Бразилия победи Хърватия на старта на Световното първенство

| от |

Бразилия победи Хърватия с 3:1 в първия мач от Световното първенство. С два гола за домакините на Мондиала се отчете нападателят на Барселона Неймар.

10441448_892980370717811_6325509217987926375_n

Бразилия владееше повече топката през първите минути на мача, но Хърватия създаде по-опасни положения в началото на двубоя.

В 8-ата минута нападателят Ивица Олич игра с глава, но ударът му мина встрани от вратата на Жулио Сезар. Само три минути по-късно защитникът на Бразилия Марсело си отбеляза автогол. Олич центрира, а Никица Йелавич отклони топката, след което бранителят на Реал (Мадрид) я вкара в собствената си врата. Това е първият автогол в 20-те участия на Бразилия на световни първенства.

В 21-ата минута Неймар преодоля Ракитич, но след това хърватските защитници успяха да изчистят топката. Кълбото попадна в Оскар, който не успя да вкара. В 27-ата минута Неймар получи и първия жълт картон в мача. Нападателят на Барселона удари с лакът халфа Лука Модрич. Две минути по-късно Неймар изравни резултата. Голмайсторът вкара топката след далечен удар, а топката се удари в страничната греда преди това.

В 69-ата минута Бразилия получи правото да изпълни дузпа. Хърватският тим оспорваше решението на съдията, който отсъди 11-метров наказателен удар след като нападателят Фред симулира задържане от страна на защитника Деян Ловрен. При изпълнението на дузпата Неймар не сбърка и направи резултата 2:1. Това беше 33-ият гол за футболиста в 50 мача за Бразилия, който в 88-ата минута беше заменен от Рамиреш.

Давид Луиш пропусна да вкара трети гол за Бразилия, след като ударът му мина встрани от вратата.

В 82-ата минута съдията отмени гол на Хърватия заради нарушение на Олич срещу вратаря Жулио Сезар.

В добавеното време на мача Оскар вкара трети гол за Бразилия.

Селекционерът на Хърватия Нико Ковач беше възмутен от решенията на японския съдия Юичи Нишимура, който даде пресилена дузпа за домакините при 1:1, а Неймар отбеляза за 2:1. Реферът допусна и други грешки, помагайки на бразилците.

„Ако това е дузпа, не трябва повече да играем футбол. Нека да играем баскетбол. Това е срамно. Работим усилено, стигаме до световното първенство, а след това идва съдия, който не е достоен за мачове от подобен ранг. Разочарован съм. Имах чувството, че този съдия свири по едни правила за нас и по съвсем други за Бразилия. Няма никакъв смисъл да се играе, тъй като това е позор. Логото на ФИФА демонстрира респект, респект и за двата тима. Какъв странен ден. Ако ние продължаваме така, ще настане цирк“, заяви Ковач.

„Оставихме не добро, а отлично впечатление. Мисля, че дори имаше дузпа срещу Олич, която не бе дадена. Играчите са паднали духом, но съвсем скоро ще бъдат по-добре. С тази игра имаме място в елимининациите“, завърши Нико Ковач.

Селекционерът на националния отбор на Бразилия Луис Фелипе Сколари подкрепи съдията Нишимура заради решението му да даде дузпа в полза на „селесао“, Бразилия победи Хърватия с 3:1 в мача на откриването на Мондиал 2014.

„Милиони зрители не са видели дузпата? А съдията я видя! Според него има нарушение. Решенията се взимат от съдията. Щом той така е преценил, значи има дузпа и аз съм съгласен с него. Моите играчи играха добре в трудна ситуация. Не е по силите на всички до обърнат мач, след като е допуснал гол в първия си мач на световно първенство на своя територия. Получихме помощ от феновете, които бяха фантастични“, заяви Сколари след мача.

Звездата на националния отбор на Бразилия Неймар беше обявен за играч на мача, след като вкара два гола за „селесао“ при успеха с 3:1 над Хърватия в мач от Група „А“ на Мондиал 2014, съобщава официалния сайт на ФИФА.

„Получи се по-добре, отколкото очаквах. Естествено, надявах се да стартираме с победа, но да вкарам два гола в първия мач – това е неизмерима радост“, заяви Неймар.

Церемонията по откриването на Световното първенство по футбол в Бразилия на „Арена Коринтианс“ в Сао Пауло беше разделена на три части, всяка от която представи тематични символи за страната и завърши с изпълнение на официалната песен на Мондиала.


