Австрийски музикални дни във Велико Търново на 12, 13 и 14 май

| от | |

Австрийските музикални седмици в България ще се проведат за 18-ти пореден път. Както и предишната година те отново са под патронажа на Вицепрезидента на Република България, Н. Пр. г-жа Маргарита Попова. Под мотото „1814-1914-2014: Бунт на чувствата. Романтика и Експресионизъм“ програмата на фестивала обединява известни произведения на класиката и романтиката със съвременни творби, като акцентът е поставен върху преломното време в навечерието на Първата световна война. 

Picture1

 

Старата столица ще бъде домакин от 12 до 14 май включително с изключителни концерти, лекции и прожекции в Изложбени зали „Рафаел Михайлов“ и МДТ „Константин Кисимов“, гр. Велико Търново.

На 12 май –  19:00 – Австрийски музикални седмици – Концертна квартет „Екстрачело“ , Изложбени зали „Рафаел Михайлов“ (вход свободен)

Квартет „Екстрачело“

Вдъхновени от звученето в състава на оркестър и разнообразните възможности на инструмента, четирите музикантки решават през 2004 г. да разширят съвместната си работа и създават формацията „eXtracello“. Сравнително малкият оригинален репертоар започва още от самото начало да се обогатява с композиции, писани по поръчка, предимно от областта на Cross-over“ и джаз, както и със собствени композиции, аранжименти и импровизации. Така програмата обхваща произведения от Ренесанса през класиката до джаз поп и рок.

Еда Брайт

Родена в Мьодлинг до Виена, Австрия тя учи чело (в Грац и Детмолд) и пиано (във Виена). Живее и работи във Виена. От 1989 е член на „Виенския камерен оркестър“. Участва в съставите на именити оркестри и ансамбли („Енсембле Модерн“, Франкфурт, „Клангфорум Виена“; „Немска камерна филхармония“, Бремен; „Виенски радиооркестър“; „Виенски нонет“; „Виенски квинтет“).

Изпълнява също и барокова музика в „ConcentusMusicus“; „L´Orfeo“, Линц; „HaydnAkademie“, Айзенщат

Съоснователка е на „WienerMasken-undMusiktheaters“, където участва като музикантка и актриса.

Мелиса Колеман

Родена през 1968 г. в Мелбърн, Австралия.
Започва да учи пиано от7-годишна. Учи чело и изпълнителски изкуства във VictorianCollegeoftheArts (VCA), Мелбърн.
През 1987 г. печели музикалната награда за камерна музика HerbertN. Davis, а през 1998 г. и е присъдена HepzibahMenuhinAwardforStringSoloistsderMusicalSocietyofVictoria. През 1990 г. Мелиса живее в Лондон и посещава частните майсторски класове на Миша Майски, Марк Добрински и Уилям Плит.
От 1992 Мелиса Колеман живее във Виена и има участия и турнета като солистка в различни камерни формации и ансамбли в именити фестивали за класическа, авангардна, джаз музика в целия свят.
Работи върху музикални концепции като композиторка и аранжорка и се занимава с експериментални импровизации с различни музиканти, модерен танц, театрални продукции и различни мултимедийни проекти.

Маргарете Депе

Родена е в Траунщайн, Германия.
Учи чело в Залцбург и Виена. Работи и живее във Виена.
Член е на различни ансамбли, които работят в разнообразни насоки: „WienerAkademie“; „EnsemblePrisma“; за съвременна музика: „KlangforumWien“; ансамбъл за съвременна и импровизирана музика: „Capella con Durezza“
Работи върху звуковия дизайн за театралната трупа „portraittheater“.
Участва в съвместни проекти с поети и писатели (Линде Прелог; Елфриде Герстл; Хайнц Яниш; Бодо Хел; Герд Йонке)

Гудула Урбан

Родена е във Виена.
Учи чело във Виена, Залцбург и Балтимор (САЩ).
Член е на клавирното трио „TrioVivoWien“.
Свири в оркестрите и концертира с “ WienerVolksoper“; „CamerataSalzburg“; „WienerKammerorchester“; „WienerKammerphilharmonie“.
Развива активна концертна дейност и като певица и челистка в областта на популярната музика. (Участия с Инес Райгер, Каролине Кочан, Джони Маден&Анди Кътич).
В САЩ е член на Gospelgruppe „Seven“ (Участия в Балтимор, Ню Йорк и Канада)
През 2004 г издава дебютен албум „SmileOnMyFace“ като певица и композиторка.

Програмата им е фокусирана върху музиката на композитори, които са се осмелили да напишат нещо ново за своето време и са разчупили границите на традицията.Освен това насочваме вниманието си към една основна тема в експресионизма: „големите чувства“. „Малки интерлюдии“ – посветени на непосредствеността на изразяване – експериментират свободно с музикалния материал.

ЛЮБОВ

Хилдегард фон Бинген / аранж. Мелиса Колеман – AveGenerosa

интерлюдия I

Михаел Раданович – Любовни писма

интерлюдия II

Мелиса Колеман – AzulCeleste

интерлюдия III

Астор Пиацола/ аранж. Мелиса Колеман – LiberTango

ЗАГУБА

Карло Джезуалдо/ аранж. Мелиса Колеман – Ovosomnes

интерлюдияI

Бах / аранж. Маргарете Депе – Прелюдия към сюита № 2

интерлюдия II

Лори Андерсон / аранж. Мелиса Колеман – О супермен

интерлюдия III

Орнете Колеман / аранж. Мелиса Колеман – Самотна жена

ФУРОР

Маргарете Депе – Сънят на Арнолд

интерлюдия I

Ханс Чирич – Кажи 9

интерлюдия II

Мелиса Колеман – In the Belly

интерлюдия III

Джими Хендрикс / аранж. Мартин Птак – Хитри жени

РАДОСТ

Гудула Урбан – Да си поговорим

интерлюдия I

Джордж Гершуин / аранж. Маргарете Депе – Лятно време

интерлюдия II

Мелиса Колеман – Крокодили

интерлюдия III

Боби Хеб / аранж. Гудула Урбан – Слънчево

gallery_40061

Квартет „Екстрачело“

На 13 май – 16:00 – „Образованието в Австрия“ – лекция и среща със студенти и ученици на проф. Михаел Мецник

На 13 май – 18:00 – Среща с бизнеса – „Грац – Европейска столица на културата и след това – възможности за бизнес“, представяне кандидатурата на Велико Търново – среща на бизнеса с д-р Михаел Ангерер, търговско аташе на Австрия.

14 май – 18:00 „Катедрали на културата“ – прожекция на филма на Вим Вендерс, Изложбени зали „Рафаел Михайлов“ (вход свободен)

Cathedrals of Culture – Германия-Дания-Австрия-Норвегия, 2013, 156 мин, документален

Режисьори: Вим Вендерс, Михаел Главогер, Микел Медсен, Робърт Редфорд, Маргарет Олин, Карим Айноуз

„Ако сградите можеха да говорят, какво биха казали за нас?” Този 3D проект, посветен на „душата” на сградите, позволява на шест иконични и много различни постройки да говорят сами за себе си, изследвайки човешкия живот от немигащата перспектива на създадените от хората структури. Катедралите на културата изследва начина, по който всяка от тези забележителности отразява културата ни и пази колективната ни памет.

14 май – 19:00 – Австрийски музикални седмици – Концерт на класическа формация „Алма“, МДТ „Константин Кисимов“ (вход с покани)

АЛМА са:
Юлия Лахерсторфер – цигулка , пеене, композитор
Евелин Майр – цигулка, пеене
Матео Хайцман – цигулка, пеене
Мари – Терез Щиклер – акордеон, пеене
Марлене Лахерсторфер – контрабас , пеене

Петима млади музиканти, чийто живот открай време е немислим без народната музика. Израснали в музициращи семейства, за всички тях, още от детска възраст, заниманието с традиционна музика играе също толкова голяма роля колкото и ходенето на училище или карането на колело.

