„Бойкотирам олимпиадата, но я гледам по телевизията”

| от |

Олимпиада 2014. Биатлон. Женщины. Индивидуальная гонкаРекорден брой зрители събра Българската национална телевизия при откриването на ХХІІ-те Зимни олимпийски игри в Сочи – почти 700 000 души. Церемонията, продължила повече от 3 часа, бе показана едновременно по БНТ1 и БНТ HD.

За този слот националната телевизия отчете високия рейтинг от 9.4%. Данните на ГАРБ показаха най-силен интерес сред младите и активни хора на възраст между 18 и 34 години. Те са предпочели да гледат откриването в ефира на БНТ. Над 25 000 души пък са проследили шоуто на лайф стрийминг в интернет.

Чешката телевизия също публикува рейтинги на спортните програми от Сочи. В първия ден на транслирането на игрите, телевизионният портал „ČTsport“ е фиксирал рекордни включвания за гледане, които надхвърляли тези на лондонската олимпиада.

Въпреки тези резултати, не са редки случаите, когато спортни коментатори демонстративно бойкотират олимпиадата.

За личния си бойкот на 22-те зимни олимпийски игри в Сочи заяви в интервю за „Гласът на Русия” и спортният коментатор на Чешкото радио Дмитрий Личев.

Вие въобще нищо ли не пишете за олимпиадата?

Дмитрий Личев: Разбира се, накрая ще направя анализ, а в понеделник ще разказвам по радиото за тенис, за Купата на федерацията в Австралия, за купата Дейвис.

А как оцениха чехите участието на президента Земан в церемонията по откриването на олимпийските игри?

Дмитрий Личев: Като правило го критикуваха млади блогери. Писаха, че нашият президент се оказал в компанията на Янукович, Лукашенко, които ги наричат европейски диктатори. Но там, в Сочи, президентът проведе и преговори с китайския лидер, което, както самият той подчерта, ще даде нови възможности за чешкия бизнес. Смятам това за правилно: публичните мероприятия дават възможносдт да се установят необходимите контакти.

А въобще сега и в Чехия се забелязва протестна тенденция. Планирани са посещения в Прага на лидери от Средна Азия. Но новият премиер Богуслав Соботка е заявил, че няма намерение да се среща с узбекския лидер Каримов и се наложило визитата да бъде отменена. А кметът на Прага демонстративно няма да участва в предстоящото посещение на президента на Украйна Янукович. Такава е демокрацията в Чехия…

В България картината не е по-различна. Попитан дали няма да бойкотира събитието по примера на европейските си колеги, министър-председателят Пламен Орешарски през януари отговори: „Не сме толкова влиятелна страна, знаете за какво става въпрос.“

Една негова снимка отново разбуни духовете на бойкотиращите (но гледащи) олимпиадата в Сочи.

zx450y250_2237529На 9 февруари дневник.бг писа, че премиерът Орешарски „се оказа в странна компания по време на вечерята за откриването на зимните олимпийски игри в Сочи на 7 февруари.“

На снимка от стената на фейсбук профила на румънския премиер Виктор Понта се вижда как българският премиер е на една маса с украинския президент Виктор Янукович и с узбекистанския президент Ислам Каримов.

Снимката бе озаглавена „премиерът Понта с важни държавни лидери“, но бе свалена бързо от профила на премиера на Румъния.

Много европейски политици бойкотират игрите в Сочи заради новите хомофобски закони в Русия и нарушаването на човешки права. Тон зададе германският президент Йоахим Гаук, който беше последван от всички ключови фигури в управлението на Франция. Нито президентът Франсоа Оланд, нито който и да е високопоставен представител на властта в Париж присъства в Сочи.

В групата на бойкотиращите влиза и премиерът на Великобритания Дейвид Камерън. Това обаче не му пречи публично да подкрепя британските спортисти, тръгнали на лов за медали.

Очевидно Сочи ще бъде помнен дълго време, след като приключи. Всеки – с различно нещо. А аз – с признанието:

„Бойкотирам олимпиадата, но я гледам по телевизията”

 

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Bulgaria Air пуска промоционални билети в 4 посоки

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air  започва зимна кампания с полети на специални цени до Рим, Мадрид, Лондон и Прага.

