7 % ръст на туристите в Пловдив през миналата година

| от |

По данни на Националния статистически институт през 2013 г. 14 261 туристи в повече са пренощували в град Пловдив, което е ръст от 7% в сравнение с предходната година.

Реализираните нощувки са се увеличили с 1%  и са общо 359 964 през 2013 г. Един аналитичен прочит на данните показва  по-ниска продължителност на престоя през 2013 г./1.7 дни/ в сравнение с 2012 г. /1.8 дни/, но задържане на процента заетост на легловата база от 24 % при увеличаване на броя на леглата през 2013г.

Rimski_stadion-400x252

Експертите от община Пловдив отчитат и покачване броя на индивидуалните посещения в града, което е видно и от ръста на посещенията в туристическите информационни центрове със 7% , и от увеличението на посещенията в музеите с 5%.

Дейности

2012 г.

2013 г.

Ръст/спад %

Пренощували лица

200 419

214 680

+7 %

Реализирани нощувки

357 463

           359 964

+1 %

Средна продължителност на престоя

1,8 %

1,7 %

-0,2 %

Заетост на легловата база

4 000 легла 2012

4 100 легла 2013

 24 %

24 %

%

Посещение на ТИЦ

18 586

20 032

+7 %

Посещение на музеите

192 179

202 057

+5 %

По данни на отдел „Категоризации“ към ОП „Туризъм“ през януари и февруари на 2014 г. общината бележи ръст в събираемостта на туристически данък и такси категоризации в размер на 25%.

За да се използват пълноценно наличните културно-исторически и природни ресурси на дестинация Пловдив и да се превърнат в активи за туризъм, през 2013 г. беше изработена 7-годишната стратегия за развитие на туризма в Пловдив 2014 -2020 г. Тя стъпва на обстойни маркетингови изследвания, фиксира целевите пазари и конкурентните дестинации, формулира ясни приоритети и реалистични цели. Стратегията планира конкретни мероприятия, насочени към формиране, промотиране и реализация на туристически пакети, включващи културни, бизнес, вино и гурме, събитийни, спортни и уикендови продукти. ОП „Туризъм“ вече разработи два такива пакета, които са предложени на туроператори и скоро ще бъдат на пазара.

Един добър пример за директен маркетинг на дестинацията, упражняван от общинско предприятие „Туризъм“ – Община Пловдив е Международната годишна среща на туроператорите, чието четвърто издание се подготвя за месец май 2014 г. До момента в нея вземат участие повече от 75 български и чуждестранни туристически компании. Международната среща е модел за устойчиво затвърждаване на мобилна и стегната форма на контакт между заинтересовани участници в туристическия бранш, с минимални капиталовложения за участниците и организаторите.

През  2013 година община Пловдив получи две престижни награди по време на специализираните изложения за туризъм – за най-атрактивно представяне и аранжиране на щанд на изложението за културен туризъм във Велико Търново и за най-успешна целогодишна туристическа дестинация за 2013 г. на регионалната борса в Пампорово. Туристическата 2014 г. стартира за община Пловдив с приза за Арт дестинация и принос в популяризирането на българската култура, получена на Международното туристическо изложение „Ваканция и Спа Експо“ в София.

Само преди 2 седмици Община Пловдив участва в 36-ото международно туристическо изложение IFT (International Fair of Tourism) в Белград от 27 февруари до 2 март 2014 г. Изложението е класирано като най-голямото туристическо събитие в Република Сърбия и Югоизточна Европа. Представянето на Пловдив бе организирано от Общинско предприятие „Туризъм“. Съседи на нашата община бяха представителите на Министерство на икономиката и енергетиката и на още десет общини и туристически фирми.

belgrad_borsa-291x300

Към щанда на Пловдив, който предлагаше рекламни материали за богатото културно-историческо наследство на града, бе проявен голям интерес от много чуждестранни туроператори и туристически агенти, организации и общини, туристически центрове, хотелиери. Чрез специално подготвена за форума анкета се установи, че Пловдив е познат на много от участниците и най-вече на посетителите в изложението.

Използвана бе възможността да се отправи покана към туроператори от Сърбия, Гърция, Турция, Черна гора, Унгария и Словакия за участие в Четвъртата международна среща на туроператорите, която ще се проведе в Пловдив от 14 до 18 май 2014 г.