Както тази страст се разбира от само себе си, така естествен е и пътят към академичната институция, за да се изучи определен инструмент или създаването на множество ансамбли с различни музикални стилове – включително и успешното прекъсване или приключване на тези инициативи.
С корени в народната музика, изучили различни инструменти, опит в много музикални направления и дълбоко възхищение към културите и обичаите членовете на АЛМА правят музика заедно от 2011 г.
Тоновете, звуците и ритмите, които те извличат, извират направо от душата и искат да достигнат до хората там, където се крият техните корени. Музика, която не е необходимо да минава през разума, а влиза направо в сърцето и краката. Освен това за тях традицията е също толкова важна, колкото и нейната съвременна интерпретация и колективна импровизация, защото народната музика винаги се приспособява към времето и хората, които живеят в него.
Така се създава и широкоспектърния репертоар на групата, който се избира много грижливо и обхваща древни мелодии, йодлери и песни, собствени композиции, както и нови аранжименти на вече познати произведения.
Повече информация можете да намерите на http://www.austrianmusicweeks-bg.com/

 
 

Пол Верховен снима филм за монахиня лесбийка

| от chronicle.bg, по БТА |

Световноизвестният режисьор Пол Верховен снима в Париж лентата „Пресветата Дева“ за монахиня лесбийка, съобщава сайтът Лайф.

Порталът цитира информация на Саид бен Саид, президент на френската телевизионна копания SBS Productions, която реализира филмовия проект.

Бен Саид е френски продуцент от тунизийски произход, който основава споменатата компания през 2010 година. На страничката си в Туитър кинодеецът показа афиша на бъдещия филм, като уточни, че режисурата ще бъде поверена на Верховен, известен с със заглавия, като „Първичен инстинкт“ , „Робокоп“, „Зов за завръщане“ и др.

Главната роля ще бъде поверена на белгийската актриса Виржини Ефира. Сюжетът се основава на книгата на американската писателка Джудит Браун „Аморални постъпки: животът на монахиня лесбийка в Италия в епохата на Ренесанса“

 
 

Целувки, еротика, кино

| от |

Стане ли дума за хубав секс седмото изкуство може гордо да се изправи и да се похвали, че разполага с арсенал от качествени сцени, които да ви възбудят повече от всеки филм за възрастни.

Сексът и киното се разбират толкова добре, че понякога по-консервативните зрители, дори биват скандализирани или о, боже, шокирани от тази афера. От страстни целувки до пълна голота на мъже, които показват пенисите си, зрителят е видял всичко и се е червил като домат от него.

А не трябва. Подобно на качественото кино и качественият секс е задължителен за добрата кондиция, доброто здраве и положителното мислене.

Днес ще обърнем повече внимание на еротиката. Онова чувство на възбуда, което те обзема, когато режисьорът си е свършил добре работата, но в кадър няма голи хора. От силно възбуждащи до крайно романтични, седмото изкуство предлага чудесни сцени на любов, еротика и разбирателство, които могат да ви накарат да се изчервите или поне да засилят нуждата ви да помачкате някого.

Разполагаме с шест красиви, секси и дори леко влажно скандални сцени, които обичаме. Модерното кино и еротиката се срещат някъде там. Приятно гледане.

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Сериали, базирани на филми

| от |

Качественото кино има навика да се провира дори и през най-малките пролуки, които комерсиалните бомбастични заглавия му оставят. То намира своите почитатели и оставя приятна следа и послевкус в зрителя.

Доброто кино ще съществува, независимо колко комерсиални екшъна и филми за надяждане с пуканки се направят. Същото важи и за добрата телевизия.

В нашата селекция днес двете се срещат. Някъде по средата, където е най-удобно.

Избрали сме шест сериала, които са базирани на шест качествени филма, които ако не сте гледали, е добре да се засрамите.

За останалите – всичко е горе в галерията.