Бившият министър Делян Добрев е съдействал на инвеститорите за Карадере

| от |

618x346„Няма да има строителство в Карадере, ако това противоречи на закона“, каза днес министърът на икономиката и енергетиката Драгомир Стойнев. Той предлага екологичните организации да създадат екологичен борд, който да наблюдава дали се спазва законодателството. По думите на Стойнев, всяка една инвестиция ще бъде подкрепена, само когато се спазва законодателството на Република България.

„Ако не се спазва законодателството, проект няма да има. Когато има инвестиция от 100 млн. лева, е важно България да има чуждестранни инвестиции”, каза още Стойнев.
Във връзка с местността „Карадере”, министър Стойнев заяви: „Това инвеститорско намерение няма абсолютно никакъв статут. Нищо не може да се случи, защото ние трябва да извървим законодателството в екологичната му част. Някой заблуждава екологичните организации, че едва ли не строителството е започнало”, обясни министърът на икономиката и енергетиката.

Бившият министър на икономиката и енергетиката Делян Добрев е обещал съдействие през 2012 г. на инвеститорите на проекта край Бяла, обяви Стойнев. „Този проект, който ние отхвърляме, с 1000 къщи, с инфраструктура в морето, през 2012 година Добрев праща писмо до инвеститорите, с което казва, че Министерството на икономиката подкрепя инвестиционното намерение на компанията, за строителство на ваканционен комплекс на територията на Община Бяла. Не само, че ги подкрепят, но са готови и да им дадат гражданство, и да ги подкрепят във всички процедури в придобиването на българско гражданство. Това е разликата между нас и тях – сега нищо не разбират и нищо не знаят, лъжат хората. Ние ви казваме каква е истината. Този проект може да се осъществи, единствено и само, ако тепърва се извървят процедурите. Оттук-нататък, е ролята на инвеститора да извърви стъпките, нека екологичните организации да го наблюдават“, каза Стойнев.

На въпрос, коя е фирмата, която инвестира, Стойнев посочи: Това е фирма от различни акционери, главно от английски произход са, с огромни възможности, но ако не бъдат вписани в търговския регистър, и не отговарят на законите, няма да се осъществи проектът.
По проекта за Карадере, ние сме на етап административна процедура, съгласно Закона за насърчаване на инвестициите. Тепърва предстои да се направят оценка на въздействието върху околната среда и оценка на съответствието по Закона за разнообразието. Ако проектът не отговаря, той няма да бъде съгласуван и няма да бъде осъществен, каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката Анна Янева, относно проекта за местността „Карадере”. Вчера излязоха много неистини, бих казала откровени лъжи – че този проект ще бъде финансово подпомогнат от държавата – няма такова нещо. По проекта не се предвижда финансова помощ. Не се предвижда и изграждане на довеждаща инфраструктура. Единственото нещо, което инвеститорът е поискал, е административно обслужване в съкратени срокове, обясни Янева.
„По отношение на сертифицирания проект, искам да кажа някои неща, защото и тук има спекулации. Проектът, който се сертифицира в момента, е за инвестиции в размер на 105 млн. лева за изграждане на три хотелски структури и зони за обществено обслужване. Касае 22 имота, които са 247 декара и са собственост на инвеститора. В резултат на тази инвестиция ще бъдат създадени 500 нови работни места, а по време на осъществяването на проекта ще бъдат ангажирани 2000 работници”, каза заместник-министърът на икономиката и енергетиката.
„Първоначално проектът е за 315 млн. лева инвестиция, 1000 самостоятелни жилищни единици, 3 хотелски комплекса, зони за обществено обслужване, плаваща пристанищна структура. Този проект е трябвало да се изпълнява върху 44 имота. По този проект, след съгласувателна процедура с всички министерства и ведомства, които имат отношение, на инвеститорът е отговорено, че не може да се сертифицира. Впоследствие инвеститорът е внесъл нов проект, който отговаря на изискванията на закона и се сертифицира в момента”, каза още Янева.
Правят се опити да бъде замесен брат ми, и моето име, във връзка с протеста от вчера, по повод решене на Министерски съвет, засягащ инвестиционен проект, каза пред журналисти в Народното събрание лидерът на БСП Сергей Станишев. „Много пъти, аз лично, съм отстоявал каузата за опазване на българската природа и в предишния парламент, и в сегашния парламент. В това число, по наша инициатива беше приет мораториум в този парламент за разпореждане с държавни земи по Черноморието. До юли месец, Министерството на околната среда и водите трябва да изработи предложение и за създаване на парк „Българско Черноморие”. Ние ще изискаме това да бъде направено, защото това е важна кауза за България и всеки път, когато възниква друго напрежение, което вълнува хората, които искат да опазят българската природа, вземаме принципна и ясна позиция”, допълни Станишев.
По отношение на протеста от вчера по повод решене на Министерски съвет, засягащ инвестиционен проект, Станишев заяви: „На брат ми, когото използват като боксова круша всякакви самозванци, ще препоръчам всеки, който замеси неговото име по някакъв начин, да ги съди. Яне Янев и прочие, в това число и народни представители лъжат. Моят брат е архитект и той е участвал в проектирането на един проект, като наемен работник. Аз не съм запознат с това, което е разглеждано от Министерски съвет завчера, като проект не знам дали е същият, но мисля, че не е, и участниците са различни, така че няма нищо общо в дадения случай”./Фокус

