Барак Обама призова света да положи повече усилия за справяне с епидемията от ебола

| от |

Президентът на САЩ Барак Обама заяви, че светът не прави достатъчно за справяне със смъртоносната епидемия от ебола в Западна Африка, която представлява нарастваща заплаха за регионалната и глобалната сигурност, предадоха Асошиейтед прес и Франс прес.

„Не напредваме достатъчно бързо, не правим достатъчно“, каза Обама на съвещание на високо равнище в ООН, посветено на ебола. „Спирането на епидемията от ебола е приоритет за САЩ, но ние не можем да го постигнем сами“, подчерта президентът. Обама отбеляза, че има голяма разлика между направеното  досега за справяне с епидемията и онова, което е необходимо да  се направи. Той призова повече страни да съдействат с оборудване и хора, а международните организации – да действат по-бързо.

При откриването на съвещанието генералният секретар на ООН  Бан Ки-мун заяви, че „светът може и е длъжен да спре ебола,  сега“.

Световната банка обяви днес, че ще отпусне още 170 милиона  долара в помощ на страните от Западна Африка за овладяване на  епидемията, с което сумата на обещаните средства става 400  милиона долара, посочва ДПА.

Президентите на трите най-засегнати от епидемията страни –  Гвинея, Сиера Леоне и Либерия – призоваха събралите се в Ню Йорк световни лидери да им помогнат в борбата с болестта. Президентът на Гвинея Алфа Конде каза, че са необходими спешни мерки за спиране на ебола. Либерийският държавен глава Елън Джонсън-Сърлийф заяви, че страната й е изправена пред пълен икономически и инфраструктурен срив при най-тежкото изпитание за Либерия днес. Президентът на Сиера Леоне Ърнест Бай Корома отбеляза, че националните и международните мерки са неадекватни и определи болестта като по-страшна от тероризма.

На специалната среща за ебола председателят на Европейската комисия Жозе Барозу пък съобщи, че ЕС отделя още 30 милиона евро в борбата със заболяването, предаде ИТАР-ТАСС.  Досега съюзът отдели 150 милиона долара за усилията за  спиране на разпространението на епидемията. Новините от Ню Йорк дойдоха в момент, в който Испания  съобщи, че испански свещеник, заразил се с ебола в Сиера Леоне и транспортиран в Мадрид, е починал, предаде Асошиейтед прес.

Това е втората испанска жертва на заболяването. Става дума за Мануел Гарсия Виехо, на 69-години, който  беше директор на болница в град Лунсар в Сиера Леоне. Той беше  прехвърлен от африканската държава в Мадрид в понеделник. Предишната испанска жертва беше 75-годишен мисионер,  заразил се в Либерия и починал, въпреки че се лекуваше с  експериментално американско лекарство.

С  БТА

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

BBC разследва изтеклия финал на новия сезон на Sherlock

| от chronicle.bg |

BBC разследва източника, който е разпространил нелегално финалния епизод от четвъртия сезон на хитовия сериал Sherlock.

Миналата събота, четвъртият епизод от последния сезон на сериала, озаглавен „His Final Problem“, изтече онлайн с руско аудио. От BBC са започнали пълно разследване по отношение на източника, който е разпространил серията.

“ВВС молят феновете на поредицата да останат верни на продукцията и да не свалят епизода ”, споделя в Twitter продуцента на сериала Сю Върчу.

След като разследването приключи, от ВВС смятат да издадат пълен отчет по отношение на това дали руският телевизионен оператор, Пeрвый канал, който се бе сдобил с първото копие на епизода, е виновен за ситуацията.

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

Звезди от киното, изкушени от телевизията

| от chronicle.bg |

В последните години сериалите показаха, че малкият екран е достатъчно голям за всяка световна звезда, стига да се основават върху добър сценарий и качествена режисура. Затова и в последните години мнозина се насочиха към телевизията.

Когато видяхме в сериала „Истински детектив” Матю Макконъхи, това беше изненада – носителят на „Оскар” беше слязъл от нивото на големия екран, за да се снима в телевизията. Оказа се, че това е добър ход, който впоследствие мнозина негови колеги повториха.

В епохата, в която всеки може да гледа каквото си поиска дори на телефон, това да бъдеш близо до аудиторията е по-важно от всякога.

Предлагаме ви да видите в галерията ни големите актьори, носители на редица награди за ролите си в киното, осмелили се да дадат шанс на телевизията. Като бонус включваме и трима големи режисьори, изкушени от малкия екран.