България падна до 100-тното място в класацията на „Репортери без граници“ за свободата на словото

| от | |

България е слязла до 100-тното място в класацията на „Репортери без граници“ за свободата на словото в 180 страни за 2014 година, сочи доклад на организацията, публикуван на нейния сайт.

1

Страната отново е на последно място сред членките на Европейския съюз след тежка година, белязана от пет месеца на мащабни протести и политическо напрежение, отбелязва организацията.

Независимите журналисти, особено разследващи репортери, междувременно бяха изложени на тормоз, който може да приема формата на палежи на автомобилите им, посочва докладът.
Миналата година България бе на 87-мо място в класацията. В частта за ЕС докладът на „Репортери без граници“ припомня дългогодишния ангажимент на общността да защитава свободата на словото и дадените юридически гаранции. Индексът сочи, че тези гаранции се прилагат, отбелязва организацията, уточнявайки, че сред 50-те страни на челни места в класацията 31 са европейски. Въпреки добрите резултати на ЕС обаче в някои страни се наблюдават неблагоприятни тенденции, които засягат представянето им при защитата на свободата на информация.

Сред тях са Великобритания и Франция – традиционно уважаващи свободата на медиите държави, които обаче имаха тревожна 2013 година. Организацията отбелязва също така обезпокоителните тенденции в Гърция, която за пет години се е сринала с над 50 позиции в класацията и сега е на 99-о място, и Унгария. На челните места в класацията са Финландия, Холандия и Норвегия, а на последните – Еритрея, Северна Корея и Туркменистан.

„Репортери без граници“ изготвя класацията си по шест критерия за всяка страна: плурализъм, независимост на медиите, работни условия и автоцензура, законова рамка, прозрачност и
информационни инфраструктури. Всяка страна получава оценка между 0 и 100, като 0 е идеална ситуация.

1

САЩ останаха зад Салвадор и Румъния в класацията за свободата на словото на „Репортери без граници“ за 2014 година заради „крайно широкото и непочтено тълкуване“ на нуждите на националната сигурност.

САЩ се изгубили 13 позиции, слизайки до 46-то място в годишната класацията, обхващаща 180 държави, която се съставя от 2002 година. Основната причина за този силен спад са упоритите усилия на САЩ да преследват разобличителите и източниците на информация, отбелязва организацията.

„Процесът и присъдата срещу редник Брадли Манинг и преследването на анализатора от Агенцията за национална сигурност (АНС) Едуард Сноудън бяха предупреждение за всички,  които обмислят да помогнат за разкриване на деликатна  информация, което определено би било в обществен интерес. Разобличителят е врагът“, посочва докладът. Великобритания пък е отстъпила до 33-то място заради  „позорния натиск“ върху в. „Гардиън“ във връзка със статиите на  изданието за шпионските програми на АНС.

„2013 година ще остане в историята като най-лошата година за свободата на медиите в САЩ“, заяви журналист от в. „Ню Йорк  таймс“ при представянето на индекса.

Въоръжените конфликти и политическата нестабилност са основните двигатели за намаляването на свободата на медиите в редица държави, според доклада.В Сирия, която остава на 177-ма позиция, около 130 журналисти са били убити между март 2011 г. и декември 2013 година. Журналистите стават жертва както на правителствените, така и на бунтовническите сили.

Централноафриканската република (ЦАР) е слязла с 43 позиции до 109-о място най-вече заради продължаващото насилие. Позицията на Египет също остава без промяна – 159-а, след като изборите от 2012 г. доведоха до увеличаване на насилието срещу журналисти и опити за поставяне на медиите под контрола на движението „Мюсюлманско братство“, според „Репортери без граници“. Свалянето на Мохамед Морси от власт обаче е довело до натиск не само срещу египетски журналисти, но и срещу
журналистите в други страни от региона.

Китай отново е сред страните в дъното на класацията, а неговият „модел на цензура“ са разпространява в азиатския регион.  Китай използва икономическата си тежест, за да повлияе медиите в Хонконг, Макао и Тайван, според организацията. Нов регионален модел обаче се появява в Мианма, която се е изкачила със 7 места в класацията до 145-а позиция.

