Близнашки: Не се притеснявам от коментарите, свързани с миналото ми

| от |

Комунизмът е много красив идеал, за който са загинали много честни и светли личности, но не мисля, че това е централната тема. Това заяви служебният премиер професор Георги Близнашки в отговор за своето минало, предаде репортер на БГНЕС.

Не виждам как бих могъл да го изтрия, то е част от моята биография и живот, коментира още той. По думите му, поведението му през годините е било последователно и той е бил една от онези личности, които са се борили за въвеждането на демократичния ред в България.

Близнашки бе категоричен, че не се притеснява от коментарите, свързани с миналото му. „Комунизмът е наше общо минало, успяхме да се разделим с този режим, нека дадем всичко от себе си демокрацията да пребъде в нашата страна“, призова служебният министър-председател.

Кристалина Георгиева – българската кандидатура за ЕК

Предлагаме Кристалина Георгиев, не просто за член на ЕК, но и за вицепрезидент на комисията и върховен представител по въпросите на външната политика, заяви служебният премиер на брифинг след първото заседание на новосформирания служебен кабинет, което продължи 1 час и половина. Заедно с него бяха служебните външен министър Даниел Митов и вътрешният министър Йордан Бакалов.

Ще направим национално усилие нашият досегашен комисар да получи по-висок пост, заяви Близнашки и добави, че тази кандидатура отдавна се обсъжда от обществото. Това е убедителна и достойна кандидатура на България, ако тя успее да заеме поста ще бъде огромен успех за българската дипломация и външна политика, добави Близнашки.

На въпрос на БГНЕС къде е в момента Кристалина Георгиева, тъй като не е и в Брюксел“, служебният премиер отговори: „Не мога да направя изявление от името на Кристалина Георгиева, тя ще посети България много скоро, в контакт сме с нея уточняват се възможните средства, които биха могли да дойдат по европейска линия за Мизия“.

Самата Кристалина Георгиева не присъства на пресконференцията и професор Близнашки не знае къде е тя. Последните изяви на нашия еврокомисар по бедствия и аварии бяха в социалната мрежа Фейсбук, откъдето тя следеше активно наводнението в Мизия, което отне човешки живот и остави стотици хора без дом.

Външният служебен министър Даниел Митов заяви, че се говорило, че върховният представител по въпросите на външната политика е квота на ПЕС, но балансите били сложни и се променяли. Георгиева била виждана като човек, който умело балансирал между всички политически сили, била неутрален човек, който съумявал да съвместява интересите. Има шансове за тази висока цел, добави той.

Надявам се, че г-н Станишев ще подкрепи кандидатурата, ще направя усилия да се разговаря с него, за да подкрепи тази кандидатура. Готов съм да разговарям със Станишев по този въпрос, обясни Близнашки. Както и да се развият събитията заставаме зад тази кандидатура. Да не се вглеждаме в лошите варианти, да отидем напред с надежда за успех, като българи да сме солидарни. Редица държави подкрепят Георгиева, добави той. /БГНЕС

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Ексцентричните геймърски играчки

| от Иво Цеков |

За повечето геймъри един приличен компютър и монитор или пък конзола и телевизор са достатъчни, но има и такива, които не са готови да се задоволят с конвенционалните оферти.

Вместо това, те с влажен поглед гледат към най-новите и атрактивни предложения за периферия и аксесоари, които технологичните компании подготвят.

Още в началото на тази година се видя, че отново ни очакват някои страхотни специализирани устройства, насочени към запалените геймъри.

Някои от тях все още са прототипи, докато други съвсем скоро ще са на пазара. И независимо дали сте хардкор играчи, които желаят само най-новата техника, или просто ви е любопитно да видите какви са тенденциите в този сектор – ето 7 ексцентрични продукта, които ще приковат погледа ви.

Текстът е публикуван в webcafe.com

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.

 
 

Samsung Galaxy S8 за селфи маниаци

| от chronicle.bg |

Вероятно знаете, особено ако сте селфи маниаци, че Samsung A серия има подобрена предна камера, а сега слуховете твърдят, че Samsung планира да продължи да подобрява селфи камерата в някои свои модели.

Следващата голяма премиера, която предстои на компанията, е на флагмана Galaxy S8 и се говори, че предната камера ще има по-добър автофокус и модул за разпознаване на зениците.

Samsung ще аутсорсне дейността по подобряване на предната камера, възлагайки изработката й на външна компания, чието име все още не е известно.