Банковата истерия – сигнал за недоверие

| от |

Банковата истерия хвърли светлина върху някои български потайности и най-вече върху това, че от години насам нищо в страната не се е променило към по-добро. Ето как някои чужди издания анализират последната криза. Обобщение на Дойче веле.

0,,17744385_303,00

С оглед на актуалните скандали е редно да си припомним колко голяма беше еуфорията в ЕС преди приемането на България на 1 януари 2007 година – препоръчва финансовото издание „Виртшафтснахрихтен“ и коментира: „Противно на всички уверения, корупцията и организираната престъпност продължават да процъфтяват, а ЕС е безпомощен. Нещо повече – с милиардните си субсидии дори допринася за новия разцвет на организираната престъпност в страната. Борещите се за надмощие олигарси сега могат да разчитат дори на помощ от Брюксел, което прави битката им още по-ожесточена“. Според изданието българската финансова система би могла да изпадне в сериозна криза на доверието, която вече няма да е чисто регионален проблем, а проблем на целия ЕС.

Швейцарският „Нойе цюрхер нахрихтен“ също вижда причините за актуалната криза в тясното преплитане между олигарси и политици в България. Точно този фактор, според изданието, за кратко е изправило страната на ръба на пропастта. В статията на швейцарския ежедневник се изразява предположение за наличието на връзка между банковата криза и проекта „Южен поток“. „И двамата предприемачи (Д. Пеевски и Цв. Василев – б.ред.) се опитваха да получат поръчки за изграждането на замразения под натиска на ЕС руски проект „Южен поток“, пояснява вестникът и разказва за конфликта между олигарсите.

Дали банковата криза е следствие от избуялата организирана престъпност в България или зад нея прозира и „дългата ръка“ на Русия, питат се още чуждите издания. В тази връзка „Нойе цюрхер цайтунг“ пише, че след погрешно направляваната приватизация, през 1990-те години в България се е стигнало до невиждано на друго място, освен в бившия СССР, преплитане между олигарси и политици. Изданието припомня и това, че организираните от средното градско съсловие в България протести отпреди година имаха за цел да изтикат влиянието на олигарсите от българската политическа сфера.

Чужди банки извличат ползи

Германският „Виртшафтснахрихтен“ коментира събитията от финансова и икономическа гледна точка като предлага оценки на Ахим Дюбел, бивш финансов експерт на Световната банка, чиито съвети ползва в момента и германското правителство. Дюбел смята, че цяла Източна Европа крие значителни кредитни рискове за банките от еврозоната. Според него целият регион е икономически доста по-лабилен, отколкото се е предполагало допреди 10 години. „Предизвиканата от слухове банкова истерия в България е доста ясен предупредителен сигнал“, казва експертът и коментира: „Дори и банките да са наистина стабилни, каквито са и нашите предположения, икономическата ситуация в отделни части от региона е толкова лоша, че неселението е склонно да вярва на всевъзможни неща“, казва той. По-нататък експертът обвинява голяма част от западноевропейските банки, работещи в Източна Европа, които водели погрешна кредитна политика, ориентирана към грешни потребителски групи. Дюбел твърди, че до скоро чуждите банки в региона са водили агресивна политика на евтини кредити, с които да „подбиват цените“ на местните си конкуренти от банковия сектор. Голямата част от тези кредити обаче отивали не за инвестиции, а в частните домакинства – т.е. за финансиране на потреблението и дори за „заместване“ на отсъстващите доходи на хората, изпаднали от трудовия пазар.

Германският „Ханделсблат“ на свой ред отбелязва, че щурмът на вложителите към банките в България е бил спрян, но че доверието в банковата система е било разклатено. Изданието твърди, че кризата в ПИБ и КТБ е донесла ползи на някои чуждестранни банки и най-вече на Банк Аустрия, дъщерна фирма на Уникредит и австрийската Райфайзен. Цитиран е главният икономист на Райфайзен банк Гюнтер Дойбер, който твърди, че австрийските банки отчитат наплив от клиенти, тъй като българите в момента оценявали сигурността на чуждестранните банки като по-висока. По повод стабилността на българските банки Дойбер заявява: „С оглед на солидните системни показатели не вярвам, че българската финансова система може да колабира“. Изданието добавя, че макроикономическите показатели на България действително са добри. Независими експерти предричали двупроцентов прираст на българския БВП през тази година.

 
 

TUBORG разкрива нова визуална идентичност на глобално ниво

| от chronicle.bg |

Датският бранд Tuborg разкри нова глобална маркетинг кампания под мотото „Open for more”.

Кампанията предлага на младите потребители редица нови елементи, създадени да вдъхновят различни културни общности на различни пазари – в Източна Европа, Русия и Азия. Двете основни теми в кампания 2017 ще бъдат „музика“ и „традиции – от 1880 досега“.

Tuborg_5

Нова комуникация на всички нива (електронна, дигитална, външна, в търговските обекти) следва освежаването на марката, което започна с промяна във визията на всички видове опаковки на Tuborg (малка и голяма стъклена бутилка, кен, PET).

Тази промяна е първата от 2012 година насам и представлява изцяло нова иконография на бранда с нова цветна схема на логото, включваща сини елементи, които да отличат Tuborg пред повечето „зелени“ брандове. Дело е на дизайнера Turner Duckworth, който е запазил и обновил и някои съществуващи елементи – в един по-динамичен и младежки дух.

Вече е активен и новият сайт на марката. 

 
 

Най-добрите корици на албуми на Марая Кери

| от chronicle.bg |

Днес една от емблематичните певици на нашето време, Марая Кери, навършва 47 години – достойна възраст, зад която стоят много неща.

След дебюта си през 1990г Марая Кери става първата певица, която оглавява американската класация Billboard Hot 100 със своите сингли пет поредни пъти.

След брака си с президента на Колумбия Рекърдс Томи Мотола през 1993.  тя утвърждава позициите си на най-успешната певица на компанията. Според списание Billboard  тя е най-успешният изпълнител на десетилетието в САЩ.

След развода си с Томи Мотола тя решава сама да поеме контрол върху имиджа и музиката си, включвайки елементи на хип хоп в песните си. Популярността ѝ спада, а по-късно напуска Колумбия Рекърдс.

Марая изживява тежко тези събития емоционално и физически. Друг удар за певицата е неуспехът на филма и новия ѝ албум, носещи името Glitter. През 2002г. тя подписва договор с Айлънд Рекърдс и през 2005г. отново си възвръща челните места в поп музиката.

През 2000г. на церемонията по връчването на Световните музикални награди Марая Кери е обявена за певицата с най-много музикални продажби за хилядолетието. Тя има най-много сингли, оглавили първите места на класациите – 18. Тя е носител на 5 награди Грами, освен това е единственият изпълнител с шестнадесет статуетки от Световните музикални награди.

Марая Кери притежава петоктавен диапазон.

И независимо от приказките, които се говорят по адрес на визията и личния й живот, тя е събитие в историята на музиката.

И ви черпим с 10 нейни корици, в които си заслужава да изплакнете понеделнишките си очи.

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.