Безмълвната дипломация

| от |

Състоялата се на 17 август в Берлин среща на министрите на външните работи на Русия, Украйна, Германия и Франция остави експертите без никаква информация относно съдържанието на преговорите. Само общи фрази, от които не е ясно – провалена ли е срещата или има признаци за някакъв прогрес.

Коментира председателят на президиума на Съвета по външна и отбранителна политика на Русия Фьодор Лукянов:

- Честно казано, това ме зарадва. Причината е много проста. Военно-политическата колизия, преживявана днес заради Украйна от цяла Европа, изглежда няма край. Изходът от нея е възможен само по пътя на дипломатически свръхусилия и нестандартни ходове. И едното и другото не понасят гласност, всяко изтичане на информация прехвърля процеса в публичното поле, където цари пълно взаимно неприемане. Ако става дума за един сериозен преговорен процес, за неговото съдържание ще научим само в края: или неуспех, или някаква договореност.

В дневния ред има няколко теми. Първо – политическото устройство на Украйна, което да гарантира на източната част на страната особен статус със запазване на културно-историческите му особености. Второ – извънблоковия статус на Украйна, отказ от стремежа в НАТО, което Русия възприема като принципна заплаха за себе си. Трето – целият комплекс въпроси, свързани с газа, дългове, цени, транзит и др. Четвърто – икономическото възраждане на Украйна след войната, което ще е почти невероятно в случай на пълно скъсване на връзките с Русия.

Шансът за поне някакво уреждане в общ пакет е по-висок от този поотделно. Това е азбука на дипломацията: колкото са повече възможностите за обвързване на различни въпроси, толкова е по-широко пространството за взаимни отстъпки.

Колкото и да е тъжно, но на подобни срещи обсъждането на прекратяването на бойните действия е практически безполезно. Украинският конфликт е гражданска война с въвличане на външни сили и интереси. Той спада към онзи тип противоречия, при които определянето на контурите на възможния компромис и бъдещия политически баланс следва да предшества примирието. Военните успехи на противоборстващите страни служат за аргумент и допълнителен коз на преговорите на политическите представители. И затова въоръжените сблъсъци и дипломатическите консултации ще вървят успоредно.

Защо преговорите все пак се подновиха? Та нали в средата на юли на фона на информационната буря, започнала след аварията на малайзийския Boeing, изглеждаше, че никакви разговори вече няма да има и войната ще се води до победен край. Причините са няколко.

Русия, която не крие своите политически и човешки симпатии към опълченците, очевидно осъзнава ясната черта, която няма да прекрачи. Въпросът за военната намеса не е в дневния й ред, а значи, въоръжената фаза на конфликта следва да се завършва. Но да „предава“ народните републики Москва няма намерение, идеята е по-скоро да накара те да бъдат признати за участници на мирния процес. А значи, да не допусне военния им разгром от украинската армия.

Киев, разбира се, няма къде да отстъпва. Количеството жертви и разрушения го кара да воюва до победен край, иначе в самото украинско общество ще възникне острият въпрос – а за какво е платена такава катастрофална цена? Но войната оставя след себе си истински руини от националната икономика, която и без това беше в плачевно състояние. Украйна може да разчита на външна помощ, източниците на която са й известни, но които не бързат да плащат.

Основното бреме за финансово спасяване на Киев явно ще се наложи да поеме самата Европа, но там свободни пари няма. И дори онези европейци, които се отнасят към Русия рязко негативно и я обвиняват във всички беди на Украйна, разбират, че без икономическо съдействие от страна на Москва украинският въпрос няма да бъде решен.

Украинската криза вече разруши онова, което след „студената война“ се смяташе за нова система на европейската безопасност. Ако дипломацията успее да я спре, това ще стане първа крачка към една наистина нова система.
Цялото: http://bulgarian.ruvr.ru/2014_08_23/Bezmlvnata-diplomacija-3994/

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

Gorillaz пускат нов албум през април

| от chronicle.bg |

Виртуалната група Gorillaz обяви, че новият им албум „Humanz“ ще излезе на 28 април, съобщава БТА.

 Те вече пуснаха клип и сингъл към него.

Бандата е експериментален проект на Деймън Олбърн, бивш певец на Blur, един от емблематичните състави на движението „брит поп“. Това ще бъде първи албум на Gorillaz  след 2011 година.

Групата също обяви, че днес ще изнесе концерт в Лондон за всички фенове, които предварително си бяха поръчали новия й албум. Тя направи дарение за „Белите каски“, които провеждат хуманитарни дейности в Сирия.

Gorillaz  представиха „Saturnz Barz“ – новия сингъл от предстоящата тава, в който има микс от рок, хип-хоп и реге. Клипът, както обичайно, бе с характерните им анимационни герои, които се озовават в къща, населена с духове.

В новия албум на Gorillaz са включени 14 парчета.

|

Gorillaz – Andromeda

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.