Автентично сирене и вино ни приканват към природонаучния музей

| от |

Тази вечер посетителите в Националния природонаучен музей могат да опитат автентично българско сирене, кашкавал и вино, произведени от планински ферми в района на Западна Стара планина. Това заяви за БГНЕС Мирослава Дикова от Българско дружество за защита на птиците, която е и ръководител на проекта „За Балкана и хората“.

Всички желаещи да се включат в дегустацията, която ще започне в 19.00 часа в музея ще могат да вкусят няколко вида българско, бяло саламурено сирене, козе и овче, прясно и старо сирене, както и овчи кашкавал и такъв от краве мляко. Сиренето се различава не само по това от какво мляко е направено, кой фермер го е направил, но и колко отлежало е то. Дикова поясни, че всички продукти са изследвани и са направени ръчно по старите технологии, така както бабите и дядовците ни са ги правили.

Освен сиреното и кашкавала ще се представя и българско вино от винарна в село Боровица, намиращо се под Белоградчишките скали. Подходът на винарите там е автентичен, те правят партида от грозде от едно лозе, тоест виното не се меси от различни лозя. Правят се много малки партиди, всяка една от тях е автентична и има собствен вкус и оттенък. Не се слагат консерванти, разчита се на доброто затваряне и вакуумиране на бутилките и бързата им консумация.

4 ферми в района на Западна Стара планина ще представят продуктите си във вечерта на дегустацията. Едната е до гр. Берковица, в село Балювица, село Репляна, село Меляне и още няколко земеделски производители от района, които имат интерес и работят усилено.

Мирослава Дикова обясни, че в изброените ферми има и потомствени овцевъди, каракачани, които работят във фермата като семеен бизнес. Има хора, за които животновъдството е ново, но след ранно пенсиониране са се обърнали към него и го практикуват вече 10 години. Има и млади хора, за които това е първа работа и става тяхна съдба и призвание.

Според Дикова, всяко едно промишлено производство няма как да бъде ръчно. Това е така, тъй като ръчната изработка предполага едни условия на производство, промишленото производство съвсем други. Ако вземем, например киселото мляко, това, което влиза в мандрите е от много ферми, то се хомогенизира, преработва, свежда се до определен процент масленост. Всяка мандра и производител имат различна технология, подчерта тя.

Дикова е категорична, че не е трудно за малките ферми да пробият на пазара, особено ако продуктът е качествен и има огромно търсене, сравнение с предлагането. Все още предлагането на този род продукти е много по-малко в сравнение с търсенето. Виждаме това и на фестивали и на други събития, търсенето определено е голямо, каза тя и добави, че, според нея всеки, който иска да произвежда качествен продукт и не се страхува от работата ще намери качествена реализация.

Проектът „За Балкана и хората“ е финансиран от Българо-Швейцарската програма за сътрудничество и представлява програма, която се изпълнява от 10 неправителствени организации- 6 български и 4 швейцарски, една, от които е и Българско дружество за защита на птиците. Той започна в края на 2012 г. и основната му цел е да демонстрира на практика как опазената природа и дейностите за опазването и поддържането включително на местообитанието на застрашени видове животни и птици може да бъде съчетано с устойчивия бизнес и устойчивото развитие на тези райони. /БГНЕС

 
 

Най-обещаващите сериали на 2017-а

| от chronicle.bg |

Докато филмовата индустрия все повече залага на блокбастъри, талантливи актьори и режисьори обръщат все по-голямо внимание на телевизията. В повечето случаи –зрителите печелят.

По информация на FX оригиналните сериали през 2017 година ще станат 500, а година по-рано те са били 455. Затова е невъзможно повечето от нас да следят всичко, което излиза по телевизията.

Затова ви предлагаме кратък списък с епизодите, които задължително да гледаме през новата година. Повечето от тях са нови, но включваме и няколко заглавия, които очакваме с нетърпение.

 
 

Мила, няма такива реклама

| от |

Когато гледате телевизия, прави ли ви впечатление, че понякога дългото тъпо нещо спира и пускат няколко кратки тъпи неща? Това са рекламите. В последно време има нови бисери, диаманти и въглища, на които сега ще обърнем взискателното си, претенциозно внимание.

Преди да започнем с похвалите, трябва да уточним, че за рекламните провали не са виновни рекламистите, а рекламодателите. В крайна сметка те избират какво да и какво не.

„Името запомни, важното забрави“

„Краварката в левия ъгъл“ стана ехо, което говори добре за кампанията. Екстравагантността на домовете обаче е халюциногенно абсурдна. Ако забравиш да купиш масло, хора с такива педантични домове обикновено те закарват в мазето и там заплащаш за грешките си с болка. Освен това в една от рекламите (розовата, с „Майка ми взе ли?“) мъжът се прибира, слизайки от горния етаж. Карлсон.

