Балцерович: Хилавите санкции са покана за нова руска агресия!

| от |

С право Лешек Балцерович е наричан „баща на полското икономическо чудо“. В интервю за Дойче веле той критикува политиката на евтините пари в Европа и вялата реакция на Запада срещу политиката на Путин.

ДВ: Професор Балцерович, отмина ли кризата в Европа?

Лешек Балцерович: Тук не става дума за криза в Европа, а за криза в някои европейски държави със слаба икономическа политика. Лошата икономическа политика в една държава не представлява голям проблем за другите страни. За оздравяването на Гърция трябваше да бъдат вложени много пари, но Гърция е сравнително малка страна, сравнена с една Франция или Италия. Освен това за отделните страни и техните проблеми няма европейски решения. Във всяка от тези държави трябва да има достатъчно хора, които да намерят решения на проблемите и да ги претворят на практика. Французите трябва сами да решат проблемите си, също както и италианците, или поляците. Тук искам да подчертая важната роля на гражданското общество. Затова в последно време аз също се ангажирам в Полша в тази сфера.

ДВ: Като председател на полската национална банка, бяхте дълго време и в Надзорния съвет на ЕЦБ. Как оценявате сегашната политика на Европейската централна банка?

Лешек Балцерович: Не съм привърженик на дългосрочното печатане на парични маси. Смятам, че ние достигнахме до един момент, когато печатането на пари носи повече вреди, отколкото ползи. Освен това е време да престанем да копираме политиката на Федералния резерв – централната банка на САЩ.

За Европа и Путин

ДВ: Какви последици за Европа може да има руско-украинският конфликт?

Лешек Балцерович: От съществено значение са геополитическите последици. Всеки отговор на това, което прави Путин, носи някакъв риск. Рисковано е например, когато санкциите са бавят дълго, или когато те са прекалено хилави. Те са покана за нова агресия. Мисля, че големите западни държави трябва да сторят повече, отколкото досега и да заявят отчетливо, че агресията не си струва.

ДВ: Преди 25 години Вашият реформаторски план превърна съсипана Полша в пример за подражание на много страни в Източна, Средна и Югоизточна Европа. На какво се дължи, според Вас, фактът, че Полша все още е икономически отличник, докато други страни като България и Румъния имат сериозни проблеми?

Лешек Балцерович: Ситуацията е по-диференцирана и някои страни проведоха радикални реформи, като Естония например. Други държави също много наваксаха. Да вземем Словакия. За осем години бившият премиер Микулаш Дзуринда реформира страната дори по-обхватно от Полша. Принципно може да се каже, че всяка страна може да постигне много, стига в нея да има група от компетентни хора, които имат политическа подкрепа и знаят какво да правят. Полша беше първата страна, която пое по пътя на реформите и посоката се оказа правилна. Но има и други страни, които заслужават внимание.

За политиците и гражданите

ДВ: Не е ли малко изненадващо, че като един от водещите икономисти в Европа Вие основахте фондация за насърчаване на гражданското общество и се ангажирате активно в нея?

Лешек Балцерович: Икономическото развитие на всяка една страна зависи от това, колко граждани внимават за това, политиците да не си играят на Дядо Мраз и да не се огъват пред мощните лобистки кръгове. Във всички страни по света има твърде малко такива ангажирани граждани и премного групи, които оказват натиск. Аз само се опитвам да намаля тази разлика.

*Лешек Балцерович е полски икономист и либерален политик. Като финансов министър на правителствата на „Солидарност“ при премиерите Тадеуш Мазовецки, Ян Кшищоф Биелецки и Иржи Бузек той провежда основни стопански реформи. Икономическият реформаторски план от 1989 година носи неговото име. От 2001 до 2007 година Лешек Балцерович е председател на полската национална банка.

 
 

Брит Марлинг: Странното дете на Холивуд

| от |

Брит Марлинг е сценарист, режисьор, актриса и продуцент. Тя е странна, ръбата и доста различна от хората, които обичайно обитават привилигированата прослойка на един от най-богатите и известните райони в топлия Ел Ей.

