Българското сричане по темата правила

| от | |

Днес сричаме думичката асансьор…
Вероятно ще стигнем и до думичката живот и смисъл…
Твърде често се случва обаче да имаме на показ разни пирамиди, чието строителство и логика на появата им са стряскащо неясни за публиката.
В журналистиката има един подход с пет въпроса, на които всяка история, която разказваш трябва да  бъде отговорено.

Who?, What?, Where?, When?, Why?

Има много неясно около строежа на пирамидите. Например какви супер човеци са проектирали строителството. Няма особени спорове, че в построяването им са участвали много роби.

Също толкова неясно е строителството на фалшивите пирамиди в съвремието, в чието строителство също участват роби. С тънката разлика, че им викат свободни хора с богат медиен избор. И бедата е не само, че пирамидите падат, за разлика от истинските.

За съжаление всички знаят кой ги строи фалшивите пирамиди, но нещо с доказателствата ни куца.

От древността до днес пирамидите са загадъчни постройки. Затова и учените от време на време откриват сензации за тях. Като например, че излъчват мощна светлинна енергия към Космоса.

Пирамиди има навсякъде по света и сигурно затова учените са склонни да твърдят, че са най-древните получатели и предаватели на информация.

Във времето хората са се научили, за да разбират какво и защо се случва в живота им, да обръщат пирамидите. Така се родила метафората за новината, която отговаря на пет важни въпроса –

Кой?, Какво?, Къде?, Кога?, Защо?

После така започнали да се пишат и прессъобщенията.
А още по-после хората сме научили да делим писането на прессъобщение на черни и бели.
После нещата се объркали и твърде често се случва пресъобщенията да се тиражират даже с правописните грешки.
Понякога, напълно безплатно поради дефицит на съдържание или финанси за написване на собствено съдържание.

Затова в журналистиката има една думичка отговорност, да си проверил фактите.

Защото дори човек да не чуе докрай новината, все пак трябва да научи най-важното.

Няма точна информация кога точно е използвана за първи път обърнатата пирамида, но е популярно схващането, че се е развила по време на гражданската война в САЩ. Особено популярна става във вестниците, тъй като е трябвало дължината на статията да може по-лесно да бъде променяна, за да се събере в определеното и място. Обърнатата пирамида дава точно тази възможност като се премахва дадена информация отзад- напред.

Това пише в Уикипедия.
Написаното е напълно достъпно и безплатно.

Ако журналистите бяха пожарникари…

Има една пожарникарска техника за гасене на пожар с огън. В случая огънят може да бъде бомбастично заглавие, но винаги парата
излиза през оправданието, че имаме добри идеи. Обаче световният заговор и мнозинство лица от администрацията пречат.
И докато зрителят, слушателят или читателят „консумира” заглавието и текста, разумът окончателно се парализира и възприема посланията само на ниво турски сериал.

Вярно може да бъде само доказаното твърдение, че има нарушени правила.
А това очевидно, не е така. Съотносимо е само към модела Нане – Вуте и плевнята.

Родители тровят дете, за да вземат 8 000 лева еднократно и по 700 лева пенсия месечно.
Не съм сигурна каква е разликата от телевизора или от трибуната идва това обвинение, но съм сигурна, че това не бива да се случва.
Защото просто такива суми няма.

Родителите на хората с деца с увреждания могат да получат максимум около 340 лева. Направих си труда да разпитам такива майки.
Задължително трябваше да се поясни че „еднократните“ 8 хиляди, са евентуално суми със задна дата, ако бъде издадено експертно решение от ТЕЛК, а месечната сума по никакъв начин не може да е 700 лв.”
Това са фактите.

И затова малко ни се получава нестабилна обърнатата пирамида.
Не цитираме, защото само даваме пример, но не даваме за пример как не редно да се „опаковат” новини и истории.

Затова са правилата.
Защото, когато обърната или не пирамидата е нестабилна тя със сигурност е безсмислена.
Какво ще сричаме утре?
Очаквайте неочакваното…

Вероятно за едни митични 6.2 милиона, излапани от изедници…
 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

15 модела, които са доста…грозни

| от chronicle.bg |

Всички знаем какво се изисква, за да бъдеш модел. Трябва да си кльощав и красив.

Поне така беше доскоро. По подиумите и на кориците на списанията обаче вече дефилират закръглени модели със секси извивки и хората свикнаха с това, че моделите на 21 век не са като деветдесетарските модели. Напоследък се забелязва и нов тренд в избора на манекенки: далеч не всички от тях са брилянтно красиви. Някои от тях дори не са хубави.

Вижте в галерията 15 момичета, които работят като модели и не пасват на общоприетите стандарти за красота. Някои от тях не са грозни, а имат някакъв дефект, а други…е, кои пък сме ние, че да съдим. Вижте ги.

 

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.