БАПРА награди победителите в петото юбилейно издание на Bright Awards 2014

| от | |

На бляскава церемония вчера Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) обяви победителите в петото юбилейно издание на ПР конкурса – BAPRA Bright Awards. 23 нови отличия Bright Awardsзаблестяха с пълна сила на ПР небосклона. Тази година в конкурса взеха участие общо 86 кампании в седемте конкурсни категории, а 20-членно международно жури оцени най-успешните ПР кампании в България за 2014 г.

BAPRA_Bright Awards

„За мен е удоволствие и чест да бъда председател на журито в BAPRA Bright Awards 2014. Всички проекти, които видях бяха изключителни  и като стратегия и като криейтив със страхотни резултати за своите клиенти.“, сподели г-н Дейвид Галахър, председател на журито в BAPRA Bright Awards 2014в специално видео обръщение във вечерта на награждаването.

Трима представители от почетното жури на Bright Awards 2014 бяха специални гости на церемонията: г-жа Янина Дюбейковская, програмен директор на Световния комуникационен форум Давос и председател на международния комитет на Форума; г-н Андрю Джонсън, Управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs, Брюксел и г-н Юрген Ганголи, член на Управителния съвет на Австрийската ПР асоциация (PRVA) и управляващ директор на ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications. Всички членове на журито могат да бъдат видяни тук: http://www.bapra.bg/2014/bg/jury/

Престижната статуетка BAPRA Bright Awards 2014 по категории получиха:

„Агенция на година“ – All Channels Communication Group;

„Кампания за устойчиво развитие“ – All Channels Communication Group за кампанията „Писмо за промяна“;

„Специално събитие“ – APRA Porter Novelli за кампанията „Живей активно!“;

„Иновативна кампания“ – All Channels Communication Group за кампанията „Писмо за промяна“;

„Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ – БТК ЕАД (Vivacom) за кампанията “Големите 5 VIVA Shine”;

„Комуникационна кампания на годината“  - All Channels Communication Group за кампанията „Писмо за промяна“;

„Комуникационна кампания в публичния сектор“ – APRA Porter Novelli за кампанията „Една легенда оживява“;

Останалите агенции и компании, които получиха награди в петото издание на BAPRA Bright Awards по категории са:

„Агенция на годината“

United Partners – ІІ награда;

M3 Communications Group, Inc. – ІІІ награда;

„Кампания за устойчиво развитие“

Intelday Solutions за кампанията „Шатра“ – ІІ награда;

MAX Communications за кампанията „Ракът на гърдата е лечим! Изследвай се!“ – ІІІ награда;

APRA Porter Novelli за кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ – ІІІ награда;

„Специално събитие“

Когнитоза кампанията „Тайната вечеря“ – ІІ награда;

New Moment PR за кампанията „Microsoft INDEED In Charge – техническата конференция за IT специалисти“ – ІІІ награда;

„Иновативна кампания“

Публисис Груп София за кампанията „Национален исторически музей – помним ли историята си?“ – ІІ награда;

All Channels CommunicationGroup за кампанията „ДАР за България“ – ІІІ награда;

„Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“

United Partners за кампанията: „Силата на интелигентните комуникации“ – ІІ награда;

Майкрософт България за кампанията „Windows 8.1 – лично твой“ – ІІ награда;

Мобилтел за кампанията „Мтел Олимпиада 2013“ – ІІІ награда;

„Комуникационна кампания на годината“

All Channels Communication Group за кампанията „ДАР за България“ – ІІ награда;

AMI Communications България за кампанията „Кризисна комуникация във връзка със заплахата за отнемане на лиценза на ЧЕЗ в България“ – ІІІ награда;

„Комуникационна кампания в публичния сектор“

Публисис Груп София за кампанията „Пиши правилно“ – ІІ награда;

M3 Communications Group, Inc. за кампанията „Градът, който оживя“ – ІІІ награда;

Победителите в категория „Кампания за устойчиво развитие“ бяха отличени с допълнителен сертификат от българската мрежа за корпоративна социална отговорност csr.bg. Сертификатите бяха връчени лично от г-н Борис Колев, изпълнителен директор на csr.bg.