 
 

Цен*ура

| от |

Вие имате магазин за плодове и зеленчуци, аз имам 10 реда фиданки. Правим договор аз да продавам на вашия плод-зеленчук и да правим бизнес.

Идвам, 5-6 години продавам много готина продукция, но днес ето че вече продавам каквото си искам, защото имам тази свобода и по закон, и по договора ми с вас.

Вие ми казвате: „Днес магазинът е затворен, защото прекаляваш“. Аз ви казвам: „Черните ми дрехи крият от вас колко са бели душите ми.“ И съм прав, защото така сме се разбрали. Само дето не съм прав…

Не съм прав по същия начин, по който не съм прав, когато момичето предложи да плати на първа среща, аз да кажа „Ми окей“. Това, което ще стане, когато тя си плати, няма да е неморално или незаконно. Ще е тъпо.

На магазина пише “Плод-зеленчук”, хората очакват ако не само плодове и зеленчуци, то поне предимно това. Затова влизат. Като влязат обаче единственото плодово в магазина е презервативи с вкус на лимон. Често нямам и от тях.

Поне да продавах добре, но не продавам особено добре. София-Ден-и-нощният отсреща продава 2 пъти колкото мен. А дори не продават от магазин, а от багажник на кола. Нормално е да затворите магазина, нормално е да направите нещо.

От една страна така. От друга страна…

Това е Слави Трифонов и историята му на екран доказва, че той е поставял ултиматуми, чупил е телевизори, изхвърлял е боклуци. бТВ би трябвало добре да знаят за какво става въпрос. Какво да очакваш от Слави Трифонов?

Да добавим и това, че преди записа на всяко предаване сценарий получават не само режисьорите, Ку-ку бенд и т.н. Сценарият стига и до един човек, който се нарича делегиран продуцент. Той (или тя) е от страната на телевизията и следи “да не стане нещо”. Съответно – бТВ знаят какво ще става във всяко предаване. Естествено, едва ли са знаели, че Филип Станев ще къса снимка на президента, но това е частен случай.

В този смисъл в спора си със Слави Трифонов те са в ролята на момичето, което на първа среща каже: „Ти ще платиш“. Нито е неморално, нито е незаконно. Тъпо е.

Двете страни са заедно в тази работа, а работата е ясна.

В крайна сметка след цялата разправия с „Шоуто на Слави“, довечера всички ще са пред телевизора, за да видят какво ще стане. Излъчва се, рейтингът се вдига, Слави се чува, а новият изпълнителен директор на бТВ Флориан Скала оправдава доверието – всички са щастливи.

Преди 2-3 годни в едно интервю питаха DJ Станчо още ли има вражда между „Снайпер Рекъдрс“ и „Аренби Рекърдс“ и той каза: „А-а-а, не, то това беше само за да продаваме касетки.“

А ако случайно бТВ реши и тази вечер да пуска стари записи, то шоуто така или иначе ще продължи. С малко повече шум на улицата.

 
 

Най-после: първи трейлър на новия „ТО“ по Стивън Кинг

| от chronicle.bg |

Следим внимателно развитието на проекта на Андрес Мушети с възраждането на злото в „ТО“ по Стивън Кинг и сме екстатично-развълнувани от новината за първия официален трейлър, който вече се шерва в социалните мрежи.

Хорър качествата са пределно ясни.

