Бомби, пенис, Ферхунда

| от | | |

Александър Николов

Възмутихте ли се? Има пенис в заглавието, което гарантира възмутено споделяне от поне 100 човека, без да са отворили тази статия. За четене не говорим. Мисля, че няма да е зле да се стартира кампания „Чети не само заглавието“. Поводите за днешните ми словоизлияния са много и всеки ден се появяват нови.

По света и у нас има десетки сайтове, които правят не-новини. Това са измислени истории, които нарочно звучат достатъчно нереално, за да няма объркване. И които редовно биват споделяни от десетки възмутени граждани. Във Франция тази седмица е на мода новината за Боингa на DHL, натоварен с Айфони от Китай за Лондон, който кацнал аварийно в Германия, защото китайския производител ги настроил да започнат да вибрират едновременно в деня на представянето, но от Apple отложили датата с един ден и за малко да стане много сериозна катастрофа. Смях се повече на коментарите, отколкото на самата статия. В България се цитира интервю на Сара Пейлин, която заплашвала милата ни родина с бомби. Не, че Сара Пейлин не би могла да каже подобно нещо, но дали някой се замисли каква ѝ е ролята на клетата женица в момента? Тя е бивш кандидат за вицепрезидент, неуспял. И толкова. Сега готви вкъщи и си има собствено тв шоу. Американският Кулеков с други думи. Ако утре Иван Кулеков заплаши с бомби Кот д’ Ивоар или Андора дали ще има същия ефект се чудя…

По-притеснителни обаче са не-новините, които са новини. И тук въпросът медиите ли са виновни или зрителите / читателите е с толкова ясен отговор, колкото този за кокошката и яйцето. Една е причината да пускаме новина за дупето на Дженифър Лопес между два анализа на Франс прес. Че дупето на Джей Ло ще събере повече четения от двата анализа и от още два, ако има и видео. Същата е причината Капитал да публикува материал за Кобилкина в Лайт притурката. Рекламодателите искат рейтинг. Затова има ВИП брадър, а не предаване на Иво Инджев. Но… все пак има някаква граница. И всяка медия си я поставя сама. И ако за ВИП брадър и новото предаване на Най Ло по bTV има ясно обяснение, то за факта, че новините на националните телевизии обърнаха повече внимание на пиянска свада в родно село, отколкото на войната срещу Ислямска държава, няма. А за съдържанието на сутрешните блокове още по-малко.

Тази седмица в. 24 часа направи интервю с един от шефовете на СМЕ, собственика на bTV. Там може и да има отговор на тези въпроси, но надали много хора са го чели, защото по-важна беше статията за онзи човек с пениса, дето потропвал по прозореца на бабата… Тя е най-споделяната и най-четената статия на вестника. Кой и защо я е пуснал е една тема, кой и защо я споделя е друга. Резултата обаче е един брой импресии, които ще цъфнат на бюрото на главния редактор и след това ще бъдат изпратени на рекламодателите. И там колонка ‘импресии с възмущение’ няма. И когато следващия път някой от журналистите във вестника каже на главния редактор „Дай едни 2000 лева за командировка до Виена / Будапеща / Копенхаген, че искам да правя интервю с шефа на CME / MTG  / Телеком Аустрия…“, главният редактор е в правото си да извади листа с импресиите и да каже: „Интервюто с … от миналата седмица, дето похарчи 1500 лева за командировка е четено 2000 пъти, статията за пениса, която сме препечатали от Струма има 25 000 посещения…“ Всеки сам за себе си може да отговори на въпроса защо е прочел и споделил едната статия вместо другата. Резултата е това, което имаме като медии. И виновна не е Венелина Гочева. И 24 часа е само конкретен пример.

Същото е с турските сериали. Има ги защото се гледат. Голяма част от българите имат кабелна телевизия с между 50 и 150 канала. Някои от тях може би са забравили как работи дистанционното. Спомням си как миналото лято имаше едни 150 хиляди, които не бяха разбрали, че bTV им е заменила сутрешния блок с „Изборът на Лара“. Няколко пъти по толкова са тези, които мразят Ферхунда, но нямат достатъчно воля или умения да преместят канала на National Geo или History. Или поне на FOX Life, Fox Crime, AXN или още поне 40 канала, които не въртят нищо приличащо дори отдалеч на Ферхунда.  Ако бяха по-малко може би рейтинга на турските сериали нямаше да е толкова висок и щяха да си ги дават само в специализирания канал Диема Фемили. Но ако е велика дума. И докато тези изречения започват с ако, ще получаваме това, което заслужаваме. Бомби, пенис, Ферхунда. Добро утро!