Официални партниращи организации на BAPRA Bright Awards 2014 са:Български форум на бизнес лидерите (БФБЛ), Италианска търговска камара в България (Camera di Commercio Italiana in Bulgaria), Гръцкият бизнес съвет в България (HBCB) и Германо-Българска индустриално-търговска камара(ГБИТК).

Медийни партньори на конкурса са: Българска национална телевизия, сп. Мениджър, в. 24 часа и в. Труд, интернет платформите: SeeNews, actualno.com, expert.bg, dir.bg,news.bg, bulgariautre.bg, Econ.bg, PR&Media News, mkt360.eu, bgreklama.bg, mypr.bg, списанието B2B, b2bmagazine.bg и българската мрежа за корпоративна социална отговрност – csr.bg.

Спонсори на проекта са: Кемпински хотел Зографски София, Протехника, Брангаба, Dve events, Текама, Gettyimages, Загорка, Coca-Cola, ABSOLUT, Café du Paris и лейбъла Николай Божилов.

Актуална информация за BAPRA Bright Awards 2014 можете да следите и във Фейсбук страницата на конкурса: https://www.facebook.com/BAPRABrightAwards.

За BAPRA Bright Awards

Наградите BAPRA Bright Awards са учредени през 2010 г. и много бързо се утвърдиха като единствения форум у нас, който дава възможност на ПР професионалистите да сравнят своите постижения със световната ПР практика. С всяка изминала година броят на заявките за участие расте значително. През 2014 г. взеха участие 86 кампании. Броят на заявките през 2013 г. беше 80. Изборът на победителите е напълно конфиденциален, като всеки член на журито оценява самостоятелно постъпилите кандидатури в дадена категория.

За БАПРА

Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) е създадена през 2001 г. като независима и доброволна организация с нестопанска цел да подпомага и утвърждава ПР-а като дейност в полза на развитието на съвременното общество. БАПРА работи за подобряване партньорството на ПР бизнеса у нас с държавната и местната власт, академичните среди, бизнеса, граждански организации и медиите. Членове на БАПРА са най-авторитетните компании за комуникационни услуги на българския пазар. Всички членуващи компании в асоциацията приемат Етичния кодекс на ПР специалистите в България, гарантират прозрачна и почтена дейност, висок професионализъм и лоялно отношение, както към клиентите, така и към своите колеги. БАПРА е гласът на българския ПР бизнес.

Twitter: BAPRA Bulgaria @BAPRABulgaria

Facebook: https://www.facebook.com/BAPRA.Bulgaria?ref=hl

Web-site: www.bapra.bg

Hashtag: #BrightAwards2014

 
 

Алкохолизмът засяга по-сериозно жените, отколкото мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Американски учени откриха доказателство, че алкохолизмът засяга по-сериозно системата за възнаграждение в мозъка на жените, отколкото на мъжете.

Системата за възнаграждение в мозъка се състои от амигдала и хипокампус, които утвърждават полезния опит и взимат участие в създаването на спомени и вземането на решения.

За изследването учените събраха 60 човека, възстановили се след дългогодишна алкохолна зависимост, като ги разделиха в групи по равно – 30 жени и 30 мъже. Те събраха и равна по численост група от доброволци без проблеми с алкохола. Участниците бивши алкохолици са спазвали режим на въздържание от 4 седмици до 38 години. Всички преминаха невропсихологични оценки и ядрено-магнитен резонанс, за да се отчетат промените в мозъчната структура.

Изследванията проведоха учените от болницата в Масачузетс и училището по медицина към Бостънския университет. Те установиха, че структурата на системата за възнаграждение в мозъка на жените алкохолички е по-голяма, отколкото при тези, които не страдат от зависимостта. В същото време същите структури са по-малки в главния мозък на мъжете алкохолици, в сравнение с тези, които не са алкохолно зависими.