Надяваме се, че тази екранизация ще улови и безценните Стивън Кинг-моменти отвъд ужаса, онези, които говорят за другия ужас, в човешките отнопения.

Без да ви губим повече времето в приказки, вижте трейлъра, а ако и вие сте получили пилоерекция от страх, значи сме от една порода:

Режисьор на „It“ е Андрес Мушети („Mama“) по сценарий на Чейс Палмър, Гари Доберман и Кари Фукунага. В ролята на клоуна Пениуайз ще влезе Бил Скарсгард, а другите актьори, които ще видим, са Джейдън Либерхър, Фин Улфхард, София Лилис, Джак Дилън Грейзър, Уайът Олеф, Чоузен Джейкъбс, Джереми Рей Тайлър, Оуен Тийг, Пип Дуайър, Стюарт Хюз, Стивън Богарт, Ари Коен, Меган Шарпантие, Никълъс Хамилтън, Джаксън Робърт Скот, Джейк Сим, Хавиер Ботет, Логан Томпсън и др.

Пpемиерата е на 8 септември.

 
 

Мишел Пфайфър се появи на корицата на списание Interview

| от chronicle.bg |

Актрисата Мишел Пфайфър не е позирала за корицата на списание Interview от 1988 година.

Изглежда обаче сякаш изобщо не е минало толкова време, тъй като 58-годишната актриса изглежда прекрасно на априлската корица на списанието. Тя дава и интервю заедно с режисьора Дарън Аронофски, който стои зад филма „Mother!“ с нейно участие.

В интервюто за списанието тя разказва, че мрази да дава интервюта, защото се страхува, че е фалшива, а разговорът ще я разкрие.
Актрисата, номинирана три пъти за Оскар, разказва, че въпреки процъфтяващата си филмова кариера, няма зад гърба си официално обучение. Вместо това се е учила пред очите на целия свят.

„Чувствам се наистина у дома, когато съм на снимачната площадка“, казва актрисата. „По-балансирана съм, когато работя, наистина“, казва още тя.

В момента Пфайфър работи по три филмови проекта – „The Wizard of Lies” на HBO, “Mother!” на Ароновски и римейк на „Убийство в Ориент Експрес“.

 
 

Suzuki Ignis: от града, през неолита, до Възраждането

| от |

На пръв поглед Suzuki Ignis попада в спорно добрата категория „симпатичен автомобил“.

Това може да не звучи обидно, но представете си цял живот да ви наричат „симпатичен“. Нито един път „красив“, нито един път „уникален“, нито един път „превъзходен“. Самочувствието ви едва ли ще хвърчи в облаците.

Затова подхождам към Suzuki Ignis с амбицията да видя този автомобил отвъд симпатичното. Персоналната ми симпатия се ражда от визуалната му прилика с първия ми автомобил, ексцентрична Mazda Demio, и от особено приплеснатата задница. Само японци могат да създадат такава задница, в това няма съмнение.

Докато се отправям към центъра на София, веднага става ясно, че шофирам един много сгоден градски автомобил.

Градското шофиране е удоволствие – нещо, което редовните шофьори знаем, че в последно време е сериозно предизвикателство. Задръстванията и малоумните шофьори са си факт, но когато човек се сблъсква с тях зад стъклото на един приятен, елегантен интериор, всичко се понася по-лесно.

интериор, кола

 Другото градско достойнство на Ignis е паркирането.

Едно време се чудех как така 10-годишни деца шофират гаргантюански пикапи в американските филми, докато не установих, че в Щатите почти всички коли са автоматик. По същия начин смятам, че и второкласник може ловко да маневрира с Ignis, заради добрата задна камера за ясна видимост и габаритите, които позволяват вмъкване на изключително тесни места. Дължината му е 3,7 метра, а радиусът на завиване е само 4,7 м, което го прави изключително маневрен.

Ловко вкарвам Игнасио между два спрели гиганта на улица „Париж“. След час в офиса се връщам в него, за да потегля към избраната дестинация.

Необходимо е да спомена, че въпросната дестинация е малко особена. Тръгваме към неолитно селище „Тополница“, което се намира до известното с европейския си вид село Чавдар. По пътя става ясно, че управлението на Игнасио се случва с лекота – както на пътя, така и извън него. За това ще стане дума по-късно.

Поведението му на асфалта е достатъчно стабилно и сигурно, за да го класира като удачен избор за дълго извънградско пътуване.

