ЧЕЗ към политиците : Не използвайте нашите компании и клиенти в политическите кампании

| от |

Отворено писмо от ръководството на компаниите от групата на ЧЕЗ в България

1294745360

Уважаеми господа,

Ние, ръководството на компаниите от групата на ЧЕЗ в България, като съзнаваме своята отговорност пред нашите клиенти и акционери и към цялото общество, се обръщаме към вас с призив да не използвате нашите компании и клиенти в политическите кампании за предстоящите избори.

Бизнесът ни е напълно прозрачен. Всеки месец ЧЕЗ публикува отчети в Търговския регистър. Всяко тримесечие и в края на годината ЧЕЗ Електро България и ЧЕЗ Разпределение България изпращат отчети в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР). Като публични дружества всяко тримесечие те подават финансови отчети и към Комисията за финансов надзор.

Всеки месец ние доставяме електроенергия на над три милиона български граждани и много фирми. При нас работят 3800 български инженери, техници, икономисти и други специалисти. Осигуряваме работа на десетки български фирми в тези трудни години на икономическа криза.

През последните години имаше опити компаниите от групата на ЧЕЗ в България да бъдат използвани като инструмент за водене на политически кампании. Ние сме публични компании и подобни политически внушения сериозно увреждат интересите на акционерите и служителите ни.

Факт е, че ЧЕЗ не определя цените на тока – нито за населението, нито за бизнеса. Средата, в която ние работим в България, е регулирана и цените се определят единствено и само от ДКЕВР. След третото намаление на цените през 2013 г. на всеки 100 лева сметка за домакинствата, при нас остават само 90 стотинки, а носим 100 % отговорност и поемаме 100 % негативи.  Освен това ЧЕЗ купува тока от НЕК по-скъпо, отколкото продава на домакинствата.

В резултат на необосновани твърдения бизнесът ни е изправен пред огромно предизвикателство и е под изключителен натиск. В същото време, ние сме голям и отговорен инвеститор.От стъпването си на българския пазар през 2004 г. ЧЕЗ инвестира над 1,8 млрд. лева, като за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването сме вложили над 728 млн. лева. По данни на Световната банка на ЧЕЗ се падат 21 % от общия обем инвестиции с частно участие в българския енергиен сектор за периода 2005 – 2012 г. В резултат  на направените инвестиции ЧЕЗ подмени една трета от мрежата, присъедини над 70 хиляди стопански и битови потребители, понижи технологичните загуби от 22 % през 2005 г. до 11 % към момента.

Въпреки направеното от нас, мрежите все още са в състояние, което изисква стотици милиони лева инвестиции, за да могат българските граждани да получават услуги с европейско качество. За да се постигне желаното качество на доставките, следва да се говори открито и ясно какво и как трябва да се направи и какви са отговорностите на електроразпределителните дружества и на държавата.

Като голям данъкоплатец и работодател, ние даваме своя принос, за да може държавата да изпълнява своите социални политики и функции. С внесените общо 429 млн. лева преки и непреки данъци ЧЕЗ се доказва като важен фактор за икономическото развитие на страната.

Нашият бизнес е изцяло на светло. Плащаме навреме заплати, данъци и осигуровки. Спазваме всички нормативни изисквания и закони. Именно затова никога не ни е било страх от проверки, които да се извършват прозрачно и недискриминационно, при зачитане на българското и европейското законодателство.

ЧЕЗ не е монополистът, който по какъвто и да е начин би могъл да ощети потребителите. Влиянието на компанията в крайните сметки за електроенергия е незначително и ние винаги сме изразявали нашата подкрепа за ускоряване на процесите на либерализация на енергийния пазар.

Откакто сме стъпили в България, ние винаги сме работили с грижа за клиента. Благодарение на извършените инвестиции значително подобрихме качеството на обслужването. Броят на местата за плащане на територията, обслужвана от ЧЕЗ, бе увеличен от 319 до над 2145 и бяха открити 31 центъра за обслужване на клиенти. Разработени са близо 100 нови услуги. С цел да улесним потребителите в периода на икономическа криза, ние въведохме редица мерки – удължихме двойно срока за безлихвено погасяване на сметките от 10 на 20 дни и предложихме гъвкави варианти за разсрочване на плащанията. От декември 2013 г. клиентите на дружеството могат да се възползват и от новата услуга „Персонален съветник”, който предоставя индивидуални консултации за разсрочване на плащанията.

Ние сме отворени за диалог с всеки, който се интересува от нашата дейност. Заповядайте в нашите офиси, запознайте се с нашите служители и научете всичко, което ви интересува. Готови сме да решаваме всякакви проблеми, свързани с нашата работа, професионално и добронамерено.

Очакваме от политическите партии да не допуснат допълнително напрежение и да ни дадат възможност да работим спокойно в полза на нашите клиенти и акционери. Призоваваме да бъде сменен тонът, да не бъдат противопоставяни бизнес срещу бизнес и бизнес срещу клиенти. Трябва да има прозрачност, диалог и професионализъм. Само така може да продължим напред. Цените трябва да се определят при пълна яснота за това какво става по веригата от производството до доставката и равнопоставеност на всички участници в нея. Обществото има право да знае на кого какво се разрешава. Секторът има нужда от честност. Само така ще спечелят клиентите.

В заключение заявяваме, че сме отворени за диалог, за съдействие и за партньорство. Като отговорен инвеститор сме готови да работим заедно с българското правителство за намиране на най-добрите решения за развитието на енергийния сектор.

С уважение:

Петър Докладал

Регионален мениджър

на ЧЕЗ за България

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

Почина майстер Емон от Game of Thrones

| от chronicle.bg, по BBC |

На 93-годишна възраст почина британският актьор Питър Воън. Последната му известна роля е тази на майстер Емон в култовия сериал на HBO Game of Thrones.

Той е носител на БАФТА за най-добър актьор в главна роля.

Агентът му Сали Лонг-Инес обяви: „Потвърждавам това, че за голямо съжаление Питър Воън си отиде в около 10.30 ч. тази сутрин. Той почина в мир, заобиколен от семейството си“.