ЧЕЗ към политиците : Не използвайте нашите компании и клиенти в политическите кампании

| от |

Отворено писмо от ръководството на компаниите от групата на ЧЕЗ в България

1294745360

Уважаеми господа,

Ние, ръководството на компаниите от групата на ЧЕЗ в България, като съзнаваме своята отговорност пред нашите клиенти и акционери и към цялото общество, се обръщаме към вас с призив да не използвате нашите компании и клиенти в политическите кампании за предстоящите избори.

Бизнесът ни е напълно прозрачен. Всеки месец ЧЕЗ публикува отчети в Търговския регистър. Всяко тримесечие и в края на годината ЧЕЗ Електро България и ЧЕЗ Разпределение България изпращат отчети в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР). Като публични дружества всяко тримесечие те подават финансови отчети и към Комисията за финансов надзор.

Всеки месец ние доставяме електроенергия на над три милиона български граждани и много фирми. При нас работят 3800 български инженери, техници, икономисти и други специалисти. Осигуряваме работа на десетки български фирми в тези трудни години на икономическа криза.

През последните години имаше опити компаниите от групата на ЧЕЗ в България да бъдат използвани като инструмент за водене на политически кампании. Ние сме публични компании и подобни политически внушения сериозно увреждат интересите на акционерите и служителите ни.

Факт е, че ЧЕЗ не определя цените на тока – нито за населението, нито за бизнеса. Средата, в която ние работим в България, е регулирана и цените се определят единствено и само от ДКЕВР. След третото намаление на цените през 2013 г. на всеки 100 лева сметка за домакинствата, при нас остават само 90 стотинки, а носим 100 % отговорност и поемаме 100 % негативи.  Освен това ЧЕЗ купува тока от НЕК по-скъпо, отколкото продава на домакинствата.

В резултат на необосновани твърдения бизнесът ни е изправен пред огромно предизвикателство и е под изключителен натиск. В същото време, ние сме голям и отговорен инвеститор.От стъпването си на българския пазар през 2004 г. ЧЕЗ инвестира над 1,8 млрд. лева, като за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването сме вложили над 728 млн. лева. По данни на Световната банка на ЧЕЗ се падат 21 % от общия обем инвестиции с частно участие в българския енергиен сектор за периода 2005 – 2012 г. В резултат  на направените инвестиции ЧЕЗ подмени една трета от мрежата, присъедини над 70 хиляди стопански и битови потребители, понижи технологичните загуби от 22 % през 2005 г. до 11 % към момента.

Въпреки направеното от нас, мрежите все още са в състояние, което изисква стотици милиони лева инвестиции, за да могат българските граждани да получават услуги с европейско качество. За да се постигне желаното качество на доставките, следва да се говори открито и ясно какво и как трябва да се направи и какви са отговорностите на електроразпределителните дружества и на държавата.

Като голям данъкоплатец и работодател, ние даваме своя принос, за да може държавата да изпълнява своите социални политики и функции. С внесените общо 429 млн. лева преки и непреки данъци ЧЕЗ се доказва като важен фактор за икономическото развитие на страната.

Нашият бизнес е изцяло на светло. Плащаме навреме заплати, данъци и осигуровки. Спазваме всички нормативни изисквания и закони. Именно затова никога не ни е било страх от проверки, които да се извършват прозрачно и недискриминационно, при зачитане на българското и европейското законодателство.

ЧЕЗ не е монополистът, който по какъвто и да е начин би могъл да ощети потребителите. Влиянието на компанията в крайните сметки за електроенергия е незначително и ние винаги сме изразявали нашата подкрепа за ускоряване на процесите на либерализация на енергийния пазар.

Откакто сме стъпили в България, ние винаги сме работили с грижа за клиента. Благодарение на извършените инвестиции значително подобрихме качеството на обслужването. Броят на местата за плащане на територията, обслужвана от ЧЕЗ, бе увеличен от 319 до над 2145 и бяха открити 31 центъра за обслужване на клиенти. Разработени са близо 100 нови услуги. С цел да улесним потребителите в периода на икономическа криза, ние въведохме редица мерки – удължихме двойно срока за безлихвено погасяване на сметките от 10 на 20 дни и предложихме гъвкави варианти за разсрочване на плащанията. От декември 2013 г. клиентите на дружеството могат да се възползват и от новата услуга „Персонален съветник”, който предоставя индивидуални консултации за разсрочване на плащанията.

