Български фирми показаха, че очакват студентите от чужбина обратно вкъщи

| от |

Трябва да разбереш повече за Българския кариерен форум във Великобритания в три случая: ако си българин, който живее извън България; ако си българин, който живее в България или ако си чужденец, който обича България, колкото Оливър.

Защо ли? Ами „за да си свериш часовника,” да разбереш коя индустрия е най-отворена към нови кадри и за да се увериш, че в България винаги ще има място за теб.

10009492_10152283914069699_1114055987_n

Тази година форумът се проведе на 8ми и 9ти март в Лондон и Единбург и беше посетен от 250 студенти. Тодор Кръстев от Службата по трудови и социални въпроси към Българското посолство в Лондон е доволен от развитието на инициативата: „Миналата година на изложението в Лондон имаше 10 фирми. Сега не само в Лондон има 19 фирми, а и събитето се организира и в друга област на Великобритания – Шотландия.”

„Връщането е личен избор, но събития като това могат да го направят по-информиран и лесен. Част от фирмите споделят точно това –  не очакват всички студенти да са готови тоно днес да се включат към екипа им, а искат да ги имат предвид, когато започнат да си търсят работа,” коментира още той.

Първото издание на кариерното изложение през октомври 2012 е било организирано основно от Министерството на труда и социалната политика в България. Студенти от London School of Economics, заедно с представители на неправителствените организации Обединени идеи за България и Тук-там решават да поемат водещата роля в планирането на тазгодишното събитие. Посолството също ги подкрепя.

Впечатление прави големият брой IT компании, които присъстват на изложението.

„В България търсенето на качествени IT кадри е много голямо, за това се насочваме и към чужбина,” коментира Марта Дронева от Komfo. Тя обясни, че често индустрията им е по-затворена за хора, завършили в чужбина, защото събития като това са практика в българските ВУЗ-ове. Така фирмите имат възможността да се запознаят от близо с кандидатите за работа при тях.

Голям интерес имаше и към неправителствените организациите Заедно в час, Тук-Там, Обединени идеи за България и Back2BG, които не спират да показват, че връзката от разстояние е възможна и може да се работи за България и от чужбина. Заедно в час набират нови учители до края на месец март, така че всеки, който иска да стане героят на цяло училище деца, все още има време да кандидатства!

1579790_10152283915264699_190916821_n

И след безспорно успешния Български кариерен форум във Великобритания, организаторите единодушно заключиха, че целта им не е била да мотивират всеки един студент в чужбина да се върне в България, а по-скоро да му дадат възможност да се информира и сам да прецени какви са плюсовете и минусите на варианта, който ще избере.

Ангел Игнатов, един от хората, които в последните месеци се трудиха упорито, за да може всичко това да се случи, обобщи: “Най-хубавото на форума беше това, че видяхме много млади хора, които наистина изглеждаха мотивирани да се върнат в България.”

… значи най-хубавото те първа предстои…

За Chronicle.bg от Лондон Юлия Кошаревска

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Трейлър на новата любовна история „The Discovery“

| от chronicle.bg |

Освен сериали, Netflix вече включва в портфолиото си и филми.

Днес на бял свят се появи първият трейлър на любовната история „The Discovery“ с Руни Мара и Джейсън Сийгъл.

Действието ще се развива в свят, в който задгробният живот е научно доказан, в резултат на което милиони хора започват да се самоубиват, за да стигнат „от другата страна“.

Режисьор е Чарли Макдауъл, а ето го и трейлъра:

The-Discovery-movie

 
 

12 роли на Джим Кери, които трябва да сте гледали

| от chronicle.bg |

Има филми и актьори, които трябва да присъстват в мозъчната ви видеотека. Да, да, „трябва“ звучи императивно, но наистина…как може да знаете какво е любов, ако не сте гледали Мерил Стрийп и Робърт Редфорд в „Извън Африка“ и какво може да знаете за актьорската игра, ако не сте гледали Де Ниро в „Шофьор на такси“?

Джим Кери е от онези актьори, които не се отличават с някаква бясна хубост, но имат по-важното: талант и специфични лица. Той е комик от доста ранна възраст, а кариерата му тръгва, когато напуска гимназия и започва да работи в комедийни клубове, за да подкрепи финансово семейството си.

Кери работи от време на време в телевизията и получава малки филмови роли, които в крайна сметка водят до сприятеляването му с Деймиън Уейънс. Оказва се, че братът на Уейънс – Кийнън Айвъри Уейънс – подготвял комедийно шоу за Fox. Шоуто се наричало In Living Color, а Кери получава работа в него. Единственият бял в шоуто, необичайният характер на Кери привлича вниманието на американците. В пресата е наричан „бялото момче от In Living Color“.

Успехът на Кери в In Living Color му спечелва главната роля в комедията „Ейс Вентура: зоодетектив“  (1994), чиято премиера е едва няколко месеца преди края на шоуто In Living Color. Филмът не се приема добре от критиците, но изненадващо става хит. През следващата година Кери играе в  „Маската“  и „От глупав по-глупав“ , като от втория филм печели $7 милиона.

След тези два филма вече е ясно: Кери е филмова звезда. През следващата година играе ролята на Гатанката в  „Батман завинаги“ , а после отново е в ролята на Ейс Вентура в „Ейс Вентура: Повикът на дивото“ .

Тези два филма му носят още два чека за няколко милиона долара. Предизвиква фурор когато се разкрива, че за следващия си филм („Кабелджията“) е получил $20 млн — рекордна сума за комедиен актьор. Вниманието, което се обръща на заплатата му, както и отрицателните отзиви и мрачния характер на героя в сравнение с предишните изпълнения на Кери, водят до провала на филма.

Въпреки постоянните успехи в комедията, Джим Кери поема предизвикателството и участва в „Шоуто на Труман“ (1998). Ролята му в този филм му донася Златен глобус за най-добра мъжка роля в драматичен филм.

Тъй като днес Кери празнува своя 55-ти рожден ден (абсурдно, но факт), ви предлагаме да разгледате галерията с 12-те ни любими негови роли.