7 % ръст на туристите в Пловдив през миналата година

| от |

По данни на Националния статистически институт през 2013 г. 14 261 туристи в повече са пренощували в град Пловдив, което е ръст от 7% в сравнение с предходната година.

Реализираните нощувки са се увеличили с 1%  и са общо 359 964 през 2013 г. Един аналитичен прочит на данните показва  по-ниска продължителност на престоя през 2013 г./1.7 дни/ в сравнение с 2012 г. /1.8 дни/, но задържане на процента заетост на легловата база от 24 % при увеличаване на броя на леглата през 2013г.

Rimski_stadion-400x252

Експертите от община Пловдив отчитат и покачване броя на индивидуалните посещения в града, което е видно и от ръста на посещенията в туристическите информационни центрове със 7% , и от увеличението на посещенията в музеите с 5%.

Дейности

2012 г.

2013 г.

Ръст/спад %

Пренощували лица

200 419

214 680

+7 %

Реализирани нощувки

357 463

           359 964

+1 %

Средна продължителност на престоя

1,8 %

1,7 %

-0,2 %

Заетост на легловата база

4 000 легла 2012

4 100 легла 2013

 24 %

24 %

%

Посещение на ТИЦ

18 586

20 032

+7 %

Посещение на музеите

192 179

202 057

+5 %

По данни на отдел „Категоризации“ към ОП „Туризъм“ през януари и февруари на 2014 г. общината бележи ръст в събираемостта на туристически данък и такси категоризации в размер на 25%.

За да се използват пълноценно наличните културно-исторически и природни ресурси на дестинация Пловдив и да се превърнат в активи за туризъм, през 2013 г. беше изработена 7-годишната стратегия за развитие на туризма в Пловдив 2014 -2020 г. Тя стъпва на обстойни маркетингови изследвания, фиксира целевите пазари и конкурентните дестинации, формулира ясни приоритети и реалистични цели. Стратегията планира конкретни мероприятия, насочени към формиране, промотиране и реализация на туристически пакети, включващи културни, бизнес, вино и гурме, събитийни, спортни и уикендови продукти. ОП „Туризъм“ вече разработи два такива пакета, които са предложени на туроператори и скоро ще бъдат на пазара.

Един добър пример за директен маркетинг на дестинацията, упражняван от общинско предприятие „Туризъм“ – Община Пловдив е Международната годишна среща на туроператорите, чието четвърто издание се подготвя за месец май 2014 г. До момента в нея вземат участие повече от 75 български и чуждестранни туристически компании. Международната среща е модел за устойчиво затвърждаване на мобилна и стегната форма на контакт между заинтересовани участници в туристическия бранш, с минимални капиталовложения за участниците и организаторите.

През  2013 година община Пловдив получи две престижни награди по време на специализираните изложения за туризъм – за най-атрактивно представяне и аранжиране на щанд на изложението за културен туризъм във Велико Търново и за най-успешна целогодишна туристическа дестинация за 2013 г. на регионалната борса в Пампорово. Туристическата 2014 г. стартира за община Пловдив с приза за Арт дестинация и принос в популяризирането на българската култура, получена на Международното туристическо изложение „Ваканция и Спа Експо“ в София.

Само преди 2 седмици Община Пловдив участва в 36-ото международно туристическо изложение IFT (International Fair of Tourism) в Белград от 27 февруари до 2 март 2014 г. Изложението е класирано като най-голямото туристическо събитие в Република Сърбия и Югоизточна Европа. Представянето на Пловдив бе организирано от Общинско предприятие „Туризъм“. Съседи на нашата община бяха представителите на Министерство на икономиката и енергетиката и на още десет общини и туристически фирми.

belgrad_borsa-291x300

Към щанда на Пловдив, който предлагаше рекламни материали за богатото културно-историческо наследство на града, бе проявен голям интерес от много чуждестранни туроператори и туристически агенти, организации и общини, туристически центрове, хотелиери. Чрез специално подготвена за форума анкета се установи, че Пловдив е познат на много от участниците и най-вече на посетителите в изложението.