До 20 януари националният превозвач предлага двупосочни самолетни билети от София до Рим от 86 евро. Пътуването до Лондон и обратно е на цена от 139 евро с билети, закупени до 31 януари. До 23 януари авиокомпанията предлага двупосочни самолетни билети до испанската столица Мадрид на крайна цена от 129 евро.

В момента тече и кампания на Bulgaria Air за пътуване до Прага. До 22 януари двупосочните самолетни билети от София до чешката столица се предлагат на цени от 164 евро и ще могат да се използват до 31 март.

Полетите до изброените четири дестинации са на атрактивни цени и за пасажерите от Варна, като са осигурени удобни трансфери през София.

В цената на всички самолетни билети на Bulgaria Air се включват летищни такси, чекиран багаж до 23 кг и ръчен до 10 кг, кетъринг на борда, безплатен избор на място в самолета и чек-ин.

Подробности за полетите, цените на билетите и резервации можете да намерите на уебсайта на авиокомпанията. 

 
 

Една ябълка на ден…

| от |

Едно време на софийските психоаналитични семинари идваха големи имена от лаканианската школа във Франция. Неистово умни хора изнасяха лекции от трибуната, докато една шепа жадни за знания студенти и формиращи се аналитици стояха и ги слушаха. На всеки семинар обаче неизбежно се случваше нещо интересно. Горе-долу по средата пристигаше една жена с раница и по пет торби във всяка ръка, сядаше най-отзад и започваше да шушка с пликовете, вадейки от тях пластмасови бутилки с жълта течност, различни по големина чаши и кило ябълки, които започваше да реже с джобно ножче и да похапва с шумно дъвчене.

Оттогава ябълките винаги са ми били червена лампичка за опасност, а откакто журналистката Илиана Беновска превърна ябълката в символ на българската журналистика, положението не се подобри.

По време на последната пресконференция на Росен Плевнелиев като президент на България, тя опита да приложи любимия си журналистически прийом – да замери политика с ябълка. Вместо всичко да мине с ахване и шеги, както при изпращането на френския посланик Ксавие дьо Кабан или при победната пресконференция на Румен Радев, този път НСО се намеси веднага. Беновска бе изведена от залата за пресконференции под съпровода на развеселените погледи на другите журналисти и мрачната физиономия на президента Плевнелиев.

Не е фатално, че си имаме персонаж, който смесва цирк и журналистика, вдигайки посещенията в родните онлайн медии и рейтинга на телевизионни емисии. Всеки има изконното право да се направи за посмешище. Но никой няма право да сгромолясва и без това не особено високото ниво на българската журналистика, превръщайки сериозни събития в нелепа смесица между лош театър и епизод на „Съдби на кръстопът“.

Довечера малцина ще са разбрали какво е казал Плевнелиев по време не прощалната си реч, но всички ще са разбрали, че Беновска отново е вилняла и много хора ще кажат, че това е „истинската“ журналистика – да задаваш „неудобни“ въпроси, да наричаш нещата „с истинските им имена“ и да караш политиците „да се чувстват неудобно“.

В социалните мрежи вече се заговори за цензура, а някои дори поставиха въпрос дали е трябвало от НСО да извеждат Беновска.

Да, естествено, че е трябвало. И именно това щеше да се случи във всяка държава, която наричате нормална.

В задаването на смислени, неудобни въпроси има достойнство и смисъл. Но в опитите за унижаване на президентската институция и клоунизирането на едно събитие от сериозно политическо естество няма нищо достойно.

Беновска се държеше като Мел Гибсън в „Смело сърце“, когато героят му крещи „СВОБОДА“, докато го бесят, и така угаждаше на нарцистичната си потребност да вижда в себе си лицето на българската журналистика. Лошото е, че има опасност някой погрешка да привиди в нея „истински журналист“, „отдаден професионалист“ или „смел човек“.

Секс закачките, които си разменяше Беновска с ген. Радев и Слави Трифонов през ноември, бяха смешни. Помните – отново ябълки, полюции, кой е мъж и кой не е.  Само че една шега, повторена повече от веднъж, спира да бъде смешна и става в най-добрия случай досадна.

Една от мерите за успешна кариера е да знаеш кога да се оттеглиш. Беновска, време е. Политическата сцена и без това си има достатъчно клоунади.