3,2,1 … Начало!

| от |

Автор: Петя Петрова; www.oib.bg

 

Още преди да е приключило лятото, група млади новатори са решени да оставят своя отпечатък в развитието на изкуството в страната. Повод? Третото издание на форума „Идеите – това сме ние 3“. Причина? Промяната.

“Да ни гледате как танцуваме е да чувате разказа на сърцата ни.” /Индийска поговорка/

Танците обогатяват духовно човека, дават му криле, с които да „нарисува“ своя полет към мечтите. Чрез танца биват предавани много истории само с движения. Да бъдеш танцьор в България обаче е като писател без перо. Имаш какво да кажеш, но  няма как. Налага се да крещиш, за да бъдеш забелязан. Бъдещето на страната, представено от младото поколение, има нужда от стимул, от подкрепа, за да развие таланта в себе си.  За да намери начин да си нарисува криле.

На първо място танцовото изкуство в България има нужда от популярност – чрез медийно отразяване или в кооперация с училища и преподаватели по физкултура. Един от недостатъците на училищното образование е, че то рядко дава възможност на обучаващите се да се докоснат до различните видове танци, да се запознаят със спецификата им и дори да се опитат да танцуват. Организирането на извънучилищни занимания, срещи с танцьори или формирането на танцови работилници биха провокирали децата да опитат нещо ново и различно. Развитие на талант, изучаване на характерни танци, двигателна култура, самодисциплина и отговорност – това са само част от плюсовете на изкуството.

Но, за да се развива то, са нужни – какво? Финанси. Един от начините за получаването им  е  изграждане на партньорства с бизнеса и подтикване на частни фирми към подпомагане на различни сценични изяви чрез спонсорство. Рядко се финансират неправителствени организации, тъй като те не са доходоносни и не осигуряват възвращаемост на инвестициите. За сметка на това обаче те развиват учениците и им дават нещо, което не може да бъде купено – бъдеще. Бъдеще там, където искат да се развиват – на сцената.

Сцената е полето за изява. То е тази притегателна сила, непозволяваща един път докоснали се до нея да избягат. Благодарение на възможността да покажат таланта си под прожекторите много деца биват омагьосани от сценичните изкуства.  Лансирането им чрез фестивали, репетиции на открито, концерти и flashmobs  биха привлекли още повече младежи. Същевременно всеки ще може да се докосне до изкуството и да се обогати.

Това са само част от проблемите и техните възможни решения, които ще бъдат дискутирани от екип Култура на форума „Идеите – това сме ние 3“. Освен с Dance Priority – тласък за развитие на танцовото изкуство в България, те ще се занимават и с ролята на късометражното кино, неговата популяризация сред зрителите в страната и чужбина, както и иновативни начини за финансирането му.

„Киното има силата да те накара да не се чувстваш сам, дори когато си.“ /Том Ханкс/

Едно десетминутно филмче е възможно да те застави да се замислиш повече, отколкото двучасов филм. Да те провокира да потърсиш решение на възникнали казуси или да се откриеш в образа на някой от главните герой. Късометражното кино в България не е особено популярно поради липсата на реклама на дейността, и режисьори, които да са готови с ограничен бюджет да сътворят изкуство. Проблемът с финансирането може да бъде сведен до минимум, ако бъдат организирани, например, обучителни семинари за възможностите и добрите практики при crowd-funding /споделено финансиране/, тъй като то все още не е толкова популярно у нас. Предимствата на такава групова помощ е насочена към стартиращи фирми, софтуерни разработчици, музиканти и режисьори и чрез нея набирането на средства за проекти се улеснява. Но след като един проект бъде реализиран, идва неговото популяризиране. Организацията на еднодневни филмови фестивали на закрито или сред природата е едно добро начало, а за изнасянето на проекта извън страната би била полезна една осъществена връзка с културни институции, посолства или студентски дружества. Така филмът ще достигне до по-голяма аудитория, а разстоянията ще бъдат скъсени.

Тези и още възможни проекти ще бъдат дискутирани от екипа по време на форума. Амбициозните участници ще бъдат насочвани от Екатерина Стоянова и Светлозар Цветанов – координатори на екипа, както и вдъхновявани от лектори през тридневното предизвикателство. Ще следим с интерес развитието на идеите им!

 
 

H&M промотира албум на поп сензацията Зара Ларсон с нова колекция

| от Спонсорирано съдържание |

H&M започна колаборация с поп звездата Зара Ларсон по случай първия й албум. Зара е сред 30-те най-влиятелни тийнейджъри в света според класацията на списание Time.