 

 
 

10-те най-богати, здрави, щастливи и модерни държави

| от chronicle.bg |

Или къде да отидем, когато (ако) Тръмп и Великобритания заключат вратите.

Лондонският институт Legatum пусна десетия си годишен „Индекс на благополучието“ – глобално изследване, което прави класация на най-просперитетните държави в света. То изследва 104 елемента – от стандартните БВП и процент безработица до по-интересни като колко са защитените интернет сървърa в държавата и колко отпочинали се чувстват хората ежедневно.

Тези елементи след това се разделят в 9 графи: качество на икономиката, бизнес среда, политика, образование, здраве, безопасност, лична свобода, социален капитал и околна среда.

Норвегия беше начело на класацията 7 години поред. През 2016 година обаче имаме нов лидер.

 
 

Няма да повярвате колко много това момиче прилича на Ариана Гранде

| от |

Тийн идолката Ариана Гранде си има двойничка. Едно към едно!

Името й е Джаки Васкес и 20-годишната американка наистина е абсолютно копие на поп звездата.

Заради приликата си с Гранде, Джаки вече има малка армия от над 200 000 последователи в Instagram, а дори певицата е коментирала част от снимките й, невярвайки на колко много всъщност двете си приличат.

„Ариана коментира една от снимките ми, след като един от братовчедите й й казал, че ме е помислил за нея и не можех да повярвам”, споделя Джаки.

Васкес работи като сервитьорка във Вирджиния и посетители в ресторанта постоянно искат снимки с нея.

„Хората започнаха да ми казват, че изглеждам като Ариана през 2010-а. Оттогава още не мога да осъзная колко много си приличаме”, казва още Джаки.

В галерията може да видите още за Джаки Васкес. Опитайте се да я различите от Ариана Гранде.

 
 

48 години Range Rover

| от chronicle.bg |

Две минути са кратко, но достатъчно време за Land Rover да чества една автомобилна икона.

Land Rover показват еволюцията на своя луксозен SUV автомобил в рамките на четири поколения чрез анимация с продължителност 120 секунди.

Специално поръчаният клип е създаден, за да отбележи ключови дати в историята на автомобила, тъй като производството на оригиналния модел с две врати бива спряно преди 23 години през този месец (януари), а SVAutobiography Dynamic ще бъде пуснат в продажба из целия свят.

Историята на Range Rover започва с 26-те модела преди масовото производство, които са носели емблемата Velar в опит да скрият идентичността си – „velare“ означава „скривам“ на италиански – направена от букви от емблемата Land Rover, която обикновено стои отпред или отзад на автомобила. Следва  класическия модел Range Rover с две врати, като изображенията показват следващите поколения, завършвайки с най-мощната версия – SVAutobiography Dynamic с 550 к.с., конструирана от отдела Special Vehicle Operations (SVO) на Jaguar Land Rover.

Когато е пуснат за първи път на пазара през 1970 г., Range Rover е един от първите автомобили, осигуряващи постоянно задвижване на всички колела, докато при много други това все още е било избираемо. През 1971 г. оригиналният модел е наречен „образцов продукт на индустриалния дизайн“, когато става първия автомобил, изложен в световноизвестния музей Лувър в Париж, и оттогава е начело на иновациите в дизайна и инженерните решения.

Вариантът с четири врати е представен през 1981 г., последван бързо от първото приложение на автоматична трансмисия в Range Rover през 1982 г. През 1989 г. луксозният SUV е първият автомобил 4х4, оборудван с антиблокираща система на спирачките (ABS), а през 1992 г. става първият в света SUV с електронен контрол на сцеплението и автоматично електронно въздушно окачване.

Пионерните инженерни решения продължават през 2012 г., когато RangeRover става първия в света изцяло алуминиев SUV автомобил. Наскоро, през 2014 г., луксозният SUV стана първият автомобил, използващ усъвършенстваната полуавтоматична технология All-Terrain Progress Control (ATPC) на Land Rover, която в своята същност е офроуд автопилот за автономен контрол на скоростта по всякакъв терен.

