Блумбърг: Меркел е готова на дълга игра с Путин

| от |

Статията на 43-годишния руския журналист Леонид Бершидски, който е един от създателите на либералния руски в. „Ведомости“ и на руското издание на „Форбс“, е публикувана от агенция Блумбърг

Наскоро написах статия, че високомерното отношение към президента Владимир Путин на срещата на страните от Г-20, бе детинщина, която има обратен ефект. Знаех, че ще последва реакция. Получих десетки съобщения, че Путин заслужава такова отношение, а авторите като в един глас ме обвиниха, че аз съм се застъпвал за умиротворяване.

Имаше и писма от хора, които бяха съгласни с мен, но поради неверни причини: тези автори смятат, че Путин води праведна политика срещу американския империализъм.

Като етнически руснак, който обаче заради политика на Путин не вижда бъдеще за себе в Русия, аз възприех тези съобщения със сърцето си. Аз искам режимът на Путин да падне, а на негово място да дойде либерална и просто европейска власт, която ще тласне Русия по пътя на сближаване с Евросъюза. Аз не поощрявам действията на Путин в Украйна, които започнаха с анексирането на Крим и продължават с подкрепата на сепаратистите в Донецк и Украйна.

И въпреки това тровенето и очернянето на Путин са неправилни.

Така мисли и германската канцлерка Ангела Меркел, която на срещата на Г-20 проведе най-дългата среща с руския президент.

Тя изнесе лекция в Сидни, представяйки в подробности стратегията на Запада спрямо Путин. Меркел се намира в уникално положение: над половината от живота си тя е прекарала в комунистическата Източна Германия, която е била контролирана от колеги на Путин в КГБ и от управляващата съветски върхушка. В нападението на Путин срещу Украйна тя вижда връщане към силовата тактика от съветски образец. И предложената от Меркел стратегия се основава на собствения й опит.

Тя смята, че дори малките конфликти могат да доведат до големи последици. Затова от миналото правим извода, че въпросният конфликт не може да бъде разрешен чрез военни средства, защото това ще ни доведе до въоръжен конфликт с Русия, а и този конфликт едва ли ще се ограничи в тесните географски граници. От друга страна, фактът, че не може да го разрешим с военни средства, изобщо не означава, че той изобщо не може да бъде разрешен.

Тогава с какви възможности разполагаме? Имаме примерно икономическа мощ. От нас се изисква съгласие за понасянето на определени щети, но на мен ми се струва, че именно икономическата мощ е една от нашите най-силни страни. Западните държави и аз смятам, че ние трябва да я използваме, макар и не като самоцел. Въпросът е колко дълго ще се наложи да чакаме, докато тези мерки дадат резултат. Моят опит от Германската демократична република показва, че не трябва бързо да се губи надежда. Ние 40 години слушахме радиопредавания за приближаващия крах на ГДР и това наистина се случи след 40 години, когато всички вече бяха загубили надежда.

С други думи Меркел се надява, че икономическият натиск от страна на Запада ще накара режимът на Путин да отстъпи, а може и да го срине, както стана със Съветския съюз. Ето защо вярата на канцлерката в санкциите е непоколебима. И именно по тази причина руският премиер Дмитрий Медведев и външният министър Сергей Лавров грешат с тезата си, че икономическите мерки срещу Русия няма да се запазят дълго.

При такава перспектива западните лидери смятат, че са прави да наскърбяват Путин. Това е популярно от политическа гледна точка и в крайна сметка след 40 години други президенти и премиери ще съберат плодовете от тази победа.

Но Меркел не мисли така. Тя е готова с часове да разговаря с Путин. Нейното отношение показва, че тя е усвоила уроците на историята. В лекцията си Меркел заяви, че Първата световна война е пламнала заради „дефицита на общуване между върхушките на почти всички европейски държави“.

Очаквания на Меркел се базират на уроците от историята. Но светът и Русия след краха на Съветския съюз силно са се променили. Руската икономика вече не страда от централизирано планиране и тя не е обременена от надпревара във въоръжаването. Нефтените цени едва ли ще паднат до 10 долара за барел, както бе през 1986 година (по сегашни цени това са 22 долара). Напълно възможно е догодина те да започнат да се качват. Освен това днешните западни санкции няма да изолират толкова силно Русия в сравнение със санкциите срещу Съветския съюз. Светът днес е по-различен и такива големи развиващи се държави като Китай, Индия и Бразилия все така искат да сътрудничат с Путин. При такива условия добре известната способност на руснаците да се примиряват с трудностите и несгодите в името на съмнителни идеали може да позволи на Путин да се задържи на власт много дълго време. Това са лоши изводи за украинците и за онези руснаци, които смятат, че Путин води Русия в погрешна посока. Те не трябва да чакат 40 години.