Ние сме отворени за диалог с всеки, който се интересува от нашата дейност. Заповядайте в нашите офиси, запознайте се с нашите служители и научете всичко, което ви интересува. Готови сме да решаваме всякакви проблеми, свързани с нашата работа, професионално и добронамерено.

Очакваме от политическите партии да не допуснат допълнително напрежение и да ни дадат възможност да работим спокойно в полза на нашите клиенти и акционери. Призоваваме да бъде сменен тонът, да не бъдат противопоставяни бизнес срещу бизнес и бизнес срещу клиенти. Трябва да има прозрачност, диалог и професионализъм. Само така може да продължим напред. Цените трябва да се определят при пълна яснота за това какво става по веригата от производството до доставката и равнопоставеност на всички участници в нея. Обществото има право да знае на кого какво се разрешава. Секторът има нужда от честност. Само така ще спечелят клиентите.

В заключение заявяваме, че сме отворени за диалог, за съдействие и за партньорство. Като отговорен инвеститор сме готови да работим заедно с българското правителство за намиране на най-добрите решения за развитието на енергийния сектор.

С уважение:

Петър Докладал

Регионален мениджър

на ЧЕЗ за България

 
 

Какво прави Скарлет Йохансон в телефона на Гери Турийска

| от chronicle.bg |

774Ако с тиха усмивка сте си тананикали „Ще те хапя по мустака и гола кафе ще ти правя у вас“, значи прекрасният глас на Гери Турийска и чувството за хумор в текстовете й вече са ви застигнали. Гери е част от група Rubikub и създател на „Пощенска кутия за приказки“.

Концепцията е следната – известни лица четат текстове на автори, които все още не са познати за публиката. Резултатът винаги е забавен. Няма нужда да ви я представяме повече, вижте отговорите й в рубриката на Chronicle и Samsung България.

Кой е последният набран номер в телефона ти?

На съпруга ми. Но разговорът беше с дъщеря ни Аника, която каза: „Мамо, дойдеш ли?“. Време е да затварям лаптопа и да слизам да правя кус-кус.

Най-известният човек в телефонния ти указател?

Хахаха, имам българския номер на Скарлет Йохансон от 2005 година. Тогава тя снимаше „Черната Далия“ в София и се размотавахме постоянно.

За какво най-често използваш мобилния си телефон?

За Фейсбук, май. Никак не обичам да говоря по телефона. Предпочитам месинджърите.

Как реагираш, когато го забравиш вкъщи?

О, това би бил края на света. Слава Богу, не ми се случва. Може би веднъж съм си го забравяла и бях в тиха паника.

Приложението, без което не можеш?

Фейсбук месинджър, Whats up, Viber, Instagram.

Коя е твоята социална медия?

Е, ще се повторя, но Фейсбук. Цялата ми дейност покрай „Пощенска кутия за приказки“ минава през него. Нещо като офис ми е.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.

 
 

Най-неприятните жени в Холивуд

| от chronicle.bg |

Да бъдеш актриса в Холивуд не е лесно. Трябва да си секси, красива, талантлива и да даваш всичко от себе си, за да израснеш в една силно конкурентна среда.

Ако успееш в същото време да запазиш някаква човечност и да не изглеждаш супер надута, тогава ставаш истинска звезда. Ако не успееш, израстваш в кариерата си, но разочароваш онези, които имат късмета или нещастието да те познават.

В галерията долу сме събрали онези знаменитости, които по мнение на хората, които имат досег до тях, са изключително капризни, арогантни и се държат като принцеси. Иначе казано – кифли.

Вижте 10 известни, брилянтни в професията си жени, които са се провалили в отношението си към фенове и колеги.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie