Те са длъжни да декларират също така дялови участия, получени подаръци и други придобивки. Комисията по етиката наблюдава дали няма конфликт на интереси между депутатския мандат и съответната странична дейност. Броят на британските парламентаристи, които имат странични доходи в шестцифрени суми, расте постоянно.

Италия

И в Италия не слагат горна граница на страничните доходи на депутатите. Там е в сила обаче един много подробен закон за осигуряване на прозрачност. Депутатите са длъжни саморъчно да попълнят обширна декларация, където се изброяват недвижимите имоти и дори личните автомобили. Тези декларации се публикуват в интернет заедно с данъчната им декларация.

Австрия

В Австрия доходите на парламентаристите са обхванати в петстепенна скала, като горна граница няма. В най-високата категория се нанасят всички доходи над 10 хиляди евро годишно, което обаче е доста подвеждащо. Специална комисия, която проверява дали страничните дейности са съвместими с депутатския мандат, може да оказва политически натиск, когато има конфликт на интереси.

Швейцария

В Швейцария няма „професионални политици”. Там политическата функция е всъщност странична дейност, която съответните титуляри практикуват успоредно с основната си професия. В швейцарското общество критично се коментира фактът, че „обезщетението” от 120 хиляди франка годишно, което получават всички швейцарски депутати, е твърде високо (особено за онези, които тъй или иначе печелят добре), защото политическата дейност не отнема много време – четири парламентарни сесии по три седмици годишно. Тези критики накараха няколко известни предприемачи да се оттеглят от политиката. Според някои наблюдатели обаче това е лишило парламента от важна икономическа компетентност.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

Фитнес треньор качи 32 килограма с благородна цел

| от chronicle.bg, по diply.com |

За всички нас, които не сме Крис Хемсуърт и магическата му диета, да поддържаш добро ниво на фитнес е много трудно. 35-годишният фитнес инструктор от Ню Йорк Адонис Хил знае какво е усилието да сваляш килограми, защото е преминал през това два пъти.

Когато е на 27 бизнесът на Хил се срива и той изпада в депресия и качва килограми. След това обаче открива фитнеса като своя страст и сваля цели 45 килограма.  Адонис превръща фитнеса и в кариера.

Половин десетилетие след личния си успех, Хил решава да помогне на своята клиентка Алиса да свали драстично количество килограми като самият той качва 32 килограма. Идеята е треньорът да мотивира клиента си като си постави същата цел и тренира заедно с него.

В крайна сметка, след месеци усилени упражнения и няколко фалстарта, Алиса успява да свали 26 килограма. Това е достатъчно близо.

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.