17 австрийски изби представят най-добрите си вина в София

| от |

Най-популярната дегустация на чуждестранни вина в България Grand Austrian Tasting се провежда за седма поредна година

Grand Austrian Tasting 2013

17 изби от всички винени региони на Австрия ще представят най-доброто от продукцията си на Grand Austrian Tasting 2014. Събитието, което за седмa пореднa годинa e най-популярната дегустация на чуждестранни вина в България, ще се проведе от 12:00 до 20:00 ч днес в бална зала “Мусала” на хотел “Хилтън”, София (бул. България 1) с вход 10 лв. Организиратори са вносителите на австрийски вина за България “Петкова и Съдружие”.

“Виното е за всички. Привърженици сме на откритото, некомплицирано отношение към виното. Виното не е напитка за сноби в костюми, то е за всички, от него няма нужда да се „разбира”, трябва само да се обича. Държим да предадем това на публиката си.”, споделя за концепцията на събитието Яна Петкова – един от организаторите на Grand Austrian Tasting.

Ето и седем причини защо австрийските вина са уникално явление във винения свят и защо не бива да пропускате най-голямата австрийска дегустация в София, представени от Австрийския винен маркетинг, организацията, отговаряща за винената индустрия на страната:

Климат – Австрия е на същата географска ширина като Бургундия, но температурните разлики са много по-изразени. Горещите лета и студените нощи създават хрупкави, ароматни вина с изящен характер. Никъде по света големите вина не са толкова освежаващи, а свежите – толкова вкусни.

География – речни долини, хълмове, езера и равнини с варовикови, вулканични, шистови и льосови почви – разнообразието на малка винена Австрия е огромно.

Сортове – Австрия има отлични условия за отглеждането както на ризлинг и совиньон блан, така и на шардоне, и пино ноар. Истинската й гордост и световен успех обаче е местният бял сорт грюнер велтлинер, считан за един от големите сортове на 21 век.

Култура - виното има над 2000 години документирана история по австрийските земи. Наред с избите от римско време и Средновековието, в Австрия днес могат да се видят ултрамодерни изби, отличавани с международни архитектурни награди.

Хората – Австрия е страна на малките семейни изби. Хората са отдадени на земята и културата си и любовта към виното се предава от поколение на поколение.

Респект към природата – 2/3 от всички изби участват в правителствената програма за минимална интервенция в лозарството; 16% от аграрните земи и 10% от лозята се гледат органично. ГМО (генетично модифицирани организми) са абсолютно забранени в Австрия.

Комбинация с храна – на Международните конгреси за китайска кухня и вино в Пекин и Сингапур грюнер велтлинер & Ко. се обявяват за едни от най-добрите партньори на азиатска кухня. За континенталната кухня това се знае отдавна.

Изложението ще предложи на посетителите възможност да опитат над 50 високооценени австрийски вина от от всички винени региони в Австрия, както и някои допълнителни селекции от по-стари реколти и вина от Австралия и Нова Зеландия.

Още от създаването си през 2008 година Grand Austrian Tasting се подчинява на идеята за обединението на различни, иначе конкуриращи се, търговци за един ден в името на обща кауза – популяризиране на австрийското вино. Създадено през 2007 г от Лияна Стоилова, Яна Петкова и Валтер Ватцин събитието се подкрепя от австрийската държава в лицето на Австрийския Винен Маркетинг. В рамките на изложението през 2014 ще вземат участие вносителите на австрийски вина са: Петкова и Съдружие (организатор), Авексим, Бибендум, Картел, Касавино, Негосиан, Трансимпорт, О & В Корп.

Бордът на Австрийския винен маркетинг със седалище във Виена е държавната институция, отговаряща за винената индустрия в Австрия. Организацията е създадена през 1986 година със стратегическата идея да подкрепя, координира и поддържа качеството и продажбите на австрийските вина. Най-голямата й цел за вътрешния пазар е повишаването на пазарния дял на качествено австрийско вино, като заедно с това се стимулира усилено и износът на висококачествено бутилирано вино за целия свят.

Повече информация за Австрийския винен маркетинг и неговата дейност може да намерите на неговия сайт www.austrianwine.com.

 
 

Документален филм разкрива тайни за живота на Хийт Леджър

| от chronicle.bg |

Документален филм за Хийт Леджър ще разкрие неизвестни факти за личния му живот.

Актьорът почина през 2008 година на 28 години.

