Архитекти от шест континента в надпревара за новия облик на площад „Централен” в Пловдив

| от |

125 архитектурни проекти от 41 държави участват в международния конкурс  за обновяването  на площад „Централен” в Пловдив.

Конкурсът се организира от Община Пловдив и фестивала ONE ARCHITECTURE WEEK. Той търси решения за емблематичното място, в което в своеобразен визуален конфликт битуват символи и архитектурни свидетелства от различни, значими за миналото на града, епохи.

Centralen-010-400x300

Това е един от най-важните конкурси на Община Пловдив през последните над 40 години, който се отнася за лицето на новия модерен град, коментира кметът на Пловдив инж. Иван Тотев. Централният площад на Пловдив е уникално място, което през колкото и различни ъгли и призми да бъде разглеждано, никога не може да се измисли точната дефиниция какво точно представлява. Толкова е пълен с история и ако не единствения, то е сред малкото в света, който никога не е променял своето място през последните две хиляди години, подчерта инж. Тотев.

Стартиралите през 2012 г. археологическите разкопки в северната част на Одеона и на западните пропилеи, които продължават трети сезон с възможност за наблюдение от гражданите, имаха за цел да отговорят на въпроса какво точно представлява площад „Централен”  и какво ново може да се случи, така че от освен място за много събития и интензивно пешеходно преминаване, отново да стане емблема на Пловдив като преди 1800 години например, посочи кметът.

Според него голямото участие в състоялия се конкурс е потвърждение, че Община Пловдив е подходила по най- разумния и правилен от управленска гледна точна начин – да се допита до широк кръг специалисти урбанисти. Това е един от малкото международни конкурси в България с ясното намерение той да бъде доведен докрай с реализиране на проекта на победителя, отбеляза инж. Тотев.

„Пловдив – площад Централен” стартира през месец април, а приемът на предложения завърши на 20 юни тази година. Предстои международно жури  да отличи най-добрите три проекта, а победителят ще бъде избран от Община Пловдив след обществено обсъждане и ще получи награда в размер на 20 000 лв. Класиралите се на второ и трето място проекти ще бъдат наградени с по 10 000 лв.

Международното жури е в състав арх. Саша Бегович (Хърватска), арх. Асер Ортега (Холандия), арх. Елена Аргирова (Франция), арх. Илко Николов, председател на Общинския съвет в Пловдив, арх. Румен Русев, главен архитект на Община Пловдив, арх. Любо Георгиев, директор на  ONE ARCHITECTURE WEEK и Милена Металкова, преподавател в  УАСГ, София. В процеса на журиране ще участва и eкспертна комисия, която включва представители на Министерство на културата, Съюза на архитектите в България, Камарата на архитектите в България, Фондация „Пловдив 2019″, както и юрист.

За мен е важно на историята на един град да не се гледа само като музеен експонат, а да има своето значение във всекидневието на гражданите. Тоест обектите, попадащи в периметъра на конкурса, да са свързани и с функции, които са релевантни за съвременния човек. Античният театър в Пловдив е добър пример: той не е само място, което е част от туристическите обиколки, а бива използван и в днешно време. Ако един град бъде превърнат в музей, то той умира като град, става атракционен

парк, сподели един от членовете на журито, арх. Любо Георгиев. На него и колегите му предстои нелеката задача да опредлеят имената на тримата финалисти до края на месеца. След това Община Пловдив има ангажимента да организира обществено обсъждане на техните проекти и да обяви победителя на 15 юли.

Това е изключително голям успех за Пловдив, тъй като създава изключително позитивен прецедент в управлението на българските градове, каза от своя страна директорът на на  платформата ONE Асен Асенов.

В „Пловдив – площад Централен” участваха архитекти от България, Сърбия,  Франция,  Португалия, Великобритания, Испания, Турция, Италия, Гърция, Аржентина,  Германия, Румъния, Канада, Индия, Белгия, Нидерландия, Албания, САЩ, Мексико, Русия, Бразилия, Република Македония, Армения, Колумбия, Япония, Индонезия, Перу,  Хонконг,

Република Южна Африка (РЮА), Боливия, Нова Зеландия, Иран, Египет, Уругвай, Босна и Херцеговина, Молдова, Австралия, Украйна,  Чили, Израел и Дания

 
 

Кой е човекът, задминал Бил Гейтс по богатство

| от Getty Images |

Всички знаят Zara, но никой не знае за Амансио Ортега – основателят на марката, който редовно задминава Бил Гейтс по богатство.

Акциите на основната му компания Inditex се качиха с 2,5%. Според Forbes това е увеличило състоянието на Ортега до 79,5 милиарда долара. Гейтс има само 78,5 милиарда.

