Ал Асири, бомбаджията на Ал Каида, който всява ужас по летищата

| от | |

abc_gma_brianross_120510_704x396

Мишел Муто от Франс прес

Кошмарът на въздушните превозвачи и на международните служби за сигурност си има име и лице – Ибрахим ал Асири, известен още като Абу Салех, 32-годишен саудитец, главен бомбаджия на „Ал Каида на Арабския полуостров“.

В момента, в който Вашингтон обявява засилване на мерките за сигурност на някои летища в Европа и Близкия изток, обслужващи полети до САЩ, всички погледи се насочват към южната част на Йемен и провинциите, в които защитен от враждуващи с централната власт племена, Ибрахим ал Асири вече години наред успява да се спаси от ударите на американските безпилотни самолети, които на няколко пъти опитаха да го ликвидират.

„Спомнете си за октомври 2010 г.“, казва криминологът Кристоф Ноден, експерт по въздушна сигурност. „Тогава Ал Асири беше направил бомби, чиито експлозиви бяха скрити в тонери на принтери и изпратени с товарни самолети за Чикаго. Те бяха минали през проверките и бяха открити само защото саудитските тайни служби бяха внедрили свой агент в Ал Каида на Арабския полуостров, който им съобщи номера на полета, маршрута и дори номерата на пратките. Едната беше прехваната още на тръгване, а другата при транзитното и преминаване през Лондон. Ако ги нямаше тези разузнавателни данни, пратките щяха да се взривят“, казва експертът.

Ибрахим ал Асири, който е учил химия, отдавна е разработил експлозив на основата на пентаеритритол тетранитрат /ПЕТН/, който е почти невъзможно да бъде засечен. Неговите бомби са с химически детонатор и не съдържат нито един метален елемент. Затова могат да минат безпроблемно през почти всички проверки по летищата.

Именно ПЕТН се съдържаше във взривното устройство, скрито през август 2009 г. в бельото на по-малкия брат на Ал Асири – Абдула, който се взриви в момента, в който се приближаваше към принц Мохамед ибн Найеф, саудитския заместник-министър на вътрешните работи, отговарящ за борбата с тероризма. В този атентат загина само камикадзето, чието тяло пое основната сила на взрива.

ПЕТН имаше и във взривното устройство, което беше прикрепил към бедрото си младият нигериец Омар Фарук Абдулмуталаб, който не успя да го задейства с химически детонатор на 25 декември 2009 г. в американски самолет, приближаващ се към Детройт.

„Ал Асири е много опасен, понеже той никога не опитва да направи нещо по един и същи начин“, казва Кристоф Ноден. „Той извлича поука от провалите си и опитва нови неща. Със само 100 грама ПЕТН човек не може да унищожи самолет, но може да бъде много опасен“, посочва експертът.

По Ей Би Си Нюз директорът на ЦРУ Джон Бренан каза за бомбаджията, създал взривни устройства, които да се укриват в дрехите: „Това е много опасен човек, който има добра подготовка и голям опит. Трябва да го намерим и да го изправим пред съда колкото може по-скоро“.

Според поверителен доклад на американските тайни служби, цитиран през 2012 г. от седмичника „Нюзуик“, Абу Салех се опитал заедно със сирийски лекар да разработи метод за имплантиране в човешкото тяло на експлозиви, които да са напълно неоткриваеми.

Американски длъжностни лица, цитирани, без да бъдат назовани, в сряда във в. „Ню Йорк таймс“, твърдят, че Ал Асири, който се спаси на косъм от няколко обстрела с безпилотни самолети и който поне веднъж вече е бил обявяван за мъртъв, е подготвил екип от последователи, готови да заемат мястото му, в случай че умре.
/БТА/

 
 

Air France и KLM въвеждат нова тарифна схема за полетите си в Европа

| от CHR Aero |

Air France и KLM въвеждат разнообразие от оферти за икономичната класа за всички свои международни полети в рамките на Европа, Северна Африка и Израел. Клиентите ще могат да избират от три оферти, всяка от които предлага специфични услуги и условия. Те ще са на разположение онлайн за KLM в края на януари 2017.

– Оферта „Лека“ е за пътници, които търсят най-ниската възможна тарифа и пътуват без да регистрират багаж.

– Оферта „Стандарт“ е с допълнителна такса от  40-50 евро и предлага на клиентите допълнителни предимства, като например възможността да регистрират един багаж безплатно и да променят своя билет без такса.

– Оферта „Флекси“ е с допълнителна такса от 70-150 евро и предлага на клиентите максимална гъвкавост (без такси за промяна и връщане, без допълнително заплащане) и възможността да се възползват от услугата SkyPriority, за приоритетен достъп на летището, храна по време на полет. Офертата на Air France и KLM „Флекси“ е в отговор на търсенето на бизнес пътниците,  които могат да се възползват от всички продукти и услуги на двете авиокомпании в мрежата на средни разстояния.

„Прозрачност и разнообразие от възможности за нашите клиенти, са в основата за създаването на тези нови тарифи на Air France и KLM за мрежата на средни разстояния. С въвеждането им клиентите сами избират  услугите, от които се нуждаят. “ – заяви Питър Ботсма, изпълнителен вицепрезидент „Търговска стратегия“ на Air France-KLM.

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

WhatsApp спира за милиони стари телефони

| от chronicle.bg |

Ако използвате по-стар модел смартфон, то вероятно до месец ще трябва да се сбогувате с мобилното приложение за споделяне на информация и провеждане на чат-разговори WhatsApp.

Според официалното изявление на създателите, първите, при които ще бъде спряно функционирането на приложението са мобилните устройства със стара версия на Android, Windows и Apple. Това ще се случи до края на тази година. До юни 2017 от списъка ще бъдат зачеркнати и по-старите модели на Blackberry и Nokia.

Пълният регистър на платформи, при които поддръжката на WhatsApp ще стане невъзможна са – Android 2.1 и 2.2, Windows Phone 7 и iPhone 3GS/iOS 6. До юни чат приложението с над милиард ползватели няма да е валидно вече и за BlackBerry, включително за BlackBerry 10, Nokia S40 и Nokia Symbian S60.

„Искаме да фокусираме усилията си върху мобилните платформи, които имат най-широка употреба“, допълниха от дъщерната фирмата на Facebook.