Да целунеш (не)пушач…

| от |

Пушенето и алкохолът причиняват рак. Знаят го почти всички, но въпреки това не се отказват от лошите навици, пише Дойче веле. Защо знанието за вредите често пъти не ни е достатъчно, за да възприемем по-здравословен начин на живот?

DJ_Smoker_Boroda_Flickr

Близо половината от случаите на ракови заболявания биха могли да се предотвратят, ако правехме онова, което е най-добро за тялото ни. Мнозина от нас вършат обаче точно обратното. В Германия например една четвърт от хората в зряла възраст пушат цигари, а 9,5 млн. души прекаляват с алкохола. Освен това 67 на сто от германците и 53 на сто от германките са със наднормено тегло, показват данните от актуален доклад на германското правителство.

Чувствата – по-силни от разума

Защо хората стават зависими от цигарите, алкохола или пък наркотиците? Не разумът, а преживявянията направляват поведението на човека, казва Франциска Гайзер, която е шеф на университетската клиника за психосоматична медицина и психотерапия в Бон. Ние се вслушваме в емоционалната си памет, в която съхраняваме положителни и отрицателни чувства. „Това е много ефективен модел, той ни позволява в опасни ситуация да вземем бързо решение, без да напрягаме много мозъка си“, обяснява Гайзер.

Влиянието на другите

Редица лоши привички са просто навик или подражание. Хората се хранят обикновено така, както са свикнали още от детството си, казва Елио Риболи, който е специалист по раковите заболявания в Imperial College London. Непълнолетните започват да пушат, защото са видели това от бащите и майките си – точно по тази причина децата на пушачи са по-податливи на тютюнопушене от децата на непушачи, сочат статистиките.

„Не познавам човек, който пали първата си цигара, защото му е вкусна – точно обратното, вкусът е ужасен. Но той посяга към нея, защото другите пушат“, казва Герд Гигеренцер, ръководител на института „Макс Планк“ за биологични изследвания в Берлин.

Щом и Чърчил го е правил…

Когато хората правят нещо макар да знаят, че то е вредно за здравето им, възниква вътрешен конфликт, от който те се опитват да се отърсят, обяснява психоложката Гайзер. Например като просто забравят онова, което са прочели относно причините за раковите заболявания. Или пък си намират оправдания от рода на: „И Уинстън Чърчил е пушил и не е спортувал, но въпреки това е живял дълго“. Впрочем, във форумите в социалните мрежи често се срещат подобни оправдания: „Леля ми пушеше и живя 106 години, умря си от старческа немощ, не от цигарите.“ Друг често използван аргумент е, че все едно как живее, човек така или иначе в крайна сметка умира. „Животът и без друго е опасен и вреден и най-често завършва със смърт“, пише един юзър във Фейсбук.

Статистики и психика

Човек може да умре и от отровна гъба: една погрешна стъпка е достатъчна за фатален край. Само че при раковите заболявания много от погрешните неща, които вършим, увеличават вероятността в някакъв момент действително да заболеем от рак. „Хората се надяват, че и да пушат или пък да са с наднормено тегло, няма непременно да се разболеят и тази надежда ги мотивира да не се отказват от вредния навик“, казва специалистът Рудолф Какс от Германския център за изследване на раковите заболявания. Точно по тази причина хората рядко взимат под внимание опасностите, за които предупреждават специалистите.

Според психолога Герд Гигеренцер, вината не е в психиката на човека, а в обществото. Той смята, че хората трябва да се научат по-добре да преценяват опасностите и рисковете в живота. Това умение трябва да се усвоява още от пубертета: „Ако поне половината от средствата, които днес инвестираме в борбата срещу раковите заболявания, влагахме в това младите хора по-добре да разпознават и предотвратяват рисковете, щяхме да можем да спасяваме много повече човешки живот.“

Нещо, което разтърсва

Британската организация Cancer Research UK е посветила усилията си на борбата срещу раковите заболявания – включително чрез по-добра просветна информация относно рисковете, свързани с тютюнопушенето, алкохола, слънчевите бани и наднорменото тегло. „Не искаме да предписваме на хората какво да правят, искаме да им предоставим информации, които да им позволят да вземат вярно и сигурно решение“, казва референтката Индрахини Гангрекар.

Но ако се има предвид човешката психология, това може би не е най-верният път. Само информациите не са достатъчни, за да накарат хората да променят навиците си, нужно е да се ангажират и чувствата им, да им се покаже нещо, които да ги разтърси, смята психоложката Гайзер: „В САЩ вече има опити да се емоционализира темата „тютюнопушене“ – то се представя като слабост на личността. Това наистина оказва влияние.“ Специалистът Елио Риболи припомня един стикер, разпространен от австралийското сдружение за борба срещу раковите заболявания, който гласи: „Целунете един непушач – и се насладете на разликата!“

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

„Бягство от затвора“ се завръща. Скоро.

| от chronicle.bg |

Легендарният сериал „Бягство от затвора“ се завръща с нови епизоди, в които актьорите от оригиналната продукция пресичат граници в цял свят, за да спасят един от своите.

В новите девет епизода, частично заснети на терен в Мароко, Уентуърт Милър, Доминик Пърсел, Сара Уейн Келис, Амаури Ноласко, Робърт Кнепър, Рокмънд Дънбар и Пол Адълстийн отново влизат в ролите си. Завръща се и създателят на сериала Пол Т. Шойринг.

Премиерата за България на „Бягство от затвора“ е на 6 април (четвъртък) от 22:00 ч. по FOX.

бягство от затвора

Изминаха 8 години до момента, в който завладяващият сериал за измъкване от решетките „Бягство от затвора“ е готов да се завърне. Актьорският състав отново влиза в ролите си и се впуска в ново смело бягство, по-мащабно от досегашните. Предстои вълнуващо приключение, изпълнено с върховна лоялност, саможертва и култ към семейството, което ще уцели зрителите право в сърцето.

Докато се появяват доказателства, че смятаният за мъртъв Майкъл може би е жив, Линкълн и Сара (Сара Уейн Келис, „Colony“, „Живите мъртви“), която продължава да бъде съпруга на Майкъл докато той е смятан за мъртъв, се обединяват, за да планират най-голямото бягство досега.

Трима от най-известните бегълци от затвора Fox River State, Сукре (Ноласко, „Telenovela“), Тибег (Кнепър, „Heroes“) и Стотачката (Дънбар, „The Mentalist“) отново са в играта. Но с Майкъл зад решетките в печално известния затвор Огигия в Йемен, опасността е съвсем реална както в затвора, така и извън него.

„Бягство от затвора“ е номиниран за „Златен глобус“ и „Еми“. Създателят на оригиналната продукция Пол Т. Шойринг също работи и върху новите епизоди и като изпълнителен продуцент заедно с Вон Уилмот, Майкъл Хороуиц, Доун Олмстед, Нелсън МакКормик, Марти Адълстийн, Нийл Мориц и Брет Ратнър. Нелсън МакКормик е и режисьор на новите епизоди.бягство от затвора