Дали световното в Бразилия няма да е последното, в което футболът има значение

| от |

Световните първенства по футбол може да са едни от най-зрелищните състезания, но доминацията на определени държави и липсата на интрига все повече ни карат да мислим, че турнира не е толкова интересен.

brazil
Особено интересно е когато световното е в Бразилия, държава дотолкова свързвана с футбола, че той е част от живота на всеки жител. Но времената се променят и нищо чудно Бразилия да е последното място, където се провежда световно първенство.

За сега е важно кой ще успее да се класира. Важно е като спортно постижение за всяка успяла държава. Но освен за престиж е важно и от гледна точка на бизнеса във футбола. Футболната асоциация обещава 8 милиона евро на всеки, класирал се световното. 16 милиона, ако стигне до четвърт финалите и 26,5 милиона евро за спечелилият отбор. Но парите не спират дотук.

Търговията със спортни стоки ще донесе около 10 милиона паунда на големите компании. Nike прогнозират, че ще продадат повече от милион тениски на националния отбор на Англия. Също така Английската футболна асоциация ще изкара около 50 милиона паунда от търговски споразумения и партньорства. Всяка класира се държава печели много от това. Когато през 2008 Англия не успява да се класира за световното, загубите на Британския Консорциум се изчисляват на околко 600 милиона паунда. Трудно е да се изчисли колко точно биха спечелили, но е сигурно че Английската Футболната Асоциация губи спонсори и оттам приходи, ако не се класира отбора.

След повече от слабото представяне на Англия през 2010 някои от основните партньори като Nationwide и National Express избират да не подновят договорите си. На Английската футболна асоциация й отнема шест месеца за да подпише с Vauxhall като заместник, през което време губи потенциална печалба от 3 милиона паунда.

Така че в краткосрочен план ще има откъде да бъдат направени парите и националният отбор на Англия все още ще са важен отбор. Нищо, че в ранглистата на ФИФА в момента се намират под Швейцария. Но ако погледнем малко по-надалече изглежда, че световната купа може би започва да губи част от блясъка си.
Винаги при подготовката на голямо спортно събитие изкача въпроса колко ще струва и кой печели от всичко това. Изчислено е, че околко 3 милиарда долара от бразилската икономика ще се излеят в световното. Ако миналогодишните протести покрай организирането на Купата на Конфедерациите бяха вид тест за предстоящото, нещата не изглеждат много добре. Покрай олимпиадата в Лондон се говореше за наследството на спорта и колко важно е то. Все по-трудно е да се намери причина, с която да се оправдае пред населението организирането на масивни спортни събития, особено когато света е в икономическа криза. Спекулира се с потенциална печалба, обществена полза и какво ли още не.

Истината е, че обществените ползи могат да бъдат изчислени само в дългосрочен план. Кен Ливингстън осъзнава това, когато вижда, че събитие като олимпийските игри могат да наберат сума, достатъчна за почистването на силно замърсена зона като Stratford. Докато в краткосрочен план изглежда, че огромните пари отиват само за малцина.

При предстоящото световно околко 5 милиарда долара ще отидат за ФИФА – благотворителна организация със седалище в Швейцария. През 2012 ФИФА отчита приходи от 89 милиона долара, с които резерва им достига 1.378 милиарда. За да се организира световно първенство държавата трябва да се съгласи с условията на организацията, едно от които е нищо да не се облага с данъци. От това Бразилия автоматично губи около 250 милиона долара. Проблемите обаче не спират дотук. Процесите на избиране на Русия за домакин през 2018 и Катар през 2022 са много непрозрачни. Има много съмнения за корупция, както и въпроса с не спазените права на човека, особено при работниците в Катар.

Самият футбол в първенствата не е същият като преди. Преди години на всяко световно имаше изненади, нови играчи, нови тактики. Сега всичко е до болка познато и първите кръгове минават без особен интерес от публиката. За по-голямата част от феновете клубните първенства представляват много по-голям интерес. При световните първенства не може да се купи талант – всяка държава трябва да се справи с това, което притежава на териоторията си, което за съжаление невинаги е нещо хубаво.

Неспиращото развитие на Премиършип и на клубният футбол в Европа като цяло, комбинирано с като че ли все по-скучните световни първенства навеждат на мисълта, че това може да е последното световно.

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.

 
 

Bulgaria Air със 72-часови оферти на самолетни билети до 1 април

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air пуска промоционални самолетни билети от днес до 1 април включително.

Компанията предлага ниски цени за еднопосочни билети до Амстердам, Франкфурт, Берлин и Лондон. За всяка дестинация те ще са в продажба по 72 часа.

От 22 март до 24 март всеки може да резервира билет от София до Амстердам за 79 евро и може да пътува с него до 30 април.

Три дни след първата оферта, започват други две 72-часови промоции. Само между 27 и 29 март еднопосочните билети от София до Берлин ще бъдат на крайна цена от 49 евро, а тези до Франкфурт ще струват 69 евро. Пътниците ще могат да ги използват до 30 април.

Последната част от кампанията ще стартира на 30 март и ще е активна до 1 април включително. В този период Bulgaria Air ще предлага еднопосочни самолетни билети от София до Лондон само за 69 евро. Пасажерите трябва да ги използват до 30 април.

Цените на промоционалните билети са същите и за пътуване от съответния европейски град до София. Те са подходящи за кратки екскурзии или бизнес пътувания, тъй като в стойността им се включва 1 бр. ръчен багаж до 10 кг. Чекиран багаж може да бъде закупен само срещу 20 евро в посока. Традиционно в цените се включват и всички летищни такси, кетъринг на борда, избор на място в самолета и чек ин.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“