Борисов: Ние помагаме на хората да бъдат убедени

| от |

Българинът е свободен, в ХХІ век сме. От 1 януари никой не трябва да си мести парите, но фондът трябва да го убеди, че много добре работи с него. Ние помагаме на хората да бъдат убедени.

Това казва министър-председателят Бойко Борисов според стенограмата от днешното заседание на Министерски съвет.

На правителственото заседание е засегната темата с частните пенсионни фондове и НОИ. Според премиера думи като национализация, вземане, махане са не лъжа, а груба манипулация.

„Единственото, което сме казали и сме се съгласили със синдикатите, с хората на тази среща е, че даваме възможност всеки българин сам да преценява къде да си държи парите“, заяви Бойко Борисов. „Къде им е проблемът на частните пенсионни фондове да ви кажа. Досега те бяха абсолютно спокойни, че на датата, в която се плащат заплатите и се отчисляват пенсиите, техните 5% си отиват задължително. Те трябва да работят с хората. Те трябва да ги убеждават“, коментира Борисов и добави, че никой не кара никого да си мести пари – само фондовете трябва да обяснят каква е доходността им, да влязат в една конкурентна обстановка. „Аз искам просто хората сами да поемат риск – като искат по-голяма доходност или по-голяма лихва в банка, отиват в една банка. Като искат повече сигурност, отиват на друго място. Българинът е свободен, в ХХІ век сме“, каза още премиерът. „От 1 януари никой не трябва да си мести парите, но фондът трябва да го убеди, че много добре работи с него. Ние помагаме на хората да бъдат убедени“, каза още той.

Във връзка със замразяването на възрастта за пенсиониране премиерът заяви: „През последните години с пет години е вдигната възрастта, докато продължителността на живота за мъжете в България е 69 години и половина. Затова се съгласих до края на 31 март в парламента да се проведе този дебат, тъй като е ясно, че възрастта ще се вдига. Ние правим и много в здравната реформа, така че съм убеден, че и продължителността на живот ще се вдига, така че солидарно с това да се повишава и пенсионната възраст“, каза още премиерът и продължи с думите, че има интерес да се разбива коалицията на ГЕРБ с Реформаторския блок и да има нестабилност в страната. „Не искам никого да засегна, но това се налага от само себе си. Но нека ние да си бъдем единни, реформатори, европейски настроени“, допълни Борисов.

„Правителството стои твърдо зад стратегията за реформа в съдебната система. Това е стратегия на цялото правителство“, казва още Борисов. „Искам да благодаря на Христо Иванов за огромния труд, който положи през тези месеци – от служебното правителство до ден днешен, и на парламентарните групи, които я подкрепят в парламента. Това действително е много важно и за българския народ, и за мониторинговия доклад, и за излизането действително в светлата страна на Европейския съюз на нашата съдебна система“, заяви премиерът.

Борисов посочи, че темата е структуроопределяща за това правителство. „Виждате, не минава много време. Аз не се изказвам по нея поради съображения и считам, че не е правилно, но всеки ден има по някоя тема, която възпламенява обществото и това трябва да се прекрати. Неслучайно в напредналите страни по тема съдебна система не се правят коментари поради това, че тя е изрядна. Самите магистрати правят така, че действително да не се налага и на политиците да я коментират. Така че, още веднъж благодаря за всички усилия, които се положиха“, каза още Борисов.

Относно опазването на имотите на КТБ премиерът Бойко Борисов каза, че вчера е провел разговор с главния прокурор Сотир Цацаров и го е помолил да се вземат някакви мерки. „Имам информация, че вътре продължават с имотите да се разпореждат по начин, по който ние само плащаме сметката и продължаваме да плащаме“, коментира Борисов. „Милиарди, до снощи близо два милиарда и осемстотин милиона са изстреляни по посока изплащането на депозитите в тази банка. Перфектна работа и на банките, и на Министерството на финансите, няма опашки, няма нищо, на МВР организация, няма грабежи, да чукна на дърво, няма кражби. Свършихме си работата така, както пише в художествената литература. Затова с такова желание хората очакват и с такава подкрепа се ползва нашият правосъден министър в случая от всички нас за тази реформа, защото това е точно така. Все едно имаме две паралелни държави. Има ли по-важно, при положение, че държавата в момента милиарди изстрелва, за да спаси съдби на хора, за да си получат минималните или депозитите, които са си на правили? Няма. Чак февруари! През това време какво се случва вътре в банката? Имам информация, че вътре продължават с имотите да се разпореждат по начин, по който ние само плащаме сметката и продължаваме да плащаме“, възмущава се още Бойко Борисов. /БГНЕС

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.

 
 

Hills of Rock 2017 с още две сцени

| от chronicle.bg |

Фестивалът в Пловдив с участието на EVANESCENCE и GUANO APES става все по-голям, нови 12 групи бяха потвърдени за първото издание на HILLS OF ROCK, който ще се проведе на 30.06 и 01.07 на Гребния канал в Пловдив.

Фестивалът ще се реализира ежегодно и е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.

Френската хеви метъл банда EXISTANCE, румънците BASSKA, гърците FOLK & ROLL, CONQUERING LION от Македония, SHAZALAKAZOO от Сърбия, наред с българските PARAPLANNER, BLOODRUSH, HAYES & Y, PLASTIC BO, LIEVEIL, МЕРУДИЯ и УИКЕДА ще забият на две допълнителни сцени, които ще бъдат изградени на територията на фестивала. Освен тях е потвърдена и още една група за главната сцена, която ще бъде обявена в началото на месец април.

Poster NEW-Announcement

Билетите на цена от 80 лв. за двата фестивални дни са на изчерпване, а последни бройки ще намерите в OMV, The Mall, билетен център НДК, билетната каса пред община Пловдив, магазини “НА ТЪМНО”, както и онлайн на Eventim.bg и TicketPro.bg

Обявени до момента за HILLS OF ROCK 2017:

EVANESCENCE, GUANO APES, RAVENEYE, IMMINENCE, EXISTANCE (FRA), BASSKA (RO), FOLK & ROLL (GR), CONQUERING LION (MK), SHAZALAKAZOO (SR), SEVI, SILUET, KROSSFIRE, DREAM SKILLER, PARAPLANNER, BLOODRUSH, HAYES & Y, PLASTIC BO, LIEVEIL, МЕРУДИЯ и УИКЕДА.

 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

Актьори, които за малко да изпуснат велики роли

| от |

 Представете си „Терминатор“ без Арнолд Шварценегер или „Титаник“ без ди Каприо. Направихме галерия с актьори и актриси, който за малко да изпуснат иконичните си роли.

В историята често се ходи по много тънък лед. Освен разминавания и недоразумения, личните решения на хората често са причина за изпускане на прекрасни шансове. Дори за номинации за Оксар. В Холивуд актьори често правят мръсни номера, за да получат роля. Но когато отказват прекрасни възможности по собствено желание  – тогава е наистина озадачаваща ситуация.

Галерията ни ще ви покаже много известни лица, които за малко да изпуснат ролите на живота си. Тези, които ги направиха известни.