Решимостта на Меркел да бъде упорита и да държи на своето означава, че западните лидери няма да успеят бързо да разрешат украинската криза. Затова очернянето на Путин е контрапродуктивно. Не е изключено в бъдеще да бъдем изправени пред по-сериозни кризи, а пътищата за разрешаването им да бъдат все така ограничени както сега. По тази причина Меркел води уважителен, макар и напрегнат диалог с агресора, търсейки възможности за нещо, което ще даде по-бърз резултат от икономическия натиск.

Това е истинско лидерство. А насмешките и гаврите са просто евтино политиканстване. /БГНЕС

 
 

Риана: от „Pon de Replay“ до „Sledgehammer“

| от chronicle.bg |

Да пишем за Риана не е твърде смислено. Тя трябва да се гледа и да се слуша. По случай нейния рожден ден сме подготвили галерия с нейни снимки, на които „барбадоската перла“ е неустоима. И няколко клипа, които никога не ни омръзва да гледаме.

Но все пак, преди да се посветите на визуално попиване на чара на Риана, разберете малко за нея.

Риана е родена на днешния ден в Сейнт Майкъл, Барбадос. Баща й е от Барбадос, а майка й от Гвиана. Има двама по-малки братя. Повратен момент в живота на Риана е семейната визита на продуцента Ивън Роджърс, който забелязва таланта й. Ивън й помага да запише демо материал заедно с Карл Стъркен. Пак под негово ръководство, когато е на 16 години Риана се премества в САЩ, за да преследва музикалната си кариера и по-късно подписва с компанията Def Jam, чийто управител тогава е Джей Зи. В резултат на това на 21 години тя вече има 4 издадени албума.

През 2005 г. Риана издава своя дебютен албум „Music Of The Sun“, който се изкачва до топ 10 в класацията „Билборд 200“ и включва хит сингъла „Pon De Replay“, който достига топ 5 в „Билборд горещите 100″.

По-малко от година по-късно, тя издава втория си студиен албум, „A Girl Like Me“ (2006), който попада сред петте най-добри албуми в САЩ. Издава и първия си хит достигнал номер 1 в „Билборд Горещите 100″  – „SOS“. В топ 10 на класацията я изпращат и песните „Unfaithful“ и „Break It Off“.

През 2007 г. третият студиен албум на Риана – „Good Girl Gone Bad“ (2007), е номер 2 в „Билборд 200“, като включва пет от десетте най-големи хитове, включително три хит сингли в САЩ – „Umbrella“, „Take a Bow“, „Disturbia“, както и „Don’t stop the music“.

Албумът е номиниран за девет награди Грами, а освен че печели наградата за най-добра рап/суинг песен, песента Umbrella, в която участва и Джей-Зи се превръща в световен хит. Четвъртият ѝ студиен албум, „Rated R“ е издаден през ноември 2009 г. и достига номер четири на „Билборд 200“. Първите три сингъла „Russian Roulette“, „Hard“ и „Rude Boy“ достигат топ десет на „Билборд Горещите 100“, като „Rude Boy“ става номер 1.

Риана е печелила много награди, включително Грами, People’s choice awards, Teen Choice Awards, NRJ Awards, „Най-добър нов изпълнител“ в музикалните награди на MTV през 2006, „Най-добър международен изпълнител на MuchMusic“ наградите през 2006 както и няколко отличия от Световните музикални награди (2007) – за най-добре продаваната поп изпълнителка в света, и от Американските музикални награди (2008) – за любим Soul/ R & B изпълнител и любима поп/рок изпълнителка. Тя служи като един от почетните посланици на културата на Барбадос.

През януари 2010 г., Риана получава две награди „Грами“ за 2009 г. заедно с Джей-Зи и Кени Уест за „Run This Town“, с което общия брой спечелени Грами стават три.

Толкова с биографичните данни. В галерията горе ви чакат обещаните снимки.