H&M ще промотира предстоящото излизане на албума “So Good” на дигиталните екрани във всички магазини на марката по света от днес до официалното му представяне на 17 март. Онлайн клиентите на H&M имат възможността да запазят предварително албума на hm.com, което ще гарантира автоматичното му добавяне в Spotify профилите на почитателите на Зара Ларсон в деня на световната премиера.

„Изключително щастлива съм, че ще осъществим този проект заедно с H&M. Винаги съм била сред почитателите на марката, защото тя е точно толкова забавна и привлекателна, колкото и достъпна за младите момичета, а това са основни неща за мен. Също така, екипът е толкова приятен за работа, че нямам търпение да споделя какво успяхме да сътворим заедно!”

Колаборацията също включва ексклузивна капсулна колекция, разработена в колаборация между Зара Ларсон и дизайнерския екип на H&M. Колекцията е отражение на личния стил на звездата – съчетава успешно елементи от стрийт облеклото с препратки към сценичните й костюми.

Капсулната колекция Zara Larsson><H&M ще откриете в избрани магазини и онлайн от 18 май. В България ще я откриете в магазин H&M на бул. Витоша 6, както и онлайн.


 

 
 

5 професии, подходящи за кандидат-депутатите

| от |

Един съсед обича да казва: „Няма срамна работа, стига да е поне малко ръководна“. Но как да си избираме ръководните хора! Не по това, че са известни, разбира се, това би било глупаво. Какво може Ламбо – може да актьорства. Това какво общо има с дирижиране на държавните дела – нищо. Същото се отнася и за Луиза Григорова и Любомир Ковачев. Бихте ли пуснали който и да е да се разправя в която и да е от другите области на живота ви, само защото е известен?

Всеки може да критикува, разбира се. Не всеки го прави адекватно, но всеки го прави. Ние обаче сега ще дадем и акъл! Кои професии са най-подходящ източник за политически кадри:

Контрола в градския транспорт

Корави и търпеливи хора, които минават през всички прослойки на народа. Те знаят от какво имат нужда малки и големи, и следят дали средните работят достатъчно усърдно, за да го постигнат.

Евентуален дребен проблем: Свикнали са да пипат чужди карти.

Монаси

Най-модерните хора в България в последно време. Платонично либерални, както разбрахме от „Господари на ефира“. Това е чудесно и за прогреса на нацията, но най-вече защото ще подразни националистите.

Евентуален дребен проблем: С 12 последователи са за никъде.

Хазяи

Замислете се – тези хора идват да при теб със сметки, но когато им се обадиш за проблем, го решават. Не е ли това цялата философия на комуникацията между управлението и гражданите?

Евентуален дребен проблем: Понякога живеят на ваш гръб.

Хората, които отговарят за щандовете с плодове в супермаркета през зимата.

Да си изложен всеки гаден зимен ден на изкушението „череши за 80 лева на килограм“ и никога да не бракуваш поне едно кило за собствени нужди. От такива хора, мили сънародници, има нужда държавата.

Евентуален дребен проблем: Свикнали са да сортират нещата по цветове.

Първа ракета

Да работиш като първа ракета на държавата не е много лесно. С много труд обаче Григор Димитров в момента е на път да стане номер 1 в листата. Също така, Гришо е свикнал да дава.

Евентуален дребен проблем: Жестоки протести по селата, защото приятелката му е чужденка.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Range Rover Velar: тийзър преди официалната премиера

| от chronicle.bg |

През 1970г. Land Rover пуска на пазара луксозния SUV Range Rover. Почти половин век по-късно, предстои да видим четвъртия член на семейството на Range Rover – Velar, който ще бъде представен официално на 1 март 2017 г.

Елегантна опростеност, визуално редуциращ подход и новаторски технологии за потребителите са отличителните черти на новия Range Rover Velar.

Името на Velar произхожда от първите прототипи на Range Rover от 60-те години на миналия век: пионерите в сферата на луксозните SUV автомобили.

rrnewrrfamilylinedrawingteaseimage220217-resize-1024x293

Когато разработващите инженери искали да скрият истинската идентичност на 26-те модела Range Rover преди серийното производство, те избрали името Velar, произхождащо от латинското “velare”, което означава „забулвам, покривам“.

Пълната инфорация за Range Rover Velar ще бъде обявена на 1 март 2017 г.