Берлускони евродепутат от България или Унгария?

| от |

„Кандидатура на Берлускони в България или Унгария на европейските избори не може да се изключи, но познавайки го, не вярвам той да я има предвид,“ заяви днес в радио интервю сенаторът Роберто Формигони от формацията „Нов център-дясно“, която се отцепи от партията на Берлускони „Форца Италия“, предаде БТА.

Спекулацията, че Берлускони ще потърси „политическо убежище“ в София или Будапеща беше пусната още миналата седмица, когато Сенатът гласува за отстраняването на бившия премиер от сенаторския пост поради ефективна присъда за данъчни измами в особено голям размер, която освен лишаване от свобода предвижда и забрана за заемане на публични длъжности.

„Говори се от седмица, защото някои се погрижиха да връчат на Берлускони анализ дали подобен ход е осъществим. Други пък настояват да се реализира тази хипотеза, но не вярвам, че в крайна сметка ще се кандидатира. Той ясно заяви, че иска да остане в Италия и евентуално тук да си изтърпи наказанията“, поясни Формигони, който е първият италиански политик коментирал публично този слух.

Според местни медии евентуалното избиране на Берлускони за депутат в Европейския парламент ще му гарантира имунитет за 5 години, тъй като там няма риск от извънредни избори. За най-предпочитана се сочи Унгария поради приятелството, което свързвало премиера Виктор Орбан с детронирания италиански сенатор.

България е класирана втора с мотива, че там се получава гражданство срещу инвестиция от 511 хиляди евро. Тук ние можем да си зададем и въпроса от коя партия Ил Кавалиеро би могъл да се кандидатира. Вие как мислите?

ITALY-BERLUSCONI-SONG

 
 

Най-лошите филми на 2016

| от chronicle.bg, по businessinsider.com |

Холивуд отново е пред раздаване на награди на най-заслужилите.

Като контрапункт на това в галерията ще ви покажем най-лошите филми на годината. От  разбитата надежда „Алиса в Огледалния свят“ до разочарования като „Warcraft: Началото“.

Класацията ни е придружена с мнение на критици за всяка лента. Понякога, повечето пъти честно казано, тези реплики са по-оригинални от филма, който критикуват.

 
 

Книга на седмицата: „Дайни“ от Калоян Праматаров

| от chronicle.bg |

Калоян Праматаров е едно от ненатрапващите се имена в съвременната българска литература. Носител на редица литературни награди, а текстовете му са публикувани в литературни издания и сайтове.

Той е от авторите, които рядко ще видите по литературни четения и премиери на книги. Не изпълва със себе си и социалните мрежи. Въпреки това (а може би точно по тази причина) текстовете му заслужават внимание.

Първата му стихосбирка „Асфодел” излиза през 2012 година и е пропита с мрачно настроение. По първото стихотворение от нея  – „Страната на няма“ е създаден и късометражен филм със същото име.

На 15 декември поетът ще представи и новата си стихосбирка – „Дайни”.

„Тази книга е в равноправен диалог с модерната литература на европейския север и особено с метафоричните режими на Балтика”. Така Марин Бодаков описва стихосбирката, на която е редактор.

„Дайни” е вдъхновена от латвийската природа, езическа митология и народен фолклор.

„Обичам местата, породили страховитата понякога образност в поезията на Калоян Праматаров, и уверено твърдя, че той нанася нови нюанси в претворяването на магнетичния и исторически твърде противоречив латвийски пейзаж. Стихосбирката продължава необичайната доскоро северна тема в българската литература, като по дълбок и очарователен начин ни свързва с друга “малка” европейска култура. Нещо повече, тя превежда нейната медитативна сдържаност и драстична чистота на трескавия език на нашето южно всекидневие“, пише Марин Бодаков.

 Предлагаме ви да прочетете стихотворението „Рига”, част от книгата „Дайни”:

Рига 

залезът – желязна двойна люлка – скършва бедрената кост на хоризонта,

нощта – момиче с патерици – бърза, за да ме догони,

денят обръща гръб, слънцето го няма – пречупен кръст, потънал в Даугава,

редом с Красная звезда – помръкнала и вледенена,

 

заличава ме снегът от зимната картинка,

фенери – прозрачни кораби – подпалват я от края,

небето – Бяла планина – искри в жълтата дъга на кея,

вятърът попуква устните по заснежените проспекти,

 

в кристалния юмрук на зимата езикът се сковава,

тук имат дума за залуталия се в гората,

бълнуващ сред дърветата спасителни миражи,

горящи жерави в късен изгрев


Премиерата на „Дайни” ще се състои на 15.12. 2016 от 17.00 часа, на сцената на културната програма на Панаира на книгата в НДК (ет. 3, западно крило). В представянето на стихосбирката участие ще вземат  Светлана Стойчева, Ани Бурова и  поетът Марин Бодаков.