Brazil vs Croatia 3-1 ~ All Goals & Highlights… by mka4ads

 
 

Ако изневери веднъж, ще изневери и втори път

| от chronicle.bg |

Ако партньорът ви е изневерил веднъж, най-вероятно няма да е за последно.

Това сочи ново проучване, проведено от Лондонски университетски колеж.

То сочи, че неверните половинки са склонни да правят едно и също повече от веднъж и да лъжат партньора си. Проучването открива, че с всяка лъжа, която човек казва, той се чувства по-малко зле да повтаря прегрешението си впоследствие.

Причината за това се корени в сегмент от мозъка, наречен амигдала, който ни кара да се чувстваме зле, когато лъжем. Всеки път, когато лъжете, реакцията на амигдала отслабва, съответно – чувствате се по-малко виновни.

Изследването не цели да тества изневярата, а способността на хората да лъжат.

На участниците са показвани буркани с монети и от тях се иска да покажат на друг човек, който получава размазано изображение на буркана, да познае колко монети има в него.

Когато разберат, че ще получат пари, ако партньорът им предположи по-висока цифра, те стават по-склонни да излъжат.

Въпреки че изследването не е фокусирано върху изневярата в частност, авторите му предполагат, че механизмът е сходен.

Идеята е, че когато изневерите за първи път, се чувствате зле. Следващия път се чувствате по-малко зле и т.н.

Това означава, че колкото повече лъжем, толкова по-склонни сме да лъжем.

 
 

Намерената фотография на Жан-Мари Дона пристига в България

| от chronicle.bg |

Френският колекционер, издател и автор на фотокниги с „намерена фотография“ – Жан-Мари Дона, ще бъде специален гост на третата среща на платформата за фотокниги “ПУК!”.

Той ще представи част от колекцията си, наброяваща над 20 000 фотографии, които събира в продължение на близо 30 години, като ги изнамира по архиви, антикварни магазини и битаци по време на своите пътувания. В неговите проекти, тези анонимни наглед обикновени фотографии, придобиват нов артистичен смисъл.

По време на срещата, озаглавена „Photo Vernaculaire”, Жан-Мари Дона ще разкаже повече за намерената фотография, начина си на работа и фотокнигите си, публикувани в лимитиран тираж.

В една от тях озаглавена „Teddybär”, той поглежда към историята на Германия по едновременно особен, смущаващ и закачлив начин. Тя включва над 200 снимки на жени, деца и войници от Вермахта, позиращи до хора облечени като полярни мечки. Друга негова книга „Rorschach”, представя серия от банални природни пейзажи, отразяващи се във вода, обърнати на 90 градуса. Показани по такъв начин, тези кадри, заснети от различни фотографи между 1890 г. и 1950 г., изглеждат като концептуална работа на един и същ автор. Освен тях Жан-Мари Дона ще представи останалите свои книги „Blackface”, „Predator” и „Affreux Noël”.

Жан Мари Дона е роден в Париж през 1962 г. След повече от 30 години в издателския бизнес, през 2005 г. създава „Innocences” – свое издателство за фотокниги (www.innocences.net). Част от неговата колекция с намерена фотография е показвана по време на фестивала Rencontres d’Arles през 2015 и публикувана в някои от най-престижните издания като „The Guardian”, „Der Spiegel”, „Le Monde”, „Huffington Post”, „Vice” и „Vogue”.

„ПУК!“ е платформа за представяне на фотокниги с библиотека и поп-ъп книжарница, основана от Никола Михов, Тихомир Стоянов и Росен Кузманов. Целта на платформата е да създаде среда за популяризиране и издаване на фотокниги в България, като си сътрудничи с автори, издателства и фестивали в областта на фотографските и независимите издания.

Възползвахме се от случая, за да вземем блиц интервю от Жан-Мари Дона. Все пак на хората, които вадят части от миналото и ги показват в светлината на настоящето, създавайки изкуство, трябва да се дава път и гласност.

Ето какво ни разказа той:

За непросветените: що е то „намерена фотография“?

Най-общо казано това са снимки от неизвестни автори. Могат да бъдат семейни, студийни, паспортни и като цяло снимки за спомен. Освен любителски могат да бъдат професионални, които нямат естетически качества и са извадени от оригиналния им контекст. Да речем, аз колекционирам снимки от каталози на фризьорски салони, от застрахователни компании, на частни детективи, също и снимки от полицейски радари.

