„Бойкотирам олимпиадата, но я гледам по телевизията”

| от |

Олимпиада 2014. Биатлон. Женщины. Индивидуальная гонкаРекорден брой зрители събра Българската национална телевизия при откриването на ХХІІ-те Зимни олимпийски игри в Сочи – почти 700 000 души. Церемонията, продължила повече от 3 часа, бе показана едновременно по БНТ1 и БНТ HD.

За този слот националната телевизия отчете високия рейтинг от 9.4%. Данните на ГАРБ показаха най-силен интерес сред младите и активни хора на възраст между 18 и 34 години. Те са предпочели да гледат откриването в ефира на БНТ. Над 25 000 души пък са проследили шоуто на лайф стрийминг в интернет.

Чешката телевизия също публикува рейтинги на спортните програми от Сочи. В първия ден на транслирането на игрите, телевизионният портал „ČTsport“ е фиксирал рекордни включвания за гледане, които надхвърляли тези на лондонската олимпиада.

Въпреки тези резултати, не са редки случаите, когато спортни коментатори демонстративно бойкотират олимпиадата.

За личния си бойкот на 22-те зимни олимпийски игри в Сочи заяви в интервю за „Гласът на Русия” и спортният коментатор на Чешкото радио Дмитрий Личев.

Вие въобще нищо ли не пишете за олимпиадата?

Дмитрий Личев: Разбира се, накрая ще направя анализ, а в понеделник ще разказвам по радиото за тенис, за Купата на федерацията в Австралия, за купата Дейвис.

А как оцениха чехите участието на президента Земан в церемонията по откриването на олимпийските игри?

Дмитрий Личев: Като правило го критикуваха млади блогери. Писаха, че нашият президент се оказал в компанията на Янукович, Лукашенко, които ги наричат европейски диктатори. Но там, в Сочи, президентът проведе и преговори с китайския лидер, което, както самият той подчерта, ще даде нови възможности за чешкия бизнес. Смятам това за правилно: публичните мероприятия дават възможносдт да се установят необходимите контакти.

А въобще сега и в Чехия се забелязва протестна тенденция. Планирани са посещения в Прага на лидери от Средна Азия. Но новият премиер Богуслав Соботка е заявил, че няма намерение да се среща с узбекския лидер Каримов и се наложило визитата да бъде отменена. А кметът на Прага демонстративно няма да участва в предстоящото посещение на президента на Украйна Янукович. Такава е демокрацията в Чехия…

В България картината не е по-различна. Попитан дали няма да бойкотира събитието по примера на европейските си колеги, министър-председателят Пламен Орешарски през януари отговори: „Не сме толкова влиятелна страна, знаете за какво става въпрос.“

Една негова снимка отново разбуни духовете на бойкотиращите (но гледащи) олимпиадата в Сочи.

zx450y250_2237529На 9 февруари дневник.бг писа, че премиерът Орешарски „се оказа в странна компания по време на вечерята за откриването на зимните олимпийски игри в Сочи на 7 февруари.“

На снимка от стената на фейсбук профила на румънския премиер Виктор Понта се вижда как българският премиер е на една маса с украинския президент Виктор Янукович и с узбекистанския президент Ислам Каримов.

Снимката бе озаглавена „премиерът Понта с важни държавни лидери“, но бе свалена бързо от профила на премиера на Румъния.

Много европейски политици бойкотират игрите в Сочи заради новите хомофобски закони в Русия и нарушаването на човешки права. Тон зададе германският президент Йоахим Гаук, който беше последван от всички ключови фигури в управлението на Франция. Нито президентът Франсоа Оланд, нито който и да е високопоставен представител на властта в Париж присъства в Сочи.

В групата на бойкотиращите влиза и премиерът на Великобритания Дейвид Камерън. Това обаче не му пречи публично да подкрепя британските спортисти, тръгнали на лов за медали.

Очевидно Сочи ще бъде помнен дълго време, след като приключи. Всеки – с различно нещо. А аз – с признанието:

„Бойкотирам олимпиадата, но я гледам по телевизията”

 

 
 

Джиджи Хадид стана модел на годината

| от chronicle.bg |

Джиджи Хадид бе коронясана като международен модел на годината, а „Александър Маккуин“ бе обявен за най-добър британски моден лейбъл на церемонията за Британските модни награди за 2016 г.

Топ дизайнери, модели и знаменитости не се уплашиха от студеното време в Лондон и минаха по червения килим пред „Ройъл Албърт хол“ за церемонията.

21-годишната Джиджи Хадид победи в надпревара с по-малката си сестра Бела, Кендъл Дженър, Адуа Абоа и Линейзи Монтеро за топ отличието за модел.

„Александър Маккуин“ спечели съревнованието за най-добър британски лейбъл, а „Гучи“ получи наградите за лидер в международния бизнес и за международен дизайнер на аксесоари.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Десет сериала, които свършиха прекалено рано

| от |

Американската телевизия е известна с това, че може да разбие сърцата на феновете само с един свой замах. Като прекрати любимото им шоу, като убие най-обичания им персонаж… Примерите са безброй в дългите години правене на качествени сериали.

Много от сериалите, които стартираха в сезон 2016-2017 така и не доживяха да видят новата година и… новия си сезон. Някои биват прекратени още преди да се докоснат до малкия екран, а други дори не изкарват цял сезон.

Независимо колко нагади има един сериал, колко подписки се направят и какво говорят феновете за културното му наследство, когато една телевизия реши да дръпне шалтера на някое шоу, то вече е обречено. Малко са примерите, като „Анатомията на Грей“, Family Guy и прочие, които могат да се похвалят, че са видели живот след телевизионната си смърт.

Разбира се, върлият телевизиоман познава и злощастни примери на сериали продължили по-дълго, отколкото е редно. И успели да отегчат нещастната си аудитория до смърт.

Истината е винаги някъде по средата и е редно да знаеш кога да спреш и да се откажеш. Прекалено рано обаче никога не е добра идея. Особено, ако имаш потенциал. Ние сме събрали за вас 10 телевизионни шоута, които приключиха пътя си от малкия екран към нечий хол прекалено рано. Поне според нас. В галерията горе.