България ли е най-щедра?

| от |

Знаете ли, че най-бедната еврочленка България изплаща едни от най-високите премии на олимпийските медалисти? Докато българите, грабнали златен медал, взимат над 100 000 евро, германците получават едва по 20 000 евро, пише Дойче веле.

Russia Sochi Medals

Петцифрени парични премии, доживотни пенсии или освобождаване от наборна военна служба: олимпийските премии за медалисти изглеждат доста щедри. Но само на пръв поглед. В действителност с тях спортистите няма как да станат богати. Истински добрите печалби идват едва след сключването на договори за реклама, ако въобще се стигне дотам.

Много от спортистите обаче се радват и на по-малките екстри. Наред със скъпата спортна екипировка, 150-те германски участници в зимната Олимпиада в Сочи например получават и тефтер с талони за отстъпки, т. нар. олимпийски паспорт, срещу който могат да получат безплатна електрическа четка за зъби, 35% намаление при покупка на обувки и 50% намаление на вноските за определени застраховки. Що се отнася до паричните премии, предвидени за германските олимпийци – тази година златните медалисти могат да очакват от държавата 20 000 евро, вместо 15 000, както беше на предишните олимпиади. За сребърните и бронзовите медалисти пък са определени по 15 000 и 10 000 евро.

Бедните американски спортисти

Националният Олимпийски комитет на САЩ е малко по-скромен. Той отпуска на златните си медалисти по 25 000 долара, което се равнява на около 18 500 евро. Спечелилите сребро и бронз получават съответно по 15 000 и 10 000 долара премия. На някои от спортистите бонусите биха им дошли съвсем добре. Например на съзтезателката по ски свободен стил Хана Кърни, която живее с 50 000 долара годишно, поради което ѝ се налага да ползва за тренировки безплатните услуги в американския тренировъчен център в Лейк Пласид. Впрочем, Кърни грабна златото на Олимпиадата във Ванкувър преди четири години в дисциплината бабуни. Сноубордистът Джонатан Чийвър пък работи като водопровдчик във фирмата на баща си, за да може да финансира спортните си занимания.

Малко по-високи от германските и американските премии са тези в Швейцария, Франция, Словакия, а и в някои други европейски страни. Швейцарският Олимпийски комитет например предвижда за златните медалисти 40 000 франка, Холандия – 30 000 евро, а Франция и Словакия съответно по 50 000 и 45 000 евро. Австрийците пък имат един вид собствена олимпийска валута – за носителите на златни медали са предвидени по 17 специални сребърни монети, чиято стойност възлиза на около 16 000 евро. Добри премии ще отнесат италианските и украинските медалисти – съответно по 140 000 и 125 000 евро за златен медал.

Щедрост от България и Казахстан

България пък, най-бедната страна в ЕС, раздава на олимпийците, спечелили златен медал, по 200 000 лв, т.е. 140 000 долара. Българските златни медалисти обаче могат да получат в дългосрочна перспектива общо около един милион лева, като се прибавят обещаните апартамент, кола и други подаръци от различни спонсори, както и правото на доживотна пенсия.

Бившата съветска република Казахстан също е неимоверно щедра – тя обещава за златен медал 250 000 долара. Впрочем, единствената досега победа на зимна Олимпиада за Казахстан е спечелил Владимир Смирнов – през 1994 в дисциплината ски-бягане.

Домакините на Олимпиадата в Сочи предвиждат за злато, сребро и бронз съответно по 122 000, 76 000 и 52 000 долара плюс регионални премии. Санкт Петербург например обещава допълнителни бонуси за медал в размер на около 100 000 евро.

 

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

Китай покорява света с блокбастър и Мат Деймън

| от chronicle.bg, по BBC |

Въпреки дългогодишната традиция на Китай в киното, към момента страната не е произвеждала истински голям блокбастър. Това обаче е напът да се промени. „Великата китайска стена” е един от най-скъпите филми, снимани някога в Китай.

Живата легенда на китайското кино Джан Имоу режисира пищната лента, в която участват филмови икони като…Мат Деймън. Американската звезда има водеща роля във филма.

Мат Деймън играе чуждестранен наемник, който идва в Китай, за да краде барут. С това, че и персонажът му е чужденец се избягва въпросът за „избелването” на филмите.