Използвана бе възможността да се отправи покана към туроператори от Сърбия, Гърция, Турция, Черна гора, Унгария и Словакия за участие в Четвъртата международна среща на туроператорите, която ще се проведе в Пловдив от 14 до 18 май 2014 г.

На феноменален успех се радваха художествено изработените мартеници на пловдивската майсторка на народните занаяти Елена Драмова, с които на 1 март представителите на ОП „Туризъм“ закичиха участници и посетители на изложението.

Представянето на Пловдив като привлекателна туристическа дестинация, която предлага на всеки да се докосне до културно-историческите паметници и да отнесе със себе си частица от това наследство, бе оценено високо както от професионалистите в туристическия бранш, така и от посетителите на изложението в Белград.

 
 

Дейвид Боуи взе посмъртно две награди БРИТ за 2017 г.

| от chronicle.bg |

Британският поп изпълнител Дейвид Боуи спечели посмъртно две от годишните музикални награди БРИТ на церемонията в лондонската концертната зала О2 (Оу ту) Арена снощи, предаде Асошиейтед прес.

Той бе обявен за най-добър британски соло изпълнител за годината, а неговата тава Blackstar, издадена броени дни преди смъртта му от рак през януари м.г., спечели и наградата за британски албум на годината.

Боуи, който си отиде от този свят на 69 г., печели за трети път соло наградата на Британската асоциация на звукозаписната индустрия, учредена през 1977 г. Тя се смята за британски аналог на американската награда „Грами“.

Наградата за най-добър албум снощи вместо него получи синът му – филмовия режисьор Дънкан Джоунс, който отбеляза, че баща му е починал в годината, когато самият Джоунс е станал баща. Посмъртната награда за соло изпълнител на Боуи вместо него получи актьорът Майкъл Хол.

Наградата БРИТ за най-добра соло изпълнителка отиде при Емели Санд, която през годината издаде соло албумa Long Live the Angels, включващ и популярния й сингъл Hurts.

За най-добър британски сингъл за миналата година бе избрана песента Shout Out to My Ex на британската дамска група Little Mix. Това бе групата, която откри снощният спектакъл с феерично изпълнение, включващо танцьори, облети със сребриста боя.

За най-добра британска поп група за годината бе обявена бандата от Манчестър The 1975, чийто последен албум имаше дългото название I Like It When You Sleep, for You Are so Beautiful Yet so Unaware of It, който включваше и популярната им песен Somebody Else.

Наградата за пробив през годината спечели изпълнителят Rag’n’Bone Man, британец с мощен глас, чието истинско име е Рори Греъм. Той е започнал кариерата си с хип-хоп, преди да започне да пее блус и соул. Неговият сингъл Human стана популярен от двете страни на Атлантика.

За най-добра международна изпълнителка бе обявена американската попзвезда Бионсе, която надделя над сестра си Соланж Ноулс, над Риана, Кристин енд дъ Куинс и Сиа. Същата награда при мъжете грабна Дрейк, а за най-добра международна попгрупа бе обявена A Tribe Called West. Нито Бионсе, нито Дрейк обаче не дойдоха, за да получат трофеите си.

Може би най-популярната в момента британска попзвезда Адел, която миналата седмица спечели четири американски награди „Грами“, не бе в категориите на номинациите за тази година, след като последният й популярен албум 25 обра 4 награди БРИТ миналата година. Тя обаче взе тазгодишната обща награда за Глобален успех, връчвана за най-много продадени плочи по света.

 
 

Повече плодове и зеленчуци – по-дълъг живот

| от chronicle.bg |

Хапването на повече плодове и зеленчуци може да удължи значително живота ви, сочи изследване, проведено от Imperial College в Лондон. Според тях промяната в хранителнитeлния режим може да предотврати преждевременната смърт на 7.8 милиона души годишно.