Къде най-често ги откриваш?

Най-много подобни снимки се намират по битаците и антикварните магазини. Понякога участвам и в търгове, където една фотография може да стигне до хиляди евро, но подобни интересни и скъпи кадри намирам на боклука, където са си безплатни.

Има ли хора, които ти дават свои снимки, за да ги включи във фотокнигите?

Да, изпращали са ми, но по-скоро вече след като хората са видели книгата и тогава ми изпращат подобни фоторафии.

Коя е най-старата фотография от колекцията? 

Най-старата фотография е от 1885 година, снимката е на забулени жени от Египет. А най-новата е панорамна рентгенова снимка на зъбите ми.

Коя ти е любимата фотография от твоята колекция?

Те са две! Първата ми любима снимка е на 6 годишно момче във военноморска униформа от 1920г., а втората е от 1945г. на 6 годишно момиче, която държи в ръка първата снимка.

Колко снимки наброява вашата колекция и колко време ви отне да я съберете?

Започнах колекцията преди 30 години и в момента наброява над 20 000 снимки. От тогава отделям по два часа всеки ден на архива си.

Откъде може да се купят фотокнигите?

Книгите и всичко около работата ми може да бъде открито тук,  а на предстоящата среща този четвъртък във Френски институт от 19:00 часа ще представя 5 от книгите ми и ще имате възможност да ги закупите на място.

В галерията може да видите част от снимките, които колекционира Жан-Мари Дона.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Никол Кидман е „Кралицата на пустинята“

| от chronicle.bg |

В последните седмици гледаме Никол Кидман предимно на малкия екран.

Тя играе Селест в сериала на HBO “Големите малки лъжи” – сексапилна юристка, зарязала кариерата заради семейството си, жертва на домашно насилие.

Предстои обаче скоро да я видим и на големия екран в друга роля, която несъмнено също и подхожда – на британската журналистка и пътешественичка Гертруд Бел в биографичния филм на Вернер Херцог „Кралицата на пустинята“. Официално премиерата на филма се състоя през 2015 на Международния филмов фестивал в Берлин, където продукцията беше посрещната с негативни отзиви и слаб рейтинг. Той дори беше определен като голямото разочарование на фестивала.

Въпреки че вече може да бъде гледан в България, той най-накрая ще бъде разпространен по кината в САЩ и на видео на 14 април.

Наскоро беше пуснат и нов трейлър, който да популяризира филма.

В главната роля влиза Никол Кидман, а поддържащи роли имат Джеймс Франко, Робърт Патинсън и Деймиън Люис.

Във филма виждаме носителката на Оскар Кидман в ролята на новаторката Гертруд Бел, която се отправя от Англия към Техеран, в търсене на своята свобода. Това е история за една велика жена, която не се вписва в обществените рамки на Викторианска Англия, и която разбива стереотипите на епохата си, ставайки първата жена, пътуваща сама из Близкия Изток.

Пътешествието й донася романтична среща с Британски офицер (Джеймс Франко), заплахи от строги култури, белязани от брутално потисничество над жените, и запознанство с известния Т. Е. Лорънс, известен като Лорънс Арабски (Робърт Патинсън).

Забележителна фигура за епохата си (1868-1926), агент на Британското разузнаване по време на Първата световна война и една от най-важните политически фигури, тя участва в начертаването на границите на Ирак, в началото на 20-те години на ХХ в. „Колкото по-дълбоко се потапяме в пустинята, толкова повече всичко заприличва на сън. На всяка стъпка в пустинята, животът и огънят ме притежават. Сърцето ми не принадлежи на никого, само на пустинята.“, заявява героинята на Кидман в трейлъра.

„Мисля, че съм добър в подбора на актьори и това е важна част от професията ми“, разказва Херцог пред „IndieWire” за избора си на актьори.

„А Никол Кидман е идеална за ролята. Превъплъщението й няма аналог. Не съм виждал подобно нещо почти от десетилетие от нито една актриса в нито един филм. Феноменално е. Лесно е да вземеш звезда с голяма пазарна стойност… Не, случаят не е такъв. Трябва да има химия. Ако липсва спойката между актьорите, накрая ще имаш едно мъртвородено бебе. Знаех, че спойката между нея и Джеймс Франко и химията й с Деймиън Люис ще проработят. Така и стана. Това е ключът към кастинга“, азва още той.

Херцог е режисьор и сценарист на продукцията, заснета в Мароко и Йордания.