Тя е неконвенционално изглеждаща. Има големи очи, рошава руса коса и крив нос. Тя не е холивудска красавица и същевременно е толкова запомняема, че видите ли странното й лице и разпиляната й руса коса на екран, трудно ги забравяте.

Доскоро позната на отбрана част от публиката на така нареченото фестивално кино, от края на 2016-а Брит успя да се намести по удобен начин и на по-комерсиалния пазар, след излизането на сериала на Netflix – The OA.

Покрай моменталния успех на Stranger Things, The OA някак остана в периферията на добрата телевизия, каквато всъщност той е. Освен сценарист и продуцент Брит Марлинг играе и главната роля в този свръхестествен трилър за незрящо момиче, което се завръща след изчезване от 7 години, с възстановено зрение и странна история зад гърба си, достойна за ушите само на 5 аутсайдера (побойник, бъдещо юпи-наркоман, дебела учителка, трансексуален младеж и дребно отритнато момче).

The OA беше подновен за втори сезон почти веднага след излизането си и е едно от вълнуващите, нови, доста различни и свръхинтересни неща, които може да видите по телевизията през тази година.

Брит Марлинг от друга страна пише и продуцира сериала, като на режисьорското място стои нейният приятел и партньор в правенето на кино – Зал Батманглидж.

След като завършва икономика в Джорджтаун, Брит отказва оферта за работа в офис, за да стане артист. Заминава за Холивуд и в продължение на 6 години работи всякакви неща във филмовата индустрия. В крайна сметка се изкачва до категорията „актриса“, но ролите които най-често й се предлагат за „на пищящи блондинки във филми на ужасите“, както казва самата тя. Затова Брит решава, че ще си напише роля, в която иска да се види и би участвала без да остане незабележима или с размазан писък на лицето, като от картината на Мунк, докато някой я коли в кадър.

Така, през 2011-а, след два филма – политическа история и късометражна sci-fi психария, се появява най-известното заглавие във филмографията на Марлинг – „Втората земя“.

„Втората земя“ е великолепен, фестивален, апокалиптичен филм за живота и изборите, които правим. Историята проследява появата на огледална Земя, която идва до нашата планета, и на която живеят същите нас, но направили всички онези избори, които ние не сме. Можеш да отидеш до другата Земя и да видиш другото си аз, ако пожелаеш разбира се. Марлинг е сценарист на проекта, режисьорът Майк Кахил прави дебюта си с него зад камера и разбира се, Брит играе двете главни роли – на аз и другото ми аз.

Докато работи по „Втората земя“ Марлинг пише и отново участва в друг свой независим проект, този път под режисурата на Зал Батманглидж. Филмът е Sound of My Voice и заедно с „Втората земя“ прави дебют на фестивала Сънданс. Sound of My Voice остава някак на заден план, но за сметка на това „Втората земя“ е номиниран за три награди и печели Alfred P. Sloan Feature Film Prize на Сънданс за Майк Кахил.

Оттам нататък кариерата на Брит някак поема свой собствен път. Тя пише, продуцира и играе във всичките си филми. Може да сте я гледали в „Изтокът“, където си партнира с Александър Скарсгард и Елън Пейдж. Покрай тяхната така наречена „афера“, която се раздуха по време на снимките на филма, Брит остава някак настрана. Тя обаче играе една от главните роли и е сценарист и продуцент на проекта. Междувременно се появява във филма на Робърт Редфорд The Company You Keep с Шая Лебьоф, „Арбитраж“ с Ричард Гиър и Тим Рот и I Origins – вторият режисьорски проект на Майк Кахил.

Някъде там започва и работа й по сценария на The OA, докато паралелно снима британската драма Babylon, която е мини-сериал. Веднага след финала му The OA взима цялото й внимание и тя довършва внимателно осемте епизода на първи сезон.

Днес Брит Марлинг може да каже, че е една неконвенционална звезда в една иначе стандартна индустрия. Тя е различна в свят, който иначе предпочита еднаквости. А ние пък предпочитаме нея.

