Чий е най-големият… Александър?

| от |

Само за три години управляващите в Македония успяха да превърнат столицата на страната в исторически Дисниленд, се казва в репортаж на германската телевизия АРД, цитиран от Дойче веле. С доза ирония авторите представят проекта „Скопие 2014″.

Spomenik Aleksandar Veliki 0719

„Чий е най-големият… Александър? Как чий? На македонците, разбира се. Височината му е цели 23 метра!“ Така започва репортажът на германската обществено-правна телевизия АРД за проекта „Скопие 2014″, излъчен преди броени дни. В него се посочва, че само за три години македонското правителство превърна столицата на страната в нещо като исторически Дисниленд – с 20 нови постройки и близо 100 нови статуи.

Според авторите на инициативата „Скопие 2014″, такава била волята на народа. „Този проект отразява желанието на населението. Той не е идея на правителството“, твърди в репортажа архитектът Вангел Божиновски.

Бедна държава със скъпи статуи

 makedonija-skopie-triumfalnata-porta-makedonija_6e57617354

Защо да не си построим Триумфална арка? Или пък да имитираме исторически архитектурни стилове? Няма място ли? Че няма значение. Явно организаторите на проекта разсъждават точно така, коментират авторите на репортажа. Те са разговаряли с архитекта Деян Йовановски, който е един от най-големите противници на проекта. „Всеки ден тук изниква нещо ново и грозно“, оплаква се той. „За мен като архитект е направо обидно да ходя в центъра на града. Не мога да проумея, че съм принуден да живея в такъв кошмар – сред тази така наречена „архитектура““, казва Йовановски.

От репортажа научаваме още, че Македония е една от най-бедните страни в Европа. Там безработицата е близо 30 процента. Въпреки това производството на статуи бележ бум. Критиците на проекта изчисляват, че правителството вече е похарчило половин милиард евро за лъвове, коне и всякакви национални герои. Но нали все пак Македония е „люлката на цивилизацията“! Тази информация бива изпратена в текстово съобщение на мобилния телефон на всеки, стъпил на македонска земя и ползващ услугите на чуждестранен мобилен оператор – заедно с информацията за таксата за роуминг.

Строеж в името на идентичността?

В репортажа се посочва, че един от идейните бащи на проекта „Скопие 2014″ е Вангел Божиновски. Симпатичен мъж, който с удоволствие публикува във Фейсбук националното знаме и покани за онлайн покер игри. „Няколкостотин паметници за град като Скопие всъщност не са много“, казва той пред камерата на АРД. „Преди този проект ние мислехме, че сме някакъв интернационален народ без собствена идентичност. Сега македонците виждат и разбират какво съкровище им е завещала историята“, гордее се Божиновски.

Градската управа на Скопие опровергава информациите, че искала да прекръсти града на „Александрия“. Това били злонамерени инсинуации. В края на репортажа думата взима професорът по археология Никос Чаусидис. Той казва следното: „Ако цялата тази архитектура бъде подложена на психоанализа, то бързо ще лъснат всичките комплекси на нашата страна.“

Авторите на репортажа възкликват: Ех, Скопие, Скопие, твоето съществуване си струва дори и само заради заглавия в медиите от рода на „Златният пенис е опакован!“, „Статуята на Прометей се сдоби с гащи!“ или пък „Планира се 30-метрова статуя на майка Тереза!“. Впрочем, носителката на Нобелова награда за мир наистина е оттук. А и кой би се зарадвал повече на един гигантски паметник, ако не най-скромната жена на света? В центъра на Скопие място има колкото щеш!

 
 

Колко струва откраднатата ви самоличност в интернет

| от chronicle.bg |

Към 20 долара. Десетки милиони хора губят личната си информация през последните години. Но какво се случва след това? Голяма част от тази информация излиза за продан по тъмните кътчета на интернет, по-известни като dark web.

Според това дали към информацията за човека има и данни за кредитната му карта, цените могат да варират от под 1 долар до около 459 долара. Средната цена е 21,35 долара. Както и в стандартния легален интернет пазар, цената на стоката зависи от фактори като качество, надеждност и репутацията на продавача.

Един от продавачите, който предлага открадната информация за 454,05 долара, обяснява цената с думите: „Това са данни изключително на личности с добро кредитно досие (над 720 точки). Можете да ги ползвате, за да си купите кола, къща или каквото си искате. Профилите идват с пълно име, адрес, цялата информация за кредитната карта. Можете да ги ползвате за колкото си време искате.“ Друга скъпа информация (248, 22 долара) е на карта с 10 000 долара лимит.

Евтини карти (2 долара) се продават, когато информацията им може да е оскъдна или невалидна по някакъв начин. „Те са за хора, които имат допълнителен вътрешен достъп до банкова информация“, споделя един от продавачите.

Сайтовете за продажба на самоличности си имат система за навигация и опции като нормален сайт. Трудно е обаче да се прецени качеството на стоката. Понякога продавачите казват откъде са вземи акаунтите, на коя банка са и т.н. Това в никакъв случай не означава, че няма да ви измамят с невалидна или измислена информация.

„Бизнесът с откраднати самоличности може да е много печеливш“, казва Хю Мин Го от Виетнам, който беше осъден през 2015 година на 13 години затвор за подобна измама с 200 милиона открадната профила. Обвинението твърди, че така той е спечелил над 1 900 000 долара.

