“Депресиращо четиво“

| от |

България продължава да създава грижи на ЕС – при това повече, отколкото Румъния, която този път получава по-добри оценки. Така чуждите медии коментират доклада на ЕК за напредъка на България през последните 18 месеца. Едно обобщение на Дойче веле.

Screenshot_1

Седем години след присъединяването си към ЕС България все още не изпълнява европейските изисквания по отношение на правовата държава и борбата срещу корупцията и организираната престъпност, отбелязва агенция ДПА и цитира председателя на ЕК Жозе Мануел Барозу, според когото последният доклад на Еврокомисията ясно показва, че в България „усилията, насочени към мащабни реформи, трябва да бъдат насърчавани“. От юли 2012 година, когато бе публикуван последният доклад на ЕК за България, са били постигнати съвсем малко успехи, поради което цялостният напредък на страната се оценява като незначителен, обобщава ДПА и уточнява, че лош атестат получават и трите правителства, управлявали през отчетния период. Агенцията цитира министъра на правосъдието Зинаида Златанова, която обяви, че София интерпретира новия доклад на ЕК като план за действие, с чието изпълнение ще се захване незабавно.

Отрезвителни констатации

Темата коментира и британският „Икономист“. В поредния си доклад Брюксел продължи да мъмри България и Румъния за слабости в областта на законодателството, съдебната реформа и борбата срещу корупцията. Но двата доклада разказват две различни истории за напредъка, постигнат в тези области. В България „общият напредък все още не е достатъчен“, докато за Румъния се казва, че е предприела „някои значителни мерки“, показващи реален ангажимент за реформи, отбелязва „Икономист“. В доклада, който британският посланик в София Джонатан Алън нарече „депресиращо четиво“, се казва също така, че България не е успяла да реформира тромавата и неефективна правосъдна система, но по-обезпокоителното според Комисията е, че трите различни правителства, управлявали през последните 18 месеца, не са успели да изградят съгласие относно това как да продължат реформите, посочва изданието.

Германският „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг“ пише на свой ред, че през 2007 година България и Румъния бяха приети в ЕС, въпреки че не бяха готови за еврочленството. Поради това Брюксел се видя принуден да въведе контролен механизъм за наблюдение на двете страни, част от който са и редовните доклади за напредъка на реформите, припомня изданието и посочва, че Румъния, която в доклада преди година и половина получи доста лоши оценки, сега може да се похвали със значителен напредък в съдебната реформа и в борбата срещу корупцията.

26670en_USI_schengen

„Шенген си остава недостижим“

Изводите на Еврокомисията за напредъка на България и Румъния са важни и с оглед на факта, че в началото на март предстои да бъде обсъден въпросът за членството на двете страни в Шенген. „Юропиън войс“ отбелязва в тази връзка, че именно заради пропуските по отношение на належащите реформи България и Румъния все още не са получили зелена светлина за присъединяване към Шенгенското пространство.

На този аспект се спира и австрийският „Курир“. Изданието смята, че присъединяването на двете страни към Шенген отново ще бъде отложено. Макар България и Румъния да изпълняват техническите изисквания за членство, няколко европейски държави са твърдо против приемането им в Шенген. Холандия, например, би се съгласила само след два поредни положителни доклада на Еврокомисията, припомня изданието.

 
 

Рон Уизли в трейлъра на сериалa „Гепи“

| от chronicle.bg |

Култовият филм „Гепи“ на режисьора Гай Ричи, с Брад Пит и Джейсън Стейтъм, ще бъде адаптиран в сериал. Дистрибутор е сайтът Crackle.

Мнозина са скептични по въпроса дали филмът би могъл да стане на сериал и действително – новите актьори не са коравите мъже, които бихме очаквали.

В ролите ще видим Люк Паскуалино от „Скинс“ и „Снежен снаряд“, Ед Уестуик от „Клюкарката“ и… Рупърт Гринт, който разбира се играе Рон Уизли във филмите за Хари Потър. Сериалът има 10 епизода, създадени от Алекс Де Раков, който обещава да запази хумористичното настроение на оригиналния филм от началото на века.

Гринт играе Чарли, двадесет-и-нещо-годишен лидер на банда от малки натегачи. Можем да очакваме бус пълен със златни кюлчета, уговорени боксови мачове и неадекватна престрелка с мъж в халат на цветя.

Трейлърът ни дава достатъчно, за да се закачим, въпреки че по-радикалните фенове може и да не са доволни от променения актьорски колектив и сюжет.

Сериалът излиза на 16 март.

 

 

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.

 

 

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.