Архитекти от шест континента в надпревара за новия облик на площад „Централен” в Пловдив

| от |

125 архитектурни проекти от 41 държави участват в международния конкурс  за обновяването  на площад „Централен” в Пловдив.

Конкурсът се организира от Община Пловдив и фестивала ONE ARCHITECTURE WEEK. Той търси решения за емблематичното място, в което в своеобразен визуален конфликт битуват символи и архитектурни свидетелства от различни, значими за миналото на града, епохи.

Centralen-010-400x300

Това е един от най-важните конкурси на Община Пловдив през последните над 40 години, който се отнася за лицето на новия модерен град, коментира кметът на Пловдив инж. Иван Тотев. Централният площад на Пловдив е уникално място, което през колкото и различни ъгли и призми да бъде разглеждано, никога не може да се измисли точната дефиниция какво точно представлява. Толкова е пълен с история и ако не единствения, то е сред малкото в света, който никога не е променял своето място през последните две хиляди години, подчерта инж. Тотев.

Стартиралите през 2012 г. археологическите разкопки в северната част на Одеона и на западните пропилеи, които продължават трети сезон с възможност за наблюдение от гражданите, имаха за цел да отговорят на въпроса какво точно представлява площад „Централен”  и какво ново може да се случи, така че от освен място за много събития и интензивно пешеходно преминаване, отново да стане емблема на Пловдив като преди 1800 години например, посочи кметът.

Според него голямото участие в състоялия се конкурс е потвърждение, че Община Пловдив е подходила по най- разумния и правилен от управленска гледна точна начин – да се допита до широк кръг специалисти урбанисти. Това е един от малкото международни конкурси в България с ясното намерение той да бъде доведен докрай с реализиране на проекта на победителя, отбеляза инж. Тотев.

„Пловдив – площад Централен” стартира през месец април, а приемът на предложения завърши на 20 юни тази година. Предстои международно жури  да отличи най-добрите три проекта, а победителят ще бъде избран от Община Пловдив след обществено обсъждане и ще получи награда в размер на 20 000 лв. Класиралите се на второ и трето място проекти ще бъдат наградени с по 10 000 лв.

Международното жури е в състав арх. Саша Бегович (Хърватска), арх. Асер Ортега (Холандия), арх. Елена Аргирова (Франция), арх. Илко Николов, председател на Общинския съвет в Пловдив, арх. Румен Русев, главен архитект на Община Пловдив, арх. Любо Георгиев, директор на  ONE ARCHITECTURE WEEK и Милена Металкова, преподавател в  УАСГ, София. В процеса на журиране ще участва и eкспертна комисия, която включва представители на Министерство на културата, Съюза на архитектите в България, Камарата на архитектите в България, Фондация „Пловдив 2019″, както и юрист.

За мен е важно на историята на един град да не се гледа само като музеен експонат, а да има своето значение във всекидневието на гражданите. Тоест обектите, попадащи в периметъра на конкурса, да са свързани и с функции, които са релевантни за съвременния човек. Античният театър в Пловдив е добър пример: той не е само място, което е част от туристическите обиколки, а бива използван и в днешно време. Ако един град бъде превърнат в музей, то той умира като град, става атракционен

парк, сподели един от членовете на журито, арх. Любо Георгиев. На него и колегите му предстои нелеката задача да опредлеят имената на тримата финалисти до края на месеца. След това Община Пловдив има ангажимента да организира обществено обсъждане на техните проекти и да обяви победителя на 15 юли.

Това е изключително голям успех за Пловдив, тъй като създава изключително позитивен прецедент в управлението на българските градове, каза от своя страна директорът на на  платформата ONE Асен Асенов.

В „Пловдив – площад Централен” участваха архитекти от България, Сърбия,  Франция,  Португалия, Великобритания, Испания, Турция, Италия, Гърция, Аржентина,  Германия, Румъния, Канада, Индия, Белгия, Нидерландия, Албания, САЩ, Мексико, Русия, Бразилия, Република Македония, Армения, Колумбия, Япония, Индонезия, Перу,  Хонконг,

Република Южна Африка (РЮА), Боливия, Нова Зеландия, Иран, Египет, Уругвай, Босна и Херцеговина, Молдова, Австралия, Украйна,  Чили, Израел и Дания

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat

 
 

„Истински детектив“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

Сериалът „Истински детектив“ на телевизия НВО вероятно ще има трети  сезон.

Работата над него изглежда вече е започнала, съобщава БТА.

Първият сезон на сериала е заснет от Кари Фукунага, с участието на Матю Макконахи и Уди Харелсън в ролите на детективи от Луизиана.

Той получи ласкави отзиви от критиката и предизвика голям зрителски интерес. Първият му епизод бе излъчен през януари 2014 г. Действието във втория сезон с участието на Колин Фарел, Рейчъл Макадамс и Винс Вон се развива в Калифорния. Отзивите на критиката обаче бяха противоречиви и това накара шефове на телевизия НВО да преустановят осъществяването на проекта.

Създателят на сериала Ник Пицолато е написал сценариите за най-малко два епизода за потенциалния трети сезон и че му помага сценаристът ветеран Дейвид Милк, съобщава „Entertainment Weekly“.

Към момента сътрудничеството между Пицолато и Милк е в ранен стадий. Милк има концепция за следващ сезон на сериала и е започнал да работи върху сценария.

През 2016 г. програмният директор на НВО Кейси Блойс увери, че кабелната телевизия и Пицолато обсъждат възможността да бъде заснет още един сезон на сериала.

 
 

Hills of Rock 2017 с още две сцени

| от chronicle.bg |

Фестивалът в Пловдив с участието на EVANESCENCE и GUANO APES става все по-голям, нови 12 групи бяха потвърдени за първото издание на HILLS OF ROCK, който ще се проведе на 30.06 и 01.07 на Гребния канал в Пловдив.

Фестивалът ще се реализира ежегодно и е част от програмата на Пловдив – Европейска столица на културата 2019.

Френската хеви метъл банда EXISTANCE, румънците BASSKA, гърците FOLK & ROLL, CONQUERING LION от Македония, SHAZALAKAZOO от Сърбия, наред с българските PARAPLANNER, BLOODRUSH, HAYES & Y, PLASTIC BO, LIEVEIL, МЕРУДИЯ и УИКЕДА ще забият на две допълнителни сцени, които ще бъдат изградени на територията на фестивала. Освен тях е потвърдена и още една група за главната сцена, която ще бъде обявена в началото на месец април.

Poster NEW-Announcement

Билетите на цена от 80 лв. за двата фестивални дни са на изчерпване, а последни бройки ще намерите в OMV, The Mall, билетен център НДК, билетната каса пред община Пловдив, магазини “НА ТЪМНО”, както и онлайн на Eventim.bg и TicketPro.bg

Обявени до момента за HILLS OF ROCK 2017:

EVANESCENCE, GUANO APES, RAVENEYE, IMMINENCE, EXISTANCE (FRA), BASSKA (RO), FOLK & ROLL (GR), CONQUERING LION (MK), SHAZALAKAZOO (SR), SEVI, SILUET, KROSSFIRE, DREAM SKILLER, PARAPLANNER, BLOODRUSH, HAYES & Y, PLASTIC BO, LIEVEIL, МЕРУДИЯ и УИКЕДА.