10 лоши бизнес навика

| от |

11

Лошите бизнес навици са грешки, които правим, защото смятаме, че са нещо естествено. Правим ги постоянно, а много често и не ги забелязваме. Шансовете те да дразнят нашите партньори са големи и после всички говорят зад гърба ни. Сега се опитайте да разберете и да ги спрете преди да е станало твърде късно.

Chart going through the floor. Economic crisis concept.

Настоявам да бъдa в „кръга“

Помните ли фразата „Гледай си работата?“. Е сега си задайте въпроса дали сте прекалено любопитни? Искате ли да научите всички тайни на работното място? Това, което наистина дразни хората е, когато хора искат да бъдат информирани за всеки малък детайл, който се случва в службата. Затова, когато следващия път чуете вашите колеги докато клюкарстват, помислете два пъти дали да се присъедините  към разговора или ще останете на страна.

Неподготвени сте

Появата на среща, ако не сте подготвени отнема от времето на другите. Не само изглежда зле, но и ако прекарате срещата опитвайки се да се претупа в темата, вашите колеги ще си помислят , че е по-добре да не се е случвало изобщо. Ако прекъсвате разговора с въпроси, които вече е трябвало да знаете, срещата ще бъде неприятна  и то само заради вас. Затова е добре да отделите 15 минути преди всяко заседание, за да се подготвите. Това е добър навик , който ще ви държи на върха.

Вие сте прекалено „да господине“ човек

Едно от нещата, което хората най-много мразят е „подлизурковците“. Някой, който постоянно се опитва да получи одобрение от шефа, това винаги изглежда невероятно дразнещо. Някога е по-добре да се противопоставим на шефа, когато смятаме, че той не е прав. Често има ситуации, когато трябва да се борите за себе си , за вашия отбор и колеги. Ако не умеете да правите това  ще ви смятат за слаб и няма да получите уважението на колегите.

Занимавате всички с личния си живот

Не го правете! Да ви кажем, никой не го интересува какво се случва с вас извън работно време. Мнозина това не ги интересува, но са твърде любезни да ви го кажат. Ако се отнасяте твърде естествено ще изглеждате твърде непрофесионално. Вашите колеги не са ви близки приятели и не разкривайте твърде много за себе си.

13

Занимавате се с вещите на  колегите 

Може би си мислите, че е дреболия, но хората ги дразни , когато си заминавате с тяхното лично пространство. Предизвиквате неприятната ситуация, когато те ще застанат пред вас, за да си вземат обратно писалката , калкулатора или други предмети, които случайно сте „събрали “ от тяхната маса. Затова, опитайте се да не се доближавате до чуждите работни места.

Много сте шумни докато говорите по телефона

Запознати ли сте със силата на гласа си , докато говорите по телефона? На много хора им пречи силното говорене и ги разсейва в работата. Ако работите в офис, където няма за всеки стая, а вие сте много шумен,  това може  да допринесе за намаляване на производителността в работата на колегите си.

Вие сте приказлив и обстоятелствен

Ако са ви необходими пет минути, за да предадете проста информация или съобщение, тогава колегите ще искат да прекарват по-малко време с вас.  Ако искате да разберете дали сте приказлив , обърнете внимание на поведението на хората, докато говорите. Ако те се опитват бавно да се придвижат назад или ако техните очи се въртят наоколо, това е сигнална лампа за вас.

Пращате скучни мейли на всички

Друго нещо е, ако изпратите статия, която ще помогне в работата. Ако натискате у бутона „send “ всеки пет минути и задръствате пощенска кутия на вашите колеги с глупави мейли и шеги, само губите време и позволяват наистина важните мейли да минат незабелязани. Също така използването на компютърни термини, жаргон и друг следнг в официални имейли ще бъдат причина за странната гримаса на лицето на вашите колеги, когато ги чете. Не говорите по този начин, нали?

14

Прекъсвте другите, докато говорят

Наистина ли смятате, че това, което имате да кажете е толкова важно, че трябва да спрете другите, докато говорят ? Може би смятате, че ще бъдете голмайстор с това което ще кажете и ще добавите добро решения преди другия да завърши мисълта си? Ще бъдете нищо повече от нежелан и дразнещ колега.

Упътвате по инструкция на уред

Решили сте, че е добре да комуникирате с хората, като се изразявате, като ръководство на за употреба да фритюрник, но дали все още не сте разбрали, че в реалния живот не всичко е като на хартия? Ако е така време е да затворите книгата. Теорията ни дава основата на нашите познания, но протоколът трябва и може да бъде заобиколен понякога. Непредвидени неща крият в себе си творчески решения на които никой никога не ви е учил.