Бюджетът на филма е най-малко 100 милиона долара – колаборация между САЩ и Китай. Сред приоритетите на китайското правителство е да разпространи по света културата си. Ако успее да развие филмовата си индустрия, страната ще развие и своята „мека сила”и да популяризира културата си така, както американските филми успяха да пренесат духа на Америка по света. Мат Деймън посочва, че нито за момент не е приемал филма като пропаганден инструмент.

„”Мисля, че светът ни е много по-добро място, когато говорим един с друг и работим заедно, и правим изкуство заедно”, казва той.

Джан Имоу, който е запознат много добре с политическите ограничения пред изкуството в САЩ, казва, че Холивуд също има своите рестрикции.

„Това е система, основата върху продуценти и компании. Доколкото става дума за креативност, не мисля, че има 100% свобода за който и да е режисьор по света. Работата на режисьора е да даде най-доброто от себе си в ситуация на ограничения”, казва той.

мат деймън великата китайска стена

 

 

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Звезделина от Mint Stories: Истории за мода с ментов привкус

| от Зорница Аспарухова |

Запознайте се със Звезделина – професионален “инфлуенсър”. Преди две години и половина, тя и нейният приятел Калоян решават, че животът е прекалено кратък, за да го прекарат в офис и в правене на безинтересни неща и така създават личното си интернет пространство Mint Stories. Сега казват, че се случва да не спят от вълнение заради някоя история, която им предстои да разкажат или да заснемат.

Много от постовете в Mint Stories са свързани с модни течения, комбинации и онези неща, които Звезделина вярва, че читателите й ще харесат. А те са близо 9 000 във Facebook и Instagram.

звезделина цолова

За какво пишат? За всичко, което се радва на лайкове – освен модата, това са пътешествията, храната. Започват без дългосрочен план: „Наистина нямах никаква представа, че ще пиша точно за това или че ще правя нещо подобно вече толкова време. Блогът стана от само себе си това, което е. Харесва ми безкрайната свобода, която ми дава.”

Mint Stories е най-дълготрайното “работно място” на Звезделина.

В тази фотосесия Звезделина е с бижута и аксесоари Folli Follie, чиято глобална стратегия е да работят с модни инфлуенсъри от цял свят. Марката я избра, за да покани своите последователи в магазина на Follie Follie в Paradise Center в четвъртък, 8 декември.

звезделина цолова

Всички фенове на марката или нейни последователи, които посетят магазина на Folli Follie в Paradise Center утре от 17 до 20 часа, ще ползват отстъпка за пазаруване в размер на 30%, както и идеи за комбиниране на красивите аксесоари от Звезделина.

звезделина цолова

Задачата на Звезделина е да покаже своя стил в огромната колекция от пръстени, гривни, чанти и колиета. „Категорично Lady Bubble ми е сред любимата серия този сезон, но не мога да пропусна и среброто – Fashionably Silver, което ми е слабост. Харесват ми по-изчистените и нежни модели и тези две колекции съчетават именно това.“ Звезделина се спира на два масивни пръстена, гривна и колие. Не комбинира всичко едновременно, а ги съчетава с различни визии в червено, черно и актуалното за сезона – златисто.

звезделина цолова

В тоалета й присъства и часовник – едно от нещата, които отдавна не са просто практична вещ, а по-скоро задължителен аксесоар. И разбира се, какво е една жена без чанта. Звезделина избира кожена чанта за едно рамо в златисто.

звезделина цолова

„Модата е нещо абстрактно. Винаги има нужда от това, да й се внесе малко живот и душа, било то чрез собствена интерпретация или нов прочит, например“, казва Звезделина.

„По-студеното време позволява много повече заигравка с топлите аксесоари. Разбира се, не забравям и любимите ми часовници, без които не излизам, дългите колиета и по-големите чанти, които отново превзеха гардероба ми”. Но все пак най-добрата „модна униформа“ според блогърката, са доброто настроение и усмивката.

звезделина цолова

Звезделина има няколко основни принципа, когато става дума за празници: „винаги да избира нещо ново и да избягва да се облича в черно или други тъмни нюанси.”

За подарък най-често избираните от нея неща са аксесоарите.

звезделина цолова

“Не знам защо, но моето семейство упорито ги пренебрегва или просто свикнаха да разчитат на мен за тези детайли. Миналата година подарих на баща ми стилен черен часовник, който му гравирах с послание – сега всеки ден е на ръката му. С майка ми сме на мнение, че още една чанта никога не е излишна. Обичам да подарявам неща, от които даденият човек има нужда.“

Място: NEA flower shop

Фотограф: Калоян Христов