Бившият министър Делян Добрев е съдействал на инвеститорите за Карадере

| от |

618x346„Няма да има строителство в Карадере, ако това противоречи на закона“, каза днес министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев. Той предлага екологичните организации да създадат екологичен борд, който да наблюдава дали се спазва законодателството. По думите на Стойнев, всяка една инвестиция ще бъде подкрепена, само когато се спазва законодателството на Република България.

„Ако не се спазва законодателството, проект няма да има. Когато има инвестиция от 100 млн. лева, е важно България да има чуждестранни инвестиции”, каза още Стойнев.
Във връзка с местността „Карадере”, министър Стойнев заяви: „Това инвеститорско намерение няма абсолютно никакъв статут. Нищо не може да се случи, защото ние трябва да извървим законодателството в екологичната му част. Някой заблуждава екологичните организации, че едва ли не строителството е започнало”, обясни министърът на икономиката и енергетиката.

Бившият министър на икономиката и енергетиката Делян Добрев е обещал съдействие през 2012 г. на инвеститорите на проекта край Бяла, обяви Стойнев. „Този проект, който ние отхвърляме, с 1000 къщи, с инфраструктура в морето, през 2012 година Добрев праща писмо до инвеститорите, с което казва, че Министерството на икономиката подкрепя инвестиционното намерение на компанията, за строителство на ваканционен комплекс на територията на Община Бяла. Не само, че ги подкрепят, но са готови и да им дадат гражданство, и да ги подкрепят във всички процедури в придобиването на българско гражданство. Това е разликата между нас и тях – сега нищо не разбират и нищо не знаят, лъжат хората. Ние ви казваме каква е истината. Този проект може да се осъществи, единствено и само, ако тепърва се извървят процедурите. Оттук-нататък, е ролята на инвеститора да извърви стъпките, нека екологичните организации да го наблюдават“, каза Стойнев.

На въпрос, коя е фирмата, която инвестира, Стойнев посочи: Това е фирма от различни акционери, главно от английски произход са, с огромни възможности, но ако не бъдат вписани в търговския регистър, и не отговарят на законите, няма да се осъществи проектът.
По проекта за Карадере, ние сме на етап административна процедура, съгласно Закона за насърчаване на инвестициите. Тепърва предстои да се направят оценка на въздействието върху околната среда и оценка на съответствието по Закона за разнообразието. Ако проектът не отговаря, той няма да бъде съгласуван и няма да бъде осъществен, каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката Анна Янева, относно проекта за местността „Карадере”. Вчера излязоха много неистини, бих казала откровени лъжи – че този проект ще бъде финансово подпомогнат от държавата – няма такова нещо. По проекта не се предвижда финансова помощ. Не се предвижда и изграждане на довеждаща инфраструктура. Единственото нещо, което инвеститорът е поискал, е административно обслужване в съкратени срокове, обясни Янева.
„По отношение на сертифицирания проект, искам да кажа някои неща, защото и тук има спекулации. Проектът, който се сертифицира в момента, е за инвестиции в размер на 105 млн. лева за изграждане на три хотелски структури и зони за обществено обслужване. Касае 22 имота, които са 247 декара и са собственост на инвеститора. В резултат на тази инвестиция ще бъдат създадени 500 нови работни места, а по време на осъществяването на проекта ще бъдат ангажирани 2000 работници”, каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката.
„Първоначално проектът е за 315 млн. лева инвестиция, 1000 самостоятелни жилищни единици, 3 хотелски комплекса, зони за обществено обслужване, плаваща пристанищна структура. Този проект е трябвало да се изпълнява върху 44 имота. По този проект, след съгласувателна процедура с всички министерства и ведомства, които имат отношение, на инвеститорът е отговорено, че не може да се сертифицира. Впоследствие инвеститорът е внесъл нов проект, който отговаря на изискванията на закона и се сертифицира в момента”, каза още Янева.
Правят се опити да бъде замесен брат ми, и моето име, във връзка с протеста от вчера, по повод решене на Министерски съвет, засягащ инвестиционен проект, каза пред журналисти в Народното събрание лидерът на БСП Сергей Станишев. „Много пъти, аз лично, съм отстоявал каузата за опазване на българската природа и в предишния парламент, и в сегашния парламент. В това число, по наша инициатива беше приет мораториум в този парламент за разпореждане с държавни земи по Черноморието. До юли месец, Министерството на околната среда и водите трябва да изработи предложение и за създаване на парк „Българско Черноморие”. Ние ще изискаме това да бъде направено, защото това е важна кауза за България и всеки път, когато възниква друго напрежение, което вълнува хората, които искат да опазят българската природа, вземаме принципна и ясна позиция”, допълни Станишев.
По отношение на протеста от вчера по повод решене на Министерски съвет, засягащ инвестиционен проект, Станишев заяви: „На брат ми, когото използват като боксова круша всякакви самозванци, ще препоръчам всеки, който замеси неговото име по някакъв начин, да ги съди. Яне Янев и прочие, в това число и народни представители лъжат. Моят брат е архитект и той е участвал в проектирането на един проект, като наемен работник. Аз не съм запознат с това, което е разглеждано от Министерски съвет завчера, като проект не знам дали е същият, но мисля, че не е, и участниците са различни, така че няма нищо общо в дадения случай”./Фокус

 
 

Този път „Оскар“-ите дискриминират актьорите по възраст

| от chronicle.bg, по БТА |

Американската киноакадемия, учредила „Оскар“-ите, беше обвинена за това, че дискриминира актьорите по възраст, като звездите над 60-годишна възраст рядко са удостоявани със златните статуетки.