 

 
 

Рецепта за кокосови гофрети

| от Росица Гърджелийска |

Роси успява да осъществи мечтата на мнозина, които страдат от различни алергии – тя успява да създаде гофрети без глутен, без лактоза и без ядки. Тайната – банани.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

Ето и нейната рецепта за кокосови гофрети.

 

Нужни продукти:

3 банана;
4 яйца;
1/3 ч.ч. кокосово брашно;
2 щипки бакпулвер;
олио за гофретника.

Начин на приготвяне:

Загрейте гофретника.
Блиндирайте бананите, яйцата и кокосовото брашно.
Оставете на престои 10 мин. и блиндирайте пак.
Добавете бакпулвера и разбъркайте добре.
Намазнете добре гофретника, изсипете черпак от сместа в него и го затворете.
Гответе няколко минутки и след това бавно започнете да отваряте гофретника. Ако гофретата е готова, би трябвало да се отвори лесно и да не залепне.

Прекрасни са сервирани с вишни и кокосови стърготини.

гофрети роси

 
 

10 нърди момичета от малкия екран, които са страшно секси в живота

| от chronicle.bg |

Какво правиш, ако си сексапилна жена и трябва да изиграеш ролята на нърди момиче в сериал?

Наистина, как се подготвяш да изиграеш роля на не толкова привлекателна жена, дори леко отблъскваща, в името на кариерата?

Може би затова им казват добри актриси… Щом успяват да се справят.

Няма да повярвате колко често срещано е това. И за да ви го докажем събрахме на едно място 10 подобни примера.

Красиви жени, които играят нърди роли в сериали – вижте кои са в галерията горе.

 
 

Как да не бъдем идиоти, когато ходим на лекар

| от |

След като великите мислители от Националната здравно-осигурителна каса заложиха в проекта за Националния рамков договор за 2017 г. идеята лекарите да бъдат глобявани, в случай че 6 месеца след изписване на лечение, пациентът не е постигнал идеалните стойности в изследванията си, концепцията за това що е то лекар и има ли почва у нас, тотално помътня.

Бруталните неуредици в здравната реформа, започнала през 2000 г., доведоха до масово стопяване на доверието между пациенти и лекари и до заклеймяване на лекарското съсловие като черната овца на обществото. Участие в тази упорита деградация взеха и политиците, докоснали се до здравната реформа, и недобросъвестните и некомпетентни лекари, и процъфтяването на самодиагностиката и самолечението, и други неща.

Резултатът в крайна сметка е ясен: много недоволни лекари, много млади медици, заминаващи зад граница и много разочаровани пациенти.

За да подпомогнем поне леко изтупването на мръсотията от лекарската професия, ви предлагаме кратък наръчник за нормално поведение при посещение на лекар. В случая ще говорим за семейните лекари или т.нар. джипита, но повечето правила се отнасят със същата сила и до специалистите.

Не вдигаме скандали пред кабинета

Някои лекари приемат със записани часове, други – не. Във всички случаи е възможно да почакате малко пред лекарския кабинет. Да, наясно сме, че си имате друга работа – трябва да подписвате договори, да пишете проекти, да спите, да гледате в една точка или да управлявате японските финансови пазари. Но каквато и да е работата ви, вие сте там, защото имате нужда. И както са открили учени от Занзибар, никой за нищо не ви е длъжен. Ако се появи спешен случай, той ще влезе преди вас, дори да сте с час. Ако се появи лекар – колега на вашия лекар – също. Ако дъщерята или майката на вашия лекар намине за „здрасти“, тя вероятно също ще се вмъкне преди вас. Не правете от това грандиозен проблем, а се възползвайте от времето да си поцъкате малко на телефона.

Не нахълтваме в кабинета с искания

Сега, това трябва да е ясно. Ако имате симптом, да кажем гадене, и сте проверили в Google на какво може да се дължи този симптом, след което сте решили, че имате нужда от ядрено-магнитен резонанс, то е препоръчително да пропуснете личния си лекар и да отидете в някоя частна болница. Там срещу необходимата сума, ще ви направят ЯМР. Вие не казвате на лекаря си от какви изследвания и от какви медикаменти имате нужда. Той преценява това и назначава изследвания или предписва лекарства, ако сметне, че е необходимо. Ако желаете да разчитате на самодиагностика и самолечение, никой не може да ви спре, но и никой не е задължен да удовлетворява исканията ви и да поема отговорност за решенията ви. Особено когато става дума за отговорност за живота и здравето ви. Искате доплерово изследване, защото имате обрив на петата? ОК. Намерете медицинско лице, което да ви го направи, платете си и си го разчитайте. В противен случай се доверете на лекаря си и неговата преценка.