На 17 декември ще се състои и разговор за стихосбирката с участието на поета Стефан Иванов, заедно с Радослав Чичев, автор на „5.6“, и Камелия Спасова, авторка на „Кеносис“.

дайни калоян праматаров

 
 

Tui одобри плановете за съвместна leisure авиокомпания с Etihad

| от CHR Aero |

Директорският борд на Tui даде зелена светлина на плановете за формирането на нова leisure авиокомпания в патньорство с Etihad Aviation Group.

Надзорния съвет на Tui се съгласи да продължи да работи по съвместното предприятие с Etihad и дъщерната нискотарифна компания на Air Berlin – Niki.

Седалището на новата авиокомпания ще бъде във Виена и ще работи с 60 самолета, притежание на Tuifly и Niki. Kомпанията ще обслужва дестинации от летища в Германия, Австрия и Швейцария и 24,8% от нея ще бъдат притежавани от Tui, a 25% от Etihad. Останалите 50,2% ще бъдат под контрола на съществуващата частна оргнизация Niki Privatstiftung, предаде Ройтерс.

В изявление от Tui казаха:

„Etihad е в преговори с Air Berlin, за да придобие нейните туристически опрерации предимно в Южна Европа и Северна Африка, включително участието на Air Berlin в Niki, с цел да допринесе за съвместното предприятие.“

„Новата авиокомпания, представлявящя съвместно предприятие и базирана във Виена, е планирано да обслужва широка маршрутна мрежа със своите две авиокомпании, Tuifly и Niki. С набор от 60 самолета и капацитет от 15 милиона места за година, опрерираща от ключови летища в Германия, Австрия и Швейцария.“

„Ангажиметите, поети към служителите на Tuifly остават в сила и към момента се се договарият и уточняват допълнително. Това включва и ангажиментите, поети към локацията в Хановер.“

„Преговорите по договора се очаква да бъдат приключени в следващите няколко седмици. Детайлите относно бъдещото предприятие ще бъдат съвместно представени от Etihad и Tui след успешното завършване на преговорите.“

 
 

Европейската асоциация на авиокомпаниите прекрати своята дейност

| от CHR Aero |

Европейската лобистка група Association of European Airlines (АЕА) ще прекрати работата си след като голяма част от авиокомпаниите членки се присъединиха към новия алианс Airlines for Europe (A4E).

AEA ще бъде втората асоциация, която ще прекрати своята дейност през 2016, следвайки съдбата на нискотарифната групa European Low Fares Airline Association (ELFAA).

Исторически погледнато до момента е имало четири главни асоциации, които да представляват авиокомпаниите в Европа- AEA, ELFAA като представител на нискотарифните превозвачи, International Air Carrier Association (IACA) като представител на leisure авикомпаниите и European Regions Airline Association, представител на регионалните авиопревозвачи.

Според сайтa на AEA, асоциацията представлява 22 европейски авиокомпании с общо 310 милиона пътници, но много от тези компании вече са напуснали групата и са предпочели да бъдат представлявани от A4E, чиито основатели и членове са пет от най-големите авиокомпании в Европа- International Airlines Group (IAG), Lufthansa, Air France-KLM, easyJet и Ryanair.

A4E бързо се разрастна от 11 до 22 авикомпании членки, което доведе до затварянето на други асоциации. Процентово A4E представлява 60% от европейските полети, 500 милиона пътници и оборот от $109 милиарда.

Според A4E успехът на тяхната асоциация се дължи на факта, че авикомпаниите, които се представляват от тях, са както нискотарифни, така и „full service”.

AEA приключва работа след 64 години. През 1952 година четири авиокомпании- Air France, KLM, Sabena И Swissair основават Air Research Bureau, а след присъединяването на SAS и British European Airways, European Airlines Research Bureau се преименува на AEA през 1973.

Благодарение на AEA компютърните резервационни системи Amadeus и Galileo бяха въведени в експлоатация, както и автоматичното принитиране на билети и бордови карти. През 1988 АЕА допринесе и за започването на кампанията “Single European Sky” и поясни нуждата от интергрирана система за контрол на въздушния трафик над Европа.