3,2,1 … Начало!

| от |

Автор: Петя Петрова; www.oib.bg

 

Още преди да е приключило лятото, група млади новатори са решени да оставят своя отпечатък в развитието на изкуството в страната. Повод? Третото издание на форума „Идеите – това сме ние 3“. Причина? Промяната.

“Да ни гледате как танцуваме е да чувате разказа на сърцата ни.” /Индийска поговорка/

Танците обогатяват духовно човека, дават му криле, с които да „нарисува“ своя полет към мечтите. Чрез танца биват предавани много истории само с движения. Да бъдеш танцьор в България обаче е като писател без перо. Имаш какво да кажеш, но  няма как. Налага се да крещиш, за да бъдеш забелязан. Бъдещето на страната, представено от младото поколение, има нужда от стимул, от подкрепа, за да развие таланта в себе си.  За да намери начин да си нарисува криле.

На първо място танцовото изкуство в България има нужда от популярност – чрез медийно отразяване или в кооперация с училища и преподаватели по физкултура. Един от недостатъците на училищното образование е, че то рядко дава възможност на обучаващите се да се докоснат до различните видове танци, да се запознаят със спецификата им и дори да се опитат да танцуват. Организирането на извънучилищни занимания, срещи с танцьори или формирането на танцови работилници биха провокирали децата да опитат нещо ново и различно. Развитие на талант, изучаване на характерни танци, двигателна култура, самодисциплина и отговорност – това са само част от плюсовете на изкуството.

Но, за да се развива то, са нужни – какво? Финанси. Един от начините за получаването им  е  изграждане на партньорства с бизнеса и подтикване на частни фирми към подпомагане на различни сценични изяви чрез спонсорство. Рядко се финансират неправителствени организации, тъй като те не са доходоносни и не осигуряват възвращаемост на инвестициите. За сметка на това обаче те развиват учениците и им дават нещо, което не може да бъде купено – бъдеще. Бъдеще там, където искат да се развиват – на сцената.

Сцената е полето за изява. То е тази притегателна сила, непозволяваща един път докоснали се до нея да избягат. Благодарение на възможността да покажат таланта си под прожекторите много деца биват омагьосани от сценичните изкуства.  Лансирането им чрез фестивали, репетиции на открито, концерти и flashmobs  биха привлекли още повече младежи. Същевременно всеки ще може да се докосне до изкуството и да се обогати.

Това са само част от проблемите и техните възможни решения, които ще бъдат дискутирани от екип Култура на форума „Идеите – това сме ние 3“. Освен с Dance Priority – тласък за развитие на танцовото изкуство в България, те ще се занимават и с ролята на късометражното кино, неговата популяризация сред зрителите в страната и чужбина, както и иновативни начини за финансирането му.

„Киното има силата да те накара да не се чувстваш сам, дори когато си.“ /Том Ханкс/

Едно десетминутно филмче е възможно да те застави да се замислиш повече, отколкото двучасов филм. Да те провокира да потърсиш решение на възникнали казуси или да се откриеш в образа на някой от главните герой. Късометражното кино в България не е особено популярно поради липсата на реклама на дейността, и режисьори, които да са готови с ограничен бюджет да сътворят изкуство. Проблемът с финансирането може да бъде сведен до минимум, ако бъдат организирани, например, обучителни семинари за възможностите и добрите практики при crowd-funding /споделено финансиране/, тъй като то все още не е толкова популярно у нас. Предимствата на такава групова помощ е насочена към стартиращи фирми, софтуерни разработчици, музиканти и режисьори и чрез нея набирането на средства за проекти се улеснява. Но след като един проект бъде реализиран, идва неговото популяризиране. Организацията на еднодневни филмови фестивали на закрито или сред природата е едно добро начало, а за изнасянето на проекта извън страната би била полезна една осъществена връзка с културни институции, посолства или студентски дружества. Така филмът ще достигне до по-голяма аудитория, а разстоянията ще бъдат скъсени.

Тези и още възможни проекти ще бъдат дискутирани от екипа по време на форума. Амбициозните участници ще бъдат насочвани от Екатерина Стоянова и Светлозар Цветанов – координатори на екипа, както и вдъхновявани от лектори през тридневното предизвикателство. Ще следим с интерес развитието на идеите им!

 
 

Photoshop битката за Тейлър Суифт

| от chronicle.bg |

Певицата Тейлър Суифт стана повод за ожесточено състезание на фотошоп майстори от целия свят.

Тя беше заснета наведена, с разперени ръце. Това беше достатъчно, за да започне поредицата от фотошоп изпълнения, които я пренасят на различни места в различен контекст – яхнала ракета със знамето на САЩ в ръце например.

Затова обичаме интернет!

Вижте в галерията най-добрите попадения.

 
 

Опитайте вкусове от четирите краища на света

| от chronicle.bg |

Празниците и добрата храна събират хора около масата. Именно затова в навечерието на коледните празници, ИКЕА предлага на посетителите си да опитат традиционни храни от Ирак, Непал, Сърбия и Ливан. На 10 декември Мулти Култи колектив гостува в магазина със специално кулинарно шоу.

Участници в събитието са четирима готвачи – емблематични представители на софийската гастрономична сцена, които ще представят кулинарното богатство на родните си страни.

Кулинарни умения ще демонстрира Фреди Бениамин от знаменития ресторант Ашурбанипал, който ще покаже магията на традиционната иракска кухня с топлото предястие самбусак – малки банички с вегетариански пълнеж, поднесени с ароматен черен чай.

Носителят на медал от прочутия конкурс „Скариада” в Лесковац – Майстор Даци от ресторант „Котилото“, ще демонстрира умения в приготвяне на традиционната сръбска скара, която ще допълни с любимата си разрядка урбанес.

Ливанецът с френско сладкарско образование Хани Таук от сладкарница Карамел.бг, ще демонстрира как се правят най-добрите в България хрупкави френски кроасани.

Главният шеф-готвач на ресторант Гуркха Гунджа Б. Чокхал ще ни пренесе в Непал с вкусна зеленчуковата хангама – парченца от ситно нарязани и запържени в дълбок тиган зеленчуци, овкусени с ароматни индийски подправки.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.