Внимаваме с думата „направление“

Е, да. Лекарите са твърде чувствителни, когато опре до направления. Знаете ли защо? Направленията за специалисти са чекове на стойност 15 лв. И са лимитирани от НЗОК. Когато личният лекар надвиши лимита, го глобяват. И това се случва често, тъй като понякога много пациенти наистина се нуждаят от направления, а те не стигат. А човеколюбието и професионалното отношение, присъщи на добрите лекари, не им позволяват да отказват направление на хора, които действително имат нужда от тях. Това е причината лекарите да реагират малко агресивно на изказването „Искам направление“. Особено когато не е придружено от оплакване и обяснение.

Не спорим с лекаря на медицинска тематика

Ако обичате да водите спорове на разнородна тематика – имате Facebook и кварталната кръчма. В лекарския кабинет може да се водят спорове (стига случайно „джипито“ да има време да си говори с вас за предстоящите избори, Григор Димитров, нивото на телевизионната журналистика и у нас и каквото друго ви вълнува), но не и на медицинска тематика. Ако вие разчитате на „интуиция“, „познаване на собствения организъм“, „Google“, „група във Facebook“, статия в „Трета възраст“ и „вуйна ми е имала същото и каза…“, човекът срещу вас разчита на 7+ години медицинско образование, тежки колоквиуми и зубрене на учебници, с тежестта на хипопотам единия и пълни с думи, които вероятно не можете да произнесете, камо ли да разберете. Затова по-добре стойте спокойно и слушайте. Ако нещо ви притеснява в преценката на лекаря, винаги може да потърсите второ мнение при друг медицински специалист. И това е съвсем в реда на нещата.

Не занимаваме лекаря със странични неща

Със сигурност имате и други проблеми, освен здравословните. Всички имаме. И искате да ги споделите. Почти всички искаме. Възможно е близките да не ви обръщат внимание, колегите да пренебрегват страданията ви, а психотерапевтът ви да е в отпуск. Уви, лекарят не е човекът, който трябва да изслуша скръбната ви тирада за това как дъщерята от Щатите не се обажда, бащата е започнал да изкуфява, гаджето се държи кофти, шефът пак не е вдигнал заплата (скапан задник) т.н. Не е честно да превръщате лекаря си в психотерапевт или приятел. Дори той да е така добър да ви изчака „да си кажете“, пропиляването на времето му не е справедливо към онези, които висят пред кабинета и също чакат за неговото внимание. Ако толкова искате да говорите точно на този човек за живота си, поканете го на кафе.

Не задаваме въпроса „Ама ти как никога не се разболяваш, някаква тайна ли имаш?“

В този въпрос има зловредна завист, която дразни. Освен това, съдържа невярно твърдение. Лекарите не само че се разболяват, но и умират. И поради високо стресовото естество на работата им, всъщност смъртността при тях е на много високо ниво. Ако се удивлявате на това, че при лекарите непрекъснато ходят болни хора, някои от тях заразноболни, а те си стоят все здрави, успокойте се. Това може да се дължи на имунитет или на ползване на маска, но със сигурност не е вследствие на някакво тайно хапче, което всички медици пият всяка сутрин, за да пребъдат, докато пациентите им тънат в болести и дезинформация.

Не навираме здравното си осигуряване в лицето на лекаря

Това, че сте здравно осигурени, не е похвално, а нормално. Някакви ваши пари всеки месец отиват някъде, за да имате спокойствието, че ако/когато ви се наложи да ползвате медицински услуги, няма да се налага да теглите бърз кредит. Здравното осигуряване обаче не покрива всичко. НЗОК отпуска определени пари за определени неща и лекарят ви е безсилен пред системата, която е дефинирала какво ви се полага срещу сумата, която внасяте. Затова не се дръжте надменно и изискващо поради факта, че си плащате здравните осигуровки. Когато сте в лекарския кабинет, вие не сте клиент, а пациент. Клиент сте във фризьорския салон. Нали? Има разлика.

 
 

Суетата на Оскарите: снимки от червения килим

| от chronicle.bg |

Тези Оскари вероятно ще останат в историята с небивалия гаф по време на връчването на наградата за най-добър филм.

A може би все пак и с победителите. Тук няма да разсъждаваме по въпросите за изборите на Академията, качеството на воденето на Джими Кемъл и справедливостта на наградите -а ще се фокусираме върху блясъка и външния вид на звездите.

Вижте в галерията най-интересно, стилно или скандално облечените звезди.