Чуждо грозде спасява домашната ракия

| от |

Гръцко и македонско грозде ще спасява домашната ракия заради слабата реколта у нас тази година, пише „Труд“.

Многото дъждове и градушките са съсипали почти половината грозде в страната и цените му са скочили двойно. Затова в пограничните райони масово се купува грозде от Гърция и от Македония, където реколтата не пострада толкова, а цените на място са доста по-ниски, отколкото на борсите в България. Гроздето, изкупувано от Прилеп, Кавадарци и други селища в Македония, излиза по 60 – 65 ст. за килограм, а на пазара в Кюстендил е над 1 лев, стига и до 1,50 лв. Родопчани също пазаруват грозде по 40 – 50 ст. килото от гръцките села около Ксанти и Комотини, вместо да дават от 0,70 до 1 лв. у нас.

По данни на земеделското министерство реколтата от грозде тази година ще бъде с 40% по-слаба от миналогодишната. Докато през 2013-та добивите са били 250 хил. тона, тази година се очакват около 160-170 хил. тона. От тях могат да излязат не повече от 90 хил. тона вино при положение, че миналата година са произведени 170 хил. тона.

В Хасковско собственици на масиви се оплакаха, че изкарали от един декар само 100 кила грозде вместо обичайните 800 килограма. Динко Иванов от село Орлово пък набрал едва 260 килограма от 5 декара лозя. „Срам ме е. Отказах да дам дори на приятели и върнах дългогодишни клиенти. Запазих цялото количество само за себе си и ще варя от него само ракия. Вино няма да правя“, каза Иванов пред „Труд“.

Винари от Търговишко ходят чак в Южна България да купуват грозде, защото в района им било с ниска захарност. Наложило се по борсите да броят по 1,20-1,30 лв. за килограм, което е двойно повече от миналогодишната цена. На място било по 1 лев, но се губело много време в обикаляне по масивите. Освен това стопаните, за да спасят поне скъпото и качествено мерло, тази година така са го натъпкали с химикали, че ферментацията тръгва бавно и трудно, твърдят винарите. /БГНЕС

 
 

Те участваха в култови сериали, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Ема Стоун спечели наградата за най-добра актриса на тазгодишните „Оскар“-и.

Вероятно мнозина са забравили откъде тръгва кариерата й. Момичето, което застава редом с Райън Гослинг в най-обсъждания филм на годината всъщност имаше епизодична роля в сериала „Малкълм“. Там героинята й се казваше Даян.

Предлагаме ви да видите и кои са другите актьори и актриси, които днес са на върха на славата си, но някога са се снимали с малки роли в известни сериали.

 

 
 

„Прас-Прес“ – новият сатиричен вестник, който е труден за намиране

| от chronicle.bg |

„Прас-Прес“ – „органът на невъзпитаните карикатуристи“ Христо Комарницки, Чавдар Николов, Алла и Чавдар Георгиеви – е на пазара от днес (1 март), но първият му брой беше изчерпан още в ранните часове на деня. Някои от продавачите на вестници в центъра на София (спестете си времето, няма го и в „Лафка“).

Те издават и редактират съдържанието на вестника заедно с журналиста от „Е-Вестник“ Иван Бакалов. Сред останалите автори на изданието са д-р Тони Филипов, Самуил Петканов, Здравко Попов, Емил Георгиев, Петьо Бойчев, Васил Балев. „Прас-Прес“ ще излиза два пъти месечно с амбиция да стане седмично издание.

„Кой успял, успял. Прас прес в 10.00 вече беше разпродаден в цялата страна (ако не е провокация). Късметлиите притежават колекционерски брой, но екипа на Прас прес ще се постарае всеки брой да бъде колекционерски“, написа Чавдар Георгиев в профила си във Facebook.

„Вестникът на невъзпитаните няма мощен издател и спонсори, а само ентусиазирани дребни спомоществователи. Това е вик на последните мохикани на карикатурата в България. Тя от година на година е изритвана и мачкана в медиите“, пишат авторите в „манифеста“ на „Прас-прес“. Всички прилики с френския Charlie Hebdo са неслучайни.

Първият брой, който излезе в тираж от 10 000 копия, стои с голяма карикатура на Корнелия Нинова и Бойко Борисов, посветена на задочните им медийни престрелки и опитите да се „разберат като мъже“ около несбъдналия се лидерски дебат.

Източник: Webcafe.bg

 
 

Ryanair използва гафа от „Оскар“-ите, за да си направи реклама

| от chronicle.bg |

Нискотарифният превозвач Ryanair използва грешката с обявяването на победителя на „Оскар“-ите в категорията за най-добър филм, за да си направи реклама.

Компанията пусна в Туитър снимка от церемонията с текст:  „Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land“.

 
 

Суетата на Оскарите: снимки от червения килим

| от chronicle.bg |

Тези Оскари вероятно ще останат в историята с небивалия гаф по време на връчването на наградата за най-добър филм.

A може би все пак и с победителите. Тук няма да разсъждаваме по въпросите за изборите на Академията, качеството на воденето на Джими Кемъл и справедливостта на наградите -а ще се фокусираме върху блясъка и външния вид на звездите.

Вижте в галерията най-интересно, стилно или скандално облечените звезди.