В галерията горе може да видите част от ролите й, а после спокойно си пуснете The OA. Няма да съжалявате и за двете.

 
 

Дженифър Лорънс си има ново гадже – интернет не одобрява

| от chronicle.bg |

Дженифър Лорънс си има ново гадже и хората не пропуснаха да го нагрубят за външният му вид и най-вече заради годините му. 26-годишната актриса излиза с режисьора Дарън Аронофски („Реквием за една мечта“, „Черният лебед“, „Пи“). Той е на 47 години.

Носеха се слухове, че двамата са заедно, което накара публиката да се разбунтува, но сега когато връзката им се потвърди, интернет направо полудя.

Съмнения за отношенията им са започнали на сета на „Майка“, където работят заедно. Подозренията се циментират след като били забелязани в Ню Йорк да споделят една и съща близалка.

 

 

 

Хейтът по адрес на двойката е непростим и отвратителен. В Туитър бяха публикувани техни снимки с коментари, които критикуват Дженифър за избора й.

Явно хората често забравят, че не е тяхна работа кой с кого излиза.

 

„Ию! Дженифър Лорънс и Дарън Аронофски. Июююююю, какво по дяволите е това, Джен“    

 

„Знам, че не трябва да съдим за книгата по корицата, но Дженифър Лорънс излизаше с това, а сега излиза с онова.“

 

„Медиите: Дженифър Лорънс и Дарън Ароновски излизат!

Аз: ХАХА, не.

Медиите: Ето снимки в ресторант

Аз: …

Дженифър и Дарън споделят близалка

Аз (Текст от снимката): Майната му. Приключих. Приключих тотално.“

 
 

adidas представи новите PureBoost

| от chronicle.bg |

adidas Running представи новите обувки adidas PureBOOST. Те са вдъхновени от бегачи и са създадени за бегачи.

PureBOOST има по-висока пета и прогресивно изваяна средна част на подметката BOOST, с по-широка предна част за оптимална опора по време на бягане при завой – перфектна за тичане в градска среда. Външната част на подметката също е проектирана, за да отговори на специфичните изисквания за бягане в града, с гума разположена в средната част на подметката за допълнителна стабилност и защита. Проектираната като еластична мрежа, външна част на подметката, осигурява превъзходно сцепление като в същото време позволява на стъпалото да си взаимодейства хармонично със средната част на подметката изработена от пяната BOOST.

DSCF9442_LR

Новата текстилна горна част е изключително адаптивна и влиза в синхрон с походката на бегача. Новата конструкция на двойно обгръщащия стъпалото език, осигурява подкрепа, но също така позволява на крака да се движи в хармония с горната част на обувката.

За разработването на продукти за бягане, adidas използва нашия научно-изследователски екип, който използва системата за тестване на продукти ARAMIS – технология за проследяване на движението, която позволява детайлен анализ на движението на тялото. Всичко това ни вдъхнови да проектираме обувка за бягане в града, отличаваща се с елементи, адаптиращи се към различните предизвикателства.

 
 

„Manifesto“, където Бланшет играе 13 роли

| от chronicle.bg |

Германският художник Джулиан Розефелд показва трейлъра на „Manifesto“ – филм, в които Кейт Бланшет играе 13 различни роли.

Първоначално пуснат като видео инсталация в Australian Centre for the Moving Image в Мелбърн, „Manifesto“ е преправен в пълнометражен игрален филм. Трейлърът ни показва Бланшет в няколко от всичките й персонажи.

Премиерата на филма е по-късно този месец на Sundance Film Festival. В оригиналния синопсис пише, че Росефелд поставя „Бланшет в ежедневния свят – на домакиня, на работник във фабрика или на новинар – докато цитира думи, които са вдъхновили цели движения в изкуството“. И добавя: „Manifesto“ е забавен, а в същото време изисква от нас да се питаме дали тези страстни твърдения все още са верни и вдъхновяващи“.