Държавата, в която гражданите пазят, докато политиците рушат

| от | |

Автор : Деница Сачева (http://denitsa33.blogspot.com/)

Докато доброволци, частни дарители и неправителствени организации пазят държавата и доброто ѝ име с голи ръце и собствени средства, правителството взема скандални решения.

1503396_10151905837277336_1577955203_n

С близо 500 000 лв. ще бъдат изградени детски лагер за отдих на харманлийски и сирийски деца, както и многофункционална спортна площадка в района на бежанския център в Харманли. Детският лагер ще струва 330 хиляди лева, а спортната площадка е на стойност 155 000 лева. Парите са от държавния бюджет и се отпускат от МС като част от програмата на правителството за финансиране на различни проекти и програми в общините.

Обосновката за „харманлийски и сирийски деца“ е абсурдна. Звучи като начин да се използва кризата, за да се открадне повече. Нима децата, които ще играят на детската площадка ще ходят там с документи за самоличност? И какво ако дойде дете от Хасково или от Димитровград например? И нима децата – бежанци са само от Сирия? Оставям на страна въпроса защо едно дете от Харманли би отишло на лагер в … Харманли.

Решението на правителството е взето в деня, в който Кадир Исов (ДПС) беше назначен за постоянен областен управител на Хасково след като от юли досега беше временно изпълняващ длъжността. От разпределяните 289 087 061 лв. от Фонд „Региони“, правителството дава 13 470 612 лв. са за област Хасково. Те са основно за ремонти на улици, водопроводи и спортната зала в Хасково. Областният град получава около 2 млн. лв., Маджарово – 1,3 милиона, за Минерални бани са отделени 1 709 000 лева., Cтамболово получава 758 172 лв, за Симеоновград са отделени 316 575 лева.

В Община Харманли отиват 7 389 150 лв.

Плановете на правителството са бежанският лагер в Харманли да стане за 4 000 души. Поне така говорят. Вероятно сумата отпусната на общината е, за да се намали общественото недоволство там, но парите, разбира се, няма да отидат за нищо, което би създало работа и поминък в града, нито пък би го подготвило за изпитанията, които му предстоят.

Просто ще се обясни, че им се дават много пари, затова бежанците са там, а това, че едното няма връзка с другото – кой ти гледа.

На този фон, по неофициални данни почти 500 000 лв. са събраните и дарените средства от граждани, фирми и организации, за да се преодолее кризата с бежанците.

Дори и в момента армията готви с продукти, закупени от нас.

Ние, дарителите и доброволците, плащаме за транспорта, доставките, храната, дрехите, санитарно – хигиенните материали, лекарствата, играчките, тетрадките, химикалките, склада. Ние планираме, координираме, правим менюта, изчисляваме калории, търсим рецепти и готвачи, намираме най-изгодните цени от доставчици, търсим квартири, адвокати, лекари, социални работници, психолози.

Доброволците са тези, които в момента учат децата на български, на английски, на музика. Те са тези, които пазят националната сигурност, европейската солидарност и името на България.

Тази държава съществува благодарение единствено и само на ГРАЖДАНИТЕ си. Които правят и невъзможното, за да я пазят и поддържат. Докато всеки ден разни „политици“ се лигавят от екраните и обясняват как „политиката била изкуство на възможното“. И потеглят към поредният компромис, с който да рушат бъдещето.

 
 

Ето я новата Nokia 3310

| от chronicle.bg |

В неделя на Световния мобилен конгрес в Барселона беше представена новата Nokia 3310. Тя няма дори 3G, но има Snake.

Телефонът има малко по-голям екран от предшественика си, а също така идва в няколко цвята, плюс камера. Софтуерът е ъпдейтната версия на оригиналния S30. Новата стара Nokia ще излезе на пазара след месец март тази година и ще струва около 50 евро.

HDM, които ще произвеждат телефона, обещават, че той ще е устойчив като предния, въпреки че е двойно по-тънък. Той също така ще има 10 пъти повече време за разговори – 22 часа, а батерията му ще издържа един месец! Тя се зарежда с microUSB, а в долната страна на апарата има и жак за слушалки.

Някои твърдят, че възраждането на Nokia 3310 е маркетингово упражнение, но анализите посочват друго. От 20 милиона телефона, продадени във Великобритания за миналата година, 1 милион са „глупави телефони“ (такива, които не са смартфони) точно като 3310. Хората се нуждаят от глупав телефон по различни причини – дали работата им ще го изисква, просто искат елементарна функционалност или телефон за морето и планината, който няма значение ако загубите.

 
 

Елате в „Зловещата долина“ за 10 минути

| от chronicle.bg |

Един невероятен студентски филм!

Намираме се дълбоко във виртуалната реалност, дотолкова, че не правим разлика между истинско и компютърно. Федерико Хелер е съчинител на „Зловещата долина“, която разбужда въображението ни с документално интро и сайфай същност.

В крайна сметка ние решаваме какво е истинско и какво не е.

 

UNCANNY VALLEY from 3DAR on Vimeo.

 
 

Грешка при обявяването на „Оскар“ за най-добър филм. Ето и кой е победителят

| от chronicle.bg |

Драмата „Лунна светлина“ спечели награда „Оскар“ за най-добър филм, измествайки считания за фаворит мюзикъл „La La Land“, съобщава БТА.

Първоначално обявяващият наградата актьор Уорън Бийти се обърка и съобщи, че „La La Land“ е спечелил наградата за най-добър филм. Това може да бъде добавено към списъка с най-срамни моменти на „Оскар“-ите.

Нашумелият мюзикъл спечели шест награди за вечерта, за най-добър режисьор, най-добра актриса, операторско майсторство, оригинална музика, песен от филм, сценография, но не и най-голямата.

Деймиън Шазел, който е на 32 години, стана най-младият творец с награда „Оскар“ за най-добър режисьор.

„Това е филм за любовта, затова тази награда посвещавам на своята любима, която е тук в залата – Оливия“, каза Шазел след получаването на златната статуетка за режисура.

Деймиън Шазел има и предишна номинация за „Оскар“ за сценария на филма „Камшичен удар“. Лентата разказва за млад джазов барабанист. Успехът й помогна на Шазел да намери продуценти за „La La Land“.

Шазел е бил джазов барабанист в гимназията, след което се е насочил към киноспециалност в Харвардския университет.

Ема Стоун спечели награда „Оскар“ за най-добра актриса („La La Land“), а Кейси Афлек („Манчестър до морето“)- за най-добър актьор.

Наградите „Оскар“ в поддържащите роли спечелиха Махершала Али („Лунна светлина“) и Вайола Дейвис ( „Огради“ /Fences) .

Кенет Лонърган спечели награда „Оскар“ за оригинален сценарий за „Манчестър до морето“.

В категорията за късометражна анимация, в която беше номиниран „Сляпата Вайша” на Теодор Ушев, спечели унгарският „Piper”.

Ето и списък с другите победители:

Списък на носителите на 89-ите награди „Оскар“, оповестен от Асошиейтед прес:
– най-добра актриса в поддържаща роля – Вайола Дейвис „Огради“ (Fences)
– най-добър актьор в поддържаща роля – Махершала Али („Лунна светлина“)
– най-добър чуждоезичен филм – „Търговският пътник“, режисьор Асгар Фархади, Иран
– най-добра анимация – „Зоотрополис“
– късометражен анимационен филм – „Свирчо“ („Piper“), Алън Бариларо и Марк Зондхаймър
– най-добър документален филм – „О Джей: Произведено в Америка“ Езра Еделман и Каролайн Уотърлоу
– късометражен документален филм – „Белите каски“, Орландо фон Айнсидел
– късометражен игрален филм – „Пей“ (Унгария) спечели награда „Оскар“
– сценография – „La La Land“
– операторско майсторство – Линус Сандгрен „La La Land“
– грим и прически – Алесандро Бертолаци, Джорджо Грегорини и Кристофър Нелсън за „Отряд самоубийци“
– костюми – Колийн Атууд за „Фантастични животни и къде да ги намерим“.
– монтаж – Джон Гилбърт за „Възражение по съвест“
– визуални ефекти – Джон Фавро „Книга за джунглата“
– звуков мишунг – Кевин О’Конъл, Анди Райт, Робърт Маккензи и Питър Грейс за „Възражение по съвест“
– оригинална музика – Джъстин Хъруиц за „La La Land“
– песен от филм – „City of Stars“ от мюзикъла „La La Land“

Вижте и седемте най-добри момента от снощната церемония:

 

 
 

Най-злите мъже в модерното кино

| от |

Едно клише гласи, че добрите момичета харесват лоши момчета. А лошите момичета… те също харесвали лоши момчета. Ако разгледаме това клише малко по-обширно, можем спокойно да кажем, че антагонизмът като цяло е най-малкото любопитен за хората. И доста харесван.

Тъмните страни от характера привличат хората така, както светлината привлича насекомите. Те се приближават все повече и повече, за да виждат по-добре, докато не се опарят. Или не изгорят.

Седмото изкуство не остава по-назад в тази тенденция. От по-стандартните филми, борещи се с доброто и злото, през задължителните супергерои, до обширните и силно многопластови модерни шедьоври, киното на новия век може да се похвали с антагонисти, за които злото е станало понятие с много по-дълбок смисъл.

В последните години, в голяма част от хубавото кино лошият властва. Антагонизмът е издигнат почти в култ, който привлича многолюдни почитатели от всякакъв пол и възраст. Сложността и харизмата на лошото, облечено и поднесено чрез великолепна актьорска игра от едни от най-големите имена в киното, е едно от нещата, които правят добрите филми, това, което са.

В навечерието на Оскарите ние сме събрали за вас каймака на най-лошите. Онези мъже в модерното кино, от които ни е страх и печелят адмирации, заради това, че ни карат дори да се подмокрим понякога.

В галерията горе.