ЧЕЗ към политиците : Не използвайте нашите компании и клиенти в политическите кампании

| от |

Отворено писмо от ръководството на компаниите от групата на ЧЕЗ в България

1294745360

Уважаеми господа,

Ние, ръководството на компаниите от групата на ЧЕЗ в България, като съзнаваме своята отговорност пред нашите клиенти и акционери и към цялото общество, се обръщаме към вас с призив да не използвате нашите компании и клиенти в политическите кампании за предстоящите избори.

Бизнесът ни е напълно прозрачен. Всеки месец ЧЕЗ публикува отчети в Търговския регистър. Всяко тримесечие и в края на годината ЧЕЗ Електро България и ЧЕЗ Разпределение България изпращат отчети в Държавната комисия за енергийно и водно регулиране (ДКЕВР). Като публични дружества всяко тримесечие те подават финансови отчети и към Комисията за финансов надзор.

Всеки месец ние доставяме електроенергия на над три милиона български граждани и много фирми. При нас работят 3800 български инженери, техници, икономисти и други специалисти. Осигуряваме работа на десетки български фирми в тези трудни години на икономическа криза.

През последните години имаше опити компаниите от групата на ЧЕЗ в България да бъдат използвани като инструмент за водене на политически кампании. Ние сме публични компании и подобни политически внушения сериозно увреждат интересите на акционерите и служителите ни.

Факт е, че ЧЕЗ не определя цените на тока – нито за населението, нито за бизнеса. Средата, в която ние работим в България, е регулирана и цените се определят единствено и само от ДКЕВР. След третото намаление на цените през 2013 г. на всеки 100 лева сметка за домакинствата, при нас остават само 90 стотинки, а носим 100 % отговорност и поемаме 100 % негативи.  Освен това ЧЕЗ купува тока от НЕК по-скъпо, отколкото продава на домакинствата.

В резултат на необосновани твърдения бизнесът ни е изправен пред огромно предизвикателство и е под изключителен натиск. В същото време, ние сме голям и отговорен инвеститор.От стъпването си на българския пазар през 2004 г. ЧЕЗ инвестира над 1,8 млрд. лева, като за обновяване, модернизиране и разширяване на мрежата и подобряване на обслужването сме вложили над 728 млн. лева. По данни на Световната банка на ЧЕЗ се падат 21 % от общия обем инвестиции с частно участие в българския енергиен сектор за периода 2005 – 2012 г. В резултат  на направените инвестиции ЧЕЗ подмени една трета от мрежата, присъедини над 70 хиляди стопански и битови потребители, понижи технологичните загуби от 22 % през 2005 г. до 11 % към момента.

Въпреки направеното от нас, мрежите все още са в състояние, което изисква стотици милиони лева инвестиции, за да могат българските граждани да получават услуги с европейско качество. За да се постигне желаното качество на доставките, следва да се говори открито и ясно какво и как трябва да се направи и какви са отговорностите на електроразпределителните дружества и на държавата.

Като голям данъкоплатец и работодател, ние даваме своя принос, за да може държавата да изпълнява своите социални политики и функции. С внесените общо 429 млн. лева преки и непреки данъци ЧЕЗ се доказва като важен фактор за икономическото развитие на страната.

Нашият бизнес е изцяло на светло. Плащаме навреме заплати, данъци и осигуровки. Спазваме всички нормативни изисквания и закони. Именно затова никога не ни е било страх от проверки, които да се извършват прозрачно и недискриминационно, при зачитане на българското и европейското законодателство.

ЧЕЗ не е монополистът, който по какъвто и да е начин би могъл да ощети потребителите. Влиянието на компанията в крайните сметки за електроенергия е незначително и ние винаги сме изразявали нашата подкрепа за ускоряване на процесите на либерализация на енергийния пазар.

Откакто сме стъпили в България, ние винаги сме работили с грижа за клиента. Благодарение на извършените инвестиции значително подобрихме качеството на обслужването. Броят на местата за плащане на територията, обслужвана от ЧЕЗ, бе увеличен от 319 до над 2145 и бяха открити 31 центъра за обслужване на клиенти. Разработени са близо 100 нови услуги. С цел да улесним потребителите в периода на икономическа криза, ние въведохме редица мерки – удължихме двойно срока за безлихвено погасяване на сметките от 10 на 20 дни и предложихме гъвкави варианти за разсрочване на плащанията. От декември 2013 г. клиентите на дружеството могат да се възползват и от новата услуга „Персонален съветник”, който предоставя индивидуални консултации за разсрочване на плащанията.

Ние сме отворени за диалог с всеки, който се интересува от нашата дейност. Заповядайте в нашите офиси, запознайте се с нашите служители и научете всичко, което ви интересува. Готови сме да решаваме всякакви проблеми, свързани с нашата работа, професионално и добронамерено.

Очакваме от политическите партии да не допуснат допълнително напрежение и да ни дадат възможност да работим спокойно в полза на нашите клиенти и акционери. Призоваваме да бъде сменен тонът, да не бъдат противопоставяни бизнес срещу бизнес и бизнес срещу клиенти. Трябва да има прозрачност, диалог и професионализъм. Само така може да продължим напред. Цените трябва да се определят при пълна яснота за това какво става по веригата от производството до доставката и равнопоставеност на всички участници в нея. Обществото има право да знае на кого какво се разрешава. Секторът има нужда от честност. Само така ще спечелят клиентите.

В заключение заявяваме, че сме отворени за диалог, за съдействие и за партньорство. Като отговорен инвеститор сме готови да работим заедно с българското правителство за намиране на най-добрите решения за развитието на енергийния сектор.

С уважение:

Петър Докладал

Регионален мениджър

на ЧЕЗ за България

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.