Много полезно допълнение са системата за предупреждение за напускане на лентата и класическия автопилот. Завоите на Гълъбец, които обичайно предизвикват стомаха ми да се свие като ощипан таралеж, се понасят доста прилично. Пъргаво, с изобилие от пасивни и активни елементи за сигурност, шофирането на Ignis става все по-увличащо.

кола, сузуки

Когато стигаме до мястото, където ще спим, изживявам лек шок. Подготвена съм за неолитните условия, но съм пропуснала, че колибата ни има един метър свободно преминаващ вятър между покрива и наровете, одрани котки по столчетата и тоалетна – клекало на километър и половина. Оставяме Игнасио да червенее красиво на хълма на неолитното селище, малко под параклиса, и се опитваме да се приспособим към къщата ни за вечерта. Пропуснах да спомена, че денят е рожденият ден на съпруга ми и съм решила, че ще му спретна хипервълнуваща изненада, за която той по пътя закачливо пита да не би да съм решила да спим в някоя плевня. Е, да. Понякога шегата е вярна.

IMG_5994

Към 11 ч. вечерта установяваме, че единственото живо същество в радиус от 10 км, е автомобилът, а когато лягаме на наровете, романтиката бързо бива поставена под въпрос заради ураганния вятър, който блъска главите ни в сламата.

След бърза преценка на ситуацията с огромно облекчение и с обещание, че ще се върнем в „Тополница“ през лятото с компания, потегляме към Копривщица. Тук трябва да споменем, че на вратите на Ignis гордо стои надписа Made in Japan – гарант за високо качество, а моделът има 5 звезди за безопасност от Euro NCAP. Таблото е изключително опростено, което ми харесва, тъй като се изпотявам от вида на твърде много копчета, а големият сензорен дисплей по средата е доста приятен.

Докато се движим към Копривщица по тъмно, слушаме саундтрака на „Twin Peaks“.

Леко се вкарваме във филма, очаквайки вместо надписа „Копривщица“ някак да видим табелата от шапката на сериала.

Докато луната се показва иззад облак на Audrey`s Dance, стигаме до меката на българското гостоприемство в най-чистия му вид, паркираме (разбира се, безпроблемно) Игнасио на една от тесните улички и отиваме да празнуваме рожден ден в „Дедо Либен“, където местни хора пеят народни песни и танцуват хора, демонстрирайки толкова естествен патриотизъм, че биха засрамили всеки наричащ себе си „патриот“ в политиката и извън нея.

сузуки

Нощта преваля и слънцето се хързулва над Копривщенските поляни, в двора на хазяите ни тича пекинез, спали сме на вятър под 120м/сек и светът е чудесен. Предимно защото днес ще тестваме офроуд възможностите на Ignis. Казват, че са подходящи за лека разходка „по нивата“ и за живущи в ниско-планински квартали през зимата, но някак имам чувството, че малкият може повече.

Изкарвам го на въпросните поляни.

Оказва се, че благодарение на високия просвет, Игнасио може почти безпроблемно да се придвижва по леко пресечен терен, включително пасбищна нива.

сузуки

Асистентът при спускане и потегляне при наклон помага за офроуд частта и с ръка на сърцето мога да кажа, че Ignis може да накара повече от половината кросоувъри, които са два сегмента над него да се червят от срам.

сузуки

Кросоувър дизайн, дръзки дизайнерски решения (ама наистина, погледнете тази задница) и ниско тегло, Ignis е завидно добър градски автомобил с „още нещо“. Той не претендира за някакви изключително-невероятно-мега-гига-хипер качества, но е чаровен и комфортен градски пичага с опция да отведе неговия шофьор – вероятно също градски пичага, извън града и извън пътя.

IMG_6012

Когато го връщам в шоурума на Сузуки, се случва немислимото – изгубвам се в София.

Все пак съм жена. Навигацията, която до този момент винаги съм възприемала като най-ненужната джаджа, която може да съществува под слънцето, се оказва спасителен инструмент, който ме отвежда до желаната дестинация, и то през място, до което не бих отишла по друг повод – столичният квартал „Христо Ботев“, където по стените на постройките има надписи като „Мангал рапер“, а аз шофирам по улица „Мими Балканска“.

сузуки

Връщам Ignis с кал по стените и гумите и леко погалвам трите дизайнерски резки до страничното огледало, които ми напомнят за началото на „Джурасик парк“ . Ще се видим отново.