На феноменален успех се радваха художествено изработените мартеници на пловдивската майсторка на народните занаяти Елена Драмова, с които на 1 март представителите на ОП „Туризъм“ закичиха участници и посетители на изложението.

Представянето на Пловдив като привлекателна туристическа дестинация, която предлага на всеки да се докосне до културно-историческите паметници и да отнесе със себе си частица от това наследство, бе оценено високо както от професионалистите в туристическия бранш, така и от посетителите на изложението в Белград.

 
 

Довечера очакваме Омара Портуондо в София

| от chronicle.bg |

За последно ще чуем песни от репертоара на Buena Vista Social Club днес.

Сензацията на Куба – Омара Портуондо, ще изпълни най-известните и обичани песни на Buena Vista Social Club днес зала 1 на НДК, както и част от богатия си личен репертоар.

Концертът ще отпразнува дългите ѝ 70 години на сцена и ще ни припомни какво означава да се наслаждаваш на живота през призмата на музиката и кубинския темперамент. Само преди броени дни неуморната Омара пя в Букурещ в препълнената зала Палатуй, като 4 хиляди души я аплодираха на крака над 15 минути и я връщаха няколко пъти на сцена. Несъмнено незабравима ще остане и прощалната ѝ среща с българската публика, която предстои на 28-и април.

Винаги облечена с цветна регалия, енергична и изглеждаща много по-млада от 85, автентичната дива няма как да се раздели с музиката буквално:„Пеенето ме зарежда с енергия, само една песен е нужна, за да се преодоляват различия, за да изживееш хиляди истории.“

омара портуондо

Световната обиколка на Омара започна през миналата 2016-а и премина през страни от Северна и Латинска Америка, като я срещна с хиляди фенове от няколко континента, готови да се докоснат до носталгията по старите улици на Хавана.

У нас любителите на кубинските ритми ще се насладят и на музиканти като Роландо Луна. Брилянтният пианист е свирил с артисти като Амаури Перез, Силвио Родригез и Пабло Миланес, но определя работата си с Омара като преломен момент в кариерата, който го обогатява и му помага да открие гласа, с който иска да си партнира. До кубинската легенда ще застане и ненадминатият с челото Гастон Хоя, който е плътно до Портуондо през последните години в мисията да споделя със света безценното богатство на тази музика. Най-пoпулярната певица в Куба ще се качи на българската сцена за последен път, за да изпълни любимите на цели поколения песни от репертоара на Buena Vista Social Club – Veinte años, Quizas, Quizas, Quizas, Besame Mucho и много други, които ще ни пренесат в магичната и пълна с любов към живота Хавана.

Билети за концерта на 28 април все още могат да се закупят в бензиностанции OMV, The Mall, Билетен център НДК, Български пощи и мрежата на Eventim.bg на цени от 45 до 100 лв.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.

 
 

Tesla с първа зарядна станция у нас

| от chronicle.bg |

Иновативната компания Tesla планира отварянето на първата си зарядна станция в България. Тя ще бъде разположена в Пловдив, става ясно от карта, публикувана на сайта на компанията. Към момента няма информация за датата, към която ще бъде изградена станцията.

Станциите в България е част от коридора, който Tesla изгражда за връзка между Западна Европа с Турция. Supercharger коридорът започва от Загреб и ще минава през България към Одрин.

На 24 април от компанията обявиха, че превръщат зареждането на автомобилите в дори по-голям приоритет, защото вярват, че е важно за тях и за мисията им зареждането да бъде удобно. По тази причина през 2017 година Tesla увеличава двойно мрежата си от зарядни станции, така че шофьорите да не трябва да чакат дълго за зареждане.

Според идеята използването на Sueprcharcher гарантира, че за 30-минутно зареждане ще имате достатъчно заряд, за да стигнете до дестинацията си или до следващата станция. Всички нови модели на Tesla – Model S и Model X, идват със стандартна Sueprcharcher технология. Благодарение на това зареждане, автомобилът може само за 30 минути да получи заряд до 120 kW, което се равнява на над 270 км разстояние.

Все пак най-удобният начин за зарежане е у дома – включвате колата си да се зарежда вечерта и до сутринта ще сте готови за пътуване.

 
 

Какво всъщност се има предвид в обявите за работа

| от |

Когато човек порасне, „Какво е искал да каже авторът“ става „Какво е искала да каже HR-ката“.

