Барби, като Дева Мария предизвика противоречиви реакции

| от | |

Барби отново получи нова роля, но този път предизвика повече противоречия, отколкото когато и да било.

Аржентинският художници Марианела Перели и Пол Паолини превърнаха Барби и нейните приятели в религиозни символи. Те са създали 33 кукли, които са преоблечени, като Дева Мария, Исус и други светци. Куклите са част от изложбата, наречена „Барби, пластмасовата религия“ („Barbie, The Plastic Religion“), която ще бъде открита на 11 октомври.

Куклите са от различни религии, въпреки че най-много са християнските светци следвани от юдаизма, индуизма и будизма. Единствената религия, която отсъства е исляма.

Авторите обясняват на Facebook страницата си, че не възнамеряват да направят кукла с пророка Мохамед, защото освен, че е забранено да се представя неговия образ, изобщо няма негово изображение. Те също подчертават, че тяхната колекция е направена с цялото им уважение, а не за да обидят религиозните групи.

Религиите по света, обаче изобщо не са щастливи от предстоящата изложба. Италиански портал, пише: „Има разлика между провокация и лош вкус.“

Художниците публикуваха списък от 33 Барби фигури, сред които са  Моисей, Мария Магдалена, Буда и Кали. Освен реакциите на вярващите, те очакват да бъдат атакувани и от  Mattel, но засега компанията не се е обърнала.

Plastic-prophets-Barbies-become-religious-icons (2)

Перели и Пол Паолини  имат просто обяснение за своята идея: „Ако Барби е лекарка, учителка, и полицайка, защо тогава да не може да бъде и Девата от Лухан?“Plastic-prophets-Barbies-become-religious-icons


„Мател Инк“ е най-голямата компания за играчки в целия свят. Тя прави годишен оборот от 5 млрд. долара. Създадена е през 1945 г.  от Рут и Елиът Хандлер и Харолд „Мат“ Матсън в Южна Калифорния. „Мател“ започва производството си с рамки за снимки и аксесоари за куклени къщички. Днес  80 на сто от приходите на компанията идват от продажбите на легендарната кукла Барби, превърнала се в любима играчка на милиони деца по света.

 
 

Лора Палмър и агент Купър в тийзър плакати на новия сезон на Twin Peaks

| от chronicle.bg |

Ако сте истински Twin Peaks фенове, вероятно знаете кой е денят на Twin Peaks. 24 февруари. Именно тогава агент Дейл Купър пристига в градчето Twin Peaks.

По този повод Showtime пуснаха два нови плаката на предстоящия трети сезон на сериала, който чакаме вече 20 години и се надяваме да дочакаме до 21 май.

Имаме и две промота, които представляват motion версия на постерите.

Вижте ги:

twin-peaks-poster-lora-20170226-790x1074

twin-peaks-poster-20170226-790x1074

 
 

Суетата на Оскарите: снимки от червения килим

| от chronicle.bg |

Тези Оскари вероятно ще останат в историята с небивалия гаф по време на връчването на наградата за най-добър филм.

A може би все пак и с победителите. Тук няма да разсъждаваме по въпросите за изборите на Академията, качеството на воденето на Джими Кемъл и справедливостта на наградите -а ще се фокусираме върху блясъка и външния вид на звездите.

Вижте в галерията най-интересно, стилно или скандално облечените звезди.

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители. 

 
 

Hyundai Motor върви нагоре в класацията на най-надеждните автомобили за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Hyundai подобрява значително позициите си в изследването за най-надеждните автомобили Vehicle Dependability Study (VDS)) за 2017 г. на J.D. Power с водещо в бранша намаляване на проблемите, съобщавани от собствениците, като се нарежда на шесто място сред всички марки.

Проблемите на база 100 автомобила Hyundai намаляват с 25 точки или 16 процента и Hyundai се изкачва с 13 позиции в класацията на марките спрямо 2016 г., отбелязвайки най-доброто представяне на компанията досега.

Hyundai Sonata също получи признание от J.D. Power като автомобила, заел второто място в сегмента на средноразмерните автомобили.

Hyundai постигна тези резултати, докато средните стойности в бранша се увеличиха с четири проблема на 100 автомобила.

VDS и IQS са две от ключовите качествени изследвания на J.D. Power.

VDS измерва проблемите при тригодишните автомобили, основно в категории като двигател/трансмисия, изживяване при шофиране и Аудио/Комуникации/Забавление/ Навигация. По-нисък резултат означава по-голямо качество.

IQS измерва качеството след 90 дни на притежание. Изследването Automotive Performance, Execution and Layout (APEAL) измерва възприятието на клиентите относно дизайна, съдържанието, разпределението и динамиката на техните нови автомобили, а новото изследване Tech-Experience Index Study измерва цялостното изживяване на клиентите, свързано с автомобилните технологии.