Британското икономическо чудо

| от |

Докато икономиката на Европа крета, Великобритания бележи един подем след друг. Как една страна с огромен външнотърговски дефицит и дупка в бюджета успява да расте така бурно? Каква е британската рецепта?

Великобритания е голямо изключение в Европа: страната се радва на неочакван възход след дълбоката и продължителна криза. През тази година прирастът на британската икономика вероятно ще отбележи рекордните не само за Европа 3,2%. Сред седемте водещи индустриални страни няма друга държава, която да просперира с темповете на Великобритания, където инвестиционната активност се увеличава с двуцифрени темпове, пише Маркус Тойрер от „Франкфуртер Алгемайне Цайтунг“ (ФАЦ) в статия със заглавие : „Великобритания, ти си си добре”

Реформи, евтини пари и гъвкав трудов пазар

Според автора, има четири основни причини за британското икономическо чудо от последните години. Първо: реформите, направени в Обединеното кралство още преди кризата. Второ: политиката на евтините пари, следвана от британската Централна банка. Трето: политиката на строги, но разумни икономии. Четвърто: наличието на нещо като ефект на наваксването – британската икономика пострада много по-сериозно от други държави по време на последната криза и понеже тръгва от много ниско ниво компенсира изоставането с много ускорени темпове.

Друг фактор, който позволява на британците гъвкаво да реагират в условия на криза или възход е това, че техният трудов пазар е най-слабо регулираният сред индустриално развитите държави. Бизнесът там може без особени проблеми да намали заплатите в години на икономически спад. За засегнатите това безспорно е болезнено, но пък и предпазва от масови съкращения на персонал, коментира Йейн Бег от London School of Economics (LSE).

С назначаването на Джордж Озбърн като финансов министър на Великобритания през 2010 година, той предложи най-мащабния план за съкращения от десетилетия насам. Но когато кризата се оказа по-продължителна от очакваното, той изостави много от заложените цели за оздравяване на публичните финанси. Обещанието за балансиран бюджет бе изтикано на заден план. Тази гъвкавост на правителството също бе важна за растежа, смятат икономисти от щатската банка Морган Стенли.

Мнозина икономисти хвалят и усилията на британската Централна банка, която с изключително експанзивната си парична политика помогна на страната да излезе от кризата. Евтините пари доведоха до повишаване на цените на акциите и на недвижимите имоти, благодарение на което британците се почувстваха по-заможни – започнаха да потребяват повече и по този начин помогнаха за съживяване на реалната икономикаа. От друга страна обаче се видяха и някои неблагоприятни странични ефекти от терапията – британската Централна банка междувременно се опасява от нов „балон в цените на недвижимите имоти, отбелязва Маркус Тойрер.

Насрещни ветрове

И все пак има и поводи за тревога: въпреки икономическия подем, бюджетният дефицит на Великобритания от над 5% продължава да бъде сред най-големите в Европа. Агенция „Блумбърг“ пък акцентира върху отчетеното „охлаждане” на темповете на икономическо развитие от юли до септември спрямо предходното тримесечие на тази година.

Забавянето се случва в момент, когато британските банкери се тревожат все повече от заплахите, свързани със слабостта на еврозоната, която е и най-големият търговски партньор на Обединеното кралство. Това ги накара да оставят паричната си политика без промяна, защото при сегашните обстоятелства всяко друго решение не би било оправдано, отбелязва агенция „Блумбърг“. За „Уолстрийт джърнъл“ забавянето на британската икономика е пореден сигнал за губещата се инерция в развитието на световната икономика.

„Великобритания не е имунизирана от слабостта в еврозоната и нестабилността на световните пазари, така че сме изправени пред критичен момент за нашата икономика”, заяви по този повод британският финансов министър Озбърн.Нарсещните ветрове идват и в неподходящ момент за управляващите консерватори, които се надяват, че сегашното икономическо представяне на страната ще убеди мнозинството гласоподаватели да ги остави на власт и след изборите през май идната година. Лейбъристите обаче твърдят, че болшинството британци не усещат ползите от икономическото възстановяване, поради твърде бавния темп на нарастване на заплатите, информира Ройтерс.

Източник: Дойче веле

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Пенелопе Крус ще играе Донатела Версаче в тв сериал

| от chronicle.bg, по БТА |

Холивудската прима и носителка на „Оскар“ Пенелопе Крус ще се превъплъти в Донатела Версаче. Можем да я видим в новия сезон на популярния сериал „Американска криминална история“.

Телевизионният сериал ще бъде посветен на загадъчното убийство на брата на Донатела Версаче. Джани Версаче е и основател на легендарната модна къща . Той ще бъде озаглавен „Версаче: Американска криминална история“.

Десет серийната поредица под режисурата на Райън Мърфи ще излезе на екран през следващата година. Мърфи вече засне един сезон на сериала, посветен на спортиста О’ Джей Симпсън. Тази продукция беше удостоена с награда „Еми“ в категорията най-добър мини-сериал.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи