Азиатците са убедени, че парите носят щастие

| от |

Държавите с нововъзникващи пазарни икономики в Азия откриха това, което развитият Запад констатира преди време – че парите  и нещата, които могат да се купят с тях, носят щастие, съобщава Асошиейтед прес.

Нивата на самооценка на щастието на бързоразвиващите се икономически нации, като Индонезия, Китай и Малайзия сега се доближава до тези на САЩ, Германия и Великобритания. Последните три богати нации редовно оглавяваха през изминалите години хитпарадите на щастието. Това пролича от най-новото световно проучване на изследователския център „Пю“ във Вашингтон.

Запитаните от 43 държави трябваше да се позиционират на т.нар. „стълбица на живота“, като най-горното стъпало съответстваше на възможно най-добрия живот, а най-долното – на възможно най-лошия. Център „Пю“ проведе същата анкета през 2002-ра и 2005-а годиа в повечето от тези страни. Това позволи на изследователите да установят наложилите се във времето тенденции.

Данните разкриха, че все пак съществуват известни вариации за щастието, което парите могат да купят. Така например 56 на сто от малайзийските респонденти оцениха със „седмица“ или повече положението си върху „стълбицата на живота“. Значително повече от 36-те процента в Бангладеш, които си дадоха същата оценка в значително по-бедната страна. Но в Германия, където брутният вътрешен продукт е значително по-голям, удовлетворени от живота се оказаха 60 на сто от запитаните. Само с 4 процента повече от значително по-скромните малаизийци.

И ако богатството наистина играе значителна роля в щастието, други изследвания отбелязаха, че то не е единственият значим фактор Така например жените са по-склонни да бъдат щастливи, отколкото мъжете. Незадомените люде и хората на средна възраст като че ли по правило са по-нещастни в сравнение с тези, сключили брак, и с по-младите хора.

Азиатците, които мислят, че парите носят щастие, също са по-уверени в бъдещето си. Големи слоеве от населението в Бангладеш, Тайланд, Индонезия, Китай, Филипините и Индия очакват техния живот значително да се подобри през следващите пет години.

Изследването установи, че най-нещастни от живота си са хората в Йордания, Египет и Тунис. Те фигурират и сред най-големите песимисти относно близкото си бъдеще.

Проучването отчете, че политическите и социалните неразбории също могат да изиграят своята роля в преценката за щастието. Испания, чиято икономика значително се сви след световната криза, показа по-ниски нива на щастие през последните години. Основният извод от изследването е, че за последните 7 години в 8 от 14-те страни с бързо развиващи се икономики, процентът на щастливите хора, оценяващи се със седмица върху „стълбицата на живота“, се е удвоил.

Най-голям скок бележат Индонезия, Китай, Пакистан, Малайзия и Русия.

 

С БТА

 
 

Google работи по групово фото приложение

| от chronicle.bg |

Google обяви, че работи по ново приложение за групово редактиране и споделяне на снимки.

То ще наподобява Moments на Facebook, а говорителите на компанията са казали, че това е просто един експеримент и не се знае кога и дали това ново приложение ще стане достъпно за всички.

Тъй като все повече потребители използват приложенията на Facebook, Twitter и Snapchat, вместо да търсят в интернет, т.е. чрез търсачката на  Google, е нормално да имаме такава реакция от Google.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

Първи снимки на Алисия Викандер като Лара Крофт

| от chronicle.bg |

Животът в Tomb Raider е прашен, но под прахоляка на снимачната площадка изплува едно скандинавско видение – Алисия Викандер в ролята на Лара Крофт. 

Шведската носителка на „Оскар“ стъпва в обувките на Анджелина Джоли, за да влезе в кожата на известната героиня от видеоигрите.

Викандер описва Лара Крофт като „истински иконичен характер“, който е „модел за много млади жени“.

Във филма виждаме Лара като млада жена, умна и способна, но пилееща енергията си. Проследяваме нейното опасно пътешествие, което ще я накара да тества границите си във всеки един смисъл.

През 2001 и 2003 година в ролята на героинята беше актрисата Анджелина Джоли.

алисия викандер

 
 

15 роли на Кийра Найтли, които можем да гледаме отново и отново

| от chronicle.bg |

На днешния ден празнува разкошната Кийра Найтли, която днес навършва 32 години.

Два пъти номинирана за Оскар, Найтли е от онези актриси, които доказват, че можеш да бъдеш едновременно красавица и добра актриса.

По случай рождения й ден ви черпим с галерия с нейни роли, които трябва да си доставите.