Последният модел, включен в анимацията, SVAutobiography Dynamic, споделя двигателя си V8 с високооценения Range Rover Sport SVR и е специално калибриран да осигурява 680 Нм въртящ момент и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 5,4 секунди. Подобренията в интериора, включително кожената тапицерия с ромбоидна шарка и контрастни шевове, придават изключителен финес и привлекателност.

 От пускането му на пазара преди 48 години флагманът на LandRover е достигнал над 1 700 000 продажби в цял свят и си е спечелил репутацията на върхов луксозен автомобил за всякакъв терен.

 

 
 

Джеймс Макавой: Добър британски вкус

| от |

Джеймс Макавой е британското секси чудо на модерното кино. Той е различен и по един начин хашлашки приятен не само за гледане, но и за опитване във всякакви форми. Макавой е от тези актьори, които ти се струва, че са изключително специфични, но когато го изгледаш в пет различни роли, разбираш, че този иначе дребен мъж с добри обноски, може да изиграе всичко. И той наистина го прави.

От влюбен мъж, през професор, до настървен до пръсване его маниак Макавой може да се похвали с многообразна и пъстра филмография в британското и американското кино.

От комерсиални блокбастъри до адаптации по Ървин Уелш той се раздава на екран и винаги е удоволствие да бъде гледан.

Роден в Глазгоу, Шотландия, кариерата на Джеймс Макавой започва през 1995-а с британския трилър The Near Room, след като се запознава с актьора Дейвид Хаймън. Тогава Джеймс е на 16 и кариера в актьорството не му се струва чак толкова атрактивна. Вместо това, кандидатства в Кралските военоморски сили и бива приет веднага. В крайна сметка някъде там се включва и Кралската консерватория на Шотландия и Макавой избира нея. Докато завърши образованието си през 2000 година британецът е направил няколко участия в сериали и дори работи по cheese хоръра „Басейнът“.

След това кариерата му поема лек и плавен подем, може би заради таланта му, и той снима сериалите „Децата на Дюн“ и „Играта“ за ВВС, който по-късно е адаптиран и на филм с Бен Афлек и Ръсел Кроу. Участва и в британската версия на Shameless в цели два сезона. Някъде там се запознава с бившата си вече съпруга Анн-Мари Дъф и продължава бавния си и приятен поход из британското кино.

Големият пробив на Макавой идва през 2007-а, когато играе главната роля във великолепния „Изкупление“, адаптация по романа на Иън Маккелън. Ролята му носи номинации за БАФТА и Златен глобус и купчина други награди. Печели му и приятел в лицето на Бенедикт Къмбърбач и му отваря вратите към необятното кино на Холивуд.

От там насетне Макавой подбира ролите си внимателно. Играе в нискобюджетния секси шедьовър „Транс“ на Дани Бойл и същевременно приема ролята на младия професор X в новите версии на X-men. Той играе доктор и активист в „Последният крал на Шотландия“, редом до Форест Уитакър, което му носи БАФТА за изгряваща звезда и същевременно е циничен и арогантен комарджия в романтичния „Пенелопе“.

И всички тези роли му стоят чудесно.

Макавой е единственият актьор, който е обмислян да изиграе мистър Дарси в адаптацията на „Гордост и предрасъдъци“, но в крайна сметка играе първообраза на персонажа – единствената любов на Джейн Остин – Том Лефрой – в „Да бъдеш Джейн“.

Джеймс Макавой е вкусен за пробване във всичко – от романтика до трилър.

А дори и за тези, които нямат чак толкова големи изисквания към диапазона на актьорите на голям екран, могат да си отдъхнат – Джеймс Макавой е просто адски секси. Освен че може да изиграе всичко, може да ти поднесе чай гол и да го направи с финеса на джентълмен и вида на арогантен и възбуждащ коцкар. Малко са като него, затова се радваме, че той съществува.

От тази седмица може отново да го гледате на кино. Този път в трилъра на М. Найт Шамалан „На парчета“. Там Макавой отново се раздава и играе цели четири образа и го прави забележително. Не, че някога сме се съмнявали.

И докато се подготвяте за трилъра на М. Найт, в който Джеймс може и малко ще ви стресне, ви предлагаме част от чудесните му роли. Защото няма нищо по-добро от атрактивен британец в хубаво кино.   

Вижте ги в галерията горе.