 
 

Маккартни и Ринго заедно в звукозаписно студиo

| от chronicle.bg по БТА |

Двама бивши членове на легендарната група „Бийтълс“ – Пол Маккартни и Ринго Стар, за пръв път влязоха заедно в звукозаписно студио от 7 години, съобщиха ТАСС и Контактмюзик.

Миналия уикенд те работиха заедно над новия соло албум на Ринго Стар в неговото звукозаписно студио. Маккартни даде своя принос, като свиреше на бас китара. 76-годишният Ринго Стар изказа специалната си благодарност си към Маккартни за участието му в записите.

Двамата музиканти за пръв път се събраха, откакто работиха заедно над албума на Стар „Y Not“ (2010), в който Маккартни се изяви като вокалист и изпълнител на бас китара при записите на песните „Peace Dream“ и „Walk With You“.

Новият албум е продължение на излезлия през 2015 г. „Postcard From Paradise“. В записите се е включил също китаристът и композитор от групата „Ийгълс“ Джо Уолш.

Новият албум на Ринго Стар идва, след като сър Пол участва в записите на две много успешни песни, излезли през 2015 г. – „All Day“ с Кание Уест и „FourFiveSeconds“ с Кание Уест и Риана.

 
 

Началото на „La La Land“ през iPhone-a на Деймиън Шазел

| от chronicle.bg |

„La La Land“ обира награди като стой и гледай, а в събота предстоят и Оскарите.

Филмът, естествено, получи и известно количество критики. Лайтмотивът в тях е, че Райън Гослинг и Ема Стоун не танцуват и пеят като истински актьори в мюзикъл. Разбира се, възможно е играта на Гослинг и Стоун нарочно да е такава. Със сигурност обаче режисьорът Деймиън Шазел не е подценил мюзикъл мотивите във филма си.

Появи се видео от репетициите на началната сцена на филма, което Шазел заснема със своя iPhone. То показва усърдната репетиционна работа по парчето на магистралата в Лос Анджелис. На пресъздадена снимачна площадка актьорите изиграват сцената, а ние можем я да видим редом с оригинала.

 

 
 

Новото MINI Countryman с нестандартна арт премиера в България

| от chronicle.bg |

Новото поколение на MINI Countryman беше представено с нестандартна арт изложба във PhotoSynthesis Art Center, с което моделът отбеляза официалната си премиера в страната.

Второто поколение MINI Countryman е с нова конструкция, която предлага разточително интериорно пространство, благодарение на увеличените си пропорции и дава възможност за пет пълноценни места за седене. Автомобилът е пригоден за всякакви пътни условия, благодарение на интелигентната система за задвижване на всички колела ALL4, а моделът се предлага с ново поколение двигатели и трансмисии. Централният уред за пръв път е с тъчскрийн функция и с увеличени размери на екрана до 8.8-инча. По-късно през годината се очаква и Plug-in хибридната версия на модела – MINI Cooper S E Countryman ALL4.

mini

Развивайки глобалната комуникационна концепция „Добавете истории“, която е фокусирана върху изживяванията, MINI Countryman е в центъра на арт проекта в ролята на авантюрист, готов за приключения и нови споделени моменти с близки и приятели.

mini

Специално разработената среда в галерията поставя не само новото MINI в центъра на преживяванията, но и развива автентичен сторителинг в три отделни арт инсталации.

В първата част на изложбата, наречена „Пътищата на другите“, са представени вълнуващи разкази на екстремни приключенци, обичащи природата и добрите истории.

mini

Сред разказвачите на истории са Янина Танева, основателка на „Фабрика за идеи“, фотографът Виктор Троянов, планинарят Йордан Георгиев и други. „Рецепти за приключения“ е вторият арт проект, който отвежда посетителите в атмосферата на българските села чрез интересни рецепти. Инсталацията е вдъхновена от книгата „Вкусна география“ на издателство „Точица“ и реализирана от колектив ЧАРК. Третият елемент на нестандартната изложба с името „Планината зове“ пренася посетителите чрез lifestream връзка на ски писти от целия свят, подбрани и аранжирани от студио Phormatik Visual Lab.

P90249106_highRes_the-new-mini-country

В проекта взимат участие колектив ЧАРК и Phormatic Visual Lab, които разработват визуалното оформление, сценографията на изложбата е поверена на Ева Вентова, а за куратори са поканени студио Комплект. Изложбата е първата по рода си нестандартна автомобилна премиера в сътрудничество с творчески екипи от различни области.