Всяка година трезвеност се свързва с 1,8 % намаляване на размера на мозъчните вентрикули, което показва, че възстановяването на мозъка от вредите от алкохолизма е възможно.

„Откритията ни подсказват, че може да е полезно да вземем предвид половите различия при лечението на алкохолизма“, каза експертът Гордън Харис.

 
 

Какво да очакваме от новия сезон на сериала „Короната“?

| от chronicle.bg |

 Амбициозният проект на Netflix с рекорден бюджет (над 100 млн. долара), историческата драма „Короната“, се нарежда сред най-добрите заглавия в телевизията за последния телевизионен сезон. Сериалът спечели 2 статуетки „Златен Глобус“, беше номиниран в 12 категории за награда БАФТА, и се спряга за един от фаворитите на таздгодишните награди Еми през есента.

Феновете вече с нетърпение очакват втория сезон през ноември.

Сюжетът на първия сезон обхващаше периода от 1951-ва до 1955-а и на фокус бяха първите години от управлението на кралица Елизабет II. Вторият сезон ще се концентрира върху образите на принц Филип и принц Чарлз. Разбира се, кралицата отново ще бъде в центъра, но ще виждаме повече от мъжете в живота й.

„Ще се фокусираме върху принц Чарлз, неговото детство и образование, както и върху принц Филип и личната му биография. Сложността на образа му е душата на втория сезон. Намирам го за много интересна личност.“ – това заявява Питър Морган, създател на хитовата поредица. През годините е имало много спекулации и слухове относно интимните връзки на херцога на Единбург. Дали те ще бъдат застъпени в сюжета, Морган поне засега отказва да разкрие. Актьорът Пат Смит, който влиза в ролята на принц Филип казва за The Hollywood Reporter: „Ще научите много за миналото на прин Филип във втория сезон. Истината е, че той е имал много „лудо“ минало и ние го описваме в детайли.“

the-crown-julian-broad-ss06
По-голямата част от актьорският състав ще остане същата. Клеър Фой ще играе кралица Елизабет II, Мат Смит – принц Филип, Ванеса Кирби –  принцеса Марагрет и Виктория Хамилтън ще бъде кралицата-майка. По всяка вероятност няма да видим Джон Литгоу като Уинстън Чърчил във втория сезон. В ролята на министър-председател ще влезе Джеръми Нортън (Антъни Идън, който поема властта след оставката на Чърчил).

И в този сезон в ролята на кралица Елизабет II влиза Клеър Фой. Но за последен път. Проектът на Netflix ще бъде дългосрочен и по неофициална информация ще обхваща шест сезона, което значи, че ще видим кралица Елизабет във всички етапи на нейното управление.

Действието този път ще се развива в продължение на почти десет години и върховата точка е 1964-та.  „Мисля, че в момента, в който достигнем до 1963-та и 64-та, няма да можем да използваме Клеър Фой, без да прибягваме до абсурден грим, за да не изглежда млада. Просто не можем да променим факта, че е млада.“ Морган планира скок във времето между втори и трети сезон и един между четвърти и пети, което по всяка вероятност ще наложи промяна в състава повече от веднъж.

the-crown-netflix-release
Британският елит ще срещне американския в лицето на Джон Кенеди и неговата съпруга Джаки. В ролите влизат Майкъл Хол и Джоди Балфур. Двете години, в които Кенеди е президент, влизат в периода, в който се развива действието, което означава, че встъпването му в длъжност, първата му вечеря в Бъкингамският дворец през 1961 и убийството му могат да бъдат застъпени в сюжета. Все още не е ясно до каква степен.

Ново попълнение в актьорския състав ще бъде Матю Гуд, познат на публиката от шедьовъра на PBS „Имението Даунтън“. Там той играе втория съпруг на аристократичната лейди Мери Кроули, а в „Короната“ ще се превъплъти в ухажора на принцеса Маргарет, лорд Суонтън, който впоследствие става неин съпруг.