Дори когато сайтовете за продажба на подобна информация се закрият, на тяхно място се появяват нови.

 

 
 

Най-добрите корици на една легенда

| от chronicle.bg |

Тя не е просто модел, а същинска икона на тази професия. Тя е изпълзяла от провинциално градче до Лондон и е покорила най-грандиозните модни сцени в света. Тя е имала ниско самочувствие в училище.

Тя е известна и с дивия си начин на живот – алкохол, наркотици, партита. Тя получава 4 млн. долара за фотосесия с Calvin Klein. Тя влиза да се лекува от депресия в психиатрична клиника след раздялата си с Джони Деп. И все пак, продължава да обича лошите момчера, втурвайки се във връзка с Пийт Дохърти.

Тя е забъркана в един от най-шумните кокаинови скандали, които историята познава.

Тя е Кейт Мос и днес навършва 44 години.

Вижте в галерията най-добрите снимки от кариерата й.

 

 
 

2 CELLOS готвят грандиозно шоу в Арена Армеец

| от chronicle.bg |

Супер доброто инструментално дуо 2CELLOS са готови с новия си албум SCORE, който е посветен на филмовата музика. С иновативния си звук и някои от най-популярните мелодии, създавани за класически и съвременни филми, албумът ще е подкрепен с грандиозно шоу и със световно турне, което ще стартира през лятото на 2017.

В България, талантливите музиканти ще видим на 4 декември в зала Арена Армеец с концерт, разделен на две части. В първата 2 Cellos ще бъдат на сцената със струнен оркестър, заедно с който ще ни поведат на пътешествие из филми и сериали като Gladiator, Lord of the Rings, Game of Thrones, The Godfather, Titanic и др. Във втората част компания на сцената ще им прави известен барабанист, заедно с който ще изпълнят всички хитове, с които 2 Cellos станаха популярни у нас – Thunderstruck на AC/DC, Smooth Criminal на Michael Jackson и др.

robe_2cellos_verona_2016_photo_by_sven_kucinic_21

Капацитетът на зала Арена Армеец ще бъде ограничен за това шоу, заради спецификата на продукцията. Всички категории ще предлагат запазено седящо място, а първите 300 билета от най-скъпите две категории, закупени от мрежата на EVENTIM, ще гарантират и запазено място на паркинга на Арена Армеец до 20 минути преди старта на концерта, който е с начален час 20:00 часа.

Продажбата на билети за България стартира на 20 януари 2017 г. на цени от 50 до 110 лева. От 17 януари ще е активна специална предварителна продажба на билети на сайта 2Cellos.com

2 Cellos са сензация още от създаването на видео версията на Smooth Criminal от Michael Jackson, която имаше милиони гледания в YouTube през 2011 г. Хърватските челисти Luka Sulic и Stjepan Hauser са създали общо три високо енергични албума за Sony Music Masterworks. Новият албум ги представя в една различна и по-традиционна светлина. За да е осигурен идеалният звуков фон за тяхната виртуозност, към тях се присъединява и Лондонският симфоничен оркестър с диригент Робин Смит.

Албумът започва с аранжимент от мелодии на Ramin Djawadi, представяйки „Игра на Тронове“, чията кулминация е дръзката и героична главна тема на сериала – https://www.youtube.com/watch?v=DcFpvolRN3w

Темите, които звучат по време на някои от най-епичните моменти във филмовата история също са включени в нови преработки. Някои от тях са: „Титаник“ от Джеймс Хорнър („My hearth will go on“); темата от „Списъкът на Шиндлер“ на Джон Уилямс, както и тази от „Огнените Колесници“, написана от Вангелис; „За любовта на една принцеса“ от „Смело Сърце“, отново на Джеймс Хорнър; „May it be“ от „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“, както и „Now we are free“ от филма Гладиатор, композирана от Ханс Цимер.

От друга страна, вокалната красота от звука на челата, пасва идеално на романтични теми като “Лунна река“ от „Закуска в Тифани“; красиви теми от филми като „Кино Парадисо“ и „Малена“; любовната тема на Нино Рота от „Кръстникът“, спечелилата Оскар тема от филма „Любовна история“ от Франсис Ле, завладяващата песен „Каватина“, която може да бъде чута в „Ловецът на елени“.

Билети за 2CELLOS @ ARENA ARMEEC ще намерите в бензиностанции OMV, The Mall, билетен център НДК, мрежата на Ивентим в цялата страна и онлайн на Eventim.bg

 
 

Facebook тества инструмент за изобличаване на фалшиви новини

| от chronicle.bg |

След новината, че Германия има намерения да глобява Facebook за всяка фалшива новина, която се завърти в мрежата, от компанията явно са решили да се справят с проблема и в момента тестват филтър за фалшиви новини в Германия.

Политиците в Германия се опасяват, че разпространението на фалшиви новини може да се отрази на предстоящите наесен федерални избори.

Немците планират пътя, по който да вървят фалшивите новини така: когато системата за проверка на фактите на Facebook отчете една новина като фалшива, потребителите ще бъдат изпратени на Correctiv, неправителствена новинарска организация със седалище в Берлин. Ако даден елемент се счете за неверен, той ще бъде маркиран като „оспорван“, придружен от обосновка, а сайтът ще предупреждава потребителите, преди те да го споделят в социалната мрежа.

Освен това, т.нар. спорни елементи ще се показват по-малко в новинарския поток на социалната мрежа.

Източник: Financial Times