Порталът се позовава на най-ново изследване на сътрудниците на университета в Южна Калифорния. Те установили, че от 25-те номинирани филма за „Оскар“-и през последните три години, главният актьор в тях е бил над 60-годишен само два пъти. И в двата случая номинации получил Майкъл Кийтън.

По данни на изследването едва в 22,3 процента от споменатите филми играели и в главни роли възрастни жени.

През месец януари тази година световноизвестният режисьор Джеймс Камерън разкритикува Американската киноакадемия заради нейното предубеждение към масовата култура, припомня сайтът Дедлайн.

 
 

Кейт Ъптън на корицата на „Sports Illustrated“

| от chronicle.bg |

Броевете с бански на списание „Sports Illustrated“ са легендарни.

Тази година от корицата ни гледа Кейт Ъптън. За нея обаче една корица е малко, затова списанието прави цели три, който може да видите в галерията ни. Темата на броя е „многообразието на човешкото тяло и възраст“.

Други известни личности в броя са тенис легендата Серена Уилямс

 

A post shared by Serena Williams (@serenawilliams) на

 

Ашли Греъм  

A post shared by A S H L E Y G R A H A M (@theashleygraham) на

 

Кристи Бринкли

A post shared by Christie Brinkley (@christiebrinkley) на

 

Хънтър Макгрейди  

A post shared by Hunter McGrady (@huntermcgrady) на

 
 

„За тялото и душата“ е най-добър филм на кинофестивала в Берлин

| от chronicle.bg |

Унгарската лента „За тялото и душата“ на режисьорката Илдико Енеди получи наградата за най-добър филм „Златна мечка“ на международния кинофестивал в Берлин, предадоха Франс прес и ДПА.

Церемонията по обявяването на победителите на тазгодишното издание на Берлиналето – един от най-престижните кинофестивали в света – се състоя тази вечер.

„За тялото и душата“ не бе смятан предварително за един от фаворитите за „Златна мечка“. Унгарският филм разказва за любовната история на мъж и жена в кланица в Будапеща. Те се желаят, но не могат да общуват, освен в съня, който и двамата сънуват. В съня мъжът се превъплъщава в елен, а жената – в кошута.

Първата лента на Илдико Енеди, „Моят 20-и век“, печели наградата за най-добър дебютен филм „Златна камера“ на кинофестивала в Кан през 1989 г.

Финландецът Аки Каурисмеки получи наградата „Сребърна мечка“ за най-добър режисьор за своя филм „Другата страна на надеждата“. Лентата разказва за сирийския бежанец Халед, озовал се пряко волята си в „сивата“ Финландия, и местен собственик на ресторант, разделен със съпругата си алкохоличка, който му идва на помощ.

Това е повече от добра утеха за Каурисмеки, чийто филм в подкрепа на мигрантите бе приет много добре от критиката и бе смятана за основен претендент за „Златна мечка“ наред с чилийския „Фантастична жена“.

Лентата на режисьора Себастиан Лелио повдига въпроса за равноправието на хората с нетрадиционна сексуална ориентация, разказвайки за транссексуална жена, която трябва да се пребори със загубата на своя партньор.

Миналата година наградата за най-добър филм на Берлиналето спечели „Огън в морето“ на италианеца Джанфранко Рози, който е в подкрепа на мигрантите.

Австриецът Георг Фридрих и южнокорейката Ким Мин-хи бяха удостоени с награда „Сребърна мечка“ съответно за най-добър актьор и актриса.

Фридрих бе отличен за ролята си във филма „Светли нощи“ на германския режисьор от турски произход Томас Арслан. Той играе ролята на баща, който се опитва да възстанови връзката си със своя син тийнейджър. Двамата поемат на пътешествие в Северна Норвегия, за да се преоткрият, след като почти не са общували помежду си.

Ким Мин-хи спечели „Сребърна мечка“ за най-добра актриса за ролята си във филма „Нощем на брега сама“ на южнокорейския режисьор Хон Сан-су.

Лентата разказва за жена, решила да си „почине“ от връзка. Героинята на Ким Мин-хи, една от водещите актриси в Южна Корея, се скита из северния пристанищен германски град Хамбург, търсейки смисъла на любовта.