„I Am: Heath Ledger“ ще разказва за живота на звездата, като ще включва и интервюта на важни за него хора. Ще има нови детайли около кариерата на актьора и личния му живот. Все още не е обявено кои са ключовите лица, интервюирани във филма.

Хийт Леджър спечели сърцата на зрителите с „10 неща, които мразя в теб“, „Планината Броубек“, „Като рицарите“ и други. Превърна се в легенда с ролята си на Жокера в „Черният рицар“, което посмъртно му спечели награда на Академията.

хийт леджър

Филмът ще съдържа информация и за още един въпрос – причината за смъртта му. Официално става дума за инцидентна свръхдоза. Според някои обаче Хийт Леджър е станал жертва на мрачния си персонаж в „Черният рицар“.

Актьорът има дъщеря от актрисата Мишел Уилямс – Матилда. Момичето днес е на 11, но Уилямс много добре пази личния й живот.
„I Am: Heath Ledger“ ще се появи на екран по телевизионната мрежа Spike през май.

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

Професия „ловец на любовници“

| от chronicle.bg |

Когато предсказвачката на бъдещето Минг Ли казва на своя клиентка, че знае за аферата й с женен мъж, жената е смаяна.

Без да трепне, Минг убеждава клиентката да прекрати връзката, което тя прави и то бързо. Но откъде всъщност Минг Ли е знаела за тази афера? Нека не се преструваме, че наистина е имала силата да чете мисли, защото самата тя казва пред South China Morning Post, че в действителност не предсказва бъдещето.

Минг работи за Weiqing Network Technology в Шангхай. Звучи като технологична фирма, но всъщност е агенция за ловци на любовници.

Малко предистория: около един на всеки пет женени мъже (както и жени) в Китай се гмурва в извънбрачна афера, според проучване на сайта за запознанства Baihe.com. След тази статистика може би не е изненада, че официалната цифра на разводите в Китай се е повишила с 60% от 2007 до 2014 г.

Weiqing цели да предотврати тези разводи. Клиентите на агенцията най-често са омъжени жени, които подозират мъжете си във връзка. За китайските съпруги извънбрачната афера е въпрос не само на любовно разочарование, но и на загуба на семейни финанси. Обикновено, когато мъжете им имат любовница, те плащат наема на жилището й, месечни сметки и всякакви глезотии. Така семейният бюджет натежава.

Weiqing има 59 офиса на цялата територия на Китай. Служителите на агенцията са основно два типа – терапевти, които оценяват кризата вътре в един брак и търсят наични да го съживят, както и самите ловци на любовници. Това са най-вече млади хора, следващи психология, социология или право. Те използват психологически методи, за да убедят третата страна в брака да отстъпи и прекрати връзката.

“Ако любовницата отиде на разходка в парка, до супермаркета или на работа, аз случайно я срещам по пътя“, разказва Минг. В случай, че любовницата е домошар, Минг се представя за съседка, която има теч в апартамента си и има нужда от помощ. След това убеждава жената да прекрати аферата. „По-възрастна съм от повечето любовници, така че те ме слушат“, казва 47-годишната Минг.

Докато всичко звучи леко спорно, според китайските закони в ловуването на любовници няма нищо незаконно.

Освен това, бизнесът е много доходоносен. Weiqing е подала молба да бъде вписана в стоковата борса на Китай. Компанията вече има спечелени 2.6 милиона щатски долара за първите 10 месеца на 2016 г. Ловците на любовници вземат по 145 долара на час. Част от тези пари отиват за купуване на бижута и наемане на апартаменти, за да се осигурят фалшиви самоличности за ловците.

Основателят на агенцията, Шу Хин, разказва, че досега компанията му е успяла да раздели 8 552 любовници само за 2014 г.

Ако ловецът не успее да прекрати аферата, всички разходи на клиента се изплащат обратно от Weiqing. Ако пък агенцията се справи, в типичния случай това струва на клиента около 7 200 долара, доста по-малко от един развод.

В много от случаите не се и стига до развод. В крайна сметка името на агенцията – Weiqing, се превежда като „пазител на чувствата“ и „защитаващ любовта“. Основателят Шу казва, че компанията му спасява около 5 000 брака годишно, тоест 350 000 досега.

А какво да кажем за любовниците? Ловецът Минг е благосклонна към тях, ето защо търси решение. „Понякога се опитвам да им намеря гадже“, казва тя с искреното намерение да направи

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.