Бразилците избраха сигурността, като гласуваха за Русеф и Невис

| от |

Яна Марул от Франс прес

Бразилците, желаещи промени, но неспокойни за своето бъдеще, избраха сигурността, като уредиха класически дуел между президента от левицата Дилма Русеф и социалдемократа Аесио Невис за втория тур на президентските избори на 26 октомври.

В крайна сметка те отстраниха нетипичния кандидат – еколожката Марина Силва, бившия изненадващ фаворит за изборите, чието обещание за нова – полудясна, полулява политика, която да скъса с традицията на големите партии, в крайна сметка предлагаше повече неизвестни, отколкото сигурност.

Голямата изненада на вчерашния първи тур от изборите бе преднината, с която сенатор Аесио Невис, който дълго време изоставаше в сондажите, задмина Силва, другия кандидат на промяната.

Кандидатът на лявата Партия на трудещите Дилма Русеф, която е на власт от 12 години, излезе начело с очаквания резултат от 41,5 процента от гласовете пред Невис, който спечели 33,6 на сто (макар че последните публикувани в събота социологически проучвания му даваха едва 27 процента) и Марина Силва, която получи 21,3 на сто.

„Невис възкръсна от пепелта и убедително излезе на втори тур. Мисля, че и Русеф, и Невис имат по 50 процента шанс да го спечелят. Кампанията ще бъде много кратка и много интензивна“, коментира за АФП политическият анализатор Андре Сезар от консултантската фирма „Проспектива“.

„Бразилският избирател пожела да гласува за познатото. Наложиха се традиционните партии“, обясни Давид Флейшер от Бразилския университет.

През последните 20 години всички бразилски президентски избори представляваха сблъсъци между Партията на труда на бившия президент Лула (2003 и 2010 г.) и Бразилската социалдемократическа партия на бившия президент Фернандо Кардозо (1995 и 2002).

По един парадокс кой ще бъде крайният победител ще зависи от гласовете на избирателите на Марина Силва – как те ще бъдат разпределени между кандидатите от двете големи партии на „старата политика“, която тя искаше да погребе, подчерта Барселос Варгас, анализатор във Фондацията Жетулио Варгас.

„Ако повечето гласуват за Невис, той ще бъде в състояние да спечели втория тур“, каза Варгас.

Силва и Невис събраха общо 55 процента от гласовете в полза на промяна.

Социологическите проучвания до момента показват, че 60 процента от гласувалите за Силва биха гласували за Невис, въпреки че тя е била 30 години активистка на Партията на труда и министър на околната среда по времето на Лула.

Резултатите от първия тур показват, че голяма част от кампанията ще се разиграе в югоизточната част на страната, най-индустриализирана и най-гъсто населената зона, с големи столици на провинции като Сао Пауло, Рио де Жанейро и Бело Оризонте.

Марина Силва регистрира там резултати, много често по-високи от средното национално ниво. Именно там младите хора от средните класи протестираха за подобряване на комуналните услуги и срещу системата по време на юнските протести миналата година.

„Има желание за промяна, има недоволни от влошаването на икономиката, особено сред най-заможните класи, но защитата на постиженията на Партията на труда също е силна сред електората“, подчерта Жуао Аугусто де Кастро Невис от „Юрейша груп“, за когото Русеф остава фаворит.

„Става дума не само за четирите години на Русеф, а за 12-те години на Партията на труда, с икономически растеж, повишаване на минималната заплата и създаване на социални програми“, уточни той.

„Президентката е подкрепяна от мощните структури на Партията на труда, държавната администрация и широк съюз  от партии, но има срещу себе си икономика в затруднено положение без перспективи за подобряване“, смята Андре Сезар.

„Невис, от друга страна, стартира силно, със структурирана партия и привърженици, окуражени от резултата, но ще трябва да спечели също така онези, които не са решили дали и за кого ще гласуват, както и твърдата подкрепа от Марина Силва, и да пребори страха на бразилците от евентуална промяна, която би могла да им отнеме социалните придобивки“, посочи Сезар.

„Партията на труда и Социалдемократическата партия ще се борят за всеки глас“, предвижда анализаторът Даниел Берселос Варгас, анализатор от фондацията „Гетулио Варгас“.  /БТА/

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Мелания Тръмп носи Ralph Lauren на церемонията

| от chronicle.bg |

Всички погледи бяха насочени към Мелания Тръмп, докато съпругът й се заклеваше във вярност към американските граждани, а тя ставаше първа дама.

За церемонията г-жа Тръмп беше избрала елегантна бледа синя рокля с жакет с голяма яка, изработен от същата материя и ръкавици. Тоалетът е дело на иконичния дизайнер Ралф Лорън.

Появилата се информация, че Лорън ще работи заедно с Карл Лагерфелд по тоалета на Мелания Тръмп не е вярна. Лагерфелд няма нищо общо с модното решение на първата дама. Или поне не под лейбъла на Chanel, което може да означава, че е германският дизайнер е работил през своя собствен лейбъл.

 
 

Кой е човекът, задминал Бил Гейтс по богатство

| от Getty Images |

Всички знаят Zara, но никой не знае за Амансио Ортега – основателят на марката, който редовно задминава Бил Гейтс по богатство.

Акциите на основната му компания Inditex се качиха с 2,5%. Според Forbes това е увеличило състоянието на Ортега до 79,5 милиарда долара. Гейтс има само 78,5 милиарда.

Въпреки огромните капитали на испанеца, малцина са чували за него. Това е така, защото той строго пази личния си живот в тайна и рядко дава интервюта в медиите.

Амансио Ортега основава модния гигант Zara с тогавашната си съпруга Росалия през 1975 година. Днес търговската му компания Inditex SA, която притежава Zara, Massimo Dutti и Pull&Bear, има над 6,600 магазина в цял свят.

През август 2013 година, бившата му съпруга и съосновател на Zara Росалия Мера умира на 69 години. Тя е най-богатата жена в Испания. Повече биография за Амансио в галерията.

 
 

Тези хора на 70+ години ще разбият стереотипите ви за възраст

| от chronicle.bg |

По линията на стереотипите, обхващащи възрастните хора, всички сме виновни.

Повечето от нас са убедени, че веднъж щом човек навърши 70 години, хубавата част от живота му е приключила и това, което предстои, включва единствено болести, декубитални дюшеци и наливане на минерална вода в Княжево.

Разбира се, това далеч не се отнася до всички пенсионери. Фотографът Владимир Яковлев е посветил доста време на проекта си „Age of Happiness“, където снима хора между 70 и 100 години, които все още следват мечтите си, откриват нови неща и живеят на пълни обороти.

Вижте в галерията част от снимките, които е направил той и веднага счупете предразсъдъците.