Авангард в джихада

| от |

Пропагандата на „Ислямската държава” хвърля светлина върху притока на чуждестранни бойци, които групата е привлякла от целия свят – нещо, което според експертите в борбата с тероризма придава на групата образа на новия авангард в световния джихад.

Забележителното в жестокото видео, което се появи в неделя и което показва отрязаната глава на американския хуманитарен работник Питър Касиг, е процесията на чуждестранно изглеждащи бойци, снимани на фона на пустиня в износени военни униформи, които убиват заловени войници от армията на сирийския президент Башар Асад.

За разлика от предишното видео на „Ислямската държава” лицата на близо 15-те екзекутори не са скрити. Камерата се задържа върху убийците, някои от които според западните разузнавателни агенции са от Великобритания, Франция и други европейски страни. Единият от екзекуторите изглежда е 22-годишният дългокос Максим Ошар от Нормандия. Британската полиция разследва и твърденията, че сред заснетите членове на „Ислямската държава” е и британецът Насер Мутхана – 20-годишен студент по медицина от Кардиф. По-рано Мутхана беше забелязан в друг пропаганден филм на групата.

Докато камерата пробягва по лицата на арабите в смъртния им поход, тя се задържа на мъжете, чиито „физически черти са характерни за Централна и Югозападна Азия и се различават от типичните за Ирак и Сирия черти”, казва Робърт Макфадън – бивш специален агент от Морската служба за криминални разследвания, а сега служител на консултантската група „Суфан”.

Водещата воля на чуждестранните бойци в пропагандата на групировката подсилва еталона, който беше зададен, когато „Ислямската държава” пусна видео на маскиран мъж с британски акцент, който съобщи за убийството на американския журналист Джеймс Фоли. Маскираният, наричан от медиите Джихади Джон, се появи в още няколко записа, а западняци, чужденци и особено англоговорящи хора се оказаха в основата на видео пропагандата на групата.

Според анализатори присъствието на чужденци в редиците на „Ислямската държава” не само изпраща заплашителен сигнал към западните правителства, но и дава на групата аргумент за нейната легитимност пред скептичните джихадисти.

„Те искат да покажат, че са легитимна джихадистка организация, която през последните 10 години е водила битки, и сега към нея са се присъединили всички тези хора от различни страни, които са щастливи да участват в джихада”, казва Аки Периц, бивш анализатор на ЦРУ. „Сред тях има британци, французи, азиатци от Южна и Югоизточна Азия, всички те показани без маски. По този начин се внушава, че групата е достигнала до сърцето на различните мюсюлмански общности в света”.

„Ислямската държава” се опитва да покаже, че е задминала познатата терористична мрежа „Ал Кайда”, казва Макфадън. „Видеото показва левенти, млади мъже от целия свят. Иска да стане ясно, че това е „Ислямската държава”, халифатът”, допълва той.

Кадрите, на които се вижда как чуждестранни членове на групата обезглавяват войници на Башар Асад, може би са също така опит да се покаже, че „целият ислямски свят се събира в Сирия, за да се бори срещу Асад”, казва Уил Маккантс от Brookings Institution и бивш съветник към Държавния департамент на САЩ. За пропагандата на джихадистката група е валиден принципът: „колкото по-далечна е родината на бойците, толкова по-добре”. Според Маккантс обаче по този начин групировката може да бъде критикувана, че внася чужденци, които управляват близо 6-те милиона сирийци и иракчани, които живеят под контрола на мрежата.

Посланието, което е отправено към Запада, е по-ясно – „фактът, че палачът на западняка е западняк, е по-плашещ”, казва той. Във видеото британецът Джихади Джон, когото британските следователи все още се опитват да идентифицират, обещава, че „утре” „Ислямската държава” ще убива американски войници. „Както марионетката Дейвид Камерън каза, скоро „Ислямската държава” ще убива вашите хора на вашите улици”, заплаши Джихади Джон./The Guardian/Фокус

 
 

Новите холивудски двойки на 2017 година

| от chronicle.bg |

Купидон не е като дядо Коледа – да идва само веднъж в годината. Едва март сме, а вече има цяла галерия нови холивудски двойки.

Някои от тези двойки са нови-новички, други просто се събират отново, но това няма значение – важното е любов да има. Например, бившото гадже на Джиджи Хадид The Weekend сега си има нова дружка.

А няма да повярвате с кого ходи Памела Андерсън. Пак е лошо момче, разбира се. Дори най-лошото й досега! Вижте повече в галерията ни.

 
 

Bulgaria Air със 72-часови оферти на самолетни билети до 1 април

| от chronicle.bg |

Bulgaria Air пуска промоционални самолетни билети от днес до 1 април включително.

Компанията предлага ниски цени за еднопосочни билети до Амстердам, Франкфурт, Берлин и Лондон. За всяка дестинация те ще са в продажба по 72 часа.

От 22 март до 24 март всеки може да резервира билет от София до Амстердам за 79 евро и може да пътува с него до 30 април.

Три дни след първата оферта, започват други две 72-часови промоции. Само между 27 и 29 март еднопосочните билети от София до Берлин ще бъдат на крайна цена от 49 евро, а тези до Франкфурт ще струват 69 евро. Пътниците ще могат да ги използват до 30 април.

Последната част от кампанията ще стартира на 30 март и ще е активна до 1 април включително. В този период Bulgaria Air ще предлага еднопосочни самолетни билети от София до Лондон само за 69 евро. Пасажерите трябва да ги използват до 30 април.

Цените на промоционалните билети са същите и за пътуване от съответния европейски град до София. Те са подходящи за кратки екскурзии или бизнес пътувания, тъй като в стойността им се включва 1 бр. ръчен багаж до 10 кг. Чекиран багаж може да бъде закупен само срещу 20 евро в посока. Традиционно в цените се включват и всички летищни такси, кетъринг на борда, избор на място в самолета и чек ин.

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.