България бе официално отличена на международен форум

| от |

Специална делегация от Junior Chamber International (Международна младежка камара) България взе участие в Свеовният Конгрес на JCI, който се проведе в края на месец Ноември в Лайпциг, Германия. Основният акцент за нашата страта, бе отличаването на JCI Bulgaria със статус на Пълноправен член на Международната Организацията, която през 2015 ще чества 100 годишнината от своето създаване. За да бъде отличена със този статут JCI Bulgaria премина през 3 предприсъединителни фази на членство и покри редица стратегически и административни изисквания на международната централа най-важният от които бе фокусирани върху качество и количество на развиваните проекти на локално, национално ниво и международно ниво.

JCI България бе представлявана от Националнят Президент 2014 Темелко Дечев, Националнят Президент 2015 Николай Стоянов, Националнят Президент 2013 Ивайло Николов, Локалният Президент на Варна Яна Янакиева и Вице-президентът „Международни Отношения“ Виктор Модев. Целта на традиционния международен форум е да се начертае и съгласува рамката за действие на JCI през 2015 г. в световен мащаб, да се заздравят вече съществуващи партньорства и съвместни проекти и да се положат основите на нови. Неправителствената организация JCI развива проекти в 5 основни направления: бизнес, култура, социални, образователни и международни дейности, като основен приоритет е създаването на възможности, които помагат на хората в България, сами да допринесат за по-добро и устойчиво развитие на странта ни. Представителите от България имаха възможност да вземат участие в много професионални обучения и да проведат срещи с представители на организацията и ключови партньори от петте контитента. Областите в които ще бъдат съсредоточени инициативите на JCI Bulgaria са подобряване на бизнес климата и предприемаческият еквилибриум, насърчаване на културните дейности, стимулиране на социалната отговорност сред отделните граждани и фирми, развиване на образователни и международни проекти.

Други значителни участия на членове на JCI Bulgaria в международни събития до момента са: Европейската Конференция в Малта, Академията за лидери в Япония, Образователния обмен с ЕС в Брюксел, UN Global Partnership Summit в Ню Йорк, Образователна Академия в Швеция, Медиа семинар в Турция и много други. Едни от ключовите международни партньори на JCI са ООН, UNESCO, Международата Търговска Камара, ЕП и други. В България организацията има установени партньорски взаимоотношения с БТПП, Президентството на Република България, Уницеф, AIESEC, СУ, ВУЗФ, Представителството на ЕП, The Business Institute, социални домове, училища, големи компании от сферата на бизнеса, както и редица неправителтвени организации.

От стартирането си през 2011 г. към момента JCI България има три активно действащи локални секции в София, Варна, Пловдив и Русе. През следващата година предстои откриването на местни структури във Велико Търново, Благоевград, Бургас и други градове на страната. Всеки месец организацията провежда събития и реализира проекти от най-различен характер (бизнес, социални, културни, образователни и международни). До момента за тази година в тях участие са взели над 5000 души. Към днешна дата са разработени и близо 20 проекта по които работят членове от цялата страна. Целта е да се анализират проблемите на общностите, на локално и национално ниво, след което да се разработват проекти които имат за цел да решат тези предизвикателствата в дългосрочен план. Нови проекти на организацията са JCI Ten Outstanding Young Persons (JCI TOYP), практически семинари за спортна култура, както и JCI Work 4 Youth, който ще се съсредоточи върху проблемите на младежката безработица.


 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Най-лошите филми на 2016

| от chronicle.bg, по businessinsider.com |

Холивуд отново е пред раздаване на награди на най-заслужилите.

Като контрапункт на това в галерията ще ви покажем най-лошите филми на годината. От  разбитата надежда „Алиса в Огледалния свят“ до разочарования като „Warcraft: Началото“.

Класацията ни е придружена с мнение на критици за всяка лента. Понякога, повечето пъти честно казано, тези реплики са по-оригинални от филма, който критикуват.

 
 

Spotify отказа да купи SoundCloud за 535 млн. паунда

| от chronicle.bg, по nme.com |

Spotify излезе от преговори да придобие сайта за аудио записи SoundCloud.

Преговорите започнаха по-рано през годината, но след като SoundCloud обяви 70 милиона долара загуби за последните 2 години и двама от директорите на компанията отбелязаха, че „има материални несигурности около бизнеса“, Spotify реши да се откаже.

Друга причина, поради която компанията се е отказала от покупката, е че тя може да повлияе зле на предстоящото й появяване на стоковия пазар. Това се очаква да стане някъде през 2017 година.

SoundCloud е пуснат през 2007 година и от тогава е успял да привлече 175 милиона потребители месечно. Всяка минута на сайта се качват средно по 12 часа музика. Най-големият инвеститор в сайта е социалната мрежа Twitter.

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.