Интервютата за работа са като свалка, което прави обявите за работа – валентинки. Всичко е казано по завоалиран начин, въпреки че крайната цел е очевидна. Понякога давате валентинката сам, а понякога наемате някой друг да я предаде. Накрая от всички кандидати избирате не най-добрия, а този, който ви харесва най-много или този, който можете да си позволите.

Любовният език на обявите е неразгадаем. Веднъж един съсед заварчик разказа как шефът му пуснал обява за заварчици, след това събрал всички кандидати показал ги на работниците си и им казал: „Всички тези хора чакат за вашето място. Марш на работа.“ Днес ще помислим върху това какво всъщност искат фирмите.

За нас:

Независимо какво пише в обявата, да се чете така (годините варират): 

Фирмата ни е в бранша от 25 години: Шефът най-вероятно е уморен от живота и вследствие на това – консервативен. Очаквайте мениджър да ви е я жена му, я брат му, а ако на времето е работил вместо да обръща внимание на дъщеря си и сега тя си е хванала някакъв безкариерен и бездарен мухльо – той, зетя.

Ние сме една от най-бързо развиващите се компании: С конкурента ни сме на едно ниво и знаем това, защото имаме много тънко и малко двулично приятелство, заради общата ни омраза към монополиста в бранша.

Във връзка с разширяването на екипа търсим: Колегите ви мрънкат на шефовете прекалено много, че не искат да вършат повече задълженията на вашата длъжност. На шефовете им дойде до гуша и ето ни тук.

Основни задължения:

Тук са изредени нещата, които искаме да правите. Също така, тук не са изредени нещата, които впоследствие ще ви караме да правите.

Изисквания:

Образование:

Начално: Ако може и да не е осъждан – бижу!

Средно: Държим на опита. Шефът също е със средно.

Висше: Искаме да сме сигурни, че знаете как са го прави хората от бранша през 70-те и 80-те години.

Комуникационни умения: Да не сте темерут.

Умения за работа в екип: Общо взето нямаме много изисквания и пълним.

Лоялност: „Да нямаш други богове, освен Мене“.

Стаж по специалността:

3 години: Искаме да знаем, че работата няма да ти стане досадна след 2 седмици.

6 години: Имаме международни клиенти.

10 години: Скоро ще сменяме мениджъра, защото спи с колежките, които не ни пуснаха на нас.

Не се изисква стаж по специалността: Работата е за студенти, които трябва да минат през тъмния период на изграждане на биография, за да не прилича тя на книжка за оцветяване. Дано само по време на процеса да не умре от глад.

Компютърна грамотност: Да не сте прекалено стар.

Владеене на чужд език: Имате елементарно себеуважение.

Шофьорска книжка: Целунете децата за сбогом.

Работа на смени: Лятото всички колеги ще ви мразят, когато отидете на море. Ако отидете.

Какво предлагаме ние:

Чудесно заплащане: Стандартно заплащане, което е чудесно, защото досега са ви плащали по-малко.

Работа в млад екип: Всеки ден някой ще е с махмурлук.

Отлични възможности за развитие: Ако прекарате тук 2 години, ще имате достатъчно стаж, за да кандидатствате във фирмата-лидер на пазара. Както направи човекът, който беше на вашата длъжност.

Договор: Предлагаме ви нещо, което се предполага, но живеем в страна, където не се предполага.

Служебен транспорт: Пригответе се да ставате в 5:30, защото офисът ни е в Нова Гвинея. Също така 2/3 от заплатата ви ще отива за храна, поръчана по интернет, защото наоколо има само гаражи за ремонт на тирове.

За да кандидатствате:

Изпратете ни биография: Изпратете ни биография.

С актуална снимка: За да знаем кой от всичките Стефан-Ивановчовци във фейсбук сте вие.

Изпратете ни мотивационно писмо: Ние сме безскрупулни садисти.

Само одобрените кандидати ще бъдат поканени на интервю:

Документите ще бъдат разгледани при пълна конфиденциалност, според изискванията на ЗЗЛД.: и въобще няма да останат на личния компютър на ейчарката, която ще го забрави една вечер в някой бар, където персоналът всъщност ви познава и знае много добре защо 2 години не сте имали работа.

Успех!