Въпреки огромните капитали на испанеца, малцина са чували за него. Това е така, защото той строго пази личния си живот в тайна и рядко дава интервюта в медиите.

Амансио Ортега основава модния гигант Zara с тогавашната си съпруга Росалия през 1975 година. Днес търговската му компания Inditex SA, която притежава Zara, Massimo Dutti и Pull&Bear, има над 6,600 магазина в цял свят.

През август 2013 година, бившата му съпруга и съосновател на Zara Росалия Мера умира на 69 години. Тя е най-богатата жена в Испания. Повече биография за Амансио в галерията.

 
 

Google не успява да произведе достатъчно смартфони Pixel

| от chronicle.bg |

Google не смогва да отговори на потребителското търсене на смартфоните от серията Pixel, особено на модела с 5.5-инчов екран Pixel XL.

В момента XL във всичките му версии не е достъпен в онлайн магазина на Google. Стана ясно, че 128 GB моделът пък няма наличности от 30 ноември насам.

Основният партньор на Google – американския оператор Verizon – сочи като най-ранна дата за доставки втората седмица на март (за модела със 128 GB).

Стандартният 5-инчов Pixel бил по-лесен за откриване както от Google, така и от Verizon.

Източник: The Verge

 
 

CHR Седмичен хороскоп: Предстои ни авантюристична и любовна седмица

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 23.01. до 29.01):

Понеделник и вторник Луната ще преминава през знака на Стрелеца, което й разположение ще ни направи доста авантюристични, оптимистични и общителни през първите два дни от седмицата.

Те ще бъдат идеални за пътувания в чужбина, общуване с чужденци, учене и взимане на изпити, както и за решаване на правни въпроси .

Най-много успех се очаква да имат през периода огнените знаци Овен, Лъв и Стрелец, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Много е вероятно те да поставят началото на ново начинание, което в бъдеще да им донесе парични постъпления и да подобри имиджа им.

Oт сряда до петък на обяд Луната ще се намира в знака Козирог, от което следва, че през тези два дни и половина ще сме доста по-сериозни и насочени към решаването на важни задачи.

Не е изключено голяма част от нас, най-вече кардиналните знаци Козирог, Рак, Везни и Овен, както и хората родени с лични планети или Асцендент в тези знаци, да имат усещането, че срещат пречки и ограничения отвън. Важно е да влагат достатъчно старание в нещата, които зависят предимно от тях, понеже колкото повече усилия инвестират, толкова повече ще постигат.

От петък на обяд до неделя включително Луната ще се намира в знака Водолей, като в събота в 2.00 сутринта настъпва Новолуние в същия знак, тогава Луната съвпада с градусите на Слънцето.

Заради събитието е възможно да сме прекалено едностранчиви и да не виждаме противоположната гледна точка. Поради тази причина е важно да избягваме спорове или конфронтации със заобикалящите ни. Най-добре е да се фокусираме върху себе си и търсенето на вътрешен баланс, а не върху другите и изискванията ни към тях.

Също така може да се очаква през тези дни да сме доста объркани и разсеяни. Няма да ни е лесно да се организираме и да сме достатъчно ефективни, но също така не е изключено и в обстоятелствата около нас да цари хаос и по един или друг начин всичко, с което се захващаме да се протака.

Най-напрегнат ще бъде периодът около Новолунието за неподвижните знаци Водолей, Телец, Скорпион и Лъв, както и за хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. При тях са възможни трудности и неразбирателства покрай заобикалящите ги, които не е изключено да ги обезверяват на моменти. Най-важното е да се концентрират върху собствените задачи и да не си позволят да загубят почва под краката, отстоявайки се на всяка цена за неща, които нямат кой знае какво значение, и заради които могат да развалят отношенията си с важни за тях хора.

През цялата седмица движението на планетата Венера, планетата, която отговаря за хармонията, партньорствата и разбирателството ще съвпада с това на Марс, небесното тяло, което описва начина, по който се отстояваме и началото на нещата.

Този аспект е с много силен романтичен привкус, още повече, че се случва в знака Риби, най-отнесения и романтичен знак от зодиака, Венера отговаря за анимата и женското начало, докато Марс е олицетворение на анимуса и мъжкото начало.

Докато действат съвместно енергиите на двете планети, бихме могли да очакваме да сме силно влюбени и привлечени към някого от обкръжението. Периодът е много добър за стартиране на отношения, както и за прекарване на време с любим човек. Ще сме любвеобилни и раздаващи се.

Най-силно ще действа съвпада на Марс и Венера на водните знаци Рак, Скорпион и Риби, както и на хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Те ще имат изключителен подем, както в личните, така и в професионалните партньорства и ще успеят да изпъкнат, както в личен, така и в професионален план.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days