BAPRA Bright Awards и Sofia PR Summit 2014

| от | |

За първи път Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) организира регионален ПР форум – Sofia PR Summit, в рамките на годишния ПР конкурс BAPRA Bright Awards.
Първото издание на Sofia PR Summit ще се проведе  днес – 13 май 2014, в столичния Кемпински хотел Зографски, зала КИОТО. Форумът ще събере на едно място комуникационни експерти от България, Сърбия, Австрия и Белгия, съобщават организаторите. В него специалистите ще споделят добри практики, идеи и актуални възгледи, както и ще обсъдят ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.
Основният фокус на форума е темата “ПР в социалната ера: тенденции и възможности”. В рамките на събитието ще се проведат два дискусионни панела на тема „ПР и реклама – сътрудничество или разцепление“ и „ПР – бизнес, професия или манипулация“.
Sofia PR Summit се провежда със съдействието на Световния комуникационен форум – Давос.

BAPRA-logo-2014

С гостите в студиото на “Денят започва” по БНТ1, Николай Неделчев, председател на БАПРА, и Андрю Джонсън, изтъкнат специалист по ПР, разговаряха за тазгодишния фестивал за най-добрите PR кампании.

„Моето познание за българския пи ар се влияе до голяма степен от наградите. Голямо е развитието в уменията и в професионализма, както и в приложението на социалните медии“, така обобщи впечатленията си от българските пи ар специалисти Андрю Джонсън. Г-н Джонсън каза, че това, което журито ще търси е кампания, която комуникира и говори нещо на хората. Защо един човек би искал да чуе конкретното послание. Качеството на посланието е от съществено значение.

Николай Неделчев подчерта, че тази година участват 86 проекта. 20 ПР агенции и 6 фирми и неправителствени организации се включиха в тазгодишния фестивал. Всички предложения се журират от чуждестранни експерти, посочи той. Категориите, в които се състезават проектите са кампания за устойчиво развитие, комуникационна кампания на годината, специално събитие, иновативна кампания, кампания, реализирана от вътрешен пи ар отдел, и агенция на годината.

BAPRA Bright Awards 2014отличава най-успешните и иновативни ПР кампании, осъществени от ПР агенциите и корпоративните комуникационни отдели в България.

Целта на тази инициатива е да бъдат насърчени и популяризирани постижения в сферата на комуникациите у нас.

Критериите за оценка: са изключително насочени към иновативността на кампаниите, както и към ефективното достигане на първоначално заложените резултати.

История: учредени през 2010 г.; много бързо се утвърдиха като единственият форум у нас, който дава възможност на ПР професионалистите да сравнят своите постижения със световната ПР практика. Всяка година изцяло международно жури оценява най-успешните ПР кампании в България.

Участват: 86 кампании, подадени от 20 агенции и 6 компании и организации.

Отчита се повишен ръст в броя на подадените заявки в размер на 7% в сравнение с миналата година.

Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 13 май 2014 г. в Кемпински хотел Зографски София от 19:00 часа.

Тази година най-голяма конкуренция има в категориите „Кампания за устойчиво развитие“, „Комуникационна кампания на годината“, „Иновативна кампания“ и „Специално събитие“. Броят на съревноваващите се проекти по категории са:

  • Категория „Кампания за устойчиво развитие“ – 19 кампании;
  • Категория „Комуникационна кампания на годината“ – 19 кампании;
  • Категория „Специално събитие“ – 18 проекта;
  • Категория „Иновативна кампания“ – 13 кампании;
  • Категория „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ – 6 кампании;
  • Категория „Кампания, реализирана в публичния сектор“ – 5 кампании;(миналата година са участвали само 3 кампании в тази категория)
  • Категория „Агенция на годината“ – 6 агенции;

Тази година 20-членно жури оценява най-успешните ПР кампании в България. Всички членове на журито са световно признати ПР и комуникационни експерти от цял свят. Председател на журито тази година е г-н Дейвид Галахър, президент на Световната ПР организация (ICCO) и миналогодишният председател на журито в PR Lions, в рамките на международния фестивал за креативност Cannes Lions. Сред другите членове – Андрю Джонсън. Журира категориите – „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ и „Кампания, реализирана в публичния сектор“.

Изборът на победителите е напълно конфиденциален, като всеки член на журито оценява самостоятелно постъпилите кандидатури в дадена категория.

Всички други членове на журито могат да бъдат видяни на сайта на БАПРА – www.bapra.bg;

Sofia PR Summit 2014 – Първият регинален ПР форум, който Българска асоциация организира в рамките на годишните ПР награди BAPRA Bright Awards Sofia

Фокус: „ПР-ът в социалната ера: тенденции и възможности“

Идеята: да съберем на едно място изтъкнати ПР и комуникационни специалисти от региона на Източна Европа и Балканите, които да споделят добри практики, идеи и актуални възгледи, както и ще обсъдят ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.