Екипът на университета е идентифицирал и конкретни плодове и зеленчуци, които могат да намалят риска от рак и сърдечни болести, съобщава Би Би Си.

Анализите показват, че дори и в малки количества, плодовете и зеленчуците имат положителен ефект върху здравето. Колкото повече, толкова по-добре. Малък банан, круша или три препълнени лъжици спанак например.

Изводите са направени от 95 отделни проучвания за хранителните навици на 2 млн. души.

С по-нисък риск от рак е свързана консумацията на зелени зеленчуци – като спанака, на жълти зеленчуци – като чушките и на кръстоцветни зеленчуци (например карфиол).

По-малък риск от удар и сърдечни заболявания носи хапването на ябълки, круши, цитрусови плодове, салати, кръстоцветни зеленчуци.

Резултатите от изследването, публикувани в Международния журнал по епидемиология, сочат, че повече плодове и зеленчуци в диетата предотвратяват и ранната смърт.

Ако всеки ден консумирате по 200 грама, намалявате риска от сърдечно-съдови заболявани с 13%, а ако изяждате по 800 грама – с 28%. Същите количества могат да намлят риска от рак с по съответно – 4% и 13%.

200 грама плодове или зеленчуци на ден намаляват риска от преждевременна смърт с 15%, а по 800 грама – с до 31%. Все още обаче няма доказателства, които да покажат по-големи ефекти при още по-голяма консумация на плодове и зеленчуци.

Ясно е обаче, че те намаляват нивата на холестерола, кръвното налягане и помагат на кръвоносните съдове и имунната система.

 
 

H&M промотира албум на поп сензацията Зара Ларсон с нова колекция

| от Спонсорирано съдържание |

H&M започна колаборация с поп звездата Зара Ларсон по случай първия й албум. Зара е сред 30-те най-влиятелни тийнейджъри в света според класацията на списание Time.

H&M ще промотира предстоящото излизане на албума “So Good” на дигиталните екрани във всички магазини на марката по света от днес до официалното му представяне на 17 март. Онлайн клиентите на H&M имат възможността да запазят предварително албума на hm.com, което ще гарантира автоматичното му добавяне в Spotify профилите на почитателите на Зара Ларсон в деня на световната премиера.

„Изключително щастлива съм, че ще осъществим този проект заедно с H&M. Винаги съм била сред почитателите на марката, защото тя е точно толкова забавна и привлекателна, колкото и достъпна за младите момичета, а това са основни неща за мен. Също така, екипът е толкова приятен за работа, че нямам търпение да споделя какво успяхме да сътворим заедно!”

Колаборацията също включва ексклузивна капсулна колекция, разработена в колаборация между Зара Ларсон и дизайнерския екип на H&M. Колекцията е отражение на личния стил на звездата – съчетава успешно елементи от стрийт облеклото с препратки към сценичните й костюми.

Капсулната колекция Zara Larsson><H&M ще откриете в избрани магазини и онлайн от 18 май. В България ще я откриете в магазин H&M на бул. Витоша 6, както и онлайн.


 

 
 

Range Rover Velar: тийзър преди официалната премиера

| от chronicle.bg |

През 1970г. Land Rover пуска на пазара луксозния SUV Range Rover. Почти половин век по-късно, предстои да видим четвъртия член на семейството на Range Rover – Velar, който ще бъде представен официално на 1 март 2017 г.

Елегантна опростеност, визуално редуциращ подход и новаторски технологии за потребителите са отличителните черти на новия Range Rover Velar.

Името на Velar произхожда от първите прототипи на Range Rover от 60-те години на миналия век: пионерите в сферата на луксозните SUV автомобили.

rrnewrrfamilylinedrawingteaseimage220217-resize-1024x293

Когато разработващите инженери искали да скрият истинската идентичност на 26-те модела Range Rover преди серийното производство, те избрали името Velar, произхождащо от латинското “velare”, което означава „забулвам, покривам“.

Пълната инфорация за Range Rover Velar ще бъде обявена на 1 март 2017 г.