Все още не е обявена официална дата, на която сезонът ще стартира, макар че по непотвърдена информация става дума за началото на ноември. По това време на годината се появи първият сезон.

Когато и да се случи това, можем да бъдем сигурни, че вторият  сезон на поредицата ще оправдае очакванията – поне всички предпоставки за това са налице.

 
 

Chr хороскоп: Време за приключения и отстояване на позициите

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 24.04. до 30.04)

Седмицата започва с Луна преминаваща през знака Овен. Този транзит ще направи първите два дни от седмицата изключително подходящи за управление на хора и ресурси, спортни активности, авантюризъм или отстояване на позициите.

През периода най-комфортно ще се чувстват огнените знаци Овен, Стрелец и Лъв, както и хората с лични планети и асцендент в тези знаци. Те ще успеят да постигнат значителни личностни успехи и ще изпъкнат с уменията, външния си вид или интелекта си. Много е вероятно също така да срещнат хора, които да ги подкрепят и да им помогнат в начинанията.

Сряда и четвъртък Луната ще преминава през знака Телец, като в сряда в 16.00 часа настъпва новолуние в същия знак. Тогава движението на Луната съвпада с това на Слънцето. Събитието ще направи тези два дни неподходящи за стартиране на дейности, започване на финансови операции, сключване на сделки, въвеждане в ход на планове с цел бъдеща реализация, подписване на договори и купуване на важни неща.

Най-добре е да използваме периода за правене на равносметка и изготвяне на бъдещ план или стратегия, с които бихме могли да напреднем в избрана от нас посока.

Най-напрегнати ще бъдат тези два дни за неподвижните знаци Водолей, Скорпион, Лъв и Телец, както и за хората с лични планети или асцендент в тези знаци. При тях са възможни трудности и неразбирателства покрай заобикалящите, които не е изключено да ги обезверяват на моменти. Много е важно да избягват излишните разправии, понеже няма да са обективни и трудно ще стигат до компромис. Най-важното за тях е да се концентрират върху собствените задачи и да не гледат в чуждата паница.

Петък и събота Луната ще преминава през знака Близнаци и заради това й разположение е възможно да станем доста по-приказливи, общителни и любопитни.

Тези два дни ще бъдат подходящи за учене на нови неща, кратки пътувания, спортни занимания, провеждане на важни разговори, впускане във флиртове и любовни закачки.

Периодът ще бъде най-успешен за въздушните знаци Водолей, Везни и Близнаци, както и за хората с лични планети или асцендент в тези знаци. Голяма част от тях ще успеят да намерят своето място сред заобикалящата ги среда и ще осъществят отдавна жадуван професионален или личен напредък. Те ще отмятат задачите и ангажиментите си с лекота и ще жънат успехи, както на професионалното, така и на личното поприще.

В неделя Луната ще се намира в знака Рак, което ще направи последния ден от седмицата идеален за отделяне на време за семейството и домашните задължения, преподредба на дома и кулинарни експерименти.

Повечето от нас ще бъдат изключително интуитивни, грижовни и чувствителни към нуждите на другите.

Водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и хората с лични планети или асцендент в тези знаци ще се оставят да бъдат обгрижвани от другите или сами ще обгрижват някого.

 
 

Deadpool 2 по кината на 1 юни 2018

| от chronicle.bg |

FOX обяви своята програма за филмите по комикси на Marvel, предвидени за 2018 г.

Киностудиото започва през април, когато очакваме нов филм от поредицата X-Men, базиран на сюжетната линия New Mutants. Той ще се пови по кината на 13-ти април 2018 г., а няколко месеца по-късно ще видим и дългоочакваното продължение на Deadpool.

Засега то носи името Deadpool 2 и премиерата е предвидена за 1-ви юни 2018 г.

В края на следващата година ни очаква още една комикс-лента, която отново е вдъховена от X-Men. Той се нарича X-Men: Dark Phoenix и ще дебютира на 2-ри ноември 2018 г.