Тази година имаме участници от България, Сърбия, Австрия и Белгия.

Целта: Sofia PR Summit да се утвърди като платформа, даваща възможност за дискусия и извеждане на ключови тенденции и нови стратегии в индустрията в Източна Европа и Балканите. Събитието предлага благоприятна среда за установяване и поддържане на ползотворни бизнес възможности за всички участници

Ключови лектори:

Жюстин Томс, експерт в областта на онлайн медиите, маркетинга и ПР. Тя ще направи въведение в темата за ПР в социалната ера;

Андрю Джонсън, управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs, Брюксел. Той ще говори по темата:  “Пъблик афеърс – аспект на ПР дейността и практиката за използване на социалните медии в тази област в Брюксел”.

Панелни дикусии:

1-ви панел „ПР и реклама – синергия или строго разделение“, 15:15– 16:00;

Панелисти:

Юрген Ганголи (Jurgen Gangoly), член на Управителния съвет на Австрийската ПР асоциация (PRVA) и управляващ директор на австрийската ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications;

Мая Герасимова, Маркетинг директор, Девин АД;

Ваня Бабанин, Ръководител на отдел „ПР и Корпоративни комуникации“, Балкан Стар и Регионален координатор на Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD);

Милин Джалалиев, управител в Saatchi&Saachti, България;

Мартин Милиев,мениджър „Проекти“ в Персептика, България;

Максим Бехар – модератор

 

2-ри панел „ПР – бизнес, професия или манипулация“, 16:30 – 17:10.

Панелисти:

Теодора Борисова, мениджър „Пъблик афеърс“ в Солвей България;

Велислава Попова, главен редактор, Dnevnik.bg

Срба Йованович (Srba Jovanovic), регионален мениджър на Action Global Communication, Сърбия;

Деница Сачевамодератор

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.

 
 

Може ли човек да бъде щастлив?

| от Спонсорирано съдържание |

Френският философ, социолог и човек Филип Льоноар разкрива пред читателя необятния свят на трима от най-проникновените духовни учители, а именно Сократ, Иисус и Буда.

„Ученията на Буда, Сократ и Иисус са преминали през вековете и хилядолетията, безд аостареятилиотживеятвреметоси. Товасеобясняваповсякавероятност с образцовияхарактернатехнияживот, с дълбоконоваторскиядухнатяхнатамисъл в сравнение с господстващите в съответнатаепохапредстави и с универсалнияобхватнатехнитепослания.

В началните страници писателят удря читателите с едни от най-страшните въпроси. Тези за смисъла, величието, осъзнаването и онова, което е вътре във всеки от нас. „Криза“ от старогръцки означава преценка, решение…нещата, които другите трябва да решат. И именно това е един от най-трудните баланси, с които трябва да се справим в битието си. Защото нима някой отрича факта, че самото решение понякога не е толкова трудно за вземане, но се изисква мъдрост и търпение после да се живее с последиците от него.

Филип Льоноар проследява и сравнява митовете, произхода на легендите и фактите, в които са забулени пътищата на Сократ, Иисус и Буда.  С невероятно прецизно и увлекателно слово той се отърква о мисълта на всеки един от тях и ни въвлича в неподозираните дълбини на умовете ни.

човек

„Може ли човек да е щастлив и да живее в хармония с ближните си в цивилизация, построена изцяло върху „притежанието“? “

Съществува една едничка добродетел, по-важна и от справедливостта. Любовта. Любовта и страданието. Редом с тях пътят на тримата е съпроводен от остро равнодушие към материалното. Равнодушие, което с времето се превръща в ненавист и омерзение към парите.

Стремежът към материалните блага и сладости често ни води до отричане на всичко „грешно“ и плътско. Води до намиране на висшия смисъл, чиято светлина е пътеводна.  Подобни твърдения има за Буда, който в ранните си години е тънел в сласт и изобилие, докато в един момент не се пренасища, решавайки да обърне поглед към големия смисъл. Съществуват твърдения, че Сократ е изпитвал влечения към млади момчета. Но това отново никога не би могло да бъде причина за отклоняване от пътя.

Книгата е безценна и с това, че дава отговори на вечно задавани въпроси. Съществували ли са тримата наистина? Каква е била сексуалността им и има ли някакви свидетелства за техни житейски партньори. Дългокос и слаб ли е бил Иисус, в какви културни среди са родени и кои точно са мъдростите, които са ги превърнали в едни от най-красивите умове на всички времена…

„Сократ, Иисус и Буда“ е книга, която има силата да разкрие пред погледа нови хоризонти, да обърне читателя навътре към себе си и да му помогне да открие истинската си същност.

 

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.