Наградата „Сребърна мечка“ за най-добър документален филм спечели „Лов на духове“ на палестинеца Раед Андони. Лентата показва бивши затворници, които правят възстановка на случки в главния център за разпити в Израел.

 
 

„Лъв: Стъпки към дома“: Едно истинско приключение

| от |

„Лъв“ или Lion е едва вторият филм от официалната листа с номинирани за 89-тите награди „Оскар“, който излиза по кината у нас. Първият беше „Първи контакт“ и както се случва с повечето Оскарови филми, не получи най-големия отзвук на света. Което е жалко, разбира се. Има смисъл някои филми да са номинирани за едни от най-престижните и бляскави статуетки в света на седмото изкуство, а други не.

И „Лъв“ е един такъв филм.

Това е първият пълнометражен проект на режисьора Гард Дейвис – един от режисьорите на чудесния сериал Top of the Lake – и е адаптация по книгата на Сару Бриърли A Long Way Home.

Самият Сару има уникална история – роден и расъл до петата си годишнина в един от най-бедните индийски райони, без да може да чете и да пише, една вечер малкият Сару се губи в многолюдна Индия и по стечение на обстоятелствата попада в системата за сираци. А оттам при семейството на Сю и Джон Бриърли, австралийска двойка, която го осиновява. Така от бедно и мърляво индийче Сару порасва в приятен млад мъж, който говори английски, носи отговорност за делата си и учи в университет.

Някъде там в главата на младия мъж се загнездва идеята, че трябва да потърси изгубеното си семейство – майка, по-голям брат и сестра. Идеята прераства в план, благодарение на появилата се по онова време Google Earth, която по-късно се превръща в обсесия. В продължение на няколко години Сару не мисли за нищо друго, освен за това. Денонощно. Непрекъснато. Идеята за Индия, майка му и брат му го преследва в сънища и будни състояния, превръща се в определяща за ежедневните му нужди, става неговата сянка, надвиснала тежко над ума му. Ум, който няма покой.

Да бъдеш обсебен от идеята за някой или нещо, е най-лошото лекарство, което може да дадеш сам на себе си. То ти носи непоносима вреда, лашка те в състояния на еуфория и депресия, кара те да имаш очаквания и неизменно да бъдеш разочарован от тях впоследствие.

„Лъв“ обаче е от тези амбициозни и красиви филми, които ти казват, че понякога, само понякога, мечтите в действително се сбъдват. Те не идват така, както ние си представяме, че ще се случат, нито са опаковани в нашите илюзии, но когато най-после пристигнат, знаем, че са се случили.

Първата част на „Лъв“ се случва в екзотична Индия. Безкрайните кадри и истинските емоции, които играта на малкия Съни Пауар и младия Абхишек Барате ти носят, те карат да помиришеш и да докоснеш мръсотията и красотата на тази толкова различна страна.

Съни Пауар е момчето, което открадва шоуто в „Лъв“ безспорно. Той и Абхишек правят дебют на голям екран и са големите звезди на тази продукция. Нешлифовани, чувствени, естествени, чудесни… Мръсните им крака, дивите им погледи, диалозите им на хинди са онова вкусно усещане, което „Лъв“ оставя след себе си в зрителите.

Втората част е запазена за Никол Кидман и Дев Пател. И малко от Руни Мара, която винаги е чудесна на голям екран, но тук е отстъпила мястото в светлините на прожекторите на другите. Дев Пател от друга страна е един от младите британски актьори, които заслужават внимание и адмирации. Кариерата му стартира от дивия тийн-сериал Skins и стига до работа с Дани Бойл в „Беднякът милионер“, който му носи първа номинация за БАФТА. Днес, няколко години по-късно, пораснал и възмъжал Дев Пател в крайна сметка получава и първата си номинация за „Оскар“ за „Лъв“ и прибира тазгодишната БАФТА за поддържаща мъжка роля в джоба си. Дев Пател е чудесен. Винаги, когато някой има възможност да го гледа, нека да го прави.

Същото важи и за Никол Кидман. Макар темата с осиновяването да й близка, в крайна сметката първите й деца с Том Круз са именно осиновени, в живия живот Кидман е някак затворен и студен човек. Но пък е прекрасна на кино. Тази порцеланова, висока жена успява да изкара на голям екран емоции, каквито в живота някак не може, и да ги пресъздаде с малко думи и повече мимики, отколкото лицето й, минало през няколко разкрасителни процедури, иначе би позволило.

Към всичко това добавяме чудесна музика, великолепни кадри и една сантиментална история, която може и да ви накара да си поплачете.

В „Лъв“ всеки може да открие по нещо за себе си. Дали това ще е екзотиката на толкова различната от нас Индия, дали ще е тематиката, дали ще е красотата на Австралия, дали ще е епичната музика на Дъстин О`Халоран и Волкер Белтерман или нещо съвсем различно, което ние не сме видели, няма значение. Но си го причинете на кино. Не случайно някои филми са номинирани за „Оскар“, а други не са, както казахме в началото.