 
 

Красивата дъщеря на Младия папа

| от chronicle.bg |

В последната седмица луксозната модна къща „Бърбъри” обяви за свое ново лице Айрис Лоу. Ако това име не ви говори нищо, то нека ви разкажем за 16-годишната дъщеря на Джъд Лоу и Сейди Фрост.

Модата не и е чужда – най-малкото нейна кръстница е супермоделът Кейт Мос.

Преди година дъщерята на Джъд Лоу, който влезе в ролята на глава на римокатолическата църква в сериала „Младият папа“, се снима за корицата на тинейджърския вариант на Vogue. Тази година тя ще бъде лице на червило на „Бърбъри” – каквито в предишни години са били Кейт Мос, Кара Делевин и Лили Джеймс. Това е първата модна рекламна кампания, в която Лоу се снима.

„Бърбъри” и друг път са се оглеждали сред поколенията на световни звезди за кампаниите си. Преди две години Ромео Бекам участва заедно с Наоми Кембъл в реклама на марката, а миналото лято брат му Бруклин стана лице на британска кампания на „Бърбъри”.

Със сигурност кампанията ще отвори много врати и пред дъщерята на Джъд Лоу.

Вижте в галерията няколко факта от живота й.

 
 

BBC разследва изтеклия финал на новия сезон на Sherlock

| от chronicle.bg |

BBC разследва източника, който е разпространил нелегално финалния епизод от четвъртия сезон на хитовия сериал Sherlock.

Миналата събота, четвъртият епизод от последния сезон на сериала, озаглавен „His Final Problem“, изтече онлайн с руско аудио. От BBC са започнали пълно разследване по отношение на източника, който е разпространил серията.

“ВВС молят феновете на поредицата да останат верни на продукцията и да не свалят епизода ”, споделя в Twitter продуцента на сериала Сю Върчу.

След като разследването приключи, от ВВС смятат да издадат пълен отчет по отношение на това дали руският телевизионен оператор, Пeрвый канал, който се бе сдобил с първото копие на епизода, е виновен за ситуацията.

 
 

HP ZBook 15u със значително подобрение на процесора

| от chronicle.bg |

 

HP обяви подобрение преносимата си работна станция HP ZBook 15u.

Тези, които сте имали досег до HP ZBook 15u, знаете, че със своя 15.6“ дисплей станцията е една добра комбинация от мобилност и стойност. С тегло от от 1.9кг. (4.18lbs)3 и 19.9 мм. дебелина, работната станция може да се похвали с висока производителност. Захранва се с новите седмо поколение Intel® Core™ i5 и i7 процесори4, с да 32 GB DDR4 памет5, професионална графична карта AMD FirePro™, 2TB2 дисково пространство, включително и по избор HP Z Turbo Drive G25, и FHD touch или UHD дисплей.

Батерията е с дълъг живот и се поддържа от HP Fast Charge, осигуряваща бързо презареждане до 50% от батерията само за 30 минути.

Мобилната работна станция ZBook 15u има обща системна надеждност, гарантирана от 120 000 часа тестване в HP’s Total Test Process и е проектирана да отговори на MIL-STD 810G стандартите. Потребителите могат да се възползват от Windows 10 Pro1 и богатите функции на ISV сертифицираната видео карта AMD FirePro™ 3D с 2GB видео памет, проектирана да работи с всички професионални приложения на преносимата работна станция ZBook 15u.

HP ZBook15u_Touch_G4_with_Hand_Solidworks

Тази мобилна работна станция е оборудвана с конфигурация, подсигуряваща висока сигурност и лесна управляемост, включително водещата в индустрията BIOS функция за защита – HP Sure Start Gen8, която следи състоянието на BIOS, възстановява платформата без намеса, връща BIOS до обичайното му състояние и предлага функционалност за централизирано управление.

Интегрираните Trusted Platform Module (TPM), Smart Card Reader и по избор Finger Print Reader5 осигуряват защита на данни, имейл и потребителски документи. HP ZBook 15u има множество портове включително USB 3.1 Gen 1 port, DisplayPort™ 1.2 и други.

Мобилната работна станция HP ZBook също така идва и с предварително инсталираната HP Remote Graphics Software за отдалечени работни групи, HP Performance Advisor за оптимална производителност и HP Velocity за по–надеждно и бързо сърфиране мрежата.

HP ZBook 15u е достъпно сега със стартова цена от €1,090 без ДДС.