„Мила, няма такъв мъж.“

Мила, да я махаш тая червенокосата щета от вкъщи веднага! Има такива мъже, но са заети да слагат завеси на лебеди. Не! На еднорози. И килимът да е от онези – пухкавите.

Имунобор с котката.

Рекламите на Имунобор за като генетично заболяване. Още от времето на спота с баскетбола, който се задържа унизително дълго, рекламите на Имунобор, парадоксално за продукта, разболяват. Първо, котката прилича на разширена вена в лицето. Второ, цялото изпълнение е като снимано с Блекбери и монтирано на Paint.

Лекарства за гъбички.

Не съм вярвал, че ще го кажа, но – взимайте пример от рекламите за превръзки. Там всичко си е обяснено прилично, без да пречи на никого и без да показваме срамотии.

„Пак цистит“

Момиче, не взимай нищо, ами иди на преглед. Всички се притесняваме.

Рекламите на всички сайтове са скучни.

Но нищо чудно да са ефективни, затова не сме се сетили за тях.

„Това е Христос Аргиров от Пловдив“

Теленор правиха доста хубави реклами, докато не кривнаха леко с Христос от Пловдив. Христос е добро момче, графичен дизайнер. Тази година ще стане на 24 години, намерихме му фейсбука. Истината е, че Теленор го предадоха.

„Липсва само излишното“

Преди да реклама на продукта, фирмата ти е добре да има някакъв имидж, защото иначе все едно купуваме от непознат. Като видите Мерцедес, БМВ или Ферари, винаги се сещате за нещо. Като видите Дачия, за какво се сещате? Как Чаушеску върви по Дунав мост? За нищо не се сещате.

Като направим имидж, след това рекламите стават по-лесни за измисляне и няма да имат креативната стойност на саксия. Както и предния спот, в който различни хора пееха „Another one bites the duster“.

Има и един вид реклами, в които марката на продукта по никакъв начин не си личи, докато не я кажат накрая. Аз ги наричам Филм фест реклами. Рекламата на лебеди, не, на еднорози, е в тази графа. Такава е и на Хайдушка ракия, в която е тъмно и мъж гледа едно грозде на светлината все едно е паднало на пода и се чуди да го яде ли. Гледа го така, за да втълпи на зрителя, че гроздето е висок клас, но това е грозде все пак. Хората си гледат грозде по балконите. Ако няма да го ядеш, хвърляй го обратно в джибрито да не отиде фира. Чашата накрая обаче е страшно красива. Между другото, рекламата не е на Хайдушка. Нямам идея на какво е.

 
 

Bulgaria Air пуска промоционални билети в 4 посоки

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air  започва зимна кампания с полети на специални цени до Рим, Мадрид, Лондон и Прага.

До 20 януари националният превозвач предлага двупосочни самолетни билети от София до Рим от 86 евро. Пътуването до Лондон и обратно е на цена от 139 евро с билети, закупени до 31 януари. До 23 януари авиокомпанията предлага двупосочни самолетни билети до испанската столица Мадрид на крайна цена от 129 евро.

В момента тече и кампания на Bulgaria Air за пътуване до Прага. До 22 януари двупосочните самолетни билети от София до чешката столица се предлагат на цени от 164 евро и ще могат да се използват до 31 март.

Полетите до изброените четири дестинации са на атрактивни цени и за пасажерите от Варна, като са осигурени удобни трансфери през София.

В цената на всички самолетни билети на Bulgaria Air се включват летищни такси, чекиран багаж до 23 кг и ръчен до 10 кг, кетъринг на борда, безплатен избор на място в самолета и чек-ин.

Подробности за полетите, цените на билетите и резервации можете да намерите на уебсайта на авиокомпанията. 

 
 

Първи поглед към Марго Роби като Тоня Хардинг

| от chronicle.bg |

През март миналата година стана ясно, че Марго Роби ще влезе в ролята на лошото момиче на фигурното пързаляне Тоня Хардинг. Роби ще бъде в главната роля в биографичния филм „Аз, Тоня”.

След месеци на спекулации Марго Роби беше уловена в ролята си за предстоящия филм.

*EXCLUSIVE* Margot Robbie tranforms into Tonya Harding for "I, Tonya" **WEB MUST CALL FOR PRICING**

Големият скандал в кариерата на Хардинг е свързана с наемането на човек, който да рани в крака конкурентката й Нанси Кериган, за не може да се състезава на Зимната олимпиада през 1994 година. Лесно се доказва, че нападателят, намушкал Кериган по време на тренировка, е нает от бодигарда на Хардинг.

Филмът, посветен на фигуристката, ще излезе през 2018 година.

За ролята си Марго Роби носи деветдесетарски дънки, протези на лицето и костюм